Jump to content

Ny sesong, same old story!


RockyRocastle

Recommended Posts

4-3-2-1-0, ingenting.

 

En pokal igjen å spille om, ikke hold pusten!

 

Chelsea og Man U har vært de beste lagene i PL de siste sesongene. Våre kamper mot de store har med få unntak fortonet seg på AKKURAT samme måte:

 

FA Cup igår på Old Trafford: Arsenal kjører kampen, men Utd er kynisk og smartest og best i DE RIKTIGE fasene av spillet, Utd vinner 2-0.

 

PL på Stamford Bridge mot Chelsea denne sesongen, samme fremgangsmåte, samme utfall.

 

Vi ble kontret i senk av Utd på Emirates forrige sesong og gjorde AKKURAT det samme på Old Trafford, kjørte kampen, tapte 2-1.

 

Forrige sesong, best på Stamford Bridge, taper 2-0.

 

Går vi enda lengre tilbake (sesongen 07/08) leder vi og er best både på Old Trafford og Stamford Bridge, taper begge 2-1.

 

Når du krydrer dette med kollapser (Spurs og Wigan (forrige sesong)).

 

Sene tapte poeng (Sunderland og Birmingham (Carling Cup))

 

og totale blackouts (WBA, Newcastle hjemme og borte)

 

begynner dette å bli svært så frustrerende.

 

Så tenker du gjerne at vi ligger godt an i PL og har hatt en god sesong? Har vi egentlig det? Er ikke vi en accident waiting to happen i HVER ENESTE kamp vi spiller? Om de er Leeds, Leyton Orient eller Barca? Vi er jo ikke overlegen mot noen lengre.

 

Wenger snakker om dommertabber, mental styrke, tro på eget lag, men jeg kunne godt tenkt meg å servere denne fra et forum der en Utd supporter snakker om oss, han har vel noen poeng?!

 

Må faktisk le litt når jeg ser hvor fantastisk ÿber lol du kan utdype deg om angreps hit og angreps dit når det forbanna komune laget dit som Wenger ikke har betalt "ett fuckings pund" for i løpet av 10-15 år ikke klarer å holde hodet kaldi... i en eneste viktig kamp så sølvet kommer hjem ti "nord london Slutt å breke om hva de forskjellige lagene evt kan bruke på nye resurser ol når verden kun dreier seg om uretferdihet og fjas! Du vet like godt som meg at dere er et nesten lag samtidig som mitt elskede UNITED har solgt for like mange pund som de har kjøpt siden Glazers tok, over and thats a fact! En eller annen dag må du klare å skjønne verdens virkelighet og ikke gjemme deg bak dine skriveferdigheter, og rett og slett bare bøye deg i støvet over de som er deg overlegen, som feks baca som hadde knust dere om Arsenal hadde hatt 14 på banen for det var den sykeste enveiskjøringen jeg har sett siden BIK møtte Lørenskog i 1994 0g Balsam scoret 4 mål! Ta deg sammen og heller hylle ditt Arsenal den dagen det er på sin rett og få din hyllest tilbake! Tack för kaffet og god natt!

 

Vær ærlig nå. Hvor stor sjanse er det for at vi tar gullet og hvor stor sjanse er det for at vi roter det til og ender opp med ingenting? Jeg vet hvor min stemme går.

 

Kynisme og lederskap finnes ikke. Desverre.

Link to comment
Share on other sites

For at vi skal slå et storlag trenger vi Walcott på banen, bare at han er på banen må laget vi spiller mot forandre forsvaret sitt og det gir Nasri, Arshavin, Cesc og Wilshere mer rom..

 

Vi trenger en spiller til som Walcott da han er for mye skadet, han gir oss en streng til å spille på med hurtigheten sin

Link to comment
Share on other sites

Fy f... for en skuffende periode vi har vært gjennom den siste drøye uka. Dette var uka vi skulle vise alle at vi er å regne med uansett turnering. Vi feilet til gangs.

Frustrasjonen jeg har nå kan jeg ikke en gang sette ord på, jeg var ganske sikker på at vi skulle slå Birmingham og hente hjem ett etterlengtet trofe, men nei. Vi klarer ikke avgjøre denne kampen, og håpløst forsvars/keeperspill avgjør til B`hams fordel.

