Jump to content

2018.09.15 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

Newcastle United Newcastle United    crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Lørdag 15. september 2018, kl. 16:00. St. James' Park
Premier League, 5. serierunde 
Denne kampen er lørdagens utvalgte "tippekamp" og vises  direkte på TV2 Premium / Sumo

 

Skadesituasjonen i Arsenal er uforandret, Kos, Kola, AMN og Jenk er langtidsskadde. Det var noen bekymring på nettet vedrørende Torreira som måtte gå av banen halvveis i treningskampen mot Mexico og som ble avbildet med en ispose på foten der han satt på benken. Det har nå kommet bilder fra Arsenals treningsfelt der han er med på treningen og jeg antar at all frykt for at han ikke kunne spille mot Newcastle kan avblåses.

I skrivende stund så er det ikke alle våre spillere som er ferdig med å spille for sine landslag i denne internasjonale pausen. Sokratis, Welbeck, Lichtsteiner og Xhaka kan komme til å spille for sine lag i kveld (tirsdag). England møter Sveits kl 21 (norsk tid). Det spilles også noen privatlandskamper i morgen (onsdag) men så vidt jeg kan se så er ikke noen av våre involvert da.

Når det gjelder laget mot Newcastle så for venter jeg ingen store overraskelser. Etter min mening skal Torreira spille fra start, det samme skal duoen Laca/Auba. I mål så har jeg ingen "favoritt", men jeg er overbevist om at Emery starter med Cech. I forsvar så vraker jeg Bellerin og starter med Lichsteiner, dette går først og fremst på defensive kvaliteter. VI taper litt offensivt, men den sjansen tar jeg. Om det er Xhaka eller Matteo som skal spille sammen med Torreira, er jeg usikker på og for å være helt ærlig så spiller det for meg liten rolle hvem Emery velger som Torreira sin makker så lenger Torreira starter! Noen ville nok vrake Özil etter relativ middelmådig innsats, jeg velger å gi tyskeren tillit. Når det gjelder den siste plassen på kant offensivt så er jeg heller ikke sikker og igjen så spiller det for meg liten rolle om Emery velger Ramsey eller Mhiki

Under forbehold om at alle våre kommer helskinnet gjennom kveldens kamper så velger jeg meg dette laget mot Newcastle (flere "usikre" posisjoner):

Cech/Leno

Lichtsteiner - Mustafi - Sokratis - Monreal

Torreira - Xhaka/Guendouzi

Ramsey/Mhiki - Özil - Auba

Laca

 

De påfølgende kampene for Arsenal er hjemmekampen i EL mot FC Vorskla (Ukraina) torsdag neste uke og deretter hjemmekamp i PL mot Everton søndag 23. september.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Det var på tide du kom med kamp innlegget ditt Polljen :-)  Håper vi kan få se Leno i aksjon - se om han er bedre i vår nye managers tanker om å spille seg ut bakfra. Cech er i alle fall ikke god nok der. Bellerin er det også på tide å benke. La Lichtsteiner få vise om han er et bedre alternativ en Bellerin. Xhaka er en gedigen skuffelse totalt sett - benkes. Øzil - jeg vet ikke Polljen. Alle vet potensialet i han - men det er ikke nok. Jeg vil ha 11 utpå som JOBBER for laget med den rette holdningen. Det er det som gir resultater.

Link to comment
Share on other sites

@Guest gunners68

Ja Özil har vært en skuffelse, det benekter jeg ikke, men jeg er ikke klar til å gi opp der foreløpig. 

Med Auba og Laca offensivt på laget så er det ikke så mye som skal til før potensialet i Øzil skal slå ut for de som en trio. 

Özil er skuffende I sitt defensive arbeid, men det har aldri vært hans "force" og kommer aldri til å bli det i fremtiden heller. Jeg er villig til å gi han slappere tøyler defensivt hvis det kan løse ut mer av hans offensive egenskaper. Med Torreira og Lichtsteiner inn fra start så bør laget være sikrere defensivt og det bør veie opp for Özil sine defensive svakheter. 

