Jump to content

Innspurten er ikke spennende!


RockyRocastle

Recommended Posts

Spennende? Nei! Uutholdelig pining? Ja!

 

Man Utd 69, Chelsea 68 og Arsenal 67

 

Arsenal- Barcelona i Champions League kvartfinale

 

Spurs, City, Liverpool og Aston Villa kjemper om fjerdeplassen

 

Chelsea og Spurs i en mulig FA Cup finale

 

Resterende kamper for vår del;

 

Birmingham (borte)

Wolves (hjemme)

Spurs (borte)

Wigan (borte)

City (hjemme)

Blackburn (borte)

Fulham (hjemme)

 

Hver kamp blir nå som en gigantisk cupfinale der hvert mål, hver pasning, hver bevegelse og hver tanke teller. Vi er i en meget god posisjon der alle de tre store har 7 kamper igjen og et av dem er et innbyrdes møte mellom de to minste.

Nøkkellaget blir Spurs som er avhengig av å slå både oss og en av de to andre i toppen, drømmescenario er at vi slår dem og de slår begge de to andre.

 

For oss er det Birmingham borte og Spurs borte som blir ekstremt viktige, vinner vi begge disse føler jeg meg sikker på at vi har både selvtilliten og ”driven” til å ta gull. Hjemme vil vi alltid være favoritter og mot City tror jeg vi vinner på kun adrenalin, den kan bli heftig!

 

Kanskje er Barcelona også en nøkkel. Slår vi dem ut er vi ”Invinceble” igjen og da er bare ”the sky the limit”.

 

Personell blir også viktig. Vermaelen må holdes frisk og Gallas/ Campbell MÅ stå ved hans side. Cesc, Nasri, Bendtner, Song og Eboue må holde farten oppe og Arshavin, Rosicky, Walcott og kanskje Diaby må prestere bedre enn de har gjort så langt. Da har vi en sjanse!

 

For min egen del er det fantastisk uansett. Før sesongen var jeg skeptisk, etter Chelsea både hjemme og borte var jeg skeptisk og etter United hjemme var jeg meget skeptisk. Vi er allikevel i en meget god posisjon med 7 kamper igjen og alt er faktisk mulig!

 

Det som bekymrer meg er at hver gang vi har stått overfor en ”make or break” kamp har vi sviktet. Vi hadde sjansen mot Chelsea både hjemme og borte, det samme med United, vi har sviktet alle fire gangene.

 

Nå skal vi tilbake til Birmingham der vi har vonde minner og der vi ”mistet” gullet ved forrige anledning, det er igjen;

 

Make or break.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at det kommer til å bli spennende. Så Barca - Osasuna i går. Osasuna klarte å holde bra kontroll på Barca syns jeg, men Barca var ikke helt på topp.

 

Litt greit at Barca også spilte i går, mer hvile på våre spillere. Barca har som Arsenal også en tøff bortekamp i helgen mot Mallorca. Blir en ulidelig spennende avslutning på sesongen, men tar vi en kamp av gangen og får med oss seier etter seier så kan dette bli veldig bra. Den første tøffe testen kommer mot Birmingham til helgen. De har vært solide hjemme i år, så spillerne må være fullt skjerpet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det meste for vår del avgjøres i løpet av de neste 4 ligakampene. I løpet av de 4 neste ligakampene skal vi spille 3 bortekamper og 1 hjemmekamp. Hjemmekampen mot Wolves er jeg ikke bekymret for. Men bortekampene mot Birmingham, Tottenham og Wigan er alle potensielle bananskall. Kommer vi oss gjennom disse 4 kampene med full pott, tror jeg vi kommer til å ta full pott på de siste tre også. Men det er uansett ikke bare opp til oss. Alt vi kan gjøre, er å vinne alle våre kamper, og så får vi se hva United og Chelsea eventuelt avgir av poeng.

