Jump to content

En ny æra har begynt!


Guest Jazzmakrellen

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply
Personlig så respekterer jeg både bavianer og bønder. Å beskylde noen for å være lobotomert synes jeg er lavmål. Men så holder ikke jeg med Molde heller....

23960[/snapback]

 

Så fint at du er så tolerant at du respekterer både bønder og bavianer.

Men hvem har beskyldt noen her for å være lobotomert? Det jeg skrev var at de som bruker et ærlig yrke som skjellsord var SOM lobotomerte bavianer, ikke at de VIRKELIG var det. Ellers så er jeg enig med deg i at å beskylde noen for å være det er høyst usmakelig.

 

Du holder ikke med Molde nei, men det gjør jeg (Gratulerer for øvrig med seieren over Monaco). Nå ser iallefall jeg frem til cupfinale på Ullevål ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryr meg pokker i hva du kaller dine kamerater, men jeg synes at det er patetisk å bruke navnet på en yrkesgruppe som skjellsord. De som gjør det er som lobotomerte bavianer å regne.

23923[/snapback]

 

 

Greit du får ha dine meninger....Jeg har ikke noe imot yrkesgruppen bønder, så er det sagt. Så legger vi den død.

 

Forresten synes jeg det er latterlig at du disser lobotomerte bavianer, bavianer er fine dyr og det er helt på trynet at du slenger drit om de som er lobotomerte!!!

 

The end....

23937[/snapback]

 

Bra at du tar til fornuft.

 

Så du synes at bavianer er ålreite dyr? Du om det, men like barn leker som kjent best ;)

 

Hva lobotomerte angår så bryr jeg meg ikke så veldig hardt, da de neppe bryr seg heller. Dersom du klarer å spore opp en så må du jo bare spørre. Svarer han ja, så trekker jeg selvsagt min uttalelse tilbake :D

23955[/snapback]

 

Skal spør hvis jeg ser en... ;)

 

Angående å ta fornuft kommer jeg fortsatt til å kalle folk for bønder :D

 

Men som sagt, den ligger død...

Link to comment
Share on other sites

Norske bønder er noe dritt. Får masse penger av staten i form av subisdier, og er direkte med på å undertrykke fattige bønder i resten av verden. Kan ikke dere bønder finne på noe annet å gjøre, hvis dere påstår det er så j.... ille??? FOr en gjeng med bønder

Og hvis du ikke har skjønt det synger klanen sine nedvedigende ord mot bønder med et snev av ironi. Vi er jo tross alt bønder i fra nord alle sammen her oppe.

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Ok....tror kanskje det er på tide at denne tråden begynner å dreie seg om heltane fra sørlandet igjen. Bønder og ubetydelige cupfinaler kan diskuteres under andre tråder.

Link to comment
Share on other sites

Ok....tror kanskje det er på tide at denne tråden begynner å dreie seg om heltane fra sørlandet igjen. Bønder og ubetydelige cupfinaler kan diskuteres under andre tråder.

24093[/snapback]

Jess......diskutere sølvet til Start er mye bedre. En god gjennomført sesong. Å være nest best i norge etter at du har rykket rett opp er en stor prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

Ok....tror kanskje det er på tide at denne tråden begynner å dreie seg om heltane fra sørlandet igjen. Bønder og ubetydelige cupfinaler kan diskuteres under andre tråder.

24093[/snapback]

Jess......diskutere sølvet til Start er mye bedre. En god gjennomført sesong. Å være nest best i norge etter at du har rykket rett opp er en stor prestasjon.

24099[/snapback]

Tipper du holder med Enga akkurat som meg når du sier dette?

Link to comment
Share on other sites

Ok....tror kanskje det er på tide at denne tråden begynner å dreie seg om heltane fra sørlandet igjen. Bønder og ubetydelige cupfinaler kan diskuteres under andre tråder.

24093[/snapback]

Jess......diskutere sølvet til Start er mye bedre. En god gjennomført sesong. Å være nest best i norge etter at du har rykket rett opp er en stor prestasjon.

24099[/snapback]

Tipper du holder med Enga akkurat som meg når du sier dette?

24100[/snapback]

Det stemmer, og jeg har riktig. Tro meg. Ullevål med ny publikumsrekord kommer til å synge rosenborg i seng. Det engasjementet og intensiteten vi får se på søndag kommer til å bli bra.

