Jump to content

warnings


Tusmo

Recommended Posts

Jeg har et lite spørsmål angående warnings.

 

Rampegutt som jeg er, så har jeg i min tid pådratt meg et par warnings.

 

Den første kom 28. august 2010 etter å ha kalt Emmanuel Adebayor for "Apebayor", og den siste kom 25. september samme år, da jeg hadde skrevet at Manuel Almunia var "Verdens beste keeper", hver gang noen nevnte han.

 

Jeg er ikke helt enig med disse warningene, men jeg har vel før den tid sikkert sluppet unna warninger jeg burde ha fått, så alt i alt så er jeg ikke spesielt bitter.

 

Nå er jeg jo ikke spesielt aktiv lengre og min verden hadde ikke blitt nevneverdig mindre om jeg hadde blitt tuppet på rævva ut. LIkevel lurer jeg på om disse advarslene gjelder til "evig" tid? Jeg tviler på at jeg kommer til å oppnå full warnstatus, men det kunne vært greit med en liten debatt rundt dette.

Link to comment
Share on other sites

Det var jeg som satt advarslene du nevner, Tusmo, og bare for å gjøre det klart: Jeg kommer ikke til å forsøke å forsvare disse offentlig ettersom det ville være en diskusjon i strid med retningslinjene (se punkt 9).

 

Noen moderatorer har av og til opphevet foreldete advarsler, men her er det ingen fast praksis. I det store og det hele utdeles det få advarsler og ingen er i nærheten av å nå 100 %. Det er heller ikke avgjort hva som vil gjøres dersom det skjer - det vurderes i hvert enkelt tilfelle. Systemet er slik vi bruker det her på forumet i større grad et verktøy for å registrere hendelser enn det er et rigid system som forteller hvor mange poeng som tilsvarer hvilke reaksjoner. Når det gjelder gamle advarsler er det tvilsomt at noen vil legge særlig vekt på dette under behandling av nyere saker. 3-4 år er lenge i denne sammenhengen, så om man har skjerpet seg er det omtrent det samme som å ha "blanke ark", selv om advarslene står der. Nå vil heller ikke avgjørelser om alvorlige reaksjoner noen gang tas av en moderator alene.

 

Jeg vil påstå at dette er et system som fungerer, men det er mulig at vi bør kommunisere bedre til de som mottar advarsler nettopp hva det legges i dette.

Link to comment
Share on other sites

Det var jeg som satt advarslene du nevner, Tusmo, og bare for å gjøre det klart: Jeg kommer ikke til å forsøke å forsvare disse offentlig ettersom det ville være en diskusjon i strid med retningslinjene (se punkt 9).

 

 

 

 

Skriveleif? :

9. Salg av billetter

Alt salg av billetter skal skje til pålydende pris. Forumet skal generelt ikke brukes til reklame eller kommersiell aktivitet. Forsøk på salg av billetter til over pålydende vil føre til umiddelbar utestengelse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...