 

Skulle det bli uavgjort mellom Chelsea og United, må fortsatt United avgi poeng i 1 kamp til, da vi har dårligere målforskjell. Skulle United vinne kampen, er vi rett og slett avhengige av at de taper en av sine andre kamper. Skulle Chelsea vinne kampen sin, er vi avhengig av at de også avgir poeng i minst 1 kamp til. Alt dette under forutsetning av at vi vinner våre 7 siste kamper.

 

Jeg har sett på Tottenahm borte som den vanskeligste kampen. Nå får vi 8 dager hvile mellom Barcelona borte og Tottenham borte. Tottenham på sin side kommer forhåpentligvis til denne kampen med slitne ben etter en tøff batalje i FA-cupen. Så nå ser jeg faktisk på Wigan borte som en vel så vanskelig bortekamp om ikke vanskeligere, da vi nå får mindre hvile forut for denne kampen enn vi ville fått dersom Tottenhamkampen hadde blitt spilt når den skulle.

 

Det eneste som er sikker her, er at det kommer til å bli en halvannen måned med ulidelig spenning før vi får svaret på om vi nok en gang trakk det korteste strået, eller om Fabregas kan løfte bøtta over hodet

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror kampen lørdag blir den vanskligste av våre resterende kamper. Vermaelen ute og Bendtner usikker mot ett fysisk Birmingham lag kan bli tøfft. Det er selvfølgelig en kjempefordel at vi har hatt en ukes hvile i forkant av matchen mens Birmingham spillte i går.

Med seier her har vi en alle tiders sjanse. Neste kamp er hjemme mot Wolves og det ER tre nye poeng.

 

Vi er inne i en medgangsbølge som kan resultere i det helt store. :P Den neste kampen er alltid den viktigste uansett. Håper at alle tanker på Barcelona er lagt i nederste skuffen fram til kl 18 lørdag ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Skal over for å se Birmingham - Arsenal, og selv om dette kan se ut som en jinx, så har faktisk Arsenal aldri tapt når jeg har sett. (Noen uavgjort har det dog blitt..)

 

Det blir som sagt ulidelig spennende. Men det er dette vi lever for?

Link to comment
Share on other sites

Skal over for å se Birmingham - Arsenal, og selv om dette kan se ut som en jinx, så har faktisk Arsenal aldri tapt når jeg har sett. (Noen uavgjort har det dog blitt..)

 

Det blir som sagt ulidelig spennende. Men det er dette vi lever for?

 

 

Det er jo det, men det er slitsomt å være konstant svett i undikken...

Link to comment
Share on other sites

Blir vi lurt av Karlsen?

Dagbladet får to såkalte eksperter til å tippe utfallet av årets innspurt. Kenneth Fredheim trur Arsenal endar eit poeng bak Manu, Karlsen er meir positiv, måtte han berre få rett!

 

Gullinnspurten ifølge Tor-Kristian Karlsen:

 

Manchester United

 

27. mars - Bolton (B ) 3 poeng

3. april - Chelsea (H ) 1

11. april - Blackburn (B ) 3

17. april - Manchester City (B ) 0

25. april - Tottenham (H ) 1

1. mai - Sunderland (B ) 3

9. mai - Stoke (H ) 3

 

14 + 69 = 83

 

- Manchester United er som regel en garanti mot «smålagene», derfor full pott mot Sunderland, Blackburn, Bolton og Stoke. Jeg tror det blir tett mot Chelsea og Spurs, det kan vippe begge veier, men tror begge kan stikke kjepper i hjulene, sier Tor-Kristian Karlsen.

 

- Det kan godt være at ligagullet tipper i Arsenals favør takket være tap i Manchester-derbyet. Det blir utrolig jevnt, seier i stedet for uavgjort i de to «store» hjemmekampene, og Premier League-tittelen blir på Old Trafford for fjerde sesong på rad.

