Jump to content

En ny æra har begynt!


Guest Jazzmakrellen

Recommended Posts

Guest Jazzmakrellen
Hva er det som er tåpelig?

 

At jeg sier at det ikke var overkjøring?

 

At jeg synes det var fint at Rosenborg tapte i påfølgende serierunde?

 

Tviler på du holder ut så veldig mange diskusjoner her inne, hvis du ikke tåler mer "tåpelige" innlegg enn de jeg har hatt her....

8871[/snapback]

Som sagt så diskuterer jeg ikke dette lenger med deg.

Hvis du ikke oppfatter dette, foreslår jeg at vi stenger denne tråden for godt.

Mourinho 2...

9203[/snapback]

 

 

OK, du diskuterer altså ikke "dette" med meg. Men hva mener du med "dette". Mener du norsk fotball? Mener du kampen mellom rbk-start?

 

For hvis det gjelder noen av delene, og du ikke vil diskutere, så lurer jeg fælt på hvorfor du i det hele tatt går inn på denne tråden.

 

Forresten så lurer jeg på en ting til. Denne lettere kryptiske avslutningen på innlegget ditt, "Mourinho 2", mener du det som en slags signatur? Eller mener du at jeg har noen som helst likhetstrekk med Mourinho? I så fall hadde jeg satt pris på om du ville påpeke disse for meg.

 

på forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply
Guest Van Persie

Ja du har mange likhetstrekk med Mourinho. ;)

Makan til gretten supporter skal man lete lenge etter ;).

Hvorfor laget du denne tråden? For å få fram krangling? For å si til alle at her er en Start supporter, noen flere?

Stikk inn på Starts hjemmeside, hvis det finnes i det hele tatt noen, neste gang du lager innlegg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Hehe...du kjenner meg tydeligvis meget godt van persie. Vennligst spør noen av de som vanker på Bohemen om de finner meg "gretten".

 

Hvorfor jeg lagde denne tråden?

 

Vel cirka den samme grunnen som folk lager f.eks en "idol"-tråd.

 

de lager en tråd om noe de interesserer seg for. Jeg interesserer meg katten om Idol og holder meg dermed vekke derfra. Hvis du interesserer deg katten for Start kan du holde deg vekke herfra.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

En ny æra har så absolutt begynt - det er ikke lenge før Brann er det førende laget i norsk fotball. Og det mener jeg seriøst; Langt fra subjektivt!

 

Du er klar over at dere får bank den kommende søndagen, makrellen?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du er klar over at du må spise i deg de ordene på mandag, Alexanderen?

9329[/snapback]

 

Nope. Det skjer nok ikke!

 

Hæstad er til vanlig en kriger, men på søndagen så kommer han til å forvandles til en vanlig tilskuer - Scharner og Andresen er nok dessverre for deg et par hakk for stor for den lille råtassen.

 

Alexander, som gleder seg fryktelig mye til denne kampen. :)

Link to comment
Share on other sites

Kan godt hende at Start eller Brann eller Enga vinner serien i år. Men det som er så greit for Rosenborgsupportere, er at ingen av disse lagene kommer til å oppnå den samme suksessen som Rosenborg har hatt siden 1988, med 15 seriegull på 17 sesonger.

 

Kanskje har Rosenborg godt av en sesong eller to uten seriegull, for å få tilbake den virkelige sulten til å vinne igjen.

 

Men en ting er sikkert, og det er at hvis ikke RBK vinner serien i år, så håper jeg for gudsskyld ikke Brann vinner. Enga eller Start har jeg ingen problem med.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Kan godt hende at Start eller Brann eller Enga vinner serien i år. Men det som er så greit for Rosenborgsupportere, er at ingen av disse lagene kommer til å oppnå den samme suksessen som Rosenborg har hatt siden 1988, med 15 seriegull på 17 sesonger.

 

Det er jeg enig i. Rosenborg har hatt en enormt forsprang ressursmessig de ti siste årene - både ekstreme sponsorbeløp og selvsagt deltagelsen i Champions League nærmeste hvert eneste år bringer frem en del smårusk... :rolleyes: Et slikt forsprang vil vi nok ikke se i framtiden.

