Jump to content

Phil Jagielka


Arsenalboy93

Recommended Posts

Dobbel dose daily mail :P Det er vel ikke så rart at slike rykter dukker opp når det er så stille rundt Samba. Jagielka har jeg nevnt før, og er absolutt et godt alternativ som makker til Vermaelen. Men i likhet med Cahill blir han vel ganske dyr grunnet passet hans.

Link to comment
Share on other sites

Skadeplaget, 180+/- høy, liknende spilletype som Vermaelen. Ergo, ikke helt det vi trenger.

Men han er en kriger, og har en god dose lederegenskaper. Ser helst at Samba kommer, og rangerer samtidig Cahill og feks Subotic høyere enn Jagielka.

Link to comment
Share on other sites

Skadeplaget, 180+/- høy, liknende spilletype som Vermaelen. Ergo, ikke helt det vi trenger.

Men han er en kriger, og har en god dose lederegenskaper. Ser helst at Samba kommer, og rangerer samtidig Cahill og feks Subotic høyere enn Jagielka.

 

Problemet er vel at vi ikke er villige til å legge litt mer lommerusk på bordet for å få Samba...

Link to comment
Share on other sites

29 år, skadeplaget og engelsk, vil likevel være et ok kjøp, ikke stopperen vi alle drømmer om, men det er en habil spiller som kan steppe inn i forsvar og på midtbanen, og som overnevnt, i mål.(Slipper vi Almunía, som jeg forøvrig mistet all respekt for etter utrusningen inn i Squillacci mot WBA)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bud avslått på Jagielka:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14235150.stm

 

Må si jeg ikke helt skjønner denne jakten på Jagielka ift. andre stopperkandidater.

Han er ikke bedre teknisk eller en bedre hodespiller og har ikke samme høyden enn f.eks. Cahill, Samba og Subotic.

Prislappen er minst like mye om ikke mer enn Samba og Cahill.

Og som nevnt før på denne tråden er han også skadeplaget. Det siste vi trenger!

 

Vi trenger et fyrtårn og en som forsterker laget. Jagielka er ikke noe bedre enn de vi har.

Link to comment
Share on other sites

Bud avslått på Jagielka:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14235150.stm

 

Må si jeg ikke helt skjønner denne jakten på Jagielka ift. andre stopperkandidater.

Han er ikke bedre teknisk eller en bedre hodespiller og har ikke samme høyden enn f.eks. Cahill, Samba og Subotic.

Prislappen er minst like mye om ikke mer enn Samba og Cahill.

Og som nevnt før på denne tråden er han også skadeplaget. Det siste vi trenger!

 

Vi trenger et fyrtårn og en som forsterker laget. Jagielka er ikke noe bedre enn de vi har.

Helt enig. Fatter ikke at vi kaster bort tid med å by på Jagielka når det er langt bedre spillere tilgjengelig

Link to comment
Share on other sites

Har lest litt rundt om på Everton forum, og det er ingen tvil om at de rater han bedre enn Cahill/Samba/Dann.. De ser på han som en som burde være kaptein og en baute i forsvaret.. Jeg kan ikke si å ha sett han nok til at jeg kan utale meg.. Men kan virke som Wenger vurderer han over Samba/Cahill..

 

Jeg hadde ikke blitt missfornøyd med Jags

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil vel snarere si det motsatt. Han røyk et leddbånd som gjorde at han bare fikk 13 kamper i 09/10 sesongen. I de øvrige 8 sesongene han har spilt fast, har han spilt 46 kamper i snitt pr sesong.

 

Hadde bare 34 forrige sesong, ikke mye det når man spiller opp mot 50 kamper på en sesong.

Link to comment
Share on other sites

Hadde bare 34 forrige sesong, ikke mye det når man spiller opp mot 50 kamper på en sesong.

 

Han spilte 33 av 38 ligakamper. 2 av de 3 FA-cupkampene Everton spilte.Pluss en i ligacupen. 50 kamper klarte ikke Everton å skrape sammen sist sesong. Og det var vel ikke mange av våre spillere som spilte 33 av 38 ligakamper sist sesong?

