Jump to content

2015.09.19 Chelsea


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

klart rødt til Cazorla det, menne.... At Diego Costa går av banen og til benken er helt latterlig og uforståelig...

 

Det er en katastrofe at Costa kan gå av banen uten rødt kort.

 

Er jo skandaledømming på høyeste hold. Er jo til og med andre kampen på rad at Diego Costa slår til en spiller i trynet uten at han får rødt kort.

Link to comment
Share on other sites

I dag skal jeg ikke si et eneste negativt ord om Wenger eller våre spillere. De gjør det beste de kan ut i fra forutsetningene (Mike Dean). Cazorlas kort kan jeg ikke klage på, men totalt sett så var Dean Chelseas 12. mann i dag.

Link to comment
Share on other sites

Er gult det der av Cazorla. Riktig av Dean i den situasjonen der. Santi burde aldri ha gått inn i taklingen der dessverre.

 

Om man skal følge regelboka så kan det argumenteres for at det er gult, ja. Det er derimot så inkonsekvent dømt av Dean. Hvor mange slike forseelser har Ivanovic hatt? Oscar? Likhet for loven.

Link to comment
Share on other sites

Mener ikke Oscar eller Ivanovic har fortjent rødt kort her. De har holdt seg greit i skinnet etter de gule kortene.

 

Det er heller ikke det jeg sier. Når man teller antall forseelser som ga Ivanovic og Oscar gult kort og sammenlikner med antall forseelser som ga Cazorla to gule så mener jeg det blir inkonsekvent dømming å vise ut Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er heller ikke det jeg sier. Når man teller antall forseelser som ga Ivanovic og Oscar gult kort og sammenlikner med antall forseelser som ga Cazorla to gule så mener jeg det blir inkonsekvent dømming å vise ut Cazorla.

 

 

Den er jeg enig i, da misforstod jeg bare, beklager!

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg vi si mot Wenger er å ta ut Coq selv om vi ligger under om det da ikke er skade. FA har ett kjempeproblem med Costa. Våger påstå han er værre en suarez da han konsekvent oppsøker slikt. Hvorfor man ikke er oppmerksomme på slikt er meg totalt uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg vi si mot Wenger er å ta ut Coq selv om vi ligger under om det da ikke er skade. FA har ett kjempeproblem med Costa. Våger påstå han er værre en suarez da han konsekvent oppsøker slikt. Hvorfor man ikke er oppmerksomme på slikt er meg totalt uforståelig.

 

Godt sagt! Dommerne får ikke alltid med seg faenskapet til Costa fordi han er så flink til å skjule det. Da er det jo FA som må overholde regelverket når dommerstaben ikke får det med seg. Dersom videodømming ikke er aktuelt så må man overholde reglene i ettertid. Dessverre har jeg like liten tiltro til det engelske forbundet som jeg har til dommerstaben.

 

Videre har jeg lyst til å kritisere en holdning jeg har lest/hørt nå en rekke ganger når det gjelder Costa. Hans oppførsel later til å være akseptert fordi dette er noe han gjør uke inn og uke ut. Det later til å være forsvarsspillerenes feil som lar seg provosere. "Hvorfor lar de seg provosere når de vet han gjør dette i hver eneste kamp?" har jeg hørt en rekke ganger. Da tolker jeg det dithen at jukseri og vold må bare aksepteres fordi vedkommende gjør det hele tiden. Det er bare sånn det er. Er det ingen eksperter som tørr å stå frem og si at det er på tide å disiplinere Costa?

Link to comment
Share on other sites

 

Godt sagt! Dommerne får ikke alltid med seg faenskapet til Costa fordi han er så flink til å skjule det. Da er det jo FA som må overholde regelverket når dommerstaben ikke får det med seg. Dersom videodømming ikke er aktuelt så må man overholde reglene i ettertid. Dessverre har jeg like liten tiltro til det engelske forbundet som jeg har til dommerstaben.

 

Videre har jeg lyst til å kritisere en holdning jeg har lest/hørt nå en rekke ganger når det gjelder Costa. Hans oppførsel later til å være akseptert fordi dette er noe han gjør uke inn og uke ut. Det later til å være forsvarsspillerenes feil som lar seg provosere. "Hvorfor lar de seg provosere når de vet han gjør dette i hver eneste kamp?" har jeg hørt en rekke ganger. Da tolker jeg det dithen at jukseri og vold må bare aksepteres fordi vedkommende gjør det hele tiden. Det er bare sånn det er. Er det ingen eksperter som tørr å stå frem og si at det er på tide å disiplinere Costa?

Jeg er helt enig i at et regelverk er der for å opprettholdes.

