Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Jeg synes i grunnen at oppsummeringen din var fin, og jeg tror vi er mer enig enn uenig :) . Men jeg liker ikke feilinformasjon på forumet. Almunia har IKKE 100 kamper mer enn Fabianski.

 

Ikke jeg heller liker feilinformasjon B)

 

På toppfotballnivå har han over 100 kamper mer enn Fabianski.

Hvis du da ikke regner Polen i samme nivå som PL.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har 150 kamper for Arsenal - Fabianski har 31 kamper for Arsenal.

 

Ellers regner jeg med at Wenger er fullstendig klar over situasjonen på keeperfronten, og gjør grep til sommeren.

 

Tror ikke Wenger er særlig klar over det. For det første må Wenger SE at Almunia driter seg ut, skulle nesten tro at han "overså" tabbene han gjør. Omtrent alle Arsenal supportere ser at vi trenger/trengte sårt en spiss i januar, men kjøpte Wenger noen ? Nei.

Wenger sa også at en spiss skulle bli kjøpt, men plutselig kom det en dag, "Det blir ikke en ny spiss i januar"

Wenger klarer ikke å se at vi trenger forsterkninger, nesten. Han har altfor god tro på de unge og "uerfarne" spillerne vi har i de ulike leddene.

Mange sier: Wenger knows, men jeg vet ikke jeg når det gjelder kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Wenger er særlig klar over det. For det første må Wenger SE at Almunia driter seg ut, skulle nesten tro at han "overså" tabbene han gjør. Omtrent alle Arsenal supportere ser at vi trenger/trengte sårt en spiss i januar, men kjøpte Wenger noen ? Nei.

Wenger sa også at en spiss skulle bli kjøpt, men plutselig kom det en dag, "Det blir ikke en ny spiss i januar"

Wenger klarer ikke å se at vi trenger forsterkninger, nesten. Han har altfor god tro på de unge og "uerfarne" spillerne vi har i de ulike leddene.

Mange sier: Wenger knows, men jeg vet ikke jeg når det gjelder kjøp.

 

Tja det ryktet med at vi var interessert i Sørensen nylig indikerer, hvis det stemmer at han ikke er helt borte vekke

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigvis, men Seaman har utvilsomt mer peil enn det Ben Elfen har. DÈT er for meg det absolutt viktigste.

Siden du ikke gir deg så tenkte jeg at jeg fikk lese gjennom artikkelen en gang til for å se hvilke komplimenter Seaman faktisk gir til Almunia.

 

Faktisk fant jeg ikke ett eneste kompliment.

 

Det står ikke noe om at han har gjort det bra, gjør det bra på trening eller om han faktisk fortjener plassen sin.

 

For me he's doing ok.

 

Det er ikke noe kompliment fra en som har trent ham. Dette er kritikk.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Herrejemini!

 

Det er herved fastslått av for å spille på Arsenal så holder det ikke å gjøre det OK. Man må gjøre det outstanding.

 

Ikke rart Wenger sliter med å finne spillere om det er kravet......

 

I lys av at det er Seaman som har sagt det, en arsenallegende og tidligere trener for Almunia så begrenser hans uttalelsefrihet til fra for me he's doing ok, til outstanding.

 

ArsGun, du skjønner at Seaman ikke kan si " to me he's been crap".

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett de to siste kampene til City kan vi fastslå at det er flere keepere enn Almunia som sliter om dagen. Given har kostet City poeng i dag (griseheldig at det ikke blir tap da annuleringen er feil..) og påførte City omkamp mot samme lag i cupen i helgen. Direkte håpløst keeperspill i begge kamper.

Link to comment
Share on other sites

I lys av at det er Seaman som har sagt det, en arsenallegende og tidligere trener for Almunia så begrenser hans uttalelsefrihet til fra for me he's doing ok, til outstanding.

 

ArsGun, du skjønner at Seaman ikke kan si " to me he's been crap".

 

BE

 

Jeg tror at Seaman er såpass voksen at han kunne sagt, dersom han mente det, noe slik som "he is not at his best" eller "he could be doing better". Men han velger å si "doing OK", noe som da betyr at han gjør det OK. Ikke bra, og ikke dårlig.

 

At du velger å tolke dette til nok en negativ sak for Almuni gjør det bare enda klarere for meg at å diskutere denne saken med deg blir som å prøve å si til en stein at den må flytte på seg.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett de to siste kampene til City kan vi fastslå at det er flere keepere enn Almunia som sliter om dagen. Given har kostet City poeng i dag (griseheldig at det ikke blir tap da annuleringen er feil..) og påførte City omkamp mot samme lag i cupen i helgen. Direkte håpløst keeperspill i begge kamper.

 

Jeg er enig i dette, men at given har en formdupp gjør ikke Almunia til en mindre dårlig keeper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett de to siste kampene til City kan vi fastslå at det er flere keepere enn Almunia som sliter om dagen. Given har kostet City poeng i dag (griseheldig at det ikke blir tap da annuleringen er feil..) og påførte City omkamp mot samme lag i cupen i helgen. Direkte håpløst keeperspill i begge kamper.