Så var det CL, at Barcelona skulle bli tøft var jeg klar over, men du verden som vi ble overkjørt på Nou Camp, og det aller verste, mot slutten av kampen så det ut til at mer eller mindre hadde gitt opp.

Så var det FA-cupen da, bortekamp mot Manchester United, ett noe svekket United lag sådan. Dessverre blir også dette ”same old story” en gang til. Arsenal har ballen mest uten å skape de store sjansene. United kontrer og er effektive foran målet.

 

I løpet av en drøy uke har mitt håp om å vinne noe svunnet bort. Etter å ha sett vi har sløst bort muligheten til å vinne både ligacup, FA-cup og CL er min tro på seriegull nærmest lik null.

De siste kampene har igjen visst at der for eksempel United har menn som står fram i krigen og vinner viktige kamper, har Arsenal unggutter som faller sammen under press og taper de viktigste kampene.

 

Måtte Wengers menn motbevise min skepsis og reise seg som menn og ta hjem seriegullet.

Link to comment
Share on other sites

På tide alle tar en "chill pill" og tenker seg om mange ganger :)

 

Klart vi alle forventer at Arsenal skal vinne uke etter uke, år etter år. Å være supporter "krever" dette av oss, men kan vi kreve dette av laget? Har vi i det hele tatt en historie som viser at vi kan kreve det?

 

Med unntak av de siste 12 årene så har Arsenal alltid vært et lag som havnet fra 15 til 1 plass. Enorme svingninger fra år til år har gitt store variasjoner i plassering på tabellen. Ettersom Arsenal har i mange år spilt på en vesentlig mindre stadion enn ManU, hatt vesentlig mindre omsetning på supportereffekter samt de siste årene har måttet prioritere pengene litt anderledes, så er det naturlig at ManU ligger foran Arsenal. Egentlig veldig naturlig.

 

Ser man det litt i perspektiv, så er det faktusk helt utrolig at vi er så nærme ManU som vi faktisk er. Det er en enorm prestasjon av Arsenal og Wenger, å kun være et par poeng etter verdens største fotballklubb som har nesten uante midler (ihvertall sånn noenlunde).

 

Ser man på ManU så er det kun de siste 17 årene de har klart å skape sin suksess. Før dette gikk det nesten 30 år siden de vant serien. Det er lengre enn hva Arsenal noengang har ventet!

 

Så min anbefaling til alle;

 

Det er lov å være frustrert, men vennligst se alt i perspektiv. Klubben i vårt hjerte gjør en fantastisk innsats med begrensede midler, og gir oss hvert eneste år spenning helt frem til mars/april (noen ganger lenger). Når økonomien i klubben er "frisk" (den er positiv nå, men ikke helt frisk) så kan jeg nesten garantere at Arsenal vil kunne hamle opp med hvilket som helst lag i både England og Europa.

 

La oss være et nesten lag i et par sesonger, for så å være superlag i mange sesonger.

 

 

Men for all del; det hadde smakt UTROLIG godt med en pokal i år!! Ikke minst med tanke på å beholde spillere i klubben, og for å lokke til seg nye spillere.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler å lese denne :

http://le-grove.co.uk/2011/03/13/exclusive...is-75-complete/

 

Enig i mye av det som skrives der. Og om det siste ryktet stemmer, 6 prosent økning i billettprisene neste år???? et forbanna hån mot supporterne.

 

Vanskelig å ta en person seriøs når han "nesten" legger all skyld på Denilson for all "helvete" som tok sted på Old Trafford.. At han også snakker om at vi bør hente inn Luis Fabiano som er 30 år og spiller nå i São Paulo er også latterlig. Men han har tydeligvis gode kontakter da han vet hva som skjer i garderoben til arsenal, united og chelsea.. :huh:

 

At han også presterer og påstå at Campbell og Gallas ble "sparket" forde de uttrykte sin meninger er også bare tull! De ble begge tilbudt nye kontrakter, men begge avslo. Campbell mest sannsynlig fra et fotball perspektiv, mens Gallas nok hadde for mye skittentøy i arsenal til å fortsette..

 

Vi er vist også det laget som "alle" andre ler av.. Jaha..?!