 

Man hører litt for ofte fotballkommentatorer si om en "hendelse" at dett ville andre dommere dømt på, eller de sier f.eks. at de fleste ikke ville ha dømt på dette. På generell basis så er saken enkel, enten er det en forseelse eller så er det ikke. Selvsagt vil det være opp til en dommer å bruke skjønn i f.eks. taklinger når det gjelder om den er "stygg" eller ikke, men man skal ikke dømme ut fra hva andre dømmer, og en spiller som f.eks.Costa skal ikke slippe unna en forseelse fordi han "bruker å slippe unna med sånt"!!!

 

Når det gjelder videodømming så er jeg (med unntak av målkamera) motstander av slikt under kamp, men jeg er tilhenger av at det blir brukt enda mer i evalueringen av en kamp der kortbruk og suspensjoner skal vurderes.

Min motstand mot generell videodømming i en kamp skyldes at det lett vil føre til at en kamp blir oppstykket når mange situasjoner skal vurderes, i tillegg så vil dette bli så kostbart at det bare vil kunne bli innført i "toppen" av fotballverden. En forsiktig økning av videobruk til å vurdere f.eks. offside kan jeg være med på (når teknologien er der), men en for omfattende bruk av videodømming (under kamp) vil ødelegge fotballen mer enn hva slike "uheldige" situasjoner som i dag gjør når det er en "subjektiv" dømming.

 

Men selv om jeg er negativ til generell videodømming så forstår jeg frustrasjonen som gjør at enkelte etterlyser dette.

Link to comment
Share on other sites

Dette er slik Chelsea spiller når de er underlegne. Vi så det mot liverpool en gabg også. Den gangen ble Costa straffet i etterkant. Da fordi det var ting dommeren ikke gjorde noe med. Idag var dommern i situasjonene men feilbedømmer de så til de grader at det er ille å se på. FA kommer dermed ifølge mitt tips til å frede sin dommer og la det gå.

 

Når det er sagt var det en jevn affære frem til dette. Begge lag med sine muligheter uten at noen av de var store. Cazorla sitt er greit i og med at han hadde gult. Oscar burde hatt ett ill orange ett, og igjen gjør dommer feil. Han presterer å gi null og niks. Ved slik dømming ser vi ofte dommere degraderes til Championship kamper, men igjen noe jeg ikke tror skjer her.

 

Denne kampen må ikke i glemmeboka men jeg vil ikke dømme laget på bakgrunn av kampen. Vi hadde aldri samme forutsettninger, og dette er ett problem FA har. Ikke Arsenal FC i denne isolerte kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er slik Chelsea spiller når de er underlegne. Vi så det mot liverpool en gabg også. Den gangen ble Costa straffet i etterkant. Da fordi det var ting dommeren ikke gjorde noe med. Idag var dommern i situasjonene men feilbedømmer de så til de grader at det er ille å se på. FA kommer dermed ifølge mitt tips til å frede sin dommer og la det gå.

 

Når det er sagt var det en jevn affære frem til dette. Begge lag med sine muligheter uten at noen av de var store. Cazorla sitt er greit i og med at han hadde gult. Oscar burde hatt ett ill orange ett, og igjen gjør dommer feil. Han presterer å gi null og niks. Ved slik dømming ser vi ofte dommere degraderes til Championship kamper, men igjen noe jeg ikke tror skjer her.

 

Denne kampen må ikke i glemmeboka men jeg vil ikke dømme laget på bakgrunn av kampen. Vi hadde aldri samme forutsettninger, og dette er ett problem FA har. Ikke Arsenal FC i denne isolerte kampen.

Når det gjelder Oscar så er det mulig at du tenker på en annen situasjon (som også burde gitt kort), men Oscar fikk gult kort for taklingen på Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Til info er nå cazorla utestengt i 3 kamper. Direkte rødt noe Wenger bekrefter

 

Haha seriøst? Dean dro jo opp det gule kortet og ga det til Cazorla før han ga det gule? Så hvordan har dette skjedd?

 

Latterlig om Cazorla får 3 kamper for det der mens Costa får null og niks. Så regner med det stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Til info er nå cazorla utestengt i 3 kamper. Direkte rødt noe Wenger bekrefter

Så vidt jeg kunne se så ble Cazorla vist sitt andre gule kort før der røde kom frem, ergo ikke direkte rødt.

 

Direkte rødt gir heller ikke automatisk 3 kampers karantene, selv om dette skjer svært ofte. Ett direkte rødt kort kan gi helt ned til en kamps karantene, alt etter hva som forårsaket kortet.

 

Og jeg har prøvd å finne sider på nettet (som er til å stole på) som inneholder en slik kommentar fra Wenger, uten hell! (det kan dog skyldes dårlig googling fra min side)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...