Nå møter vi svake/middelmådige lag fremover og jeg har et håp om at vi skal få Özil/Auba/Laca etablert som et "perfekt" parnerskap før i møter Pool 2. November. 

Jeg har på ingen måte tenkt å gi Özil Carte Blanche hele perioden frem til vi møter Pool, men det er for sent å teste ut dette offensive samarbeidet bare rett før dette møtet. 

Hvis Özil ikke fungerer i Newcastle og mot Everton så må han gjerne degrades til EL/Carabao, men jeg er foreløpig villig til å gi Özil en reell sjanse i PL. 

Link to comment
Share on other sites

Takk for kamptråd. Gleder meg til kamp igjen. Landslagspauser er helt vilt kjedelige. 

 

Jeg tipper Cech starter, selv om jeg håper på Leno. Deretter er jeg sikker på at Bellerin starter og det håper jeg også han gjør. Synes han har en (svak) positiv formkurve. Synes Xhaka har mange gode kvaliteter men begynner selv å bli litt smålei hans avgjørende feil. Klarer vi å justere ham, kjempeflott. Han er tross alt kaptein på verden 7. beste landslag eller noe sånt. Så noen kavliteter har han nok. Mitt tips er ikke les kronikken til Simen Stamsø Møller vedrørende Xhaka. Deprimerende lesning. 

Jeg liker ikke spillere som ikke signerer for Arsenal, eller holder oss "for Ransom". Ramsey gjør det og jeg synes han skal benkes til han signerer/forsvinner, og dermed ønsker jeg Henrikh inn. Laca, Auba og Özil er selvskrevne. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Etter min mening så er det alt for mange svake kamper av Øzil. Han takler ikke press og du er ferdig i England hvis ikke du takler det. I England har det i alle tider ligget i blodet dette med full innsats. Du skal prestere jævlig godt på topp og bidra så det holder for ikke å bli halshugget i England . Spesielt når du forlanger den betalingen som Øzil har gjort. Skulle likt å vist hva det er som gjør at han ikke kan prestere slik vi vet han kan. Fortsetter han med dette så er det som å åpne kampen mot Pool med 10 mann.

Det er tegn i dagen på at noe har endret seg. Vi har fått baklengs mål uten å falle helt av. Lå under mot Chelsea med to mål og kom tilbake. Det er det lenge siden vi har sett mot et topp 6 lag. Lå under mot WHU og kom tilbake. Cardiff kom tilbake to ganger , men vi avgjorde til slutt. I fjor års sesongen kunne flere av disse gått langt verre. Vi er ikke friske meldte , men det er noen steg i rett retning. Forsvaret sliter til tider som før. Prøv de nye vi ikke har sett - eller som ikke har spilt så mye. Laca og Auba på topp sammen. Har troen på at vi kan få fremgang. Xhaka - BENKES. Han har fått et hav av muligheter.

Øzil kan få sjansen mot Newcaste. Flopper han der så er det ut.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Enig med deg Ben Elfen at Xhaka må ha noen kvaliteter men du verden så mange sjanser han har fått. Han og Bellerin må på benk - ta seg selv i sammen og benytte neste mulighet bedre. Det er sunt med konkurranse i laget om plassene. Det er et forferdelig svakhets tegn når folk får klippekort. Det har Arsenal spillere fått nok av de senere årene og det må opphøre.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Xhaka så har han fått mye pepper med rette, samtidig så har jeg påstått og påstår fremdeles at deler av hans problemer er at han blir brukt feil når han får det største defensive ansvaret på midtbanen.

Det er litt "artig" å lese kommentarer på nettet om Xhaka sin innsats i gårsdagens kamp mot England, der han nærmest hylles for sin midtbanejobb mot England. Kanskje var det et dårlig England som gjorde han god, akkurat det vet jeg ikke siden jeg ikke har sett kampen.

