Jump to content

2016.09.28 FC Basel (H)


Polljen

Recommended Posts

De to siste kampene har Alexis vært rå som spiss.

 

Jeg har vært særdeles skeptisk/negativ til Alexis som spiss, og jeg mener fremdeles at jeg hadde gode grunner til det (merk at jeg skriver hadde gode grunner), for jeg erkjenner mitt "nederlag" med glede!

 

Slik Alexis har fremstått mot Chelsea og Basel, så virker det som at han virkelig er i ferd med å "akklimatisere" seg i denne rollen, så jeg skal rose Wenger for det valget han har gjort. Alexis har selvsagt ikke hodestyrken til Giroud, og i dag har han brent et par opplagte målsjanser, men ellers så er bekler han spissrollen slik jeg ønsker at en spiss i Arsenal skal gjøre det. Hvordan han vil fungere mot "erke-defensive" lag gjenstår å se, men da kan det være greit å ha hodestyrken/"boksstyrken" til Giroud i bakhånd.

 

Danner også en herlig trio med Iwobi og Walcott.

 

 

Ikke glem å ta med Özil i dette regnestykket, for selv om Alexis er vår "hovedspiss" så har vi de siste kampene sett en offensiv lagdel der både Özil og Walcott til tider fungerer som fremste mann.

 

JA, vi skulle ha hatt flere mål, men dette er en type fotball som uansett resultat varmer mitt hjerte.

 

---------

 

PS!! Gledelig å høre Keown som sidekommentator. For meg som er luta lei det meste av norske kommentatorer (uansett kanal) så er det en fornøyelse å høre kommentatorduoen til BT Sport.

Link to comment
Share on other sites

At Alexis ikke klarer å få ballen i mål er selvsagt skuffende, men samtidig så gjør han en god jobb for laget ellers. Der en viss annen angriper ofte går sur når det ikke får slik en skulle ønske så jobber Alexis utrettelig videre.

 

JA, vi skulle ha vunnet med mer enn to mål, men jeg er fornøyd med det meste ellers (Jeg tror nesten ikke meg selv når jeg plutselig har blitt så positiv :proud: )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...