Jump to content

Innspurten er ikke spennende!


RockyRocastle

Recommended Posts

Vinner vi alle de resterende kampene våre trur jeg vi tar gull i år. Da vil vi ha 86 poeng, og det skal nok holde i en sesong som denne. Både Man Utd og Chelsea har sine minefelt de må passere. Selvfølgelig kan det hende de klarer å trø på de riktige plassene, men i mange av deres kamper skal det bare et lite feilkjær til før de blir sprengt i filler. Jeg har fremdeles troa, nøkkelkampen vår blir borte mot spurs, der skal hønsene feies av banen!

Tror også vi vinner om vi tar tre poeng i resten av kampene.

Men vi har nok ikke mer å gå på. Marginene var mot oss i dag.

Og vi tåler ikke mer av det i mot.

Og så får tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

Nei huff og huff. Vi får bare legge oss ned og syns synd på oss selv. Er jo egentlig ikke noen vits i å spille flere kamper i år, kan vel egentlig bare gi opp med det samme.

 

Herregud, ta dere sammen! Skal man sitte sånn og sutre hver gang ting går imot oss så fortjener vi virkelig ikke bedre. Dessuten er fotball et lagspill. At man skal henge ut enkelte spillere er bare tull. Da kan man like gjerne henge ut Arshavin som har en gyllen sjanse til å putte 2-0, men i stedet bommer på ballen.

 

Dette er det mest ubrukelige innlegget jeg har lest her i år!! Så er det Arshavin sin feil og da hvis du føler deg bedre av det?? Men han har ikke for vane og gjøre store tabber, selv om jeg synes at han har skuffet litt i år..

 

Det imers sier om at serieinnspurten ikke er spennende lenger er jeg helt enig med.. Vi ryker mot Birmingham når det gjelder som mest, de slår Bolton 4 - 0 borte.. Kommer nok ikke til og tape 4 poeng i løpet av resten av kampene sine, hvertfall ikke i forhold til oss.. Nei griner ikke, bare syns det er utrolig bittert.. Har mistet den den lille troen jeg hadde, synd vi ikke greier å gjøre det spennende..

Link to comment
Share on other sites

Ser at dere skylder på Almunia? Jeg sender en brannfakkel og vil heller skylde på Diaby for det horrible selvmålet på OT. Med ett poeng mer til oss og to mindre på MU hadde det sett bedre ut.

 

Men innerst inne er jeg ikke interessert i å finne syndebukker. Er bedre å vinne som et lag, og spille uavgjort som et lag. Det er mange flere enn Almunia som kunne gjort ting bedre i går for å pynte på resultatet.

 

Chaz sier det best, så jeg slenger meg på den!

Link to comment
Share on other sites

Dette var bittert, veldig bittert. En seier hadde vært 3 nye poeng og en enorm boost fordi vi hadde fått 3 poeng på en bane der de to andre bare hadde klart 1. Det fikk vi ikke.

 

Da er forholdet:

 

Manchester United 72

Chelsea 71

Arsenal 68

 

Med en U i toppkampen neste helg og seier til oss er vi like langt.

 

Vi har havnet littegrann i bakleksen og det er vel bare å erkjenne at nå MÅ vi vinne resten, ved neste poengtap er det over og ut for får del.

 

 

Keep the faith!

Link to comment
Share on other sites

Uansett tror jeg at ett annet resultat enn uavgjort mellom United og Chelsea gjør det nesten umulig for oss å bli ligamester.

 

At det er bittert å tape to poeng på overtid i går er hevet over tvil men jeg er dritt lei av å høre all sytingen om Almunia. Vi vet hva han er god for og at det er Wenger som mener at han er god nok. For det første var det ikke noen kjempe stor keepertabbe og for det andre var dette en kamp som vi skulle avgjort med ett mål nummer to. Dette siste er den største synden i mine øyne :(

Link to comment
Share on other sites

Løpet er kjørt. Det lille håpet som var før kampen, ble sprengt i filler takket være en udugelig keeper og mangelen til å score mål. Dette har vært en gjenganger i hele sesongen. Wenger har når spinket og spart i flere sesonger, og må nå starte en oppjustering over hele linja. Stakkars mann. Han har en stor jobb foran seg.

 

Det er klasseforskjell mellom Arsenal og Man U. Og det er ingen tilfeldighet. Dessverre!

Link to comment
Share on other sites

... takket være en udugelig keeper og mangelen til å score mål.

 

I et nøtteskall, Charlie. Vi svikter der hvor kampene avgjøres. Har vært innom dette utallige ganger, og ikke bare denne sesongen. Det er så lett synlig og derfor så vanvittig frustrerende at det blir ignorert om og om igjen. Vi hadde en halv sesong der Adebayor virket å være matchvinneren offensivt, men det viste seg fort kun å være et blaff. I den andre enden har fireren blitt forbedret slik at kaos elementet er vesentlig redusert, men nøkkelspilleren over alle nøkkelspillere er fortsatt et på et nivå milevis unna ambisjonsnivået denne klubben har/burde ha. Det burde vært tatt tak i for lenge siden, men nok må vel snart være nok. Hvis Wenger ikke tar tak i dette nå så må noen andre rett og slett gjøre det for han.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha en sjanse på ligagullet må resterende kamper ende slik:

 

Man Utd - Chelsea U

Arsenal - Wolves H

 

