Jump to content

06.12.11 Olympiakos (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

zvzjhh.jpg

 

UEFA Champions League

06.12.11 - kl 20.45

Georgios Karaiskakis Stadium, Pireus

Kampen sendes på viasat sport

 

 

Da er det klart for den siste kampen i årets gruppespill, hvor laget allerede har sikret seieren ved 2-1 hjemme på Emirates mot Borussia Dortmund forrige runde. Når vi nå har kommet inn i desember og kampene bare blir tettere og tettere, er det en stor fordel for Wenger og spillerne at man slipper en nøkkelkamp i heksegryten i Hellas. Derfor har også Wenger valgt å hvile flere av førstelagsspillerne og tar med "Carling Cup laget" østover, som sikkert er lystne på å vise seg frem etter det sure og noe urettferdige tapet mot Manchester City.

 

Troppen:

  1. Andrey Arshavin
  2. Yossi Benayoun
  3. Marouane Chamakh
  4. Francis Coquelin
  5. Johan Djourou
  6. Craig Eastmond
  7. Lukasz Fabianski
  8. Emmanuel Frimpong
  9. Vito Mannone
  10. Ignasi Miquel
  11. Alex Oxlade-Chamberlain
  12. Oguzhan Ozyakup
  13. Ju Young Park
  14. Tomas Rosicky
  15. Andre Santos
  16. Sebastien Squillaci
  17. Thomas Vermaelen
  18. Nico Yennaris

 

Ønsket lagoppstilling:

Fabianski

Yennaris - Djourou - Squillaci - Miquel

Chamberlain - Frimpong - Coquelin - Benayoun

Arshavin

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Hvorfor Vermaelen er tatt med i det hele tatt er for meg uforståelig. Det er en av de spilleren som overhode ikke kan bli skada, sammen med RVP og Arteta. Hvorfor ikke ta med en Mertensacker eller en eller annen Junior spiller? Om så er at han ikke spiller blir det fortsatt mye unødvendig reise som han heler kunne brukt til noe fornuftig på treningsfeltet. Nei Wenger, jeg er fortsatt ikke helt overbevist...

Link to comment
Share on other sites

En tropp helt som forventet og jeg er slett ikke uenig med startelleveren som her er satt opp, da har vi altså både Rosicky og Park som gode alternativer offensivt.

For øvrig veldig positivt at Vermaelen er med her, det betyr at vår kraftstopper har blitt i så god fysisk form igjen og at vår manager vurderer det som problemfritt at han spiller her, regner dog med at han starter på benken i denne.

Jeg tror dette laget er godt nok til å gi grekerne store problemer og jeg håper å se det samme kompakte og defensivt trygge laget som vi har opplevd de siste månedene.

One nil to the Arsenal;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror han er med mye for bare det mentale. Han har en enorm vinnerskalle, er visekaptein og vil helt sikkert fyre opp unggutta og reservene i garderoben før kampen selv om han ikke kommer til å starte. Ellers mener jeg å huske et intervju med Wenger i forrige sesong hvor han poengterte viktigheten av å vinne disse kampene selv om det ikke er avgjørende matcher. For stallen som helhet vil en seier i Hellas kontra et tap bevise kvalitet i bredden av stallen og gi enda mer selvtillit å bygge på fremover, selv for de spillerne som sitter hjemme i London og følger kampen på TV. Det tror jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

For meg er det vanskelig å si hvem jeg vi se på banen i morgen. Offensivt er det litt for mange spillere. Frimpong og Couqelin tar to plasser på midten, men hvem tar de 4 siste plassene fremover?

 

Vil både ha The Ox, Rosicky, Bønna, Park og Chamack utpå der til å spille seg litt i form. Men det blir jo en gi mye. Bakover vil jeg ha Fabianski i målet. Squillaci og Djourou i midten, Miguel på høyreback og Yennaris på venstre. Aldri sett sistnevnte spille før, men har flere ganger sett folk sette han på denne plassen. Har lyst til å bli bedre kjent med han!