 

- Dette forde vi er en av de få klubbene i England som fortsatt har et Engelsk eierskap, og en økonomi som få er i nærheten av å røre?

 

- Kan det være våres førsteklasses trenings senter som b.l.a. det Engelske landslaget ønsker å trene på..?

 

- Eller vårt 60 000 + stadio?

 

- Kanskje det heller er forde vi har spillere som Fabregas, Van Persie, Nasri, Willshere, Vermaelen, Sagna, Szczesny og Walcott?

 

- Må nok heller være forde vi ikke kan måle oss med alle trofeene, topp 4 og Chamions league deltagelsene som City, Liverpool, Tottenham, Aston Villa, Everton osv har over oss de siste tiårene..

 

Når det er sagt, så er han inne på flere punkter som er værdt å diskutere, selv om han gjør det på en litt vel så ekstrem måte.

 

Synes heller at vieira04 sin post under Arsene Wenger tråden er mer å anbefale å lese, enn en sinna gud vet hva som er inne i et raseri annfall med full støtte av "one liners" som mest sannsynlig aldri har hevet røsten på Highbury eller Emirates i sitt liv!

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å ta en person seriøs når han "nesten" legger all skyld på Denilson for all "helvete" som tok sted på Old Trafford.. At han også snakker om at vi bør hente inn Luis Fabiano som er 30 år og spiller nå i São Paulo er også latterlig. Men han har tydeligvis gode kontakter da han vet hva som skjer i garderoben til arsenal, united og chelsea.. :huh:

 

At han også presterer og påstå at Campbell og Gallas ble "sparket" forde de uttrykte sin meninger er også bare tull! De ble begge tilbudt nye kontrakter, men begge avslo. Campbell mest sannsynlig fra et fotball perspektiv, mens Gallas nok hadde for mye skittentøy i arsenal til å fortsette..

 

Vi er vist også det laget som "alle" andre ler av.. Jaha..?!

 

- Dette forde vi er en av de få klubbene i England som fortsatt har et Engelsk eierskap, og en økonomi som få er i nærheten av å røre?

 

- Kan det være våres førsteklasses trenings senter som b.l.a. det Engelske landslaget ønsker å trene på..?

 

- Eller vårt 60 000 + stadio?

 

- Kanskje det heller er forde vi har spillere som Fabregas, Van Persie, Nasri, Willshere, Vermaelen, Sagna, Szczesny og Walcott?

 

- Må nok heller være forde vi ikke kan måle oss med alle trofeene, topp 4 og Chamions league deltagelsene som City, Liverpool, Tottenham, Aston Villa, Everton osv har over oss de siste tiårene..

 

Når det er sagt, så er han inne på flere punkter som er værdt å diskutere, selv om han gjør det på en litt vel så ekstrem måte.

 

Synes heller at vieira04 sin post under Arsene Wenger tråden er mer å anbefale å lese, enn en sinna gud vet hva som er inne i et raseri annfall med full støtte av "one liners" som mest sannsynlig aldri har hevet røsten på Highbury eller Emirates i sitt liv!

 

 

Denilson skal selvfølgelig ikke ha all skyld, men når man ser han og feks Diaby underprestere som de gjør, år ut og år inn, ja da får man til slutt nok.....

Fabiano er 30 år, ja huff tenk å kjøpe noen SÅÅÅÅ gammel. tenk å kjøpe en med rutine, nei det blir for dumt.

Hva som skjedde i forhold til Gallas og Campbell vet jeg ikke, klubben har sin versjon, Gallas en litt annen...verken du eller jeg vet sannheten. Vet ihvertfall at Gallas var en vinnertype som hatet å tape, ser ikke akkurat for meg feks Denilson eller Diaby sette seg ned å grine for 2 tapte poeng mot Birmingham.

 

 

Selvfølgelig har du rett i at mye også er bra med Arsenal, bra treningssenter, flott stadion (dog altfor ofte elendig stemning), mye bra angrepsspill, og et par verdensklassespillere (Cesc, Van P, Nasri?).

 

Har mange kontakter i London og når de hører om mulig økning i sesongkortprisene på 6 % til neste sesong, da begynner mange å bli skikkelig forbanna!!! Mange jeg kjenner sier de ikke gidder fornye sesongkortet om så skjer.... når de samme feilene skjer gang på gang og de nødvendige forsterkningene ikke kommer.

