Jump to content

2012.12.22 Wigan Athletic B


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Jeg syns det er kjempedeilig med tre poeng i en slik slitekamp. Altfor ofte har jeg sett oss rundspille underdogs uten å få uttelling. Hadde dette vært scenarioet i dag hadde AW fått kritikk for manglende kynisme og mangel på taktiske egenskaper.

Kynismen har absolutt sin plass til tider, men jeg vil likevel kritisere AW litt på det taktiske.

Byttet der Ramsey kommer inn istedet for OX, og så et nytt bytte med Coq for Podolski gjør at vi inviterer Wigan til å avslutte kampen på vår halvdel.

Jeg mener at det er feil å ta ut OX, men den største feilen slik jeg ser det er å si at vi avslutter kampen omtrent uten offensiv vilje. Coq inn for å styrke midtbanen kan jeg forstå.

Å bytte ut vinger er forsåvidt også greit nok, men da bør det settes inn spillere som ha kapasitet som ving. Ramsey har det ikke, Arshavin og Gervinho har det.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noen spesielt imponerende seier i dag, men det er viktig å få inn den egenskapen igjen at vi også kan vinne jevne kamper og på mindre bra dager. Det er vi helt avhengig av skal vi henge med i toppen ut sesongen og spesielt i år siden det er så jevnt bak Manchester-lagene. Wilshere står på veldig bra i dag og Chamberlain spiller veldig godt i 2 omgang inntil han blir byttet. Skjønner tankegangen til Wenger bak det byttet, men jeg ville heller ha byttet ut en svak Cazorla med Coquelin først for å demme opp sentralt. Uansett om vi ble kjørt bakpå på slutten så var det viktig at vi sto i mot og vant i dag. Wigan jobbet veldig intenst hele kampen i dag og var helt klart ikke noen lett motstander.

 

Det viktigste er tross alt seier og at vi overnatter på 3.plassen. Utrolig jevnt med 4 lag på 30 poeng. Får håpe at Aston Villa kan klare poeng borte mot Chelski i morgen også slik at vi kan feire julaften på 3 plass :-)

 

God jul alle Goonere :)

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste av oss ville sett på det som positivt at vi faktisk var i stand til å spille fotball. Tviler på at mange av oss ville klaget på Wenger sine taktiske egenskaper hvis han hadde fått ut et lag på banen som dominerte totalt, men som dessverre ikke klarte å putte ballen i mål.

Dette er reinspikka tullprat Stefan B. Vi har begge vært lenge her på forumet og vi har begge sett hva slags stemning det blir når vi ikke får uttelling.

Link to comment
Share on other sites

Kynismen har absolutt sin plass til tider, men jeg vil likevel kritisere AW litt på det taktiske.

Byttet der Ramsey kommer inn istedet for OX, og så et nytt bytte med Coq for Podolski gjør at vi inviterer Wigan til å avslutte kampen på vår halvdel.

Jeg mener at det er feil å ta ut OX, men den største feilen slik jeg ser det er å si at vi avslutter kampen omtrent uten offensiv vilje. Coq inn for å styrke midtbanen kan jeg forstå.

Å bytte ut vinger er forsåvidt også greit nok, men da bør det settes inn spillere som ha kapasitet som ving. Ramsey har det ikke, Arshavin og Gervinho har det.

Byttene er gode og viktige. Ramsey gjør en god figur på det defensive i dag og assisterer Sagna helt utmerket. Rett og slett en disiplinert opptreden. Le Coq imponerte meg i dag. Han løp, taklet, rev og slet. Minnet meg litt om Flamini. Jeg vil faktisk påstå at disse to byttene var avgjørende for at vi klarte å hale det i land.

Link to comment
Share on other sites

En skikkelig slitekamp, og en sterk og veldig deilig seier mot et Wiganlag som var mye bedre enn Reading! Syns Ox gjør en veldig god andreomgang og blir derfor min MoM. Walcott skaffer straffa, men syns han er litt lite bevegelig og det irriterer meg at han ikke prøver å komme først på baller. Savner litt et killerinstinkt. Spillet kan bedres betraktelig, men superfornøyd med 3 poeng og tredjeplass i PL! St. Totteringhamsday på G!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er kjempedeilig med tre poeng i en slik slitekamp. Altfor ofte har jeg sett oss rundspille underdogs uten å få uttelling. Hadde dette vært scenarioet i dag hadde AW fått kritikk for manglende kynisme og mangel på taktiske egenskaper.