 

Men en ting er sikkert, og det er at hvis ikke RBK vinner serien i år, så håper jeg for gudsskyld ikke Brann vinner. Enga eller Start har jeg ingen problem med.

 

Misunnelse...

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen
Du er klar over at du må spise i deg de ordene på mandag, Alexanderen?

9329[/snapback]

 

jeg spør igjen? Du er klar for et godt måltid med ord??? ;)

 

 

Overkjørt av GULT og SVART!!!!! ;) :D ;) :D :D :D :D :D :D

 

Forresten: koselig at rbk greide å hale i land et poeng, unner trønderne det!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Just for the record; Jeg er ikke bergenser!

 

Fin helg for deg, ja. Ingen tvil om det. Først så er vi begge (gledelig selvsagt) vitne til Arsenals usedvanlige flakseseier mot ManU i FA-cupen, og dagen senere så vinner Start særdeles ufortjent mot den røde armè. Hvordan føles det kjøre makrell å ha utviklet solide gullhår i ræven? ;)

 

For å være litt seriøs. Førsteomgangen var meget kjedelig, Start hadde vel bare èn sjanse - som de scoret på. Høyresiden vår er for øvrig utrolig latterlig. Ikke bare er Martin Knudsen skikkelig møkk, men når Cato Guntveit (som langt i fra er en høyreback av verdensklasse) blir skadet, så må vi sette innpå udugelige Sigurdsson. Har sjeldent sett en dårligere fotballspiller - skulle helt klart markert Johnsen bedre på det første målet. Brann hadde muligens ikke nevneverdig mange sjanser de heller, men de styrte i det minste kampen og hadde helt klart initiativet i førsteomgang.

 

Andreomgangen var god for vår del helt til de søttifemteminutt. Da raknet det. Da skal det i rettferdighetens navn sies at Start produserte flere fete sjanser, men jeg mener at et uavgjortresultat hadde vært det mest rettferdige.

 

Men èn ting jeg lurer på. Hvorfor spiller ikke denne svenske, Bahrlin (?), fra start? Mannen har vel bare spilt 1 kamp fra start (+ en del som reserve), og har allerede 4 mål i protokollen. Overbeivste meg i går iallefall. Truet bakrom i en mye større grad enn Bala Garba, og var i det hele mye farligere når han var involvert.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Gullhår eller ikke. Jeg tror vel sjansestatistikken viste noe sånn som 7-5 i Starts favør, så jeg vet ikke helt hva som er grunnlaget for at et lag har gullhår hverken her eller der.

 

Men jeg er helt enig i at Brann styrte kampen fram til rundt 75 minutt. Vi spilte antagelig den dårligste omgangen til nå i år(bortsett fra cupkampene) i første omgang. En omgang som forøvrig var rimelig jevnspilt selv om Brann kanskje hadde litt mer spille enn Start hadde.

 

Det som avgjorde kampen i går, var nok langt på vei forsvarsspillet til Brann. På alle tre målene er det direkte svakt. Så hvis du skal skylde på noe, så må det være Branns forsvar.

 

Når det er sagt, så tror jeg ikke det er en tilfeldighet at på 8 kamper, har vi scoret 8 mål på de siste ti minuttene. Jeg er overbevist om at Start er det best trente laget i eliteserien, og derfor ligger vi der vi gjør på tabellen.

 

Når det kommer til Bärlin så er han en helt annen spiller type enn Bala. Bärlin er mer en utpreget bakromsspiller, og har en hurtighet svært få i tippeligaen kan matche.Bala var en nøkkelspiller i hele fjorårs sesongen og er veldig sentral i Start sitt angrep spill. Få er så gode til å binde opp et forsvar og holde på ballen som han. Han er sånn som det er nå en sikker brikke på laget i skadefri tilstand. Når det kommer til vingene har Valencia vært meget god til nå i år. Det er i utgangspunktet på høyreside fremme at Bärlin spiller. Men folk har etterlyst å få se han på bekostning av MIdtun Lie på venstre kanten. Grunnen til at Nordlie ikke vil dette er at Midtun Lie gjør en viktig jobb defensivt. Vi har en til tider veldig offensiv back i Marius Johnsen, og det er derfor viktig med en venstreving som kan veie litt opp for dette.

