Jump to content

06.12.11 Olympiakos (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Det er et par ting jeg har lært fra dagens kamp og det er at:

 

- Frimpong, Chamberlain og Coquelin trenger mer matching. Førstnevnte mer enn de sistnevnte. Ser gjerne at Frimpong forsvinner på lån til Wolves ut sesongen.

- Chamakh er impotent foran mål

- Arshavin fortsetter sin elendige 2011 form

- Almunia kan muligens være vår nestbeste keeper.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen ubetydelige kamper i fotball. Selv om laget er videre, betyr det mye for selvtilliten å vinne. Selv mot et elendig lag som knapt nok burde vært med i champions league. Det neste, som jeg ser som et viktig poeng, er at man med godt spill og seiere, har mulighet til å få i gang flere spillere i stallen. Selv om mange av dagensspillere er 2. valg, bør de kunne utrette langt bedre mot så svak motstand. Chamakh er en spiller som jeg håper forlate klubben i januar. Og gleden ville vært enorm om Squillachi og Djorou fulgte etter. Når Song har funner formen igjen, og Frimpong har hatt en god kamp, friskmeldte mange den defansive plassen på midtbanen. Saker er vel den at Song variere for mye, og at Frimpong ikke har vist til noe annet enn at han er sterk i kroppen, og er fryktelig svak taktisk. I tillegg, mener jeg ut i fra kveldens prestasjoner at Arsenal bør finne seg et nytt 2. valg i mål.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det den kukktrynete Rosicky holder på med?

 

Håper det er siste gang Rosicky og Arshavin spiller for oss..

Meget skuffet selvom denne kampen har ikke noe å si. Hvorfor i helvete starte med Santos som har spilt 2 kamper hveer uke i det siste

Det var da voldsomt da? Rosicky hadde en fantastisk stikker til Arshavin som burde resultert i mål, så den uttalelsen der var vel noe overdrevet.

Link to comment
Share on other sites

Syns også det var rart at både Santos og Vermaelan startet. Setter man ut 9 spillere kan man like godt ta ut 11.

Klovneriet på keeperplass var straks tilbake og WS har vist at han er vår ubestridte nummer 1.

Ellers var ikke dette imponerende,men det var ikke akkurat uventa.

Bønna sitt mål er glimrende.

Håper ikke skaden på Santos er alvorlig. Ellers så ser vi atter en gang at å skifte 8+ spillere ikke fungerer,men

en grei erfaring for ungutta.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen ubetydelige kamper i fotball. Selv om laget er videre, betyr det mye for selvtilliten å vinne. Selv mot et elendig lag som knapt nok burde vært med i champions league. Det neste, som jeg ser som et viktig poeng, er at man med godt spill og seiere, har mulighet til å få i gang flere spillere i stallen. Selv om mange av dagensspillere er 2. valg, bør de kunne utrette langt bedre mot så svak motstand. Chamakh er en spiller som jeg håper forlate klubben i januar. Og gleden ville vært enorm om Squillachi og Djorou fulgte etter. Når Song har funner formen igjen, og Frimpong har hatt en god kamp, friskmeldte mange den defansive plassen på midtbanen. Saker er vel den at Song variere for mye, og at Frimpong ikke har vist til noe annet enn at han er sterk i kroppen, og er fryktelig svak taktisk. I tillegg, mener jeg ut i fra kveldens prestasjoner at Arsenal bør finne seg et nytt 2. valg i mål.

 

Er forsåvidt enig i mye av det du sier her, men vil bemerke et par ting. Olympiakos er ikke et "elendig" lag. De er et middels europeisk lag, som tidligere har vist gode resultater i heksegryta på hjemmebane. Du gir ikke dem den respekt de faktisk fortjener med å ha tatt 9 poeng i den nest vanskeligste gruppa i CL. Ved siden av dette så ser du bort fra det mentale i å spille en kamp som betyr "alt" og en kamp som faktisk betyr lite for klubben. Her hadde O en stor fordel før kampen i det hele tatt var igang.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen ubetydelige kamper i fotball. Selv om laget er videre, betyr det mye for selvtilliten å vinne. Selv mot et elendig lag som knapt nok burde vært med i champions league. Det neste, som jeg ser som et viktig poeng, er at man med godt spill og seiere, har mulighet til å få i gang flere spillere i stallen. Selv om mange av dagensspillere er 2. valg, bør de kunne utrette langt bedre mot så svak motstand. Chamakh er en spiller som jeg håper forlate klubben i januar. Og gleden ville vært enorm om Squillachi og Djorou fulgte etter. Når Song har funner formen igjen, og Frimpong har hatt en god kamp, friskmeldte mange den defansive plassen på midtbanen. Saker er vel den at Song variere for mye, og at Frimpong ikke har vist til noe annet enn at han er sterk i kroppen, og er fryktelig svak taktisk. I tillegg, mener jeg ut i fra kveldens prestasjoner at Arsenal bør finne seg et nytt 2. valg i mål.