 

Arsenal

 

27. mars - Birmingham (B ) 1

3. april - Wolves (H ) 3

10. april - Tottenham (B ) 3

18. april - Wigan (B ) 3

24. april - Manchester City (H ) 3

1. mai - Blackburn (B ) 1

9. mai - Fulham (H ) 3

 

17 + 67 = 84

 

- Holder denne rekka, vinner Arsenal sannsynligvis gullet foran Manchester United, sier Tor-Kristian Karlsen.

 

- Arsenal dropper poeng borte mot fysiske, tette kjempe-lag (Birmingham og Blackburn). Ellers ser jeg ikke at Arsenal gjør noe annet enn å gå seirende ut av de andre kampene, til tross for Champions League-«distraksjonen» mot Barcelona.

 

- Jeg regner faktisk også med at Arsenal feier et kjepphøyt Tottenham-lag av banen i et tett Nord-London derby. Jeg ville aldri tippet Arsenal som «champions» ved sesongstart, men det er en fantastisk prestasjon av Wenger og co om de drar dette i havn, sier Karlsen.

 

Chelsea

 

27. mars - Aston Villa (H ) 3

3. april - Manchester United (B ) 1

13. april - Bolton (H ) 3

17. april - Tottenham (B ) 0

25. april - Stoke (H ) 3

1. mai - Liverpool (B ) 1

9. mai - Wigan (H ) 3

 

14 + 68 = 82

 

- Chelsea virker litt på defensiven til tross for storseieren mot Pompey - for den skulle bare mangle, sier Karlsen.

 

Villa-kampen til helgen blir veldig avgjørende: uten tre poeng der kan sesongen gå helt av sporet. Da vil «hva er det som har gått galt i Chelsea»-prosessen ta helt av, og forplante enda mer usikkerhet og paranoia enn det som allerede er tilfellet, sier han.

 

- To seire på de neste to, og Chelsea er tilbake i førersetet. Derfor er nesten skjebnen avgjort før påske. Bolton, Stoke og Wigan hjemme er pliktløp, bortekampen mot Spurs er meget vrien, ditto Anfield.

 

Det gir følgende tabell:

 

1. Arsenal 84 poeng

2. Manchester United 83

3. Chelsea 82

 

http://www.dagbladet.no/2010/03/25/sport/f...rlsen/11010590/

Link to comment
Share on other sites

Fra Martin Tyler's stats and facts column:

 

RUN-IN MEN

Hi Martin. As we come closer to the end of the season, it is quite clear that while the title race is very closely fought, Manchester United still need to drop points for Arsenal and Chelsea to have any hope. Which of the top three (Arsenal, Chelsea and Man United) has the easiest run-in till the end of the season based on the number of points won against the teams they are due to play? Thanks, Arjun Kudva (Man United fan)

 

MARTIN SAYS: This is hugely hypothetical, but if Manchester, United, Chelsea and Arsenal were to replicate the results against their run-in opponents from earlier in the season, then the end of the season would look like this:

 

MAN UTD:

Bolton - Won 2-1

Chelsea - Lost 1-0

Blackburn - Won 2-0

Man City - Won 4-3

Tottenham - Won 3-1

Sunderland - Drew 2-2

Stoke - Won 2-0

 

ARSENAL:

Birmingham - Won 3-1

Wolves - Won 4-1

Tottenham - Won 3-0

Wigan - Won 4-0

Man City - Lost 4-2

Blackburn - Won 6-2

Fulham - Won 1-0

 

CHELSEA:

Portsmouth - Won 2-1

Aston Villa Lost 2-1

Man Utd - Won 1-0

Bolton - Won 4-0

Tottenham - Won 3-0

Stoke - Won 2-1

Liverpool - Won 2-0

Wigan - Lost 3-1

 

A repeat of those results would spell bad news for Chelsea as they are yet to play two teams who beat them earlier this season - Aston Villa and Wigan. On this basis, the Blues would finish third - however it would certainly be a surprise were Wigan to win 3-1 at Stamford Bridge!

