Jump to content

2014.18.01 Fulham H


Bergkamp88

Recommended Posts

arsenal.png?2012-13

Arsenal vs Fulham

Barclays Premier League

Lørdag 18 januar

Emirates Stadium kl 16.00

Da var et på`n igjen. Denne gangen er det Fulham vi skal bryne oss på. Laget fra vestlondon ligger på 16 plass og en må vell kunne si at de ikke har hatt allverdens til sesong. Uten kapteinen og bautaen Hangeland har det sett ustødig ut i de bakerste rekker med mye innslupne mål (klart flest med 46), men samtidig har de hentet nok 3-poengere til å ligge over streken. Med Brede Paul tilbake og Dempsey inn på lån, begynner det å se bedre ut for Fulham. Danket ut Norwich i FA-cupen i midtuken. Amorebieta og Briggs ute.

Situasjonen er selvsagt en annen for våres del, der vi nyter ligaledertilværelsen. Skal en holde på den er stort sett alle hjemmekamper "must win-kamper".

Etter uavgjorten mot Chelsea har vi fire strake ligaseire, der tre av dem har vært på bortebane. Meget sterkt. Theo ut med langtidsskade var en gigantisk nedtur, en unik spiller som hadde betydd mye i gullkampen. Men vi har andre alternativer, og unge Serge Gnabry har ihvertfall imponert meg noe voldsomt.

Oppgjøret på Craven Cottage i høst endte med 3-1 seier til oss etter scoringer av Giroud og Podolski (2).

Forventet lagsopptilling :

 

Chesser

 

Bac - Merte - Kosci - Gibbsy

 

Wilshere - Flamini - Øzil

 

Gnabry - Giroud - Cazorla

Link to comment
Share on other sites

Mange sier at Arsenal også vinner på dårlige dager nå. Det er bare en halv sannhet.

Synes personlig de spiller dårlig i hver eneste kamp nå. I løpet av siste halvannen måned er det kun mot Tottenham at Arsenal har spilt sånn som et topplag bør. Resten har vært rimelig skralt. Så nå er det nesten slik at Arsenal KUN vinner stygge seire...

Link to comment
Share on other sites

Det er skuffende at et Arsenal som har så god kontroll når det gjelder banespillet samtidig skal være så fullstendig hjelpeløse når de nærmer seg motstanders sekstenmeter. Skuffende 1. omgang og det må MYE skjerping til for å beholde tabelltoppen etter denne serierunden.

Link to comment
Share on other sites

En kort periode med "magi" var det som skulle til for å ta tre poeng mot et svakt Fulham.

 

Det er fremdeles mye som kan forbedres angrepsmessig, og selv om jeg i dag ble styrket i troen på at vi trenger et alternativ (til Giroud) på topp så er jeg like siker på at det alterativet ikke heter Berbatov.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi gjorde en bra andreomgang, og Gnabry var meget positiv. Cazorla BB med ett mål med hvert bein. Midtbanen vår er rett og slett for god til at vi ikke greier å skape sjanser nok til å score og vinne for tiden, noe som gir resultater da vi også tetter godt igjen bak.

 

Dermed plukker vi trepoengere på trepoengere selv uten å imponere stort. Det er for meg en av grunnpillarene i et mesterlag over en lang sesong.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...