Jump to content

2014.05.11 Norwich B


Polljen

Recommended Posts

Sesongens siste ligakamp er egentlig betydningsløs for begge lagene. Arsenal kommer til å ende på fjerdeplass og Norwich rykker ned. I teorien kan begge lagene komme en plass lenger opp, men det vil kreve tosifrede seiere og store tap for de lagene de skal gå forbi.

 

Siden denne kampen i virkeligheten ikke har tabellmessig betydning så bør Arsenal spare så mange førstelagsspillere som mulig med tanke på finalen i FA-cupen 17. mai.

 

Vi har fremdeles noen spillere ute, Gibbs og Wilshere kan kanskje bli klare men Gibbs bør i allefall spares.

 

Mitt forslag til lagoppstilling er farget av et ønske om å spare spillere:

 

Viviano (Szczesny på benken , Fabianski skal stå i mål 17. mai)

Jenkinson - ? - Vermaelen - Monreal (Jeg er usikker på hvem som skal stå sammen med Vermaelen. Har vi et godt alternativ på andrelaget?)

Cazorla - Flamini - Diaby - Källstrøm - Podolski (Kanskje bytte Cazorla/Podolski ut med Zelalem og/eller andre "juniorer")

Sanogo

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tviler veldig sterkt på at laget som starter i morgen vil være B- og C-preget. Er ganske sikker på at Wenger vil ha en god oppkjøring, og lite ville vært bedre å ta med seg en skikkelig generalprøve inn i finalen. Selvsagt kan vi få skader, men Norwich har ingenting å spille for. De vil nok bare bli ferdig med sesongen sin, så jeg tviler på at det blir noe mer trøkk enn forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk trøkk fra våre supportere i dag! 79 poeng er det vel en god del som hadde takket ja til før sesongen. Spesielt efter kamp nr.1.. Med triumf i FA-cupen, må vi kalle det en meget god sesong!

 

Absolutt en god/akseptabel sesong om vi tar FA-cupen, men fortsatt med en liten bismak. Nok en gang føles det som om vi kun mangler ørlite for å nå helt til topps...

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk trøkk fra våre supportere i dag! 79 poeng er det vel en god del som hadde takket ja til før sesongen. Spesielt efter kamp nr.1.. Med triumf i FA-cupen, må vi kalle det en meget god sesong!

 

 

 

Absolutt en god/akseptabel sesong om vi tar FA-cupen, men fortsatt med en liten bismak. Nok en gang føles det som om vi kun mangler ørlite for å nå helt til topps...

------

Hadde noen etter første seriekamp, ja forsåvidt også før første seriekamp, sagt at fasiten for sesongen 2013/14 blir en fjerdeplass i ligaen, cupspill i CL og en finale i FA-cupen så hadde jeg sagt ja takk. Jeg er ikke misfornøyd med "sluttstatusen" etter denne sesongen, selv med et eventuelt finaletap, men det betyr ikke at jeg er fornøyd med sesongen totalt sett.

 

Det jeg er misfornøyd med er det som har skjedd (ikke skjedd) på banen i litt for mange kamper og det som så absolutt ikke skjedde i Januarvinduet. Det laget leverte på bortebane mot de tre andre store er for dårlig. Den ærefrykten laget viste mot den tidligere storheten ManU gav unødvendige poengtap og laget har også levert for dårlig mot flere "dårlige" lag. Noen av poengtapene kunne kanskje ha vært unngått med en litt mer offensiv tankegang i januarvinduet.

 

I høst var vi i medgang og hadde den flaksen ett topplag ofte har, for det var absolutt kamper der poengfangsten var ganske flatterende, men i løpet av en periode i vinter så klarte vi nesten å rote oss ut av topp fire. Så ja jeg er storfornøyd med fjerdeplassen i ligaen, men det er mye å hente på taktikk og innsats på banen neste sesong. Skader kan selvsagt brukes som en unnskyldning, men de andre lagene er ikke skadefrie og mitt og andre sitt ankepunkt også når vi var på topp i høst var en manglende bredde i stallen. Om denne manglende bredde kostet oss seriegullet vet jeg ikke, men vi hadde vært betydelig nærmere med noen få forsterkninger i et par posisjoner. Jeg vet ikke om jeg og Simbad har en bismak av akkurat de samme grunnene, men jeg vil forsatt føle denne lille bismaken selv med et gull i FA-cupen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...