 

I noted at the weekend that apart from a trip to Sunderland, United do not have much travelling to do. Their other away games are at Bolton, Man City and Blackburn. However, if the results are replicated then Arsenal and United would both finish on 85 points - but Arsenal would narrowly take the title on goal difference:

 

 

P W D L F A GD Pts

Arsenal 38 27 4 7 96 41 55 85

Man Utd 38 27 4 7 87 33 54 85

Chelsea 38 26 5 7 86 35 51 83

Link to comment
Share on other sites

Blir vi lurt av Karlsen?

Dagbladet får to såkalte eksperter til å tippe utfallet av årets innspurt. Kenneth Fredheim trur Arsenal endar eit poeng bak Manu, Karlsen er meir positiv, måtte han berre få rett!

 

Gullinnspurten ifølge Tor-Kristian Karlsen:

 

Manchester United

 

27. mars - Bolton (B ) 3 poeng

3. april - Chelsea (H ) 1

11. april - Blackburn (B ) 3

17. april - Manchester City (B ) 0

25. april - Tottenham (H ) 1

1. mai - Sunderland (B ) 3

9. mai - Stoke (H ) 3

 

14 + 69 = 83

 

- Manchester United er som regel en garanti mot «smålagene», derfor full pott mot Sunderland, Blackburn, Bolton og Stoke. Jeg tror det blir tett mot Chelsea og Spurs, det kan vippe begge veier, men tror begge kan stikke kjepper i hjulene, sier Tor-Kristian Karlsen.

 

- Det kan godt være at ligagullet tipper i Arsenals favør takket være tap i Manchester-derbyet. Det blir utrolig jevnt, seier i stedet for uavgjort i de to «store» hjemmekampene, og Premier League-tittelen blir på Old Trafford for fjerde sesong på rad.

 

Arsenal

 

27. mars - Birmingham (B ) 1

3. april - Wolves (H ) 3

10. april - Tottenham (B ) 3

18. april - Wigan (B ) 3

24. april - Manchester City (H ) 3

1. mai - Blackburn (B ) 1

9. mai - Fulham (H ) 3

 

17 + 67 = 84

 

- Holder denne rekka, vinner Arsenal sannsynligvis gullet foran Manchester United, sier Tor-Kristian Karlsen.

 

- Arsenal dropper poeng borte mot fysiske, tette kjempe-lag (Birmingham og Blackburn). Ellers ser jeg ikke at Arsenal gjør noe annet enn å gå seirende ut av de andre kampene, til tross for Champions League-«distraksjonen» mot Barcelona.

 

- Jeg regner faktisk også med at Arsenal feier et kjepphøyt Tottenham-lag av banen i et tett Nord-London derby. Jeg ville aldri tippet Arsenal som «champions» ved sesongstart, men det er en fantastisk prestasjon av Wenger og co om de drar dette i havn, sier Karlsen.

 

Chelsea

 

27. mars - Aston Villa (H ) 3

3. april - Manchester United (B ) 1

13. april - Bolton (H ) 3

17. april - Tottenham (B ) 0

25. april - Stoke (H ) 3

1. mai - Liverpool (B ) 1

9. mai - Wigan (H ) 3

 

14 + 68 = 82

 

- Chelsea virker litt på defensiven til tross for storseieren mot Pompey - for den skulle bare mangle, sier Karlsen.

 

Villa-kampen til helgen blir veldig avgjørende: uten tre poeng der kan sesongen gå helt av sporet. Da vil «hva er det som har gått galt i Chelsea»-prosessen ta helt av, og forplante enda mer usikkerhet og paranoia enn det som allerede er tilfellet, sier han.

 

- To seire på de neste to, og Chelsea er tilbake i førersetet. Derfor er nesten skjebnen avgjort før påske. Bolton, Stoke og Wigan hjemme er pliktløp, bortekampen mot Spurs er meget vrien, ditto Anfield.

