Jump to content

Hvorfor Manchester City må vinne over Spurs?


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Sesongen er defintivt ikke over for en Arsenal-supporter! Ikke enda. Det blir utrolig viktig at Man City tar Tottenham nå mot slutten. Men hvorfor kunne det ikke vært Villa som gjorde den viktige jobben? :) City er et dårlig alternativ til Spurs, men noen jekke dem ned litt...

 

Jeg håper virkelig jeg får noe å synge om til neste gang vi møter dem: "Spudz in that league... (les: champions league) oh, oh... what about the fourth place... oh, oh... Europe? Bomfillebombom! HA-HA-HA..."

 

Så mens Adebayor igjen får et velfortjent rødt kort i neste kamp, håper jeg likevel at de tar seg forbi Tottenham på målstreken!

 

Jeg lytter gjerne på dem som kan utfylle hvor viktig dette er (bør være) for et GOONER-HJERTE? Det er så utrolig viktig at vi ikke blir forvirret i forhold til hvem som topper listen av våre MOTSTANDERE!

 

Jeg ønsker dere en GOD avslutning på sesongen, Arsenal-venner. Håper vi slipper å se Spurs i mesterligaen neste år!

Link to comment
Share on other sites

For meg er dette som å velge å dø om en time eller en time og 5 minutter.....

 

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg. Om Tottene skulle få fjerde plassen så ok, det blir nok gøy for de i 5 minutter..... jeg tviler på at de klarer å komme seg gjennom en kvalifisering, det blir et nytt Everton opplegg, alle husker hvordan det gikk da de fikk sjansen. Og det hadde egentlig vert veldig gøy å se de ryke ut av kvalifiseringen, når de er så nære.....

 

Om City skulle få fjerdeplassen så tror jeg at de vil kapre en 3-4 stjernespillere som ikke hadde komt til klubben uten en cl plass, for de aller dyreste spillerene så betyr slik kamper veldig mye. City vil bli et mye bedre lag med en cl plass, jeg er ikke sikker på om tottene blir det...

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke over før den feite dama synger. Og om Tottenhams stemmer i sangen mot City, så får vi se om de klarer å holde tonen gjennom kvalifiseringen. Ingenting ville gledet meg mer enn om Tottene fikk fjerdeplassen, for så å rote det til mot et ukjent lag fra østeuropa:)

Link to comment
Share on other sites

Med eller uten Ade, jeg håper iderlig at City tar den viktige 4 plassen. Tottenham potensielt i CL? En skjebne nesten verre enn døden. Og man må da ikke være over 50 for å forstå det, må man det da?

Link to comment
Share on other sites

Med eller uten Ade, jeg håper iderlig at City tar den viktige 4 plassen. Tottenham potensielt i CL? En skjebne nesten verre enn døden. Og man må da ikke være over 50 for å forstå det, må man det da?

 

 

For meg er det en skjebne nesten verre enn døden at kjøpelaget city eller tottene tar den plassen. Hatet til Tottenham vil alltid være der, men jeg er ikke noe særlig glad i de nyrike lagene heller. De ødelegger fotballen med sin kjøpelyst. Nei måtte det av de lagene som tar fjerde plassen ryke ut så fort som overhode mulig uansett hvem det blir at de to lagene!

Link to comment
Share on other sites

Måtte Gud forby at spudz kommer til CL, ikke det at jeg har noe tro på det men fotball er som kjent uforutsigbart til tider.

City har vel spudz hjemme i neste kamp og dermed håper jeg det skrekk-scenarioet er over.

Hilsen en som enda ikke har fylt "the big fifty" men som likevel har spudz-hatet i hjerterota.

Link to comment
Share on other sites

Nye Chelski el Spudz.....vel hjertet sier at Tottene

ikke skal ha 4 plassen,men etablerer City seg i CL

kommer de opp på samme nivå som Chelski og kan kjøpe det de vil av spillere.

Dette er valget mellom pest og kolera.

Link to comment
Share on other sites

Med eller uten Ade, jeg håper iderlig at City tar den viktige 4 plassen. Tottenham potensielt i CL? En skjebne nesten verre enn døden. Og man må da ikke være over 50 for å forstå det, må man det da?

Er så enig. Kan det finnes noe værre enn at Spurs tar fjerdeplassen?

Det som eventuelt kan skje da:

- Spurs kvalifiserer seg til CL

- De kjemper om Signeringer så si på lik linje med oss, bare at de sikkert kan gi spillerne bedre lønn

- De kan komme lengre enn oss i CL

 

Nei. Få det stygge Tottenham laget langt unna den fjerdeplassen!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

City ender opp i Champions league før eller senere så hvorfor ikke på bekostning av spurs?! En ting er isåfall sikkert og det er at spurs ikke tilhører i Europas topp elite!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det bare til å holde med City! Håper de knuser Totteham, og dermed gjør slik at vi berger 3.plassen.