 

Enig i at det strengt tatt ikke finnes ubetydelige kamper - men det er nå tallrike eksempler på lag over hele verden som leverer akkurat det Arsenal leverte i kveld i en tilsvarende situasjon.

 

Men dette var en dårlig kamp, jeg sier ikke noe annet. Men alle lag spiller dårlige kamper i ny og ne. Dette var en godt valgt kveld å gjøre det på for Arsenal.

 

Det vi kunne håpe på i kveld var at spillerne utenfor førstelaget ville vise seg fram. Det skjedde dessverre ikke, og det er det som skuffet meg mest.

 

* Ikke engang en CL-kamp var dessverre nok til å vekke den sovende russiske Bjørn.

* Benayoun var skuffende anonym.

* Frimpong & Coq er fortsatt umodne (men kanskje ikke så overraskende i den greske heksegryta)

* Chamakh synes jeg gjorde en helt grei kamp med NULL støtte fra resten av laget. Snakk om håpløse arbeidsforhold...

* Keeperne var to nervebunter som nok har gjort sitt i Arsenal-trøya.

 

På den positive siden, så skaper vi ikke så galt med sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater det når Wenger nærmest gir bort kamper med ekstremrotasjon. Jeg skjønner rasjonalet bak det, men det hjelper ikke. Dette er Arsenal Football Club og dette er Champions League. Heldigvis har Marseille på egenhånd holdt tabellrekkefølgen uforandret. Jeg gremmes. Det er det jeg har å si i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater det når Wenger nærmest gir bort kamper med ekstremrotasjon. Jeg skjønner rasjonalet bak det, men det hjelper ikke. Dette er Arsenal Football Club og dette er Champions League. Heldigvis har Marseille på egenhånd holdt tabellrekkefølgen uforandret. Jeg gremmes. Det er det jeg har å si i kveld.

 

Men du må vel være enig i at det ville være galemattias å ikke hvile de spillerne som ble hvilt i kveld? Og risikere skader på dem?

 

Jeg synes laget som ble satt opp burde vært godt nok til å få et OK resultat i Hellas.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg er ikke enig i at vi skal stille med det laget vi gjør. Hvile noen ja. Nærmest alle nei. Det er i utgangspunktet langt mer sansynlig at dette laget ville tape enn å vinne, men "det er jo ikke nøye". Ikke er det helt fair play overfor andre, og det skaper mye negativitet. Denne diskusjonen hadde vi sist vinter også, og jeg er fortsatt ikke overbevist om at vi vinner mer enn vi taper på slikt.

Link to comment
Share on other sites

Skikkelig fornøyelig å lese innleggene her inne på forumet, komikveld de luxe :D

Halvparten syter over at vi roterer alldeles for mye og den andre halvparten er i harnisk for at Santos og Vermaelen starter kampen :lol: :lol: :lol:

Det innledende gruppespillet i CL er nå over, Arsenal FC står igjen som gruppevinner og slipper å møte Barcelona, Real Madrid og Bayern Munchen i neste runde, det er vel mere enn vi kan si om lagene fra Manchester.

Angående resultatet i dag har jeg en ting å si; couldn`t care fucking less, dette var kun viktig matcherfaring for unggutta og reservene, noe som kan vise seg å være viktig i utviklingen av bl.a Ox, Coq, Frimpong og Miquel, men også kamptrening for våre reserver, resultatet betyr null og niks, prestasjonene derimot betyr mye.

Her har sannsynligvis flere goonere fått øynene opp for at våre unggutter har et stykke igjen før de kan utfordre våre etablerte stjerner som Walcott, Arteta og Song.

Pussig nok virker det som Wenger har fått med seg noe som ikke selveste orakelet, den allvitende, har fått med seg ;D

Link to comment
Share on other sites

Fabianski mister jeg ikke troen på helt enda. Han viste i fjor at han innehar matchvinneregenskaper i massevis. Det handler om å finne igjen formen og ikke minst selvtilliten for polakken. Spørsmålet er vel om vi har råd til å vente på det ved en eventuell Szczesny-skade. Tilføyer imidlertid at jeg er skeptisk til Fabianski som kommandør i feltet, både med og uten selvtillit.

 

Ellers så registrerer jeg med irritasjon at Santos måtte forlate banen med skade. Hvorfor startet ikke Miquel? Uforståelig for denne sofasupporteren iallefall.

 

Forutenom en ung og lovende AOC så var vi tannløse offensivt i kveld. Føler ikke at andrevalg som Arshavin og Chamakh for øyeblikket har nivået inne til å erstatte RvP/Theo/Gervinho. En liten handletur i januar kan lønne seg for franskmannen ved roret. Spesielt siden Gervinho forsvinner i januar. Vi er en skadekrise unna en potensiell sportslig krise.

Link to comment
Share on other sites

Edit: Passe meg nå.. glemte at Wenger-politiet (arshavin) kan dukke opp når som helst :o

Kan ikke du bare slutte med det der nå? Du har nevnt det i alle trådene jeg har lest i de siste to-tre dagene, og hele opplegget er latterlig.