Akkurat som med det jeg skrev om Özil i mitt foregående innlegg så har jeg fremdeles tro på at Xhaka kan fungere i Arsenal, men det vil aldri skje hvis hans hovedoppgave forblir å være lagets "defensive alibi" på midtbanen,

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Enig med deg Ben Elfen om dette med  selvtillit. Men , når du spiller elendig over tid og selvtilliten blir knust så må noen gjøre noe - og det er managerens jobb. Snillismen som rådet under Wenger må bort. Øzil er langt under pari til tider i forhold til hva han kan. Bellerin har til tider vært også vært dårlig. Begge to har fått nok av spille tid. Slipp til andre - la de hvile - bygg de opp og gi de sjansen når de som får plassen deres ikke leverer. Spiller folk elendig så gjør det også noe med de andre i laget som vil utpå og vise seg frem. Får ikke de sjansen så gjør det også noe med deres selvtillit. Hardt arbeid på trening og kamp kan bety plass i laget.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt korrekt at han har vist oss hva han ikke duger til, spørsmålet er om han i "korrekt" posisjon vil vise oss enda mer av hva han duger til og ikke kommer i like mange situasjoner der det han ikke duger til blir et problem.

Jeg freder på langt nær Xhaka, og hvis Xhaka kun er aktuell til å dekke den defensive rollen på midtbanen da kan han like godt reise videre i januar. Og det er selvsagt ingen garantier for at han vil fungere perfekt i en annen midtbanerolle, men jeg vil gjerne se han i en rolle der han får bruke mer av sine positive kvaliteter før jeg avskriver Xhaka helt.

Link to comment
Share on other sites

Özil passer best i en fri rolle med minimalt med defensive oppgaver. Han er klart best når han kan spille sitt eget spill og bevege seg fritt rundt på banen. I dagens system passer han i mine øyne rett og slett ikke inn. Det samme gjelder Xhaka. Jeg tror begge hadde passet bedre inn i et 4-3-1-2 system hvor Xhaka har to hardtarbeidende box-to-boxspillere ved siden av seg og Özil har en fri rolle med to hardtpressende spisser som kan ta seg av det defensive når motstander har ballen. At det rett og slett går fra 4-3-1-2 offensivt til 4-3-2-1 defensivt med Özil som den mest fremskutte når vi ikke har ball.

Link to comment
Share on other sites

Etter nær-døden opplevelser gang på gang mot Cardiff så er jeg nesten restituert og klar for nye runder med høyt blodtrykk, hjertestans og hjerneblødninger mot N’castle. Jeg har ingen tro på at det defensive blir bedre, men jeg håper vi starter omtrent likt som mot Cardiff. Formasjonen var nesten slik jeg ønsker den, men kan godt sette Xhaka noe høyere i banen slik at han ikke må inn å sikre som bakerste midtbane. Om unge Matteo eller Torreira tar den dypeste rollen er hipp som happ. N’castle slo Arsenal på innsats og at Shelvey fikk vende opp og snu spillet uten press. Det må bort. Den fremste i diamanten på midten, om det er Özil eller noen annen må hindre ham i å få slå disse passene. Så må det forsvares godt på dødball.. Ellers har ikke skjærene mye å komme med. 

Offensivt er Ramsey, Özil, Auba og Lacazette selvskreven for meg. HM7 kan blande saft og heie. 

De 4 bak er også selvskrevne. 