 

 

Men jeg er helt enig i at jeg gjerne vil se mer til vår svenske, og det vil vi nok helt sikkert utover i seosngen.

 

LIVET ER DEILIG!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

7-5 i Starts favør? Det kan muligens medføre riktighet. Men da må det sies at flesteparten av disse sjansene må ha kommet etter deres redusering i andreomgang. Dette er vel kanskje også en av Mjeldes mangler som trener. Vi har et komfortabelt resultat - 2-2 borte mot serielederen - da bytter du ikke defensivt sterke Martin Knudsen ut og inn med Robbie Winters, spesielt ettersom vi vet (og det er jeg ganske sikker på at Mjelde også vet) at Start med sine kondissprengende makreller har en statistikk på slutten av kampene, som neppe er tilfeldig.

 

Og så er det jo ganske synd at hver eneste gang Brann står høyt i banen, så kommer det kontringer i mot. Kontringer = løpedueller = Soma vs. (angrepsspiller) = store sjanser/eventuelt mål. En av Somas store styrker den foregående sesongen var plasseringsevnen - nettopp dèt er hans store svakhet for tiden, og da er det bare så innmari synd at han ikke har hurtighet i kroppen til å kompensere det.

 

Men bare for å si det, dere kommer ikke til å vinne eliteserien denne sesongen. Både Vålerengen og Brann har et mannskap som kvalitetesmessig og ikke minst rutinemessig er mye sterkere enn Start (Rosenborg også - de kan dog knapt kalles en utfordrer slik situasjonen er per dags dato). Dere er i en flytsone for øyeblikket, vi får se hvor lenge dere flyter på den.

 

Skal bli spennende å se hvordan det går mot Engen.

 

Edit: Vil bare tillegge at jeg ble ekstremt imponert/irritert over denne Kristoffer Hæstad. Det sies etter landslagstreneringen i dag at makrellen mest sannsynlig vil starte morgendagens landslagskamp mot Costa Rica. En løpskapasitet og innsats over det normale. Viste også glimt av solid teknikk.

 

Borgersen får også tillit fra start i morgen.

Link to comment
Share on other sites

tror nok det er noen gullhår ute og går her, for 3-2 målet var både en blanding av forsvarspill på barneskolenivå av brann og flaks av start. men gode lag har jo flaks da :D

blir spennende til mandag når oslo`s stolthet tar imot stimfiskene fra den blide kyststripe. enga har ikke overbevist spillemessig sålangt denne sesongen, men tror nok start passer oss adskillig bedre enn lsk spilllemessig sett og vi har hatt et bra tak på start da. tilogmed kristen vikmae scora mot start... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Kan ikke du og de andre tasseladdene fra klanen ta den der glimrende låta "hold kjeft bønder! hold kjeft bønder! hold kjeft bønder! hold kjeft bønder! hold kjeft!" Den er skikkelig fengende, også er den skikkelig morsom. Håper dere tar den på mandag.

 

Og forresten; det siste målet kom som et resultat av at brann gikk opp med alle mann minus en på en corner på overtid. Så igjen, om man vil kalle det flaks eller udyktighet, det bryr meg katten, vi vant ihvertfall og jeg formoder at tabellen ser slik ut for øyeblikket:

 

 

1.Start 8 6 1 1 19-9 19

2.I couldn't care less

3.I couldn't care less

4.I couldn't care less

5.I couldn't care less

6.I couldn't care less

7.I couldn't care less

8.I couldn't care less

9.I couldn't care less

10.I couldn't care less

11.I couldn't care less

12.I couldn't care less

13.I couldn't care less

14.I couldn't care less

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke du og de andre tasseladdene fra klanen ta den der glimrende låta "hold kjeft bønder! hold kjeft bønder! hold kjeft bønder! hold kjeft bønder! hold kjeft!" Den er skikkelig fengende, også er den skikkelig morsom. Håper dere tar den på mandag.

