Jump to content

Jan Vertonghen


Arsenalboy93

Recommended Posts

Jan Vertonghen

 

270px-Jan-Vertonghen.jpg

 

Født: 24.04.1987 (24 år)

Fødested: Sint Niklaas

Land: Belgia

Høyde: 189 cm

Vekt: 79 kg

Posisjon: Forsvar

 

 

 

Jan Vertonghen er en belgisk fotballspiller som hovedsaklig spiller midtstopper og noen ganger som en defensiv midtbanespiller for nederlandske Eredivisie klubb Ajax og det belgiske landslaget. Første kamp for A-landslaget kom helt tilbake i juni 2007, hvor han da bare var 20 år.

 

Vertonghen er en venstrebeint spilleren som sakt vanligvis midtsopper, men er han like flink til å spille hvor som helst på venstre side eller som defensive midtbanen, og ofte blir han med i angrep fra sin midtstopper posisjon.

 

Midtsoppern har vært hyppig linket til Arsenal, hvor hans tidligere lagkamerat og bestevennen Thomas Vermaelen spiller. Dette kan bli en viktig faktor når han eventuelt skal velge seg en ny klubb. Selvfølgelig er det ikke bare Arsenal som er interessert, også United har vært på bane og nå i det siste har i tillegg City meldt seg på.

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/8628...-jan-vertonghen?

 

Bra video av Vertonghen sesongen 09/10: http://www.youtube.com/watch?v=PRIFm_i407k&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Poteten Vertonghen ville jeg tatt imot med åpne armer. Med Vertonghen ville vi ikke bare hatt god backup, men klassebackup på de fleste steder som DM, venstreback og stopperplass. Samtidig som Carl Jenkinson virker å være så godt som klar for Arsenal så har vi også god backup for Sagna.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal skal være favoritter til å sikre seg Vertonghen, dette uttaler hovedpersonen selv:

 

"I have something with England — especially with the nostalgic atmosphere around the football," sier Vertonghen. "If I could make the step then I would prefer to play in a footballing team but I won't go to a club where I am given the task to play the long ball.

 

Et hint om en mulig Arsenal overgang mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

En meget spennende spiller, som jeg drømte litt om forrige sommer. Vi trenger en god potet alà John O'Shea (men gjerne med bedre ferdigheter). Ankerpunktet mitt mot han er hans lyst til å være med fremover på banen fra sin midtstopperposisjon. Dersom han skal spille i tospann med Vermaelen har vi to meget offensive stoppere, noe som vil gjøre oss sårbare på kontringer, noe vi lider nok av fra før.

Link to comment
Share on other sites

En meget spennende spiller, som jeg drømte litt om forrige sommer. Vi trenger en god potet alà John O'Shea (men gjerne med bedre ferdigheter). Ankerpunktet mitt mot han er hans lyst til å være med fremover på banen fra sin midtstopperposisjon. Dersom han skal spille i tospann med Vermaelen har vi to meget offensive stoppere, noe som vil gjøre oss sårbare på kontringer, noe vi lider nok av fra før.

 

Det kan jo hende at Wenger ber dem om å kutte ned på de offensive bidragene.......

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo hende at Wenger ber dem om å kutte ned på de offensive bidragene.......

Det kan jo hende Wenger ba Gallas og Vermaelen kutte ned på de offensive bidragene da de spilte sammen, men det så ikke ut til at de var villige til å høre på han......Det samme kan sies om Gallas/Toure

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo hende Wenger ba Gallas og Vermaelen kutte ned på de offensive bidragene da de spilte sammen, men det så ikke ut til at de var villige til å høre på han......Det samme kan sies om Gallas/Toure

 

Tror nok heller det var tvert om når man ser på hvordan han har oppmuntret Song til å leke seg offensiv midtbane..

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ May 12 2011, 02:19 PM) 224054[/snapback]

Tror nok heller det var tvert om når man ser på hvordan han har oppmuntret Song til å leke seg offensiv midtbane..

Det kan hende det har en sammenheng med at våre tre stoppere denne sesongen har bidratt minimalt offensivt?

Poenget mitt er det at vi er sårbare med to offensive stoppere. Vi husker vel alle hvor godt Campbell/Vermaelen fungerte sammen, da Campbell til en hver tid holdt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det? Det er flere lag enn Arsenal som ikke satser utelukkende på lange baller.

 

Ja, men vi er det eneste som ikke satser på det i det hele tatt. I tillegg spiller bestekompisen hans, Vermaelen hos oss, JEG synes det ligger litt i korta at det er oss han sikter til. Kan også være fordi jeg er evig optimist på Arsenal sine veiene :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...