 

 

Synes dagens seier smakte veldig godt. Seire på dårlige dager er det som har skilt Arsenal fra å være en tittelkandidat. Hadde det vært ManU som vant denne kampen hadde vi sagt typisk United og at dette er det som skiller dem fra oss.

Link to comment
Share on other sites

Byttene er gode og viktige. Ramsey gjør en god figur på det defensive i dag og assisterer Sagna helt utmerket. Rett og slett en disiplinert opptreden. Le Coq imponerte meg i dag. Han løp, taklet, rev og slet. Minnet meg litt om Flamini. Jeg vil faktisk påstå at disse to byttene var avgjørende for at vi klarte å hale det i land.

Når det gjelder Coq så er jeg forsåvidt enig, jeg klager heller ikke på spilleren Ramsey idag. Det som er problemet for meg er at etter de to nevnte bytter så forsvinner helt den offensive siden av Arsenal. Walcott blir stående i ingenmannsland ved midtstreken uten noen andre som kan/vil skape noe offensivt. Slik kampen ble avsluttet så kunne likegodt han og ha vært en del av et defensivt bytte.

Det er mulig at vi ved hjelp av de to nevnte bytter får en litt "sterkere" defensiv midtbane, men vi sier samtidig til Wigan at nå gir vi F** i vårt offensive spill så dere trenger ikke være redde for å sende hele laget deres i angrep. Jeg mener at laget totalt blir svekket ved at Arsenal legger om til denne "ultra-defensive" linjen, for meg så ville en litt mindre defensiv linje gitt oss sjansen til å "drepe" kampen når Wigan måtte satse alt for å få med seg ett poeng.

 

Men som alltid i slike vurderinger, så er det øyet som ser. Jeg sier ikke at du tar feil eller at jeg absolutt har rett. Alt er subjektivt, og i min subjektive verden så vurderte Wenger (delvis) feil i denne sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

Byttene er gode og viktige. Ramsey gjør en god figur på det defensive i dag og assisterer Sagna helt utmerket. Rett og slett en disiplinert opptreden. Le Coq imponerte meg i dag. Han løp, taklet, rev og slet. Minnet meg litt om Flamini. Jeg vil faktisk påstå at disse to byttene var avgjørende for at vi klarte å hale det i land.

 

Sier meg nå enig der. Sagna slet i lengre perioder med tempo og fikk alt for lite støtte av Oxlade. Wigan begynte å bli meget farlige på venstre kanten, og Ramsey var med og reduserte den trusselen. Coquelin kom inn og gjorde en god og nødvendig jobb sentralt. Ellers så var det en skuffende kamp av Cazorla og Podolski som vi nå kan forvente mer av.

Walcott? Tja, i dag fikk vi se argumentene for at han ikke er en 'langtids løsning'. Blir spenende å se hvordan dette utvikler seg..

Link to comment
Share on other sites

Dette er reinspikka tullprat Stefan B. Vi har begge vært lenge her på forumet og vi har begge sett hva slags stemning det blir når vi ikke får uttelling.

 

Greit. Endrer "de fleste av oss" til "enkelte av oss". Selv om jeg er veldig kritisk så evner jeg faktisk å se positive ting også. I dag var det positivt at vi til tross for elendig spill (minus Gibbs, Vermaelen, Mertesacker, Szczesny, Wilshere & Chambo for det meste) klarte å holde nullen og ta alle 3 poengene. Kan i det minste ta julen i møte med et smil om munnen. Dog kjipt at vi ikke får en boxing-day match, men forhåpentligvis så får vi den kampen etter at laget har fått et par nysigneringer og fungerer litt bedre enn dagens lag trolig ville gjort.

Link to comment
Share on other sites

Får si som en United fan sa til meg. Viktig at dere også tar poeng på dårlige dager som United og City gjør hele tia.

Selv syns jeg igjen dette var et skritt igjen i riktig retning.

Sliteseier,ikke imponerende spill men gull verdt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...