Jump to content

Tottenham-tråden


Atald

Recommended Posts

Hvilken rett har du å klage på mitt valg av skrifttype?

Klager du på andre som også velger en annen skrifttype?

Er det overtramp av forumets retningslinjer og bruke denne skrifttypen, siden du hevder du har rett til å bruke 1minutt på å klage?

 

Fint å se at du selv skriver, at du gjør akkurat som du selv vil til du blir stoppet. Det viser at du ikke bryr deg om å diskutere sak og holde deg til retningslinjene (noe som har vært lett å gjennomskue), så lenge ingen stopper deg gutt.

Kult!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken rett har du å klage på mitt valg av skrifttype?

 

Jeg har rett til å klage på akkurat hva jeg vil, akkurat som de som klager på "positive kommentarer" om spurs har sin rett til å klage på det. Det å klage er ikke ulovlig hverken i norsk lov eller på forumets retningslinjer.

 

Men jeg kan da spørre deg: Hva er det du mener du oppnår med en annen skrittype enn hva som er standard? Er det et behov for å skille deg ut? For å bli "lagt merke til" ?

 

Klager du på andre som også velger en annen skrifttype?

Er det overtramp av forumets retningslinjer og bruke denne skrifttypen, siden du hevder du har rett til å bruke 1minutt på å klage?

 

Jeg har ikke lagt merke til noen andre enn deg så langt, men gjør jeg det så vil jeg klage på dem også - for guds skyld, ikke tro at du er spesiell.

 

Nei det er ikke noe brudd på noen retningslinjer - men det er irrelevant å sammenlikne dette med om jeg har rett til å klage eller ikke. Jeg kan klage på ting uten at dette skal være hjemlet i noen form for regelverk. Du klager like mye som meg på ting som går på både sak og person - For noen helgen er du ikke du heller.

 

Fint å se at du selv skriver, at du gjør akkurat som du selv vil til du blir stoppet. Det viser at du ikke bryr deg om å diskutere sak og holde deg til retningslinjene (noe som har vært lett å gjennomskue), så lenge ingen stopper deg gutt.

Bra at det tilfredsstiller deg at jeg er ærlig - noe jeg alltid er. Jeg sier/skriver aldri noe jeg ikke står inne for. Det later til at du virkelig har fulgt med på meg her inne, så da burde du vite nettopp det. Jeg kan si at jeg hittil har blitt "stoppet" 5 ganger på 5 år - ikke avskrekkende mye, sammenliknet med mange andre - med andre ord så har ikke moderatorene så alt for mye å utsette på meg. Men som du selv sier i neste quote (og jeg tar meg den frihet å legge til den forrige også) så er nok det grunnen:

 

Kult!

 

Du er en vinner!!

 

Jeg gjentar da: Damn right.

Link to comment
Share on other sites

Istedenfor å benytte deg av din rett til å klage, som du så fint mener er en viktig del av livet; så kan du heller spørre?

Evt; ta det opp med moderator, om at du ikke klarer å lese enkelte skrifttyper.

Eller; blir du provosert av, at alt ikke er likt... vanskelig å vite, hva formålet med "klagen" egentlig var.

 

Hva om jeg liker å bruke den skriften, kan jeg ha lov til det uten at det må være noen baktanker og konspirasjons-teorier på det?

 

Jeg har aldri sagt at jeg er en helgen, men jeg prøver å forholde meg til retningslinjenene. Du sier du gjør som du selv vil, og tar det som det kommer. Bryr deg ikke, så lenge ingen sier ifra.

 

Tenker du slikt i livet utenfor forumet også?

 

 

 

Man ser, det man vil se.

Det er nok treffende, meget treffende.

Link to comment
Share on other sites

Det må da være greit å bruke skrifttypen man ønsker, og størrelsen på skriften som man ønsker. Akkurat som det må være greit å klage på så vel skrittype og størrelse. En fillesask som ikke har noe, eller etter mitt syn, bør ha noe med retningslinjene å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Istedenfor å benytte deg av din rett til å klage, som du så fint mener er en viktig del av livet; så kan du heller spørre?

Evt; ta det opp med moderator, om at du ikke klarer å lese enkelte skrifttyper.

Eller; blir du provosert av, at alt ikke er likt... vanskelig å vite, hva formålet med "klagen" egentlig var.

 

Hva om jeg liker å bruke den skriften, kan jeg ha lov til det uten at det må være noen baktanker og konspirasjons-teorier på det?

 

Jeg har aldri sagt at jeg er en helgen, men jeg prøver å forholde meg til retningslinjenene. Du sier du gjør som du selv vil, og tar det som det kommer. Bryr deg ikke, så lenge ingen sier ifra.

 

Tenker du slikt i livet utenfor forumet også?

