Jump to content

2017.12.16 Newcastle United (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 newcastleunited_0.png?itok=iofbCq8L Newcastle United


Lørdag 16. Desember 2017, 16:00. Emirates Stadium


Premier League - 18. serierunde


Kampen sendes direkte TV2 Sport Premium




Den offisielle skadeoppdateringen kommer ikke før i morgen, men i forkant av kampen mot West Ham så var Wenger klar på at Mustafi vil bli klar til kampen på lørdag. Ramsey er nok fremdeles ute, antar jeg.



Vår motstander Newcastle hadde en meget god start på sesongen, men det har vært dårlig med poeng de siste serierundene. Siste seier til Newcastle var 21. oktober (hjemme mot Palace) og etter det så har de bare tatt ett poeng på åtte kamper.



Det er mange som er frustrerte etter poengfangsten og spillet de siste kampene og jeg full forståelse for at noen vil gjøre mange utskiftninger i laget til kampen mot Newcastle. Noen av forslagene er jeg enig i, andre er jeg mer skeptisk til.


Vårt forsvar har på ingen måte fungert slik det skal, men for meg så blir det ikke noen forbedring med å bruke Chambers og Holding som stopperduo.



Jeg foreslår også noen endringer, men ikke like drastisk som det andre foreslår. Jeg skulle selvsagt sett ett par av de unge (f.eks. Nelson) fra start, men det er usannsynlig at det skjer



i backrekka så har jeg lyst til å la Debuchy få sjansen på back/vingback (Wenger kommer til å starte med Bellerin)


Mustafi er sannsynligvis tilbake og går inn bak, hvis vi forsetter med to stoppere så blir Monreal vraket, hvis vi starter med tre stoppere så vraker jeg hverken Kos eller Monreal. Kolasinac kommer tilbake på back/vingback, Maitland-Niles gjorde en bra jobb mot Hammers så jeg har ingen problemer med en eventuell fornyet tillit. En annen mulighet er at Ainsley-Niles tar motsatt back/vingback hvis Bellering vrakes og Debuchy ikke får Wengers tillit. M-N har gjort det bra på høyre back tidligere.



WIlshere fortjener så absolutt en ny sjanse på midtbanen. Jeg ønsker å ta sjansen på Coquelin som hans partner og vrake Xhaka, men skal Coq spille så er det som DM og intet annet.



Offensivt så vraker jeg Sanchez som var en av de svakere mot West Ham, Laca tar den posisjonen og Giroud får en (siste?) sjanse på topp.



Jeg setter opp to forslag til lag, ett med firebackslinje og ett med tre stoppere.



Cech


Debuchy - Kos - Mustafi - Kolasinac


Wilshere - Coquelin


Iwobi - Özil - Lacazette


Giroud




Cech


Kos - Mustafi - Monreal


Debuchy - Wilshere - Coquelin - Kolasinac


Özil - Lacazette


Giroud



Selv om jeg vil ha med en spiller som Debuchy fra start, så innser jeg at det nok ikke skjer. Spillere som Debuchy, Chambers, Holding, Maitland-Niles, Nelson er nok sannsynligvis planlagt brukt når vi tirsdag møter West Ham hjemme i Carabao Cup.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi går ut i en 4-2-3-1 formasjon. Vil gjerne se sanchez , øzil i og laca i lag. Hvem som tar den siste plassen i 3eren bak laca er eg likegyldig til , pga alle er like dårlige. Kansje på Tide å la nelson prøve seg. Coq og Jack sentralt . La AMS spille høyre back, benk bellerin.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mye kok på forumet for tiden.

Jeg synes faktisk det er litt "kok" på forumet for tiden ( i forholdt til da forumet var på sitt bunnivå), men det er helst post-match og ikke pre-match....... West Ham tråden har jo blitt brukt en del etter den kampen.

Link to comment
Share on other sites

DRLEaZlX0AIornE.jpgMustafi ble tydeligvis ikke klar likevel til denne kampen og det er vel ikke så mange overraskelser. Maitland-Niles blir også denne gangen foretrukket fremfor Kolasinac og M-N var en av våre beste mot West Ham.

Giroud er tilbake på benken, Laca starter.

Link to comment
Share on other sites

S

 

Merkelig at Kolasinac som har vært solid blir benket, mens bellerin som har vært svak i hele år spiller klink. Xhaka hadde hatt godt av noen kamper på benken

 

Japp, enig i begge betraktningene dine.

 

Er helt enig... Forstår faktisk ikke hvorfor Kolasinac blir benka, men ikke Bellerin.....

 

Veldig fornøyd med at Jackie boy starter!

Bra for oss at Shelvey er ute, han har vel vært rimelig god på midten for Ncastle..

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at Kolasinac som har vært solid blir benket, mens bellerin som har vært svak i hele år spiller klink. Xhaka hadde hatt godt av noen kamper på benken

Logikken bak det hele et veldig veldig merkelig.

 

Særlig hvis det er for å gi Niles spilletid da han er høyrebent og kan bekle høyrebacken, men mest av alt er han jo best sentralt på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...