Må si at jeg frykter Fulham litt. De har en del gode spillere, og en keeper som kan redde alt.

Håper på hjelp fra City slik at nervene får roet seg litt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det bare til å holde med City! Håper de knuser Totteham, og dermed gjør slik at vi berger 3.plassen.

Må si at jeg frykter Fulham litt. De har en del gode spillere, og en keeper som kan redde alt.

Håper på hjelp fra City slik at nervene får roet seg litt.

En del av de gode spillerne blir nok hvilt. Europa Leaguefinalen er nok viktigere for dem en 38. serierunde.

Om vi ikke klarer å sikre det på søndag heller, fortjener vi det heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en nøtt :)

Som andre nevner det er valget mellom pest eller kolera. City i champions league betyr at de nærmest kan velge og vrake i spillere. De kommer til å kjøpe seg opp til å bli en maktfaktor i mange år fremover. De vil garantert være en utfordrer til ligagull allerede kommende sesong.

Står de utenfor CL så vil ikke tilgangen på toppspillere være like opplagt - tror jeg :-|

Ankepunktet er at det i så fall bare er en utsettelse av det uungåelige.

 

Tottenham i CL vil sannsynligvis også bety investeringer i spillerstallen men på ett langt mer beskjedent nivå. De vil sannsynligvis slite med å hevde seg, også i ligaen. Det eneste argumentet i mot naboen i nord er selvfølgelig rivaliseringen. Det vil ikke bli morsomt å følge scumfansens feiring av det største som har skjedd klubben siden farge TV`ens inntog.

 

Allikevel velger jeg meg Tottenham som fjerde lag i neste års CL. Ene og alene fordi jeg nok hater Citys pengebruk marginalt mer enn den dårlige naboen i andre enden av Seven Sisters Rd. :(

Link to comment
Share on other sites

Dette er en nøtt :)

Som andre nevner det er valget mellom pest eller kolera. City i champions league betyr at de nærmest kan velge og vrake i spillere. De kommer til å kjøpe seg opp til å bli en maktfaktor i mange år fremover. De vil garantert være en utfordrer til ligagull allerede kommende sesong.

Står de utenfor CL så vil ikke tilgangen på toppspillere være like opplagt - tror jeg :-|

Ankepunktet er at det i så fall bare er en utsettelse av det uungåelige.

 

Tottenham i CL vil sannsynligvis også bety investeringer i spillerstallen men på ett langt mer beskjedent nivå. De vil sannsynligvis slite med å hevde seg, også i ligaen. Det eneste argumentet i mot naboen i nord er selvfølgelig rivaliseringen. Det vil ikke bli morsomt å følge scumfansens feiring av det største som har skjedd klubben siden farge TV`ens inntog.

 

Allikevel velger jeg meg Tottenham som fjerde lag i neste års CL. Ene og alene fordi jeg nok hater Citys pengebruk marginalt mer enn den dårlige naboen i andre enden av Seven Sisters Rd. :(

Helt enig. Derfor håper jeg på uavgjort i kveld. Vi får St. Totteringhams Day, mens Tottenham etter all sannsynlighet kaprer 4. plassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter også med å velge her.. Men som det sies lenger oppe, er nok Citys suksess dømt til å komme. Det er bare et spørsmål om tid. Tottenham derimot, er ikke garantert suksess noen gang. De har bevist år etter år, at selv ikke med antatt gode trenere, stor pengebruk, høy sigarføring og gode kokker klarer de topp fire.

 

Så akkurat nå velger jeg City, selv om jeg for en uke siden mente det motsatte. Det aller viktigste er uansett at det blir St.T`s day i dag, så kan heller ett av lagene snuble i siste serierunde. Tottenham vet jo hvordan det gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter også med å velge her.. Men som det sies lenger oppe, er nok Citys suksess dømt til å komme. Det er bare et spørsmål om tid. Tottenham derimot, er ikke garantert suksess noen gang. De har bevist år etter år, at selv ikke med antatt gode trenere, stor pengebruk, høy sigarføring og gode kokker klarer de topp fire.

 

Så akkurat nå velger jeg City, selv om jeg for en uke siden mente det motsatte. Det aller viktigste er uansett at det blir St.T`s day i dag, så kan heller ett av lagene snuble i siste serierunde. Tottenham vet jo hvordan det gjøres.

Og at city har suksess er jo bare fint. Jeg gleder meg til den dagen de er byens beste lag.