 

 

 

Man ser, det man vil se.

Det er nok treffende, meget treffende.

 

 

Njaaaa... Å spørre har ikke det samme potensialet til underholdning... Dessuten hadde jeg ikke behov for å spørre - mer hinte om at du burde vurdere en annen form for skrifttype senere - nå kan man jo vurdere hvordan man "hinter" om noe slikt - jeg gjør som jeg alltid gjør, og alltid kommer til å gjøre.

 

 

Moderatorene har bedre ting å gjøre, men jeg liker din tankegang vedrørende innrapportering av hver minste lille ting... Minner meg om en eller annen nasjon for en del år tilbake.. husker bare ikke helt hvem

 

 

Ja, jeg liker at ting er likt. Jo likere ting er, jo mindre må de som leser meldingen bruke av sin kognitive kapasitet til å forstå innholdet av det som blir skrevet - denne kapasiteten kan man istedenfor bruke på selve diskusjonen - enkelte har nok større behov enn andre når det gjelder behovet av restkapasiteten...

 

 

Ja noen har et inderlig ønske om å være spesielle. Og bare så det er sagt; Mennesket gjør ingen valg uten at det har en årsak - det er basic psykologi. I tillegg ligger det alltid en form for følelse bak det man gjør - har man ikke følelser så er man psykopat...

 

Du er like langt ute på isen når det gjelder å holde seg til retningslinjene her som meg - så sånn sett så kan man si at du også gjør som du selv vil? Om du fulgte reglene så hadde du klaget til en moderator på mine innlegg (noe du sikkert har gjort/kommer til å gjøre) - med mindre du har tenkt gjennom saken såpass at du har forstått at du som sagt, er ute på tynn is selv. Dessverre så kan ikke jeg kaste noen livbøye til deg... Vi står på samme flak - so to speak.

 

 

 

Jeg tror ikke det er en eneste person på dette forumet, som ikke har et snev av seg selv i det man skriver og mener. Så sånn sett så vet folk at jeg er en klager som står rakt i ryggen uansett hva som skjer, men som samtidig så legger jeg meg flat om jeg har tatt feil Også vet man også hvordan du er...

 

På den annen side så ja, jeg tenker alltid på hvordan jeg best mulig kan utforme det jeg ønsker å si/skrive. Jeg arbeider mye med dokumentasjon, forfatting av forskriftstekst og produksjon av opplæringsmateriell. Jeg tenker derfor på hvordan det er best for målgruppen å ta til seg det jeg ønsker å formidle. Noe så "banalt" som skrifttype er faktisk vesentlig i en slik situasjon.

Vi som skriver her er i en liknende situasjon. Vi diskuterer og argumenterer - og for å kunne nå frem med sitt budskap er det viktig å legge alt til rette for å oppnå nettopp det.

Link to comment
Share on other sites

Moderatorene har bedre ting å gjøre, men jeg liker din tankegang vedrørende innrapportering av hver minste lille ting... Minner meg om en eller annen nasjon for en del år tilbake.. husker bare ikke helt hvem

På den annen side så ja, jeg tenker alltid på hvordan jeg best mulig kan utforme det jeg ønsker å si/skrive. Jeg arbeider mye med dokumentasjon, forfatting av forskriftstekst og produksjon av opplæringsmateriell. Jeg tenker derfor på hvordan det er best for målgruppen å ta til seg det jeg ønsker å formidle. Noe så "banalt" som skrifttype er faktisk vesentlig i en slik situasjon.

Vi som skriver her er i en liknende situasjon. Vi diskuterer og argumenterer - og for å kunne nå frem med sitt budskap er det viktig å legge alt til rette for å oppnå nettopp det.

 

Så, det var likevel ikke en liten sak å ta opp med moderatorene? Eller, jo..... det var det vel. Hmm.. Usikker.

 

Vinnere kan vel også padle virker det som, men det er jo underholdende da ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Så, det var likevel ikke en liten sak å ta opp med moderatorene? Eller, jo..... det var det vel. Hmm.. Usikker.

 

Vinnere kan vel også padle virker det som, men det er jo underholdende da ;)

 

Jeg sier at dette ikke er moderatormat, men det er viktig å se på hvordan man skal få frem sitt budskap. I en slik situasjon er skrifttype viktig. Hvordan du velger å mikse sammen to svar får være opp til deg.

 

Til å ikke ville argumentere mer er du veldig aktiv synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Men nå har vell diskusjonen her glidd litt ut fra trådens mening, hvor man skal diskutere Tottenhams prestasjoner uten bare å le av dem. Jeg personlig synes det er bra med diskusjoner, det viser bare at folk bryr seg om forumet, men det dere "krangler" om her kunne vell like godt vært tatt over PM eller startet opp en tråd i off-topic som går på hvilken skrift som skal brukes?

