Jump to content

2014.18.01 Fulham H


Bergkamp88

Recommended Posts

En kort periode med "magi" var det som skulle til for å ta tre poeng mot et svakt Fulham.

 

Det er fremdeles mye som kan forbedres angrepsmessig

 

Amen! Jeg er litt usikker på om vi går for "halv maskin" fordi vi ikke trenger å gjøre mer, eller om det rett og slett er fordi vi ikke er toppform. Ozil, for eksempel, er ganske langt unna forventet nivå. Uansett gjør vi nok i dag også. Atter en gang. Cazorla MoM for to de målene.

Link to comment
Share on other sites

OptaJoe ‏@OptaJoe 27 min

8 - Arsenal have kept eight clean sheets in their last nine games in all competitions at the Emirates Stadium. Resolve.

 

 

Nydelig lesning.

 

Det vi viser om dagen er for meg mestertakter. Bunnsolide defensivt, henter 3 poeng for 5 kamp på rad uten at vi nødvendigvis trenger å være briljante

i hver kamp. Så er naturligvis spørsmålet om vi klarer å holde på denne stabiliteten, samt hvordan vi klarer oss mot topplagene. Jeg er litt bekymret for hvordan vi har slitt mot topplagene de seneste sesongene, og denne, både spillemessig og resultatmessig. Spesielt når vi ikke har Theo. Vi har fryktelig mange ballglade spillere som helst skal ha den i bena og ofte trekke inn i banen. Det kan potensielt bli klumpete, veldig trangt og gode lag vet hva som skal til for å ikke slippe oss til.

Link to comment
Share on other sites

Ny 3 poenger uten å fyre på alle sylindre. Vi har strengt tatt plukket mer poeng enn stilkarakterer siden jul, men det er en viktig egenskap. Dog må det sies at vi etterhvert må opp noen hakk kvalitetsmessig på siste tredjedelen skal dette bære helt inn. Topp 6-7 har nå blitt til topp 3. Det er oss mot rubler og en eller annen valuta. Vi er outsiderene, og det trur eg passer perfekt. Vi har en sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Sesongens tiende 2-0 seier kom uten å anstrenge seg alt for mye. Nå har det lugget godt en periode, men det er langt i fra tilfeldigheter eller flaks som fører til at vi tar enda en trepoenger. Bananskall metaforen har blitt brukt i forkant av hver eneste kamp siden romjula, men vi har til gode å tråkke på skallet. Dessverre er det to lag hakk i hæl som viser akkurat samme tendens med bedre banespill. Det hadde vært veldig artig med en overlegen seier med mange noteringer i målprotokollen men på denne tiden av året er det kun en ting som gjelder, og det er seier. Enn så lenge gjør vi jobben.

Link to comment
Share on other sites

Sesongens tiende 2-0 seier kom uten å anstrenge seg alt for mye. Nå har det lugget godt en periode, men det er langt i fra tilfeldigheter eller flaks som fører til at vi tar enda en trepoenger. Bananskall metaforen har blitt brukt i forkant av hver eneste kamp siden romjula, men vi har til gode å tråkke på skallet. Dessverre er det to lag hakk i hæl som viser akkurat samme tendens med bedre banespill. Det hadde vært veldig artig med en overlegen seier med mange noteringer i målprotokollen men på denne tiden av året er det kun en ting som gjelder, og det er seier. Enn så lenge gjør vi jobben.

---------------------

 

Arsenal klarer ikke å slå ManC på målforskjell uansett. Det viktigste er derfor at de fortsetter å plukke tre-poengere. Bedre å vinne 2-0 i hver kamp enn å briljere i en kamp med storseier, for så å avgi poeng i neste kamp. Men for all del, de bør heve spillet, for hvis ikke vil jo faren være stor for at de før eller senere tråkker på bananskallet.

 

det må jo også sies at laget har vært "lure" i den forstand at de senker seg litt nedpå og sparer krefter når jobben er gjort. Sånn sett har de vist mestertakter, selv om også dette også er en farlig taktikk, all den tid "sikre" seire fort kan mistes hvis man ikke er fokusert. De har gjort det unødvendig spennende for seg selv i noen kamper....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...