Blackburn - Man Utd U

Chelsea - Bolton H

Tottenham - Arsenal B

 

Man City - Man Utd H

Tottenham - Chelsea U

Wigan - Arsenal B

 

Man Utd - Tottenham H

Chelsea - Stoke H

Arsenal - Man City H

 

Sunderland - Man Utd U

Liverpool - Chelsea U

Blackburn - Arsenal B

 

Man Utd - Stoke H

Chelsea - Wigan H

Arsenal - Fulham H

 

 

Da vil tabellen se slik ut etter 38 kamper:

 

Arsenal 86 P

Chelsea 83 P

Man Utd 81 P

 

Så lenge vi tar full pott på resterende kamper, så har vi fortsatt et ørlite håp om ligagull. Har vært litt vel optimistisk med at Blacburn tar 1 poeng mot Man Utd mens de taper mot oss. City-United kan også ende med uavgjort/United-seier fremfor City-seier, da vil vi i fortsatt ta gull. Chelsea må spille uavgjort/tape mot tottene og Liverpool.

Vi kan også tillate oss 1 poeng mot tottene og fortsatt vinne PL, dersom de andre lagene går på poengtap i de kampene nevnt ovenfor.

 

 

Sansynlig? Neppe.

Link to comment
Share on other sites

Inntil det motsatte er bevist må vi bare regne med at vi vinner resten. Da holder det med uavgjort mellom ManU og Chelsea, samt et tap for manu, og en uavgjort til for chelsea. Det er ikke utenkelig.

 

Ikke spennende lenger? Jeg synes det bare blir enda verre jeg, da..

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kan vi fortsatt vinne, men det gikk fra å være meget mulig til mindre sansynlig. Det er de små tingene som skiller klinten fra hveten, og vi kommer for ofte ut med halmstråene.

 

Så kan en gjerne peke på Diaby sitt selvmål og forsøke å likestille det med Almunia. Problemet med det er bare at Diaby hadde en ulykksalig hendelse, men Almunia repeterer oftere enn det en keeper på dette nivået kan tillate seg. Dessuten har Diaby en plusside som Almunia alt for sjelden tegner seg på. Det kan rett og slett ikke sammenlignes. Alle gjør feil og tabber, men det er ikke episodene isolert sett som er problemet, det er trendene. Bottom line er at vi ikke avverger situasjoner så ofte som konkurrentene og vi utnytter ikke situasjoner så ofte som konkurrentene. Det er et beklagelig faktum og summerer seg opp i mine mange ganger gjentatte tre ord - fremst og bakerst!!

Link to comment
Share on other sites

Løpet er kjørt. Det lille håpet som var før kampen, ble sprengt i filler takket være en udugelig keeper og mangelen til å score mål. Dette har vært en gjenganger i hele sesongen. Wenger har når spinket og spart i flere sesonger, og må nå starte en oppjustering over hele linja. Stakkars mann. Han har en stor jobb foran seg.

 

Det er klasseforskjell mellom Arsenal og Man U. Og det er ingen tilfeldighet. Dessverre!

 

Helt enig med deg her..

Hele greiene kunne vel spåes på forhånd, at Arsenal ryker til under press er bare vanlig.. Synes vi har sett dette mange ganger før..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte selv flere ganger på lørdagen at nå er løpet garantert kjørt. Men ser litt lysere på deg idag. Alt kan faktisk fortsatt skje, men det krever at vi vinner våre resterende kamper. Manu og Chelsea møtes i neste kamp og ett av lagene vil jo få 0 poeng eller 1 poeng. Dermed tar vi ihvertfall inn 3 poeng på ett av lagene, eller 2 poeng på begge lagene. Chelsea møter Liverpool senere og Manu møter ett City lag som kjemper om CL-plass. Her kan absolutt alt fortsatt skje, men som tidligere sagt, vi må vinne alt, ett feilskjær til og da ser det ganske mørkt ut,

Link to comment
Share on other sites

Hvilken klasseforskjell er det dere snakker om?

Forskjellen er da ikke større enn poengene tilsier, med andre ord er den minimal.

 

Forskjellen ligger ikke bare i poengene. Vi har sett united vært i flere situasjoner lik den vi var i på lørdag, og de gir ikke bort unødvendige poeng på overtid når de er med i gullkampen. De står på, viser rutine og tar de poengene som trengs, mens når vi er under press bukker vi under.

Og jeg kan ikke skjønne hvordan du kan mene at Arsenal er nærmest på lik linje med United i klasse, vi er langt unna.

Men det er ikke over enda, mulighetene for gull er der og jeg har ikke gitt opp!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken klasseforskjell er det dere snakker om?

Forskjellen er da ikke større enn poengene tilsier, med andre ord er den minimal.

 

Helt enig. Vi har ingen grunn til å føle noe mindreverdighetskompleks. Arsenal er blant verdens beste klubber, og jeg vil hevde at ingen lag er "en klasse" bedre enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Vi har ingen grunn til å føle noe mindreverdighetskompleks. Arsenal er blant verdens beste klubber, og jeg vil hevde at ingen lag er "en klasse" bedre enn oss.

Er på mange måter enig med deg, men litt betenkelig at de to andre topplagene i interne oppgjør har 12 mot 0 i poeng mot oss.

I fjor røk vi også ut av CL på en litt dum og liten måte.

Det er noen år siden Vieiras siste spark på ballen, da var det vi som hadde det lille, men akk så viktige, ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...