 

Heia City!!!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Snart klart til avspark i kampen om 4.plassen. Her er lagene de stiller:

 

Manchester City: Fulop, Zabaleta, Toure, Kompany, Bridge, Adam Johnson, De Jong, Barry, Bellamy, Tevez, Adebayor

 

Innbyttere: Nielsen, Richards, Onuoha, Wright-Phillips, Santa Cruz, Sylvinho, Vieira

 

Tottenham: Gomes, Kaboul, Dawson, King, Assou-Ekotto, Lennon, Huddlestone, Modric, Bale, Crouch, Defoe

 

Innbyttere: Alnwick, Bentley, Jenas, Pavlyuchenko, Palacios, Gudjohnsen, Bassong

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helst ikke være foruten å se Tottenham gå og glede seg til Champions League hele sommeren, bare for å ryke mot FK Keflavik i august. Den latteren vil sitte i hele neste sesong ;)

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk stemning på stadioen. Nesten så en kan føle stemningen inn i stuen. Lagene spiller bra, tror dette blir en forrykende fotballkamp. Håper på mange mål, slosskamper og rødekort. Og helst 3poeng til Shitty

Link to comment
Share on other sites

Og at city har suksess er jo bare fint. Jeg gleder meg til den dagen de er byens beste lag.

 

Heia City!!!

 

BE

 

De må gjerne bli byens beste lag, men da må også byens per i dag beste lag jekkes ned noen plasseringer. Poenget mitt med å ikke ønske City success er at jeg ikke vil ha to lag fra manchester over die Arsenal.

 

Det er vel også et slags poeng hvordan man ønsker at CHL-plassene skal fordeles mellom (Liverpool,) Manchester og London? Fotballøyas fotballhovedstad lisssom..

Link to comment
Share on other sites

Snart klart til avspark i kampen om 4.plassen. Her er lagene de stiller:

 

Manchester City: Fulop, Zabaleta, Toure, Kompany, Bridge, Adam Johnson, De Jong, Barry, Bellamy, Tevez, Adebayor

 

Innbyttere: Nielsen, Richards, Onuoha, Wright-Phillips, Santa Cruz, Sylvinho, Vieira

 

Tottenham: Gomes, Kaboul, Dawson, King, Assou-Ekotto, Lennon, Huddlestone, Modric, Bale, Crouch, Defoe

 

Innbyttere: Alnwick, Bentley, Jenas, Pavlyuchenko, Palacios, Gudjohnsen, Bassong

 

Det begynner å bli brukbare benker hos disse to laga. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sitter og ser City - Spurs nå, og selv om det er vanskelig å akseptere, så er det slik at Tottenham og City fremstår som Pls 3. og 4. beste lag. Hadde det ikke vært for at Fulham skal spille Eurofinale neste uke, hadde jeg frykta for 3.plassen!

Begge lagene har mye bedre keepere enn oss.

Begge lagene er bedre besatt på spissplass.

Tottenham har langt bedre bredde i midtforsvar (King, Dawson, Bassong, Woodgate). Også City har bedre bredde enn oss (Toure, Kompany, Richards, Lescott)

Når det gjelder vinger, er det ingen tvil om at vi ikke har en venstreving som er bedre enn Johnson (City) og Bale (Tott), og på høyreving er Lennon bedre enn Walcott. Her er kanskje City likt med Arsenal.

 

Så hva står vi igjen med da? Jo, sentral midtbane og sidebacker. Når det gjelder sidebacker, mener jeg vi er ganske likt med de to lagene, mens sentral midtbane er den ene delen av laget vi er bedre enn de to. Song/Fab er bedre enn De Jong/Barry og Huddlestone/Modric, men det er ikke snakk om mye.

 

Jeg frykter for neste sesong hvis ikke Wenger gjør ett eller annet!

Link to comment
Share on other sites

Sitter og ser City - Spurs nå, og selv om det er vanskelig å akseptere, så er det slik at Tottenham og City fremstår som Pls 3. og 4. beste lag. Hadde det ikke vært for at Fulham skal spille Eurofinale neste uke, hadde jeg frykta for 3.plassen!

Begge lagene har mye bedre keepere enn oss.

Begge lagene er bedre besatt på spissplass.

Tottenham har langt bedre bredde i midtforsvar (King, Dawson, Bassong, Woodgate). Også City har bedre bredde enn oss (Toure, Kompany, Richards, Lescott)

Når det gjelder vinger, er det ingen tvil om at vi ikke har en venstreving som er bedre enn Johnson (City) og Bale (Tott), og på høyreving er Lennon bedre enn Walcott. Her er kanskje City likt med Arsenal.

 

Så hva står vi igjen med da? Jo, sentral midtbane og sidebacker. Når det gjelder sidebacker, mener jeg vi er ganske likt med de to lagene, mens sentral midtbane er den ene delen av laget vi er bedre enn de to. Song/Fab er bedre enn De Jong/Barry og Huddlestone/Modric, men det er ikke snakk om mye.

 

Jeg frykter for neste sesong hvis ikke Wenger gjør ett eller annet!

Sant at de har mange gode spiller. Vi har vel grunn til å frykte de to lagene i kommende sesonger. Heldigvis blir ikke kamper vunnet bare på ferdighetene til spillerne, men også taktikken til managerene. Og når det gjelder taktikk så mener jeg Wenger er bedre rustet enn trenerne til Spurs og City. Men sant det du sier altså, det er to meget sterke lag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...