Jump to content

2012.09.26 Coventry City H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Coventry City

Onsdag 26. september

Emirates Stadium

Avspark 20:45

 

Da er det ikke lenge igjen til vårt første spark på ballen i årets ligacup, som dette året har endret navn til Capiton One Cup. Som tidligere sesonger er det ventet at Wenger roterer mye på laget og at de som vanligvis sitter på benken/tribunen får testet seg sammen med noen unggutter. Frimpong og Wilshere har som kjent returnert til førstelagstreningene, men denne kampen vil nok være for tidlig til dem begge.

 

Skader:

- Sagna

- Rosiscky

- Fabianski

- Szczesny

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Håper på nesten de samme spillerne som deg, Stefan, men vil fortsette med Mannone i mål for å bygge selvtillit. Samtidig vil jeg starte i en skjev 4-4-2 der Arshavin får friere tøyler defensivt til å briljere maksimalt offensivt, noe lignende som det han har/hadde på landslaget. Walcott får en sjanse på topp sammen med Giroud for å se hvor langt i utviklingen som spiss han har kommet.

Mannone

Yennaris - Djourou - Koscielny - Santos

Chamberlain - Coquelin - Ramsey - Arshavin

Walcott - Giroud

Link to comment
Share on other sites

Han byttet jo til 4-4-2 ved et par tilfeller i fjorårets ligacup, når han spilte Frimpong og Coquelin sammen på midtbanen og Park og Chamakh på topp, og begrunnet det med at den formasjonen passet best til spillermaterialet han hadde til rådighet da. Så muligheten er kanskje åpen for å gjøre det igjen siden de spillerne jeg satte opp nå får roller som passer dem utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Tror også at Ramsey får hvile i denne da han spilte hele på søndag. Muligens med på benken. Ikke umulig at Yennaris får prøve seg på midtbanen heller da det tross alt er der han spiller på reservelaget og stort sett alltid har spilt. Jenkinson er jo en maskin så han kan jo spille, eller så hadde det vært spennende å se Bellerin eller en annen back fra reservelaget i den posisjonen.

 

Satser på Giroud starter å får sine første mål i Arsenal-drakta.

Link to comment
Share on other sites

Tar man utgangspunkt i dagens treningsbilder så er hvertfall disse spillerene "dømt" til å starte: Walcott, Yennaris, Santos, Arshavin, Djourou, Giroud og Chamberlain. Trolig også Damien Martinez, men han bruker overdelen på samtlige bilder han er på. Dog er det bare bilder av han og James Shea på trening så da er det nok heller den yngre argentineren som starter.

 

Ellers ser det ut til at Squillaci, Wilshere, Frimpong, Gnabry og bla. Chamakh blir å finne på benken hvis førstnevnte stemmer, men er jo ikke akkurat nødvendigvis at de spillerene som spiller med førstelagsvestene blir å finne fra start. Har dog stemt veldig greit så langt i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Yepp, jeg fikk også en melding i går kveld om at Frimpong skal være med i troppen. Wenger nevnte vel også i forrige uke at Frimpong så veldig bra ut på trening så det blir spennende å se. Håper forøvrig å se Eisfeld i aksjon i kveld (eller blir vel sikkert i natt på Arsenal Player) også.

Dersom jeg får noe mer input i løpet av dagen vedrørende tropp og/eller laget som starter så skal jeg oppdatere her.

Link to comment
Share on other sites

Så nettopp at dette også nå er bekreftet på arsenal.com

http://www.arsenal.c...it-as-he-is-now

Og forøvrig sier Wenger:

“Hector Bellerin, Kris Olsson, Serge Gnabry, Nico Yennaris and Craig Eastmond could be [involved],” Wenger told Arsenal Player. “All these players could have an opportunity to play. Ignasi Miquel will play. We will have a good mixture of experience and professional top-class players.

Link to comment
Share on other sites

Har Ramsey noe å gjøre i denne kampen?. Jeg synes ikke det. Eastmond derimot. Tipper Craig starter kampen, og at Aaron får fri.

Arsenal squad:

11 Andre Santos

12 Olivier Giroud

14 Theo Walcott

15 Alex Oxlade-Chamberlain

18 Sebastien Squillaci

20 Johan Djourou

22 Francis Coquelin

23 Andrey Arshavin

26 Emmanuel Frimpong

29 Marouane Chamakh

36 Damian Martinez

38 Martin Angha

40 Hector Bellerin

46 Thomas Eisfeld

47 Serge Gnabry

54 Ignasi Miquel

60 James Shea

64 Nico Yennaris

 

Ramsey er altså ikke i troppen.

 

Jeg mener da tydelig at jeg leste på Arsenal.com at Eastmond skal på lån til Colchester United. Finner ikke den artikkelen igjen. Slettet?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...