Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Bekymrer meg at det snakkes/ryktes lite til defensive midtbane spillere! Vi vet alle hvordan det pleier og gå når han(Arteta) ikke spiller. Typisk Wenger og neglisjere viktige posisjoner som er rettet mot det defensive!

 

Arteta er nå 31 år gammel og har til tider store problemer med tempo, så her må det inn en spiller som ikke skal være back-up, men en ren konkurent til posisjonen!!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, fin den Stefan :D . Ikke rart mannen er slank..

 

Indeed! :P

 

Forøvrig: Draxler herjer videre for Schalke. Tror denne gutten kommer til å bli vanvittig god. Finnes ikke en sjanse i havet for at han ender opp hos oss nå :P

 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal were thought to want to sign Atletico Mineiro's Bernard but his agent has been quoted as saying the playmaker is close to joining Porto or Shakhtar Donetsk.It is expected there will be confirmation on Bernard’s future on Monday or Tuesday.

 

http://www1.skysports.com/transfer-centre/clockwatch

 

Vet ikke om interessen fra Arsenal har vært reell, men det hadde jo vært smått tragisk om atter en spiller hadde glidd mellom fingrene våre på grunn av noen få millioner.

Link to comment
Share on other sites

Sa ikke Wenger at vi hadde flusst med spillere på midten og at vi ikke trengte noen der?

Mån tro hva som skjer om Arteta blir skadet og vi plutselig ikke har en skikkelig DM i laget (nå er vel ikke Arteta født til den rollen selv heller).

 

Bernard er vel en ving, men vi har jo Gervinho. Så tviler på vi var i loopen på denne...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal were thought to want to sign Atletico Mineiro's Bernard but his agent has been quoted as saying the playmaker is close to joining Porto or Shakhtar Donetsk.It is expected there will be confirmation on Bernard’s future on Monday or Tuesday.

 

http://www1.skysports.com/transfer-centre/clockwatch

 

Vet ikke om interessen fra Arsenal har vært reell, men det hadde jo vært smått tragisk om atter en spiller hadde glidd mellom fingrene våre på grunn av noen få millioner.

 

Vi klarer jo tilsynelatende ikke å kjøpe 20-åringer engang lenger.

 

Sa ikke Wenger at vi hadde flusst med spillere på midten og at vi ikke trengte noen der?

Mån tro hva som skjer om Arteta blir skadet og vi plutselig ikke har en skikkelig DM i laget (nå er vel ikke Arteta født til den rollen selv heller).

 

Bernard er vel en ving, men vi har jo Gervinho. Så tviler på vi var i loopen på denne...

 

Bernard er offensiv midtbane/kantspiller. I Mineiro har han vel spilt utelukkende på kant nærmest. Kan bekle begge kantene også.

 

Gervinho er visstnok så godt som klar for Roma, men som sagt så har vi jo Ryo og Gnabry. Trenger ikke flere spillere da vettu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har vært prat om det siden slutten av juni eller noe sånt. Visstnok €9m eller noe vi prøver å få for han, men tipper den faller gjennom som alle de "top top quality" spillerene vi prøver å kvitte oss med gjør for tida.

 

In other news..

 

1016893_10151738097577365_2126193219_n.j

Link to comment
Share on other sites

Spissplass:

 

Manu: vPersie, Rooney, Wellbeck, Hernandez, (Zaha)

Chelsea: Shûrrle, Torres, Lukaku, Ba.

City: Dzeko, Aguerro, Jovetic, Negredo, (Fernandinho)

Arsenal: Giroud, Sanogo, (Walcott)

 

Noen som lurer på hvor skoen trykker...?

 

Det går sikkert an å gjøre noe tilsvarende med forsvar og keeperplass, men det er på langt nær like alarmerende som spissplassen.

 

Arsenal har 4 spisser som nå anses som ubrukelige (som man ønsker å kvitte seg med (Gervinho, Chamakh, Bendtner, Park). tror ikke en gang City har hatt en like stor "til salgs"-gjeng på spissplass...

Link to comment
Share on other sites

Er morsomt å sette opp en slik sammenligning på sentral midtbane også. Det er så tynt der at jeg får lyst til å rive av meg håret.