 

Heia vålenga

Link to comment
Share on other sites

Norske bønder er noe dritt. Får masse penger av staten i form av subisdier, og er direkte med på å undertrykke fattige bønder i resten av verden. Kan ikke dere bønder finne på noe annet å gjøre, hvis dere påstår det er så j.... ille??? FOr en gjeng med bønder

Og hvis du ikke har skjønt det synger klanen sine nedvedigende ord mot bønder med et snev av ironi. Vi er jo tross alt bønder i fra nord alle sammen her oppe.

:ph34r:

24046[/snapback]

 

Dritt? Da er du jaggu meg både kunnskapsløs og historieløs.

Skjønner du ikke det at kuttene i subsidiene kommer til å føre til en gigantisk økning i arbeidsledigheten her til lands? Arbeidsløset i seg selv er dyrt, men på toppen av kransekaka kommer det til å bli mange andre utgifter også. Omskolering, arbeidsledighetstrygd, mm. Det kommer til koste mye mer enn hva subsidiene gjør. I tillegg kommer Norge ikke til å være selvforsynt med mat lengre. Hvis en krise oppstår, noe som nok kommer til å skje før eller siden, vil det bli rett sveltihjel i landet. Dessuten må vi importere all mat, og det kommer til å svekke kronekursen og kan føre til ytterligere inflasjon. Derfor er subsidiering av landbruket svært viktig.

Er de norske bøndene skyld i fattigdommen i verden? Jeezuz!, du er dummere enn jeg hadde trodd. Det er etter min mening de tideligere kolonistlandene som burde hjelpe disse, da det var de som startet hele f**nskapet. Hvorfor skal norske bønder bli skadelidende for dette?

Link to comment
Share on other sites

Norske bønder er noe dritt. Får masse penger av staten i form av subisdier, og er direkte med på å undertrykke fattige bønder i resten av verden. Kan ikke dere bønder finne på noe annet å gjøre, hvis dere påstår det er så j.... ille??? FOr en gjeng med bønder

Og hvis du ikke har skjønt det synger klanen sine nedvedigende ord mot bønder med et snev av ironi. Vi er jo tross alt bønder i fra nord alle sammen her oppe.

:ph34r:

24046[/snapback]

 

Dritt? Da er du jaggu meg både kunnskapsløs og historieløs.

Skjønner du ikke det at kuttene i subsidiene kommer til å føre til en gigantisk økning i arbeidsledigheten her til lands? Arbeidsløset i seg selv er dyrt, men på toppen av kransekaka kommer det til å bli mange andre utgifter også. Omskolering, arbeidsledighetstrygd, mm. Det kommer til koste mye mer enn hva subsidiene gjør. I tillegg kommer Norge ikke til å være selvforsynt med mat lengre. Hvis en krise oppstår, noe som nok kommer til å skje før eller siden, vil det bli rett sveltihjel i landet. Dessuten må vi importere all mat, og det kommer til å svekke kronekursen og kan føre til ytterligere inflasjon. Derfor er subsidiering av landbruket svært viktig.

Er de norske bøndene skyld i fattigdommen i verden? Jeezuz!, du er dummere enn jeg hadde trodd. Det er etter min mening de tideligere kolonistlandene som burde hjelpe disse, da det var de som startet hele f**nskapet. Hvorfor skal norske bønder bli skadelidende for dette?

24232[/snapback]

Selfølgelig er det delt skyld i fattigdommen i verden. Men landbrukssubsidier er en vesentlig årsak til at fattige bønder ikke kommer inn på verdensmarkedet. I din argumentasjon bruker du det alle andre Bønder bruker. Dere bryr dere kun om Norge og arbeidsplasser. Vi har da f.... meg det så godt i dette landet at vi må begynne å ofre litt for mennesker i andre verdensdeler. Tenk på de lidelsene og døde menneskene som finnes i afrika pga av oss europeeres egoisme. Begynn å tenk litt mer utover deg og ditt.og Norges interesser

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Tusmo:du har i alle tider vært en av de største hobby-moderatorene her inne. Da burde du kanskje gå foran med et godt eksempel. Ta det på pm hvis dere på død og liv må fortsette den ørkesløse disputten deres! Her skal det diskuteres ligagull og lite annet!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen
For dreie litt tilbake mot topic, men bare rent geografisk altså; det var da som fanden at ikke Fløy IL greide opprykk til 1 divisjon! :D

24304[/snapback]

 

 

Det var faktisk utrolig trist at det ikke skjedde. Hadde vært ypperlig for start å hatt et farmerlag i 1.div. Men de greier det nok neste år.