 

Det gir følgende tabell:

 

1. Arsenal 84 poeng

2. Manchester United 83

3. Chelsea 82

 

http://www.dagbladet.no/2010/03/25/sport/f...rlsen/11010590/

 

Det kan holde men, tror faktisk ManU slår City dessverre

Link to comment
Share on other sites

Arsenal, United og Chelsea skutene ligger å flyter ennå, jeg tror det hele vil bli avgjort når United og Chelsea skal spille, uavgjort der så vinner Arsenal, vinner United så vindner em ligaen, og vinner Chelsea vinner dem.

Det er det jeg tror. men mye kan skje, så dette blir nesten ren pining fremover. :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal, United og Chelsea skutene ligger å flyter ennå, jeg tror det hele vil bli avgjort når United og Chelsea skal spille, uavgjort der så vinner Arsenal, vinner United så vindner em ligaen, og vinner Chelsea vinner dem.

Det er det jeg tror. men mye kan skje, så dette blir nesten ren pining fremover. :)

Kanskje den avgjørende kampen vil være ManC mot ManU.

Tenk om Man C vant og Adebayor skåret hattrick.

Link to comment
Share on other sites

Nå har defintivt innspurten IKKE blitt noe spennende lenger, og det takket være spanjakken på streken.

 

Nei huff og huff. Vi får bare legge oss ned og syns synd på oss selv. Er jo egentlig ikke noen vits i å spille flere kamper i år, kan vel egentlig bare gi opp med det samme.

 

Herregud, ta dere sammen! Skal man sitte sånn og sutre hver gang ting går imot oss så fortjener vi virkelig ikke bedre. Dessuten er fotball et lagspill. At man skal henge ut enkelte spillere er bare tull. Da kan man like gjerne henge ut Arshavin som har en gyllen sjanse til å putte 2-0, men i stedet bommer på ballen.

Link to comment
Share on other sites

Nei huff og huff. Vi får bare legge oss ned og syns synd på oss selv. Er jo egentlig ikke noen vits i å spille flere kamper i år, kan vel egentlig bare gi opp med det samme.

 

Herregud, ta dere sammen! Skal man sitte sånn og sutre hver gang ting går imot oss så fortjener vi virkelig ikke bedre. Dessuten er fotball et lagspill. At man skal henge ut enkelte spillere er bare tull. Da kan man like gjerne henge ut Arshavin som har en gyllen sjanse til å putte 2-0, men i stedet bommer på ballen.

Står fortsatt på at Manuel Såpa Almunia kan ha kostet oss gullet.

 

Hvis, og da mener jeg HVIS, vi skal ha noe sjanse på gullet nå lenger, så MÅ vi vinne de resterende 6 kampene, samtidig som Man Utd-Chelsea spiller uavgjort og City tar rotta på Man Utd. I tillegg til det må tottene vise litt baller mot både Manu og chelsea, samtidig som pool også gjør sitt mot de blå.

 

Da kan vi ende med gullet likevel. Men kjenner jeg tottene rett så taper de med vilje mot både chelsea og manu for at ikke vi skal kunne ta gullet.

Link to comment
Share on other sites

Nei huff og huff. Vi får bare legge oss ned og syns synd på oss selv. Er jo egentlig ikke noen vits i å spille flere kamper i år, kan vel egentlig bare gi opp med det samme.

 

Herregud, ta dere sammen! Skal man sitte sånn og sutre hver gang ting går imot oss så fortjener vi virkelig ikke bedre. Dessuten er fotball et lagspill. At man skal henge ut enkelte spillere er bare tull. Da kan man like gjerne henge ut Arshavin som har en gyllen sjanse til å putte 2-0, men i stedet bommer på ballen.

 

Sånn mentalitet du viser gjør at vi ikke henter ny keeper. Sånn mentalitet imers viser gjør at man tenker at noe må gjøres...

Link to comment
Share on other sites

Herregud, ta dere sammen! Skal man sitte sånn og sutre hver gang ting går imot oss så fortjener vi virkelig ikke bedre. Dessuten er fotball et lagspill. At man skal henge ut enkelte spillere er bare tull.