Chris Samba spilte akkurat det samme antall kamper som Jagielka sist sesong.

Link to comment
Share on other sites

Hadde bare 34 forrige sesong, ikke mye det når man spiller opp mot 50 kamper på en sesong.

 

Han spilte 36 av Evertons 44 kamper i fjor. Det var det laveste kampantall han har hatt (bortsett fra 09/10) siden 2001/02 sesongen. Jeg ble faktisk litt imponert over at han spilte ALLE Sheff Utds seriekamper i 04/05, 05/06 og 06/07.

 

Du må gjerne konkludere med at han er skadeutsatt. Jeg konkluderer annerledes.

Link to comment
Share on other sites

- Skadeutsatt

- ikke av de beste pasningsspileren

- ingen naturlig leder

- ikke så alt for høy

 

Nei takk, er mye heler at samba eller cahill kommer til klubben...

 

Nå har du fått motbevist at han er skadeutsatt.. Var inne på Engelske Everton forum i går, de mener han bør våre kaptein for de, og at han er "by far their best defender", de har Heitinga, Yobo, Distin.. De mente også med en del uenighet han blant de top 3- 10 beste sentrale stopperne i PL og de var enig om at de ikke ville byttet han i Cahill\Samba\Dann om det haglet bananer i helvete..

 

At han ikke er så høy skal jeg være med deg på, og det er litt bekymringsverdig når det kommer til oss og set pieces..

Hadde hvert intressant å sett statsene til Jagielka, Cahill Samba for å sammenlingne

Link to comment
Share on other sites

Hadde hvert intressant å sett statsene til Jagielka, Cahill Samba for å sammenlingne

 

Jeg har ikke noe fullverdig statistikk, men etter å ha skummet litt på Guardian Chalkboard har jeg dannet meg et slags inntrykk. Grunnlaget mitt for å si noe om Cahill, Samba og Jagielka er ganske tynt da jeg ikke har fulgt dem nøye på skjermen, men jeg prøver allikevel.

 

Pasninger:

Cahill er best av disse tre. Slår mange kontrollerte pasninger sideveis og fremover. Lite langballer.

Samba og Jagielka har slått mye langt (og dårlig).

 

Taklinger:

Samba har flest taklinger, og flest vunnet taklinger.

Jagielka er en god nummer to

Cahill har hatt oppsiktsvekkende få taklinger

 

Brytninger (interceptions)

Jagielka har mange brudd over hele egen banehalvdel

Samba og Cahill har brukbart med brudd.

 

Klareringer (clearences)

Samba og Jagielka har masse klareringer

Cahill er et stykke bak

 

Blokkering av skudd (blocks)

Samba og Jagielka har endel flere blocks enn Cahill

 

På tross av størrelsesforskjellen er Samba og Jagielka ganske like som spillertyper. Masse klareringer og masse 'hoofs'.

Cahill skiller seg litt ut fra de andre to, og virker mer kultivert i sin spillestil. Mye av dette avhenger jo også av hvilken type fotball Everton, Blackburn og Bolton har spilt.

 

Jeg synes det er vanskelig å si noe om hvilken stoppertype vi trenger i Arsenal, men jeg liker tanken på en no-nonsens stopper. De stopperne vi allerede har er jo ganske "spillende".

Link to comment
Share on other sites

Phil Jagielka nærmer seg en overgang til Arsenal, forsvarspilleren har vært jaktet på av «Gunners» i hele sommer. Paradoksalt nok kan Everton-spilleren stikke kjepper i hjulene for en annen forsvarsforsterkning om han skulle signere. Everton skal nemlig se på Christopher Samba som en potensiell erstatter og planlegger å bruke noe av pengene fra et eventuelt salg til å hente Blackburn-stopperen.

 

Kilde: Tv2Sporten

 

 

Vel, Everton får jo en mye bedre erstatter..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...