 

Og forresten; det siste målet kom som et resultat av at brann gikk opp med alle mann minus en på en corner på overtid. Så igjen, om man vil kalle det flaks eller udyktighet, det bryr meg katten, vi vant ihvertfall og jeg formoder at tabellen ser slik ut for øyeblikket:

 

jeg kaller det BÅDE flaks og udyktighet, ballen gikk nemlig via en brannspiller og inn i 16 hvor det ikke var en forsvarsspiller å se.

sålenge klanen er usikre på om dere er bønder eller fiskere kan jeg ikke garantere akkurat den sangen, men at menigheden blir sunget ut er helt klart.

personlig tviler jeg på om vålerenga taper denne kampen, men om vi mot formodning skulle gjøre det (her er jeg kun hyggelig med deg) , tar jeg det med ro uansett.

ingen har blitt seriemester i mai sålenge jeg kan huske.

ja, bortsett fra i europa da.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen
Aalesund er best

9882[/snapback]

;) ;) :lol: :lol:

 

Forresten Eivind, nå begynner du å nærme deg sånne kommentarer som vil gjøre neste tirsdag meget søt for min del. Ja forsåvidt vil dere nok få høre det helt fram til retur kampen!;)

Link to comment
Share on other sites

Forresten Eivind, nå begynner du å nærme deg sånne kommentarer som vil gjøre neste tirsdag meget søt for min del. Ja forsåvidt vil dere nok få høre det helt fram til retur kampen!;)

 

jeg vet jo at det er som cupfinale å få møte vålerenga for alle lag i tippeligaen, så det tar jeg med knusende ro.

vi tar diskusjonen igjen i oktober, og ser hvem av klubben som kom høyest på tabellen. kommer start over vålerenga (haha, ja mye!) så løper kjellus naken herfra til trysil og kommer VIF høyest så fikser du billett for meg til siste hjemmekampen på highbury.

deal?

Link to comment
Share on other sites

kommer start over vålerenga (haha, ja mye!) så løper kjellus naken herfra til trysil

9910[/snapback]

Å være naken er nok ikke problemet, heller det at jge kommer til å gå på en kjempesprekk før jeg har passert Lørenskog. Så dette kan jeg nok ikke love å bli med på.

Link to comment
Share on other sites

Å være naken er nok ikke problemet, heller det at jge kommer til å gå på en kjempesprekk før jeg har passert Lørenskog.

 

 

Er skuffet over at du satser på kjempesprekk, Kjellus. Trodde du var kvalitetsbevisst.

Link to comment
Share on other sites

Å være naken er nok ikke problemet, heller det at jge kommer til å gå på en kjempesprekk før jeg har passert Lørenskog.

 

 

Er skuffet over at du satser på kjempesprekk, Kjellus. Trodde du var kvalitetsbevisst.

9937[/snapback]

 

trodde faktisk kjellus gjerne løp naken til trysil for en kjempesprekk, men det er mulig jeg tar feil?

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Kjellus kommer til å ha det tøft nok med å takle jeg som maser om hvordan tabellen endte i tide og utide, så jeg synes ikke vi skal sende han ut på landeveien for noen kjempesprekk.

 

Og akkurat nå bryr jeg meg katten om høsten. Nuet er så deilig at det bare må nytes. For akkurat nå er det et lag som er best i Norge. Og det er Start. Og den følelsen har jeg aldri fått oppleve før.

Link to comment
Share on other sites

Kjellus kommer til å ha det tøft nok med å takle jeg som maser om hvordan tabellen endte i tide og utide, så jeg synes ikke vi skal sende han ut på landeveien for noen kjempesprekk.

 

Og akkurat nå bryr jeg meg katten om høsten. Nuet er så deilig at det bare må nytes. For akkurat nå er det et lag som er best i Norge. Og det er Start. Og den følelsen har jeg aldri fått oppleve før.

9948[/snapback]

 

nei, jeg skal ikke ta fra deg den følelsen min gode makrell. jeg skal attpåtil si at hvis vålerenga ikke vinner tippeligaen, så er start det laget jeg håper vinner.

men hvis vålerenga blir seriemester så skal jeg dedikere lørdagsformiddagene mine neste sesong til å henge på platekompaniet for å prate fotball.

you have been warned.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...