Jump to content

Hvem blir årets gjennombrudd?


Arsenalboy93

  

7 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal har alltid vært en klubb som produserer unge lovende spiller, men hvem tar steget opp og etablerer seg på A-laget sesongen 18/19?

 

 

Eddie Nketiah?

220px-Eddie_Nketiah%2C_2017-10-24.jpg

 

 

Gedion Zelalem?

220px-Gedion_Zelalem_Arsenal_U21s_Vs_Ful

 

 

Reiss Nelson?

220px-Reiss_Nelson_2015.jpg

 

 

Krystian Bielik?

220px-Krystian_Bielik_-_Arsenal_U19_-_20

 

 

Ainsley Maitland-Niles?

200px-Ainsley_Maitland-Niles%2714.JPG

 

 

Mulig jeg har glemt noe og at det er andre her inne som har mer peiling, men dette er hvertfall noen av gutta som kan ta steget i år.

Link to comment
Share on other sites

Niles er nok nærmest, håper bare han ikke blir en potet overalt.

 

Et godt argument for Lichtsteiner inn er at han forhåpentligvis i hovedsak vil spille på midten neste sesong. Hvis Emery fortsetter med 4-3-3 tror jeg han kan bli utrolig bra i den høyre "løpe-rollen".

 

Zelalem er for øvrig skadet (på nytt) etter hva jeg har lest.

 

Ellers leste jeg at The Jeff leverte ganske godt de gangene han fikk mulighet på utlån i Angers, Frankrike, etter nyttår - men tror neste sesong blir for tidlig.

 

Den store spenningen er for meg hvilke unggutter som vil bli satset på under ny manager. Kan jo være han tar opp noen vi hittil ikke har sett stort til, men vil sette en knapp på Nelson eller AMN.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo også et definisjonsspørsmål om hva som er et gjennombrudd. Ainsley Maitland Niles kan vel sies å ha fått sitt gjennombrudd, men det tenkes kanskje på å få seg fast plass i førsteellveren? Nketiah, Willock og Nelson har alle fått brukbart med spilletid i sesongen vi har lagt bak oss.I tillegg var det vel en 4-5 andre som fikk sin debut denne sesongen.

 

Jeg tror ikke det blir like mange unge debutanter denne sesongen. Jeg tipper det bare blir Emile Smith Rowe og Xavier Amaeachi fra akademiet som får debutere i Littlewoods Cup eller Europa League.

 

Personlig tror jeg Eddie Nketiah har en sjanse til å få et definitivt gjennombrudd, men det er dyktige folk foran ham i køen.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvsagt individuelt hvordan vi definerer begrepet "gjennombrudd". For meg så er det en (ung) spiller som regelmessig blir brukt fra start eller som innbytter over en lenger periode av sesongen. Det finnes selvsagt unntak, der en unggutt kommer inn fra det store intet og gjør et særdeles stort inntrykk i en viktig kamp (dette skjer dog veldig sjelden).

 

I sesongen som var så mener jeg at Maitland-Niles klart fikk sitt gjennombrudd. Niles viste en stor allsidighet der han dekket flere posisjoner på en god måte. Han var også i en periode førstevalg fra start i en av posisjonene.

Nelson og Willock fikk noe spille og viste gode tendenser, men mye av spilletiden var i kamper der de "beste" ble hvilt. De viste mye bra, men ikke på en slik måte at jeg kaller det et gjennombrudd.

 

I kommende sesong så vil jeg driste meg til å spå at dette blir er sesong der få eller ingen av våre unge får et klart gjennombrudd. Igjen så får vi se en del bra, men jeg tror at dette på mange måter blir en slags mellomsesong (konsolideringsesong) der rutine i stor grad blir foretrukket. Det ser vi også på enkelte av de mest utbredte ryktene rundt nye spillere.

 

Emery kommer ikke til å eksperimentere så mye med de unge og lovende i de viktige turneringene, målet hans er er CL-plass og da vil rutinen få et fortrinn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...