Jump to content

2015.09.19 Chelsea


Polljen

Recommended Posts

Chelsea chelsea.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 19. september 2015, kl 13:45. Stamford Bridge.


Premier League, 6. serierunde


Kampen vises på TV2 Premium / Sumo



Så vidt jeg kan se er det ingen nye på skadelisten etter onsdagens kamp. Om Per er klar er jeg usikker på, men jeg forventer uansett ikke at han er med fra start når laget skal spille på "Brua" på lørdag.



Chelsea er blant bunnlagene i ligaen, men hadde en god oppladning til kampen i CL på Onsdag. Arsenal ligger i toppen i ligaen, men hadde en særdeles dårlig oppladning gjennom sin kamp i CL. Arsenal sliter ofte mot Chelsea i ligaen, så når jeg vurdere dette oppgjøret så sitter jeg med en litt "dårlig" følelse (Det positive er at mine "følelser" på ingen måte er noe å stole på :goaway: )



Her er mitt forslag til laget som skal starte mot Chelsea:



Cech


Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal


Cazorla - Coquelin


Ramsey - Özil - Sanchez


Walcott



Det meste av laget var lett å plukke ut. Det var to posisjoner der jeg hadde flere aktuelle valg. Ramsey eller OX på ving/midtbane og Walcott eller Giroud på topp. Når det gjelder spissplassen så var valget enkelt, der jeg tror at farten og gjennombruddsmulighetene til Walcott er viktigere enn "boksspillet" til Giroud.


Midtbanen/Vingposisjonen var litt vanskeligere å vurdere, men jeg tror at arbeidkapasiteten til Ramsey blir viktigere enn vingkapasiteten til OX:


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Tidligkamper mot storlag har ikke historisk vært vår beste side, tror vi fort kan gå på nok en smell på lørdag. Regner med Giroud får seg en pause etter en urulig periode med utpiping i Frankrike, samt idiotisk (og feil) rødt kort i CL. På midten vi tilbake til Coq-Cazorla, da man smertelig fikk erfare hvor svak Arteta var i midtuken. OX var igjen skuffende på høyresiden sist, og det er bekymringsverdig at han ikke snart tar steget. Laget blir derfor som nevnt over for min del også. Satser på at min skepsis/pesimisme gjøres til skamme og at vi vinner kampen.

Link to comment
Share on other sites

Enig i laget og pessimismen bortsett fra at jeg ville satt inn Mertesacker for Gabriel om jeg bestemte. Chelsea er skumle på dødballer.

Jeg kan se den fordelen med Per, men samtidig så spørs det hvor mye han er satt tilbake etter sykdommen. Så totalt sett så ville jeg nok fremdeles valgt Gabriel fremfor Per.

Link to comment
Share on other sites

laget:

 

Cech

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Cazorla - Coquelin

Ramsey - Özil - Sanchez

Walcott

reserver: Ospina - Debuchy - Gibbs - Chambers - Arteta - OX - Giroud

 

 

Mertesacker er tydeligvis fremdeles ikke restituert etter sykdommen.

Link to comment
Share on other sites

Lat oss håpe at dette laget er godt nok til å gje Chelsea skikkelig kamp om poengene. Eg trur både Arsenal og Chelsea et betre enn tabellsituasjonen tilsier. Det som skremmer meg er at våre nest beste ikkje er gode nok til å slå Dynamo Zagreb. Skal me ta Chelsea må me skåre på sjansane. COYG

Link to comment
Share on other sites

"våre nest beste"? Var kun 3 spillere som ble hvilt.

Derav Bellerin, Ramsey og Cech.

tja det var vel flere hvis vi sammenligner de elleve som startet da mot de elleve som starter nå..

 

Ospina for Cech

Debuchy for Bellerin

Gibbs for Monreal

Arteta for Coquelin (i størstedel av kampen)

OX for Ramsey

Giroud for Walcott

 

:mmkay:

Link to comment
Share on other sites

tja det var vel flere hvis vi sammenligner de elleve som startet da mot de elleve som starter nå..

 

Ospina for Cech

Debuchy for Bellerin

Gibbs for Monreal

Arteta for Coquelin (i størstedel av kampen)

OX for Ramsey

Giroud for Walcott

 

:mmkay:

 

Glemte faktisk Coq... Men er både enig og uenig i det med Debuchy og Giroud..:)

Link to comment
Share on other sites

Diego Costa gir Koscielny en på trynet. Deretter bryster/dytter han ned i bakken. Ender opp med at Costa får gult kort og Gabriel som ikke gjorde en dritt fikk gult kort også av en eller annen grunn.

 

Deretter fortsetter den jævla cunten av en "mann" Costa er og være stygg og provoserer Gabriel til å såvidt røre han før han flyr til dommeren med en gang.

 

Hadde den fordømte dommeren gjort jobben sin så hadde Costa fått rødt med en gang og Gabriel hadde vært på banen.

 

Kommer FA til å gjøre noe i etterkant? Nei ikke faen. For en gjeng med fitter.

Link to comment
Share on other sites

"sparket" til Gabriel (som vi vel ikke fikk se bilder av) kvalifiserte kanskje til rødt kort, men hadde dommeren gjort jobben sin så hadde Costa fått direkte rødt for "overfallet" på Kos og situasjonen hadde ikke utartet videre.

Link to comment
Share on other sites

"sparket" til Gabriel (som vi vel ikke fikk se bilder av) kvalifiserte kanskje til rødt kort, men hadde dommeren gjort jobben sin så hadde Costa fått direkte rødt for "overfallet" på Kos og situasjonen hadde ikke utartet videre.

 

 

Er vel absolutt INGEN som ser at Gabriel gjør noe som helst, ikke enda iallefall....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...