 

Sant. Given tabbet seg ut to ganger, men ble reddet av dommeren da Stoke egentlig vant kampen 2-1. Normalt sett er dette unntakene fra Given.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i dette, men at given har en formdupp gjør ikke Almunia til en mindre dårlig keeper.

 

BE

 

Dette var ikke til forsvar for Almunia, men en påminnelse om at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden. Given har rett og slett vært veldig dårlig i det siste og viser tegn til stor usikkerhet både i feltet og på streken.

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke til forsvar for Almunia, men en påminnelse om at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden. Given har rett og slett vært veldig dårlig i det siste og viser tegn til stor usikkerhet både i feltet og på streken.

Jeg vet det ikke var til forsvar for Almunia. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er for å komme Almuniaelskerne i forkjøpet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det ikke var til forsvar for Almunia. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er for å komme Almuniaelskerne i forkjøpet.

 

BE

 

Uten at jeg egentlig har lyst til å blande meg inn i debatten, så lurer jeg veldig på hvem disse Almunia-elskerne er? Så vidt jeg har forstått er alle(!) enig om at Almunia ikke er bra nok til å være førstekeeper for Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg egentlig har lyst til å blande meg inn i debatten, så lurer jeg veldig på hvem disse Almunia-elskerne er? Så vidt jeg har forstått er alle(!) enig om at Almunia ikke er bra nok til å være førstekeeper for Arsenal...

Veldig mange av "alle" er de samme som mente at han var meget god tidligere men som nå sakte og sikkert innrømmer at han ikke lenger er god nok. Felles for de fleste av disse er av dem er at nå hevder at de aldri har sagt at han er noe god.

 

Så istedet for å gå i Almunias forsvar har de nå endret taktikk og begynt med argumentasjon som kan minne om slikt: " Det er ikke Almunias skyld, det er Wenger som velger ham etc", og "det det er illojalt å snakke negativt om noen på laget", eller "du er en dårligere supporter enn meg fordi jeg støtter alle i tykt og tynt" osv.

 

Du skjønner vel hvor jeg vil hen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg et Almunia er en bra keeper, og at Wenger gjorde rett når han valgte han fremfor "gale" Jens når det skjedde. Jens gjorde en haug med tabber og slengte med leppen i tide og utide.

 

At Wenger ikke har handlet en ny keeper etter dette skal jeg ikke si at jeg forstår så mye av, da det er klart at Almunia ikke er den toppkeeperen som Arsenal trenger. Almunia gjorde en god sesong i 08/09, så sånn sett kan man kanskje forsvare at det ikke ble hentet noen keeper sommeren 09 og at Wenger hadde håpet at litt mer rutine skulle gjøre Almunia enda bedre. Når så Almunia får litt motgang både på og utenfor banen, så mister han den selvtilliten som er så viktig for keepere. Det kan dog virke som at den er litt på vei tilbake, for etter Chelsea kampen så har egentlig Almunia stått helt OK uten å gjøre de helt store brølerne.

 

Det de aller fleste nok reagerer på Ben Elfen, er den ensidige negative fokuseringen som gjøres mot Almunia mens andre keepere slipper unna med de samme feilene med følgende uttalelse "han prøver ihvertfall". Blir ikke det litt det samme som å si "Det er Wenger som velger keeper?".

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det ikke var til forsvar for Almunia. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er for å komme Almuniaelskerne i forkjøpet.

 

BE

 

"Almuniaelskerne", hvem er det? Og hvor langt vil du strengt tatt gå for å håne og fordumme Almunia?

Link to comment
Share on other sites

"Almuniaelskerne", hvem er det? Og hvor langt vil du strengt tatt gå for å håne og fordumme Almunia?

 

Har du sagt noe positivt eller mener noe positivt om Almunia er du en 'Almunielsker'.

Ikke helt mot normalen dette her B)

Link to comment
Share on other sites

Har du sagt noe positivt eller mener noe positivt om Almunia er du en 'Almunielsker'.

Ikke helt mot normalen dette her :D

 

Debatten rundt Almunia er nærmest usaklig.

Preget av tom prestisje og uinteressente gjentagelser.

 

Husker at man i barndommen kranglet om den sterkeste onkelen.

 

Men enig med de som savner en matchvinner i målet.

Link to comment
Share on other sites

Debatten rundt Almunia er nærmest usaklig.

Preget av tom prestisje og uinteressente gjentagelser.

 

Husker at man i barndommen kranglet om den sterkeste onkelen.

 

Men enig med de som savner en matchvinner i målet.

 

i pl krangler managerene om den svakeste keeperen. arsenal har definitivt to av de aller, aller svakeste blant de 40 som ses på som 1. og 2. valg i sine klubber. når både 3. og 4. valget ser så ufattelig mye bedre ut, er det rart at wenger vil stille med så svake keepere som han desverre har gjort.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...