 

Gleder meg, som alltid, masse til kamp!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Vermaelen er tatt med i det hele tatt er for meg uforståelig. Det er en av de spilleren som overhode ikke kan bli skada, sammen med RVP og Arteta. Hvorfor ikke ta med en Mertensacker eller en eller annen Junior spiller? Om så er at han ikke spiller blir det fortsatt mye unødvendig reise som han heler kunne brukt til noe fornuftig på treningsfeltet. Nei Wenger, jeg er fortsatt ikke helt overbevist...

 

Forsiktig nå... Ikke vise mistillit til Wenger... Da kommer arshavin å forteller deg hvor kjepphøy og bedreviter du er.

 

For øvrig Er det det samme hvem som spiller, bare de viktigste hviler.

 

Det er naturlig å tro at vi får se Benayoun, Arshavin, Chamberlain, Frimpong, djourou og fabianski. Resten vet man aldri med Wenger - skulle ikke forundre meg om Vermaelen starter, og blir skadet i en uviktig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Da går jeg for den oppstillingen jeg nevnte i åpningsinnlegget. Men om Wenger overrasker er det vell en mening bak det, eller hva Arshavin? :P

 

He he, det er nok ikke helt tilfeldig hva verdens beste manager velger nei, tipper han har en smule bedre kontroll på dette enn selveste orakelet har ja;-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi vinner i morgen så er det snakk om en inntekt på rundt €3M. Hver seier i gruppespillet gir altså en pengepremie på denne størrelsen.

 

Til sammenligning så er €3M nok til å lønne én spiller som ligger på 50,000 pund i uka.

 

Så det er kanskje ikke det dummeste å vinne denne kampen i morgen allikevel :P

 

Kilde

Link to comment
Share on other sites

Tror du må lese over terminlisten en gang til ;)

 

Eller tråden din skikkelig? :)

 

Faktisk første gangen i mitt liv (såfremt jeg kan huske hvertfall) hvor jeg faktisk ordentlig har tatt feil av kampdagen. Var bombesikker på at jeg måtte nøye meg med å se et annet drittlag i kveld fremfor mitt kjære Arsenal :P

Link to comment
Share on other sites

Laget: Fabianski, Djourou, Vermaelen, Squillaci, Santos, Frimpong, Coquelin, Benayoun, Arshavin, Oxlade-Chamberlain, Chamakh.

 

Merkelig at Vermaelen og Santos starter.

 

Kanskje Wenger vil sikre seg en seier her i kveld?

 

Anyway: Hvis Benayoun spiller i midten fremfor Arshavin i dag så er det helt på trynet, men har lite tro på at Wenger gjør det allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Laget: Fabianski, Djourou, Vermaelen, Squillaci, Santos, Frimpong, Coquelin, Benayoun, Arshavin, Oxlade-Chamberlain, Chamakh.

 

Merkelig at Vermaelen og Santos starter.

 

Skaper nok en trygghet bak der at de to er på banen. Kanskje klarer de foran å slappe litt mer av da, og få ut sitt fulle potensiale!

Link to comment
Share on other sites

Ganske så behagelig med en CL-kamp hvor vi allerede er gruppevinnere. Ch3l5ea, $hitty å Manure-fansen er nok langt mer nervøs disse to dagene :-)

 

Jeg tror dette blir en vanskelig kamp mot et lag som vanligvis er solide hjemme både i serien og i CL. De gikk på en smell mot Marseille, men følger man resultatene vi har i Hellas er det heller tynt. Vi har aldri trivdes i de kampene.

Vi tapte 0-1 der i 2009 og da stilte vi med følgende lag:

Fabianski, Gilbert, Silvestre, Bartley, Cruise, Song, Fran Merida, Wilshere, Ramsey, Walcott, Vela.

Forsvarsmessig og så lenge Vermaelen ikke spiller blir det nok ca. samma nivå på forsvaret i kveld. Verminator bør absolutt spares etter min mening og komme inn kun hvis det er nødvendig. Han er vår viktigste spiller i forsvaret og vi trenger han resten av sesongen.

 

Wenger har nå sjansen til å kanskje teste ut Arshavin sentralt bak spiss og se hvordan det funker. I tillegg en fin anledning til å få i gang en del spillere som ikke har prestert over tid.

 

Tror dette kan bli tøft, men tipper det ender 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...