Jump to content

2018.10.31 Blackpool (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

 arsenal.png?2016-2017Arsenal    v     Blackpool  Blackpool FC    crest  
Onsdag 31. oktober 2018, 20:45. Emirates Stadium
Carabao Cup, 4. runde
Kampen vises live på Viasport 3 / Viaplay

 

Bellerin måtte gå av mot CP p.g.a. muskelsmerter og jeg antar at han er uaktuell mot Blackpool. Jeg ser heller ingen grunn til å ta sjanser med spillere som Monreal og Kolasinac i denne kampen.
AMN, som ikke var i troppen mot CP, står ikke nevnt på skadelisten så hvis han ikke har andre problemer  så bør dette være en utmerket mulighet til kamptrening. Jeg vil også spare viktige spillere som f.eks. Sokratis til kampen mot Pool.

Når det gjelder laget ellers så er jeg inneforstått med at Emery tar alle turneringene på alvor, selv om jeg helst skulle sett et B-preget lag på onsdag, så jeg vil forsøke å sette opp et lag som jeg anser som en realistisk blanding mellom ungt og erfarent.

Vår motstander Blackpool ligger midt på tabellen i League One (nivå tre i England) og har i sine fem siste kamper to seire, en uavgjort og to tap.

 

Mitt forslag til lag mot Blackpool (det blir en del alternative spillere på noen av posisjonene):

Cech

Lichtsteiner - Mustafi - Holding - AMN /Jenkinson

Elneny - Guendouzi / Willock

Smith Rowe - Ramsey - Mkitaryan

Welbeck /Nketiah

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering av skadesituasjonen:

Monreal og Kolasinac, "minor right hamstring", blir vurdert i forkant av kampen mot Blackpool.
Bellerin, venstre lår. Spiller ikke mot Blackpool, blir vurdert i forkant av kampen mot Liverpool på lørdag.
Elneny, venstre lår. Forventet tilbake i full trening om to uker.
Koscielny, "reparert" akilles, blir forsiktig integrert tilbake til full trening.
Mavropanos, lyskeskade, tilbake i full trening i løpet av november.

------------------

Når det gjelder Monreal og Kolasinac så bør de etter min mening IKKE spille mot Blackburn så lenge de må vurderes helt inn mot kampen. Det er ingen grunn til å ta sjanser med viktige spillere i en mindre viktig turnering.

 

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i dette laguttaket så antar jeg at Holding "hviles" for å spille sammen med Sokratis i midtforsvaret mot Pool på lørdag.

Spennende å se en ny ung spiller i laget også å få  AMN på banen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Polljen said:

Enig i at han ikke ville startet, men det hadde vært greit å ha han på benken.

Uten tvil. 

 

Cech har forresten vært forferdelig i dag. På bærtur på minst to cornere ( ene ble headet i tverrliggeren). Og griseflaks nå

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...