Medisiner og øl er kjøpt. Gleder med til Spurs-Pool, gru-gleder meg til vår kamp. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Etter nær-døden opplevelser gang på gang mot Cardiff så er jeg nesten restituert og klar for nye runder med høyt blodtrykk, hjertestans og hjerneblødninger mot N’castle. Jeg har ingen tro på at det defensive blir bedre, men jeg håper vi starter omtrent likt som mot Cardiff. Formasjonen var nesten slik jeg ønsker den, men kan godt sette Xhaka noe høyere i banen slik at han ikke må inn å sikre som bakerste midtbane. Om unge Matteo eller Torreira tar den dypeste rollen er hipp som happ. N’castle slo Arsenal på innsats og at Shelvey fikk vende opp og snu spillet uten press. Det må bort. Den fremste i diamanten på midten, om det er Özil eller noen annen må hindre ham i å få slå disse passene. Så må det forsvares godt på dødball.. Ellers har ikke skjærene mye å komme med. 

Offensivt er Ramsey, Özil, Auba og Lacazette selvskreven for meg. HM7 kan blande saft og heie. 

De 4 bak er også selvskrevne. 

Medisiner og øl er kjøpt. Gleder med til Spurs-Pool, gru-gleder meg til vår kamp. 

Hahaha. 

Glad du overlevde kampen mot Cardiff RP7. 

Vi trenger dine positive betraktninger utover sesongen. 

 

Jeg er stort sett enig med deg, men synes ikke Ramsey er selvskreven. Tror jeg vil ha inn Iwobi om han er frisk, så kan snart kontraktløse Ramsey hjelpe Henrikh med å blande saft. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvis Ramsey skal ut så mister HM7 den jobben. Han syns nemlig det er vanskelig å huske om det er det røde eller det blanke som skal angripe.. eller var det forsvare?? Også var det dette med blandingsforhold...???

Best å overlate dette til noen andre tenker HM7 og gjør trylletrikset sitt som gjør han usynlig for publikum og lagkamerater på benken også..

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

La oss håpe du får rett Ben Elfen ? Jeg har sagt i flere innlegg siste uken at jeg har sett tegn til forbedringer. Det er noe på gang. Vil med en gang si at vi er langt ifra friske meldte. Forsvars arbeidet må bli mye bedre. Skal vi fortsette å spille oss ut fra eget mål så må snart Leno få prøve seg før dette går galt med Cech i hovedrollen. Noen av våre nye viser takter. Syntes de må få en sjanse. Det er delte meninger om Xhaka skal spille eller ikke. Etter min mening har han sviktet alt for ofte og la derfor andre få en sjanse til å vise seg frem. Håper Emery ikke gjør som Wenger og holder fast ved de som svikter gang på gang. Jeg mener ikke å si at fremgangen gjør oss til en topp 4 kandidat. Vi er ikke der ennå. Vi er til tider mer aggressive enn før , vi klarer å komme tilbake etter baklengsmål - det er lyspunkter , men forsvaret må nå gjøre jobben sin.

Leser i dag at Emery vil stille sterkeste lag i EL kampen torsdag. Tror det er lurt. Spiller vi med omtrent samme lag hele tiden så lærer de hverandre bedre å kjenne. I lange tider skulle Wenger hvile våre beste  i en del kamper. Han kunne på det meste hvile 8 - 9 spillere. I neste PL kamp så du ikke noe resultat av hvilen , skadene florerte likevel , og ikke spilte vi bra.

Håper på 3 poeng i dag og positiv fremgang.

Link to comment
Share on other sites

I dag er jeg jævla skuffa over Emery, og skuffelsen går ene og alene ut på at Torreira nok en gang er benket fra start. Det begynner  å lukte Wenger-takter fra Emery!!!

Selvsagt kan Torreira kjenne noe til kapen mot Mexico da han måtte gå ut med "skade", men i så fall burde han sluppet turen til Newcastle.

Det holder ikke å prate om balanse i laget når Arsenal har blitt styrket ved innhoppene til Torreira.

Link to comment
Share on other sites

Det er meg likegyldig om det er Xhaka eller Guendouzi som måtte vike plass for Torreira, min oppfatning er at Arsenal har fått en bedre defensiv balanse når Torreira har blitt byttet inn uavhengig av om det er Xhaka eller Matteo som har blitt byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...