Jump to content

2012.12.22 Wigan Athletic B


Bergkamp88

Recommended Posts

Wigan - Arsenal

Premier League

Lørdag 22 desember 2012

Kampstart : 13.45

Det er snart jul og dermed høytid for verdens beste liga! Juleprogrammet står for tur og vi skal ut på reise igjen. Denne gang til DW stadium og Robert Martinez` gutter. Hjemmelaget befinner seg på 18 plass, uten seier på de 4 siste, mens vi har klatret til 5 plass med to strake 3-poengere.

 

 

 

 

Meget tynn kamptråd, men med under et døgn til kampstart var det på tide med en. Diskuter !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Det blir alltid en vanskelig kamp på DW Stadium, og det blir neppe noe unntak denne gang heller til tross for en svak form på hjemmelaget. Jeg håper at vi fortsetter med Theo på topp for å true bakrommet bak et temposvakt forsvar. Siden kampen 26. desember er utsatt til slutten av januar vil jeg tro vi stiller med det samme laget som sist, siden det nå blir mulighet for god hvile i et ellers travelt juleprogram.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Ber til høyere makter om at vi får se samme lag stille opp mot Wigan som vi så mot Reading. Håper også at Podolski fortsetter med samme arbeidsinnstilling og vilje som i forrige kamp og resten av de 3 på "topp" har like gode eller en bedre kamp enn mot Reading.

 

http://www.youtube.com/watch?v=emHXqFWXPfY

 

C'mon you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Håper på samme lag og samme innstiling av samtlige spillere. Da bør vi ligge på 3. plass når kampen er ferdig og jeg har tro på at vi kan beholde den plassen i 1 dag siden jeg tror Spuds skal slite med å slå Stoke. Tipper uavgjort i den kampen.

 

 

 

COYG. Gi oss en fin inngang til julehelgen!! It sure is Santi-time :)

Link to comment
Share on other sites

Håper det stemmer. 2 kamper på topp på rad for Theo? Ubegripelig.. :P

 

Mangler bare noen som ser løpene Theo gjør i bakrom oftere, men forhåpentligvis så vil Cazorla og Wilshere etterhvert kunne lese han litt bedre. Vel.. inntil han forsvinner i januar/sommer selvfølgelig. :P

Link to comment
Share on other sites

OptaJoe@OptaJoe

11 & 10 - No side have conceded more goals following individual errors than Arsenal (11) & Wigan (10) in the Premier League in 2012-13. Oops

 

Heh :P

 

Jepp, jeg har påpekt dette tidligere.

 

Interessant at vi slapp inn hele 49 mål i forrige sesongs PL, og at 11 av denne sesongens 18 innslupne er pga. personlige feil.

 

For min del tolker jeg dette som at vi har blitt betydelig bedre organisert defensivt, og dette ser vi ganske klart når man ser kampene også. Vi har stort sett det samme

mannskapet tilgjengelig i den bakre fireren, stort sett samme keeper. Det er bare Artetas inntreden som bakerste mann på midten som er nytt av året.

 

Helt subjektivt tror jeg mye av denne forbedringen kommer av at Per har akklimatisert seg, og jeg synes han er helt sjef. En av våre viktigste spillere?

Link to comment
Share on other sites

Samme lag som sist sies det. Det gleder meg :) Håper vi kan få igang en rekke med kamper som den forje, gjerne uten de idiotiske 15 min hvor det var helsvart! :)

 

Men:

 

Ufyselige værforhold idag.

Motstanden er en middelhavsfarer vi kan få problemer med borte.

tidlig match, ingen gode erfaringer med det

Og plutselig enorm optimisme etter å ha slått ligaens desisdert dårligeste lag!

 

Edit:

 

Bekrefta lag:

Arsenal: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Arteta, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Podolski, Walcott.

Subs:Mannone, Jenkinson, Koscielny, Coquelin, Ramsey, Arshavin, Gervinho.

 

Hva skjer? Ingen Giroud? Shava plutselig inn?!?

Link to comment
Share on other sites

Det som er så skuffende er at midtbanen vår ikke klarer å kontrollere eller dominere midtbanen til Wigan som er langt ifra ligaens beste og attpåtil ikke engang Wigans sterkeste midtbane heller.

 

Syntes vi trenger en playmaker på kanten som Pires/Nasri med det lille ekstra. God bedre jeg ønsker meg Isco..

Link to comment
Share on other sites

Dette er hverken-eller. En vanskelig, treg og tung bane får ta noe av skylden. Savner litt mer agressivitet når Wigan har ball og litt mer iniativ og bevegelse fra Podolski og Walcott. Wigan har hatt ballen en del, men heldigvis er de ikke veldig gode de heller. Her kan hva som helst skje.

Link to comment
Share on other sites

Hadde alle spillerene våre bare hatt samme innstilling som Wilshere hadde det vært andre boller..

 

Syntes fortsatt vi mangler kreativitet og teknikk i laget, men også løpskraft i form av en Vieira/Diaby. Arteta er god de få gangene han strider fremover, men han mangler dessverre farten og kraften til å gjøre dette skikkelig pluss laget generelt sett mangler én kreativ spiller som kan finne disse løpene sammen med Cazorla og Wilshere.

 

Diame/Sissoko, Isco og en spiller til inn i januar please.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke helt riktig. Kan ikke se at Walcott blir felt. Dessverre får Arsenal nok en straffe de ikke skulle hatt.

 

Blir kanskje klart dyttet i ryggen av Wigans venstreback.

 

Ellers: Hvorfor ta av Chamberlain som faktisk har vært vår beste i andreomgang? Kunne skjønt Ramsey inn sentralt, Cazorla på venstre og Podolski ut, men.. nei dette skjønner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...