 

Så lenge Start vinner sine to siste kamper klager ikke jeg, spesielt ikke om vif taper en:)

Link to comment
Share on other sites

Norske bønder er noe dritt. Får masse penger av staten i form av subisdier, og er direkte med på å undertrykke fattige bønder i resten av verden. Kan ikke dere bønder finne på noe annet å gjøre, hvis dere påstår det er så j.... ille??? FOr en gjeng med bønder

Og hvis du ikke har skjønt det synger klanen sine nedvedigende ord mot bønder med et snev av ironi. Vi er jo tross alt bønder i fra nord alle sammen her oppe.

<_<

24046[/snapback]

 

Dritt? Da er du jaggu meg både kunnskapsløs og historieløs.

Skjønner du ikke det at kuttene i subsidiene kommer til å føre til en gigantisk økning i arbeidsledigheten her til lands? Arbeidsløset i seg selv er dyrt, men på toppen av kransekaka kommer det til å bli mange andre utgifter også. Omskolering, arbeidsledighetstrygd, mm. Det kommer til koste mye mer enn hva subsidiene gjør. I tillegg kommer Norge ikke til å være selvforsynt med mat lengre. Hvis en krise oppstår, noe som nok kommer til å skje før eller siden, vil det bli rett sveltihjel i landet. Dessuten må vi importere all mat, og det kommer til å svekke kronekursen og kan føre til ytterligere inflasjon. Derfor er subsidiering av landbruket svært viktig.

Er de norske bøndene skyld i fattigdommen i verden? Jeezuz!, du er dummere enn jeg hadde trodd. Det er etter min mening de tideligere kolonistlandene som burde hjelpe disse, da det var de som startet hele f**nskapet. Hvorfor skal norske bønder bli skadelidende for dette?

24232[/snapback]

Selfølgelig er det delt skyld i fattigdommen i verden. Men landbrukssubsidier er en vesentlig årsak til at fattige bønder ikke kommer inn på verdensmarkedet. I din argumentasjon bruker du det alle andre Bønder bruker. Dere bryr dere kun om Norge og arbeidsplasser. Vi har da f.... meg det så godt i dette landet at vi må begynne å ofre litt for mennesker i andre verdensdeler. Tenk på de lidelsene og døde menneskene som finnes i afrika pga av oss europeeres egoisme. Begynn å tenk litt mer utover deg og ditt.og Norges interesser

24278[/snapback]

 

La de gjerne komme inn på det frie marked der det er helt og holdent markedsstyrt økonomi. La de komme inn på EU markedet der det er fri flyt av varer, tjenester og arbeidskraft. Vi i Norge er IKKE med i EU, og takk for det, og trenger strengt tatt ikke danse etter deres pipe hele tiden.

Jeg er enig i at vi kan hjelpe fattige i andre deler av verden, men vi må ikke spare oss selv til fant av den grunn. Jeg er ikke enig i at vi skal slå ihjel landbruket vårt for at bønder andre steder i verden skal slå seg frem.

Egoistisk? Tja, kanskje, men jeg tviler på at så mange andre heller ville gitt bort levebrødet sitt for at andre skal få det bedre. Ga du for eksempel så mye til innsamlingen i går at du ikke vet om du klarer deg til neste lønning, og at du kanskje må gå på sosialkontoret for å få brød på bordet?

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Tusen takk Dr.

Nå bør all fokus rettes mot de elleve mann med bein av stål.

 

Takk for hjelpa Rosenborg. Vinner vi ikke mot FFK fortjener vi ikke noe ligagull, og gjør vi det er jeg overbevist om at enga ikke greier å score nok. Så nå er det opp til gutta. Det blir forhåpentligvis minst like gøy på stadion nå til helga som det var mot vif. Men sjeldent har jeg opplevd en mer skrekkblandet fryd....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...