 

Ellers en utrolig tafatt match. Holdt på å sovne av opptil flere ganger. Heldigvis betydde den ikke noe i form av avansement.

Link to comment
Share on other sites

Pussig nok virker det som Wenger har fått med seg noe som ikke selveste orakelet, den allvitende, har fått med seg ;D

 

Akkurat her har han faktisk snakka med meg, men han hørte ikke på meg når jeg sa at ingen i første11 burde starte... Han bare MÅTTE bruke Santos og Vermaelen

Link to comment
Share on other sites

 

Det var da voldsomt da? Rosicky hadde en fantastisk stikker til Arshavin som burde resultert i mål, så den uttalelsen der var vel noe overdrevet.

 

Hehe, det skulle bare mangle, at en spiller som tjener flere millioner kr ikke skal få det til. Han gjorde ingenting annet positivt. Uintressert og sutrer når han gir en feilpasning.. Null vilje.

 

Dersom ikke Wenger selger bort disse pensjonistene snart vil jeg ha han uuut!!!

(håper noen skjønner at det siste der er i.... etter en skuffende kamp)

Link to comment
Share on other sites

Synd for Olympiakos. Jobbet som helter.

 

Vi har et keeperproblem bak WS. Et stort et. Almunia er nr. 2 og det er ikke så bra.

Jeg er meget skuffet og følgende spillere foreslår jeg satt på transefer i januar.

Tre stykker keepere, Squillachi, Djourou (utrolig svak i dag), Arsjavin og Chamach.

Dessverre - her er det lite arbeidsmoral eller likegyldighet. Mye feilvalg og dårlige løsninger.

 

Dagens beste Yossi, fulgt av Chamberlain.

Men dette var ikke en god dag på jobb for gutta. Skal du inn på en førsteellever, ja så da får du gi jernet.

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff. Ingen god kveld for Arsenal. Santos vil i følge Wenger være ute en god stund, hva nå enn det måtte bety. I tillegg så florerer det rykter om at Dennis Bergkamp IKKE er blant de tre som hedres med statue utenfor Emirates. I så fall intet annet enn en katastrofe av bibelske proposjoner.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som ser all den jobbingen Chamakh gjør på topp for oss? Han beveger seg konstant og er dyktig som oppspillspunkt, men når hjelpen fra midtbanen er fraværende og vingene ikke klarer å bruke styrken hans på hodet får han heller ikke målene. Å måle han sammen med Arshavin på arbeidsmoral er nært respektløst...

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som ser all den jobbingen Chamakh gjør på topp for oss? Han beveger seg konstant og er dyktig som oppspillspunkt, men når hjelpen fra midtbanen er fraværende og vingene ikke klarer å bruke styrken hans på hodet får han heller ikke målene. Å måle han sammen med Arshavin på arbeidsmoral er nært respektløst...

Han jobber kanskje ikke så verst,men kommer ikke til en farlighet. Og har vel knapt gjort det på et par år. Syntes ikke det holder for en klubb som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Han jobber kanskje ikke så verst,men kommer ikke til en farlighet. Og har vel knapt gjort det på et par år. Syntes ikke det holder for en klubb som Arsenal.

Fikk en scoring feilaktig annullert, la ballen til rette for Benayoun på 2-1-reduseringen og serverte Arshavin en kjempesjanse i første omgang?

 

Skjønner ikke at folk overser ting som dette. Hadde van Persie gjort dette i en kamp, hadde alle hylla han, garantert.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som ser all den jobbingen Chamakh gjør på topp for oss? Han beveger seg konstant og er dyktig som oppspillspunkt, men når hjelpen fra midtbanen er fraværende og vingene ikke klarer å bruke styrken hans på hodet får han heller ikke målene. Å måle han sammen med Arshavin på arbeidsmoral er nært respektløst...

 

Helt enig,en spiller som Chamack trenger å spille seg i form for å få selvtillit. Men hver eneste gang han får sjansen fra start er det i en kamp der laget er ekstremt B-preget,uten nå form for samspill og kommunikasjon. Hvordan skal han få selvtillit å spilleglede ved å måtte vinne førsteduellen,for så å springe alene 60 meter etter ballen fordi det ikke er en jævel som hjelper ham?

Syns rett og slett synd i ham,fordi han jobber og sliter som en blodhund uten å få noe å jobbe med fra medspillerne som ikke er samspilte i det hele tatt,og som ikke klarer å spille Chamack frem til mer enn èn fattig sjanse iløpet av en kamp.

Hadde han fått spilt med A-laget,slik som van Persie gjør,hadde han garantert fått mere til,selv om han ikke hadde scoret like mye som Robin.

Chamack er en god og arbeidsvillig spiss,som er avhengig av hjelp fra gode medspillere,noe han slettes ikke får idag og i de andre mindreprioriterte kampene han starter.

Tror neppe noen andre på topp idag hadde gjort kampen mye bedre,når støtten fra resten av laget er såppass elendig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...