Da lurer jeg egentlig på hva vitsen med et diskusjonforum er..

Link to comment
Share on other sites

Sånn mentalitet du viser gjør at vi ikke henter ny keeper. Sånn mentalitet imers viser gjør at man tenker at noe må gjøres...

 

At keeperplassen er en plass som det må gjøres noe med er ikke noe nytt. Allikevel får vi ikke gjort noe med det nå, og av de keeperne vi har så er han det sikreste valget. Allikevel må man se på helheten og ikke legge all skyld på enkeltspillere. Vi vinner som et lag, og vi taper som et lag.

 

Forrige helg reddet Almunia oss, i dag er tonen en helt annen. Allikevel er det hele laget i sin helhet som har ansvar for å levere en vesentlig bedre kamp enn det vi gjorde i dag. At man i løpet av 90 minutter omtrent ikke skaper en eneste sjanse er det man må se på. Skal man vinne ligagull så må man score mål og man må ha vinnerinnstilling som tilsier at man fortjener å vinne gull. Det viste vi ikke i dag, og da kan det oppstå situasjoner som slår tilbake på oss som vi må ta konsekvensene av.

 

Hvis man ser målet en gang til så ser man at Hart slår ballen fra innenfor sin egen 16 meter. Diaby taper enkelt en hodeduell han normalt hadde vunnet, og vi er 6 spillere (7 med Almunia) mot Birmingham sine 4 spillere. Allikevel klarer vi å slippe inn et tullete baklengsmål. Hadde spillerne vært helt på bølgelengde og konsentrert så hadde ballen aldri kommet frem til Almunia og i mål. Ergo, vi vinner og vi taper som lag og det viser at man må vise innstilling og konsentrasjon helt til dommeren blåser av.

Link to comment
Share on other sites

At keeperplassen er en plass som det må gjøres noe med er ikke noe nytt. Allikevel får vi ikke gjort noe med det nå, og av de keeperne vi har så er han det sikreste valget. Allikevel må man se på helheten og ikke legge all skyld på enkeltspillere. Vi vinner som et lag, og vi taper som et lag.

 

Forrige helg reddet Almunia oss, i dag er tonen en helt annen. Allikevel er det hele laget i sin helhet som har ansvar for å levere en vesentlig bedre kamp enn det vi gjorde i dag. At man i løpet av 90 minutter omtrent ikke skaper en eneste sjanse er det man må se på. Skal man vinne ligagull så må man score mål og man må ha vinnerinnstilling som tilsier at man fortjener å vinne gull. Det viste vi ikke i dag, og da kan det oppstå situasjoner som slår tilbake på oss som vi må ta konsekvensene av.

 

Hvis man ser målet en gang til så ser man at Hart slår ballen fra innenfor sin egen 16 meter. Diaby taper enkelt en hodeduell han normalt hadde vunnet, og vi er 6 spillere (7 med Almunia) mot Birmingham sine 4 spillere. Allikevel klarer vi å slippe inn et tullete baklengsmål. Hadde spillerne vært helt på bølgelengde og konsentrert så hadde ballen aldri kommet frem til Almunia og i mål. Ergo, vi vinner og vi taper som lag og det viser at man må vise innstilling og konsentrasjon helt til dommeren blåser av.

Det du skriver er politisk korrekt og funker fint i teorien. I praksis er det ikke slik.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi alle de resterende kampene våre trur jeg vi tar gull i år. Da vil vi ha 86 poeng, og det skal nok holde i en sesong som denne. Både Man Utd og Chelsea har sine minefelt de må passere. Selvfølgelig kan det hende de klarer å trø på de riktige plassene, men i mange av deres kamper skal det bare et lite feilkjær til før de blir sprengt i filler. Jeg har fremdeles troa, nøkkelkampen vår blir borte mot spurs, der skal hønsene feies av banen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...