 

Men enig at det ikke nytter å grave seg ned, vi får samle alle ressurser og synge gutta fram til seier over WBA til helga og ta et derfra.... Come on you Gunners!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Denilson skal selvfølgelig ikke ha all skyld, men når man ser han og feks Diaby underprestere som de gjør, år ut og år inn, ja da får man til slutt nok.....

Fabiano er 30 år, ja huff tenk å kjøpe noen SÅÅÅÅ gammel. tenk å kjøpe en med rutine, nei det blir for dumt.

Hva som skjedde i forhold til Gallas og Campbell vet jeg ikke, klubben har sin versjon, Gallas en litt annen...verken du eller jeg vet sannheten. Vet ihvertfall at Gallas var en vinnertype som hatet å tape, ser ikke akkurat for meg feks Denilson eller Diaby sette seg ned å grine for 2 tapte poeng mot Birmingham.

Selvfølgelig har du rett i at mye også er bra med Arsenal, bra treningssenter, flott stadion (dog altfor ofte elendig stemning), mye bra angrepsspill, og et par verdensklassespillere (Cesc, Van P, Nasri?).

 

Har mange kontakter i London og når de hører om mulig økning i sesongkortprisene på 6 % til neste sesong, da begynner mange å bli skikkelig forbanna!!! Mange jeg kjenner sier de ikke gidder fornye sesongkortet om så skjer.... når de samme feilene skjer gang på gang og de nødvendige forsterkningene ikke kommer.

 

Men enig at det ikke nytter å grave seg ned, vi får samle alle ressurser og synge gutta fram til seier over WBA til helga og ta et derfra.... Come on you Gunners!!!!!!

 

Jeg er enig i det meste av det som stilles kritisk til Wenger og arsenal styret. Jeg er også en av de som tror at tiden kanskje kan være inne for at Arsene Wenger`s tid i arsenal bør revurderes.

Jeg er ikke så redd for å prøve noe nytt. For er det en ting vi kan takke Wenger for så er det d grundlaget Wenger har lagt! Og en ny manager vil ha ganske så flotte redskaper å styre med når han evt skal sette igang. Denilson og Diaby er som du sier ikke god nok. Det er heller ikke Bendtner, Squillaci og Koscielny hvis dere spør meg. Gael Clichy så herlig som han er, er en spiller vi så absolutt kan stille spørsmål ved! Egentlig hele forsvaret og hvordan laget i sin helhet skal forsvare seg.

 

Når det gjelder Fabiano, så er det ikke noe galt med rutine, men sjeldent er det en suksess blant angripere når de runder 30. Hvis vi først skal ha mer rutine inn i laget, så ser jeg helst noen som er i sin "prime", 25 - 29 år og at de faktisk har sett en vinter natt eller to. Det vi trenger må ikke være - 20, eller 30 +

 

Meningen med min post var en reaksjon mot noe som er ren hets mot klubben min og de som representerer den! Og se hundre innlegg med;

"Van Persie er ingen klasse spiller!"

"Fabregas er så syk opptatt av barca at han kan bare pelle seg bort!"

"Wenger er ikke ute etter å vinne, men bare fylle opp bank kontoen sin!"

 

Snakk om total mangel på respekt!! De fleste kan nok være enige om at forsvaret ikke er godt nok. At Wenger mangler en plan B. At det bør investeres mer inn i laget. At det taktiske plan må revurderes. At vi er for avhengig av et hvis antall spillere, og at for mange av disse er skadeutsatt, noe som gjør at vi alt for ofte må sette vår lit til spillere som ikke er god nok.

 

Som sagt så tror jeg at en forandring kan være det som arsenal trenger for å ta det siste steget, problemet er hvordan mange går frem for å ytre sine meninger om saken.

 

*Respekt * konstruktiv kritikk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også en av de som tror at tiden kanskje kan være inne for at Arsene Wenger`s tid i arsenal bør revurderes

 

Jeg har, etter transfervinduet og de siste ukers skuffelser, faktisk begynnt å tenke i de baner jeg også. Noe jeg trodde jeg ALDRI kom til å gjøre. Personlig føler jeg meg nesten respektløs når jeg skriver dette, all den tid det nettopp er Wenger som har revolusjonert klubben vår, både sportslig og økonomisk.

