Jump to content

Maarten Stekelenburg


Stefanb

Recommended Posts

Da Maarten Stekelenburg har blitt linket uttalige ganger denne sommeren, samt forrige sommer uten at noen har lagd en tråd om han, så er det på tide at jeg lager en. Ryktene kommer vel til å fortsette i løpet av sommeren hvis det ikke blir noen andre signeringer uansett tenker jeg :P

 

Litt fakta om Nederlenderen:

 

Født: 22 September 1982 (27 år), Haarlem, Nederland

Høyde: ca 1,97m (ifølge wikipedia :P)

Posisjon: Keeper selvfølgelig.. :P

 

 

Personlig har jeg ikke sett så mye av Stekelenburg bortsett fra VM i sommer, men der syntes jeg han var veldig god. Bortsett fra en tabbe han gjorde på Diego Forlan sitt skudd som vinglet noe vanvittig i luften.

Han er utrolig god i feltet, stor og autoritær og samtidig veldig fleksibel og har veldig gode reflekser.

 

En forsterkning? Ja det ville han helt klart vært. Og jeg ville gjerne sett han i Arsenal neste sommer.

Dog tviler jeg på dette selv.

 

Legger inn det nyeste ryktet om Stekelenburg hvor agenten visstnok nekter å kommentere seg på situasjonen rundt keeperen og ryktene som kobler han til Arsenal.

 

http://www.sport.co.uk/news/Football/41283...rg_rumours.aspx

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier bare JA TAKK! =)

 

Så'n etpar kamper for Ajax helt tilfeldig i fjor, tenkte ikke spesielt over det, men når han dukka opp i VM-og StorSpilte etter min mening, må jeg si at jeg jubla litt når han dukka opp i TransferLinked på Arsenal.com!!

Link to comment
Share on other sites

En spiller som aldri har imponert meg noe før VM, vil helst ha andre enn han..

 

Som sagt så har jeg ikke sett noe særlig av Stekelenburg før i VM, men har hørt gode ting om han før dette.

Som en annen har sagt så er Stekelenburg en klar forsterkning, men burde egentlig ikke Arsenal ha en veldig klar forsterkning ovenfor Almunia?

 

Uansett: Hvis det står mellom Stekelenburg og Schwarzer, så er jeg ikke sikker på hvem jeg vil ha i klubben. Begge to har mye av det samme, bortsett fra at Schwarzer har langt mer erfaring og han har spilt i PL så og si hele karrieren. Ifølge denne artikkelen så er prisen på Stekelenburg rundt £4M, noe av det samme som Schwarzer er priset rundt, og da klarer jeg ikke å se annet enn at Stekelenburg ville vært et veldig mye bedre alternativ enn Schwarzer.

Link to comment
Share on other sites

En spiller som aldri har imponert meg noe før VM, vil helst ha andre enn han..

 

Merket meg Stekelenburg i en kamp mot oss i Amsterdam Tournament. Syntes han var bra da. Ikke at det er mye å holde seg til, men han bekreftet det inntrykket igjen i VM. Heller han enn Schwarzer. Virker ellers som vi skal være glade om det i det hele tatt blir noen. Det går i sirup. Alt som har med transfer å gjøre i Arsenal er enten så hemmelig at de ikke vet det selv en gang, ellers så vet alle det. Ingen vet noe, ergo vet de det neppe selv heller. Konklusjonen av det igjen er ingenting. Logisk. Konsekvensen av det igjen er ikke opplagt, men likevel sansynlig. Vi blør poeng, noe som igjen gjør at historien fra tidligere blødninger nødvendigvis vil gjenta seg og vi kan hilse en ny manager velkommen om et år. Sørgelig, men jeg stiller opp og lar meg glede av alt jeg kan finne glede i denne sesongen som alle andre sesonger både før og etter. Jeg er sikker på at Maarten Steklenburg kan bidra i så måte.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller se Schwarzer enn Stekelenburg i troppen pga rutinen til Schwarzer og at Mannonne og Sczcney ikke vil like en ung rival, da vil jeg heller at vi skal gå for en ung klassekeeper enn unge Stekelenburg.

Der er jeg helt uenig. Nederlands VM-keeper i sin beste alder fremfor old-boysspiller i Fulham, dette taler for seg. Har du stått i en VM-finale har du virkelig vært ute og opplevd noe,

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg helt uenig. Nederlands VM-keeper i sin beste alder fremfor old-boysspiller i Fulham, dette taler for seg. Har du stått i en VM-finale har du virkelig vært ute og opplevd noe,

 

Hadde Schwarzer vært nederlandsk hadde han stått i den finalen. Det er jeg skråsikker på!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke kvalikken en egen påmelding? er det ikke ny påmelding til gruppespill?

 

Hmm, da er reglene blitt forandret på de siste årene? Fordi husker blant annet Jose Reyes ikke spilte for oss i kvalifiseringen i 2006/07 pga dette... Det har ingenting med "ny påmelding" å gjøre, da skulle nemlig Arshavin spilt for oss i CL 08/09, han kom jo før "påmeldingen" til utslagsrundene. :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, da er reglene blitt forandret på de siste årene? Fordi husker blant annet Jose Reyes ikke spilte for oss i kvalifiseringen i 2006/07 pga dette... Det har ingenting med "ny påmelding" å gjøre, da skulle nemlig Arshavin spilt for oss i CL 08/09, han kom jo før "påmeldingen" til utslagsrundene. :)

Fra artikkel 18 på uefa.com

As a rule, a player may not play in a UEFA club competition (i.e. UEFA Champions League and UEFA Europa League, but not UEFA Super Cup) for more than one club in the course of the same season. Exceptionally, however, a player who has been fielded in the first, second or third qualifying round of the UEFA Champions League or UEFA Europa League is entitled to play in the UEFA Champions League or UEFA Europa League for another club as from the group stage, provided that his former club did not qualify for the group phase of either the UEFA Champions League or the UEFA Europa League;

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord - eller, på norsk som det kalles.

 

Hvis klubben vedkommende spiller for ikke kvalifiserer seg, så kan han ikke spille gruppespill for oss. Og vise-versa.

Hæ? Nei det der er feil. Sett at Ajax nå ikke kvalifiserer seg (nå er vi i 3.kvalikkrunde). Da vil MStekelenburg kunne spille for Arsenal. Du har nok ment å skrive:

 

Hvis klubben vedkommende spiller for ikke kvalifiserer seg, så KAN han spille gruppespill for oss. Og vise-versa

Link to comment
Share on other sites

Hæ? Nei det der er feil. Sett at Ajax nå ikke kvalifiserer seg (nå er vi i 3.kvalikkrunde). Da vil MStekelenburg kunne spille for Arsenal. Du har nok ment å skrive:

 

Hvis klubben vedkommende spiller for ikke kvalifiserer seg, så KAN han spille gruppespill for oss. Og vise-versa

 

Jo takk for den Raven :) Jeg skulle hatt skrive-forbud før klokka 10.00 på dagen. gikk litt rot i "ikke" her og "ikke" der :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...