 

Nærmer seg forøvrig et helt år siden Song forsvant og Wenger har fortsatt ikke klart å få på plass en erstatter/forsterkning. Tar man også med all den tiden Diaby har bevist at han er ingenting annet enn et vandrende tilfelle av skader "waiting to happen" så må jeg si at det er helt sjokkerende dårlig management av Wenger.

 

Keeperplassen er også nok et eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Spissplass:

 

Manu: vPersie, Rooney, Wellbeck, Hernandez, (Zaha)

Chelsea: Shûrrle, Torres, Lukaku, Ba.

City: Dzeko, Aguerro, Jovetic, Negredo, (Fernandinho)

Arsenal: Giroud, Sanogo, (Walcott)

 

Noen som lurer på hvor skoen trykker...?

 

Det går sikkert an å gjøre noe tilsvarende med forsvar og keeperplass, men det er på langt nær like alarmerende som spissplassen.

 

Arsenal har 4 spisser som nå anses som ubrukelige (som man ønsker å kvitte seg med (Gervinho, Chamakh, Bendtner, Park). tror ikke en gang City har hatt en like stor "til salgs"-gjeng på spissplass...

 

Vi må vel nesten føye til Podolski til lista, så ser det litt mindre svart ut..

Link to comment
Share on other sites

 

Vi må vel nesten føye til Podolski til lista, så ser det litt mindre svart ut..

 

 

Man skal vel være ærlig, selv om det går utover ens eget ry. Jeg glemte faktisk Podolski. O_O

 

Når det gjelder de andre posisjonene, mener jeg at vi har vel så bra sentral midtbane som de andre lagene jeg har nevnt, men at alle de andre har bedre vinger enn oss. Det finnes pr. nå ekstremt lite gode spillere totalt sett i PL som er sentrale midtbanespillere, så dette er vel svaret på hvorfor Arsenal ikke henger etter der.

Når det gjelder stopperplassene, er det ingen tvil om at United er best forspent der, med 5 potensielle stoppere, mot Chelseas 4, Citys og Arsenals 3.

På keeperplass, mener jeg at vi har like god andrekeeper som United og City, mens deres førstekeeper er henholdsvis litt bedre og bedre. Chelsea har best 2.keeper, og Cech er fortsatt topp 5 i PL.

På backplass mener jeg at vi har like bra 1.valg som de andre, og at dekningen er ganske ok.

Link to comment
Share on other sites

Det er tyst som i graven på ryktefronten om dagen. Wenger vet jo å gjøre ting i stillhet, men jeg må innrømme at neglene er litt vel korte om dagen. Har han noen avtaler i pipeline? Eller får vi se deadline-day panikk ala 2011? Ventetiden er rett og slett forferdelig.

Link to comment
Share on other sites

Det er tyst som i graven på ryktefronten om dagen. Wenger vet jo å gjøre ting i stillhet, men jeg må innrømme at neglene er litt vel korte om dagen. Har han noen avtaler i pipeline? Eller får vi se deadline-day panikk ala 2011? Ventetiden er rett og slett forferdelig.

 

Folka rundt Bernard har "visstnok" sagt at det er interesse fra Arsenal i spilleren, men at det ikke har vært noe bud fra Arsenal ennå. Fellaini ryktene har blitt resirkulert, Luiz Gustavo virker å være på vei til alle andre enn Arsenal, Suarez ryktene har stått stille, ingen forsvarsspillere linkes og Fabregas og Rooney ryktene som gikk tidligere i sommer er merkverdig stille.

 

Tipper vi ikke er nærme å signere noen som Wenger sa for noen dagers tid tilbake. Noe som selvfølgelig er ekstremt frusterende og håpløst sett utifra at utgangspunktet burde være å konkurrere på alle fronter. Problemet er bare at vi har en syltynn stall som ikke har sjans til å konkurrere i Mikke Mus cupen, FA cupen, PL og CL. De de siste har vi ei heller mannskapet til hvis vi kunne stille toppet i hver eneste kamp.

 

Edit:

Forøvrig også kjipt at Nani ryktene stoppet. Hadde vært artig med han i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke at vi ikke har prøvd å hente noen som vi kunne avduket på Emirates Cup heller, det hadde jo vært det optimale for å skape litt blest. Kanskje litt ekstra publikum også, slik at vi hadde fått inn litt ekstra £$, det liker jo alle som styrer klubben vår..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...