Jump to content

Kommentarer til spillerbørs-tråden


Magnus87

Recommended Posts

Når jeg bruker så en del tid på spillerbørsene, er det fint å få noen tilbakemeldinger, eller i alle fall føre at jobben jeg gjør er til nytte. Jeg er glad i statistikk og analysering av Arsenal, men det er ikke like givende og motiverende å jobbe med spillerbørsene, når det ikke kommer så mye tilbakemeldinger på arbeidet.

 

Så nå har jeg opprettet en