 

Han må for enhver pris ikke sparkes, men det bør snakkes internt (regner med styret har sine tanker om hva som har gått "galt" også) og kanskje kommer man fram til at det beste for klubben er et skifte. Dog lite sannsynlig. Jeg synes han, beklagligvis, har kjørt seg fast på et par områder og evner/vil ikke gjøre noe med det. Derfor vinner vi ikke trofeer.

 

Mine to største "ankepunkter" mot Wenger :

 

 

* Spillerkjøpene og mangel på spillerkjøp. (UHYRE skuffende at han ikke brukte januarvinduet)

 

* Det taktiske. (Veldig enig i det som står i punkt 11 av 13 i bleacherreporten som Stefan B linket til ovenfor)

Bekymrende at han ikke makter å gjøre noe med dette. F.eks i kampen mot United sist. Jeg tror Wenger gir fullstendig faen i hvem United stiller med, alt handler om vårt eget spill. Det naturlige her, mener jeg, ville vært å se på laget til United og tenke "En midtbane med tre backer+ Gibson, hmmm.. det må bety at Rooney får den dype rollen av spissene og blir den kreative kraften i United". Ergo burde man ta ut Rooney. Dette skjer ikke. Istedenfor får Rooney all den tid og plass han ønsker seg og blir arkitekten bak United sin seier. Han er heller ikke dyktig underveis i kamper hva gjelder bytter og endring i formasjon(er) (Tottenham H, say no more). Hvorfor i helv*te fikk RVP jobben med å markere Tottenhams beste hodespiller på 2-2?!? Irriterer meg fortsatt

 

Nei, det er rett og slett litt trist synes jeg, at en så briljant manager ikke makter å se det "alle" andre ser på noen få områder, når han er så FANTASTISK på de fleste andre oråder.... Det kan nok stemme det jeg leste i en god artikkel for en stund siden. Han fikk det defensive "servert" når han kom til klubben. Han hadde vinnertypene. Kombinert med hans geniale hode hva gjelder offensiv spillestil (+ gode spillerkjøp), ja så ble dette gull! Når "vinnerne" gav seg har han (altfor skjeldent) ikke maktet å hente inn de rette typene og hans defensive strukturering har åpenbart sine mangler. Han nærmest neglisjerer dette aspektet, synes jeg hvertfall.

 

Edit: Forøvrig veldig godt skrevet og trådstarter!

Link to comment
Share on other sites

Som Bergkamp88 har også jeg i løpet av den siste tiden begynt å tenke i de baner at det kanskje kan være på tide at Wenger trer tilbake og gir plass til en manager med nye tanker og impulser.

Da Wenger tok over Arsenal lå fundamentet i godt forsvarsspill, den som eventuelt vil ta over for Wenger vil ta over ett lag som inneholder massevis av offensiv kraft.

Kanskje ville det blitt en ny solskinnshistorie der en arvtaker for Wenger hadde klart å få på plass ett bunnsolid forsvar i tillegg til den allerede gode offensive rekken Arsenal disponerer.

 

Skal vi henge med helt der oppe også neste sesong MÅ Wenger innse at det må jobbes med det defensive spillet, og ikke minst må det kjøpes inn 1-3 klassespillere.

City og Chelsea kommer garantert til å bruke transfervinduet i sommer til å styrke laget ytterliggere, og ryktene sier også at United skal ut å ”splash the cash” på storsigneringer til sommeren. Bak følger også Tottenham med Happy Harry som alltid bruker penger, etter hva vi har sett de siste 2 sesongen må man også dessverre regne med Tottenham i toppen, ikke minst ser det ut til at Liverpool har klart å heve seg under Kenny Dalglish. Dermed tyder alt på at neste sesong kan bli den vanskeligste på lenge.

Om Monsiuer Wenger nok en gang sitter på gjerdet og sier seg fornøyd med spillerstallen han har pt er jeg redd vi kan falle bakover på tabellen. Uavhengig av om vi skulle klare å vinne PL denne sesongen MÅ Arsenal styrke laget før kommende sesong.