Link to comment
Share on other sites

Det siste innlegget ditt var totalt innholdsløst vieira04. Hvordan i granskauen klarer du å tolke noen selvmotsigelse inn i Orakelets innlegg?

 

Når Orakelet svarer på dette:

(Istedenfor å benytte deg av din rett til å klage, som du så fint mener er en viktig del av livet; så kan du heller spørre?

Evt; ta det opp med moderator, om at du ikke klarer å lese enkelte skrifttyper.)

 

med:

 

Moderatorene har bedre ting å gjøre, men jeg liker din tankegang vedrørende innrapportering av hver minste lille ting... Minner meg om en eller annen nasjon for en del år tilbake.. husker bare ikke helt hvem

 

 

I det ene øyeblikket så er denne skrifttype-debatten en liten innraportering, som senere får følgende beskrivelse: Noe så "banalt" som skrifttype er faktisk vesentlig i en slik situasjon.

Vi som skriver her er i en liknende situasjon. Vi diskuterer og argumenterer - og for å kunne nå frem med sitt budskap er det viktig å legge alt til rette for å oppnå nettopp det.

 

Dette blir litt selvmotsigende.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Når Orakelet svarer på dette:

 

 

med:

 

Moderatorene har bedre ting å gjøre, men jeg liker din tankegang vedrørende innrapportering av hver minste lille ting... Minner meg om en eller annen nasjon for en del år tilbake.. husker bare ikke helt hvem

 

 

I det ene øyeblikket så er denne skrifttype-debatten en liten innraportering, som senere får følgende beskrivelse: Noe så "banalt" som skrifttype er faktisk vesentlig i en slik situasjon.

Vi som skriver her er i en liknende situasjon. Vi diskuterer og argumenterer - og for å kunne nå frem med sitt budskap er det viktig å legge alt til rette for å oppnå nettopp det.

 

Dette blir litt selvmotsigende.

 

Nei nei nei. Det ene spørsmålet handler om moderatorenes oppgaver, det andre om viktigheten av skrifttypen når man skal formidle noe. Det du gjør er å plukke 2 svar på forskjellige spørsål og setter dem opp mot hverandre.

 

Hulken: du får komme med eksempler på andre tilfeller hvor jeg har tatt opp liknende ting med en/flere bruker(e). Rett og slett et innlegg helt uten mening

Link to comment
Share on other sites

Vi er ofte enige Daniel, men jeg mener at alle står fritt til å bruke skrifttype og skriftstørrelse som de vil så lenge det er lesbart. Om du ikke finner det lesbart kan du kopiere det inn i Wordpad eller noe liknende og legge over i Arial eller hva du foretrekker.

Sier det igjen: Jeg mener det er bullshit å lage en debatt ut av hvilken skrifttype noen velger å bruke.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi er ofte enige Daniel, men jeg mener at alle står fritt til å bruke skrifttype og skriftstørrelse som de vil så lenge det er lesbart. Om du ikke finner det lesbart kan du kopiere det inn i Wordpad eller noe liknende og legge over i Arial eller hva du foretrekker.

Sier det igjen: Jeg mener det er bullshit å lage en debatt ut av hvilken skrifttype noen velger å bruke.

 

Hører hva du sier, men registrerer at også andre har kommentert dette i andre tråder, hvor vieira04 har sagt h*n skal bruke standard skrift fremover. Så case closed, fornuften fant veien til fingertuppene til slutt.

Link to comment
Share on other sites

At dere orker...

 

Stopp diskusjonen nå og hold dere til topic. Ta resten på PM i den skrifttype dere ønsker.

 

Alle videre innlegg i denne diskusjonen vil bli slettet umiddelbart og ekstreme strafferegimer som jeg enda ikke har pønsket ut omfang eller varighet av vil bli iverksatt umiddelbart. Disse vil stå helt til noen kaller meg for KGB- eller Stasisympastisør og derfor starter en ny tråd om dette temaet. Så kan vi bruke klipp og lim fra tråder som kan minne om noe lignende slik at alle slipper å skrive det samme om igjen....

Link to comment
Share on other sites

At dere orker...

 

Stopp diskusjonen nå og hold dere til topic. Ta resten på PM i den skrifttype dere ønsker.

 

Alle videre innlegg i denne diskusjonen vil bli slettet umiddelbart og ekstreme strafferegimer som jeg enda ikke har pønsket ut omfang eller varighet av vil bli iverksatt umiddelbart. Disse vil stå helt til noen kaller meg for KGB- eller Stasisympastisør og derfor starter en ny tråd om dette temaet. Så kan vi bruke klipp og lim fra tråder som kan minne om noe lignende slik at alle slipper å skrive det samme om igjen....

 

Haha, made my day!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...