Jump to content

2013.02.09 Sunderland B


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Sunderland kommer til å ligge med mesteparten av laget bak ballen og jeg håper på et tidlig mål. Selv om vi har scoret flest i andre omgang så tror jeg at et O'neill lag vil holde ekstremt godt unna i en andreomgang. Johnson er spilleren vi må passe oss for da han er den eneste med en x-faktor. Ellers er jo Fletcher en spiller med god fysikk, denne type spillere vi har slitt veldig med i det siste, regner med at han starter istedenfor Graham som virkelig har dominert mot oss hver gang han har vært med.

Link to comment
Share on other sites

Nå er Vermaelen bekreftet ute med skade, mens Koscielny skal ha en sen test. Om han også må stå over kampen står vi igjen med Squillaci og Miquel. Nesten jeg er villig til å skyve Sagna inn sammen med Mertesacker og gi backplassen til Jenkinson. Ellers, som Wojciech53 sier, så kommer Sunderland til å ligge dypt i banen og i gammel Martin O'Neill stil satse på kontringer. Da er jeg villig til å droppe Podolski til benken for å skyve Cazorla på kant og Wilshere opp i banen. Det vil kunne gi oss et større trykk og muligheten til å dra av en mann og slå den riktige pasningen. Satser derfor på dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Sagna - Monreal

Diaby - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Nå er Vermaelen bekreftet ute med skade, mens Koscielny skal ha en sen test. Om han også må stå over kampen står vi igjen med Squillaci og Miquel. Nesten jeg er villig til å skyve Sagna inn sammen med Mertesacker og gi backplassen til Jenkinson. Ellers, som Wojciech53 sier, så kommer Sunderland til å ligge dypt i banen og i gammel Martin O'Neill stil satse på kontringer. Da er jeg villig til å droppe Podolski til benken for å skyve Cazorla på kant og Wilshere opp i banen. Det vil kunne gi oss et større trykk og muligheten til å dra av en mann og slå den riktige pasningen. Satser derfor på dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Sagna - Monreal

Diaby - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

 

Jeg liker dette laget. Tror de kan spille fin offensiv fotball. En liten hake er våre offensive midtbanespilleres fysikk. Alle tre går i kategorien liten, lett, kjapp. Podolski inn vil gi endel mer muskler men har vi råd til å ta ut Wilshere eller Santi? Luksusproblem, men jeg synes ikke det ville vært helt feil å gi Jack litt pause. Etter 90 minutter og MoM for England på onsdag kan det tenkes at hverken hode eller bein er helt klar for bånn gass.

 

Har trua uansett. Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere må snart hviles. Makan til rovdrift på en lagtidsskadet har jeg knapt sett. Frykter ny skade om det ikke gjøres grep

Synes ikke Wilshere har sett spesielt sliten ut. På slutten av 10/11 sesongen så kunne du se at gutten var sliten. Du kunne se at det gikk på vilje og ikke fysikk. Wenger sitter garantert med GPS målingene sine og teller på knappene. I det øyeblikket han ser at Wilshere begynner å falle litt så blir det hviletid

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Wilshere ikke har plukket opp noen småskader på landslagsoppdraget, velger jeg å starte med han i morgen for så å plukke han av i andreomgang om vi leder og har kontroll. Etter denne kampen er det en uke til cupkampen mot Blackburn, og da kan vi heller rullere mer på laget i den kampen for å ha topp uthvilte spillere foran oppgjøret mot Bayern München. Slik vi ligger på ligatabellen er det veldig viktig med 3 poeng mot Sunderland for å holde kontakten med Tottenham på 4. plass, evt. kunne ta innpå litt med maks flaks.

Link to comment
Share on other sites

Hater denne kampen. Seieren på Stadium of Shit i fjor var nok sesongdefinerende, men vi spilte på ingen måter en god kamp og klarte såvidt å grave ut seieren på overtid da Thierry Henry fikk tåa på et Andrey Arshavin-innlegg helt på tampen.

 

Noen som aner hvordan banen deres er for tiden? I fjor var det en potetåker på denne tida, så regner med det blir samme regla i år. MoN sørger vel med vilje for at banen skal være elendig så han kan dyrke drittfotballen sin og svekke Arsenals sjanser.

 

Vi trenger desperat tre poeng, men jeg er usikker på om vi klarer det. Spiller ingen rolle for meg hvordan vi spiller, så lenge det blir seier.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bobby ser ganske fit ut, Wenger burde signe han og ha han som backup ut sesongen.

 

Håper ikke dette var seriøst. Var ikke god i Villa for to år siden så tviler på at han er god nok til å være backup nå dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men la han trene med laget, folk som Yao Kouassi vil ha godt av å trene med en rutinert avslutter som Pires

 

Er vel mer enn bare avslutningene Gervinho har godt av å lære fra Pires. Pasningsspill og timing er en stor del av det, men det å bare treffe ballen rent generelt sett ville vært en fantastisk oppgradering på det Gervinho som oftest gjør. :P

 

Postet en video av Pires under en kamp i går. Pasningsfoten hans er fortsatt aldeles vidunderlig, men det er nok ikke snakk om noe lån eller lignende for å si det slik. Hadde dog gjerne sett Pires inn i klubben som trener eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

 

Er vel mer enn bare avslutningene Gervinho har godt av å lære fra Pires. Pasningsspill og timing er en stor del av det, men det å bare treffe ballen rent generelt sett ville vært en fantastisk oppgradering på det Gervinho som oftest gjør. :P

 

Postet en video av Pires under en kamp i går. Pasningsfoten hans er fortsatt aldeles vidunderlig, men det er nok ikke snakk om noe lån eller lignende for å si det slik. Hadde dog gjerne sett Pires inn i klubben som trener eller lignende.

 

Nå skal det jo sies at det var ikke BPL han spilte den kampen i, mye av pasningene var veldig treige, og en god forsvars spiller hadde nok hatt de ballene før de kom fram;p

Link to comment
Share on other sites

Håper inderlig han spiller sentralt ja.

 

Tydelig at Wenger er ute etter å dominere midtbanen her.

 

Og som oftest har han gjort det ved å plassere Ramsey på kanten. Håper virkelig ikke han gjør det igjen her. Gutten er så fantastisk mye bedre sentralt og Cazorla er klasse enten han er ute på kanten eller sentralt.

 

Frykter dog at Ramsey atter en gang blir dyttet ut på kant.

Link to comment
Share on other sites

Blir for dumt om han skal ut på kant igjen. Men typisk Wenger trekk å gjøre akuratt det...

Ellers skjønner jeg ikke at podi spares. Vår farligste skytter og her blir det nok muligheter for lang skudd!

 

Ellers håper jeg de for en gangs skyld kan starte med spill i lengderetning og direkte spill istedenfor dette fiks fakseriet som ikke en mestrer. Da tror jeg det går veien! Tidlig mål hadde gjort seg, så kampplanen deres får seg en nesestyver

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...