Det er også nødvendig at Wenger innser at man må ha en plan B og at man må være villig til å innrette taktikk etter motstanden man møter.

 

Denne sesongen så det lenge ut til at vi skulle slippe unna de aller verste skadeperiodene, enkelte skader har vi slitt med gjennom hele sesongen, men først nå de siste ukene har ”skadebomben” til Arsenal igjen eksplodert. Nøkkelspiller etter nøkkelspiller forsvinner ut med mer eller mindre alvorlig skader, og etterlater seg ett stort savn når vi går inn i sesongens avgjørende fase. Hvorfor er det alltid Arsenal som sliter verst med skader? Historien gjentar seg sesong etter sesong.

Det som i starten av sesongen ble omtalt som ligaens bredeste stall er nå plutselig meget vaklende.

 

Før sesongens avgjørende kamper er jeg meget spent på hva vi kan utrette, men troen på ligatrofeet svinner for hver dag. Da nyheten om at Djourou er ferdigspilt for sesongen kom må jeg ærlig innrømme at det meste av håp og tro som var igjen i meg slapp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett flere bloggere og fans som påpeker at Wenger arvet den defensive strukturen fra George Graham, og derfor beviser det at Wenger aldri har mestret det defensive.. Men sist jeg sjekket så var det Wenger som hentet inn Jens Lehman, Lauren, Campbell, omskolerte Toure og ga Cole en fast plass i forsvaret. han hentet også inn Gilberto Silva som defensiv midtbane spiller. Og resulterte bla i en hel sesong uten et eneste tap!

 

Problemet i dag er at han ikke har investert i bedre forsvars spillere samt at vi spiller fotball på en helt annen måte. Dette ser ikke ut til å forandre seg, og man kan fin si at Wenger har stagnert med sin "nye" fotball filosofi, og tillit til enkelte spillere går ut over laget, enn å erstatte dem. Men å si at han aldri har fått det til, og at vi kan takke Graham for våres titler er bare tull.

Dette er ikke rettet mot deg Maestro. Med ditt innlegg minnet meg på dette argumentet vi har sett fra flere. Flott skrevet forresten :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett flere bloggere og fans som påpeker at Wenger arvet den defensive strukturen fra George Graham, og derfor beviser det at Wenger aldri har mestret det defensive.. Men sist jeg sjekket så var det Wenger som hentet inn Jens Lehman, Lauren, Campbell, omskolerte Toure og ga Cole en fast plass i forsvaret. han hentet også inn Gilberto Silva som defensiv midtbane spiller. Og resulterte bla i en hel sesong uten et eneste tap!

 

Problemet i dag er at han ikke har investert i bedre forsvars spillere samt at vi spiller fotball på en helt annen måte. Dette ser ikke ut til å forandre seg, og man kan fin si at Wenger har stagnert med sin "nye" fotball filosofi, og tillit til enkelte spillere går ut over laget, enn å erstatte dem. Men å si at han aldri har fått det til, og at vi kan takke Graham for våres titler er bare tull.

Dette er ikke rettet mot deg Maestro. Med ditt innlegg minnet meg på dette argumentet vi har sett fra flere. Flott skrevet forresten :huh:

Vet ikke om jeg er enig i at vi ikke har bra forsvarsspillere. Klarer i alle fall ikke å bli enig med meg selv. Vi står høyt med laget og jeg mener at det alt for ofte er førsteforsvarer som svikter og dermed gir gutta i backrekka en langt vanskeligere oppgave enn det som er nødvendig. Vi klarer ikke å holde press på ballfører. Når vi mister ballen så måååå det komme press på ballfører med en gang ellers får vi kontringen i mot. periodevis er vi gode, men ofte så glipper det og gode motstandere trenger ikke så mye rom for å lage problemer. Kort forklart mener jeg at vi forvarer oss for dårlig som lag noe som gjør at gutta bak får en alt for vanskelig jobb. Med tanke på hvor høy riskio vi spiller med så ville vi sluppet inn mye mer mål hvis de bak ikke var brukbare.

 

Wenger har malt seg inn i et hjørne med 433 (4231 eller 42121, what ever floats your boat). Kryp tilbake til 442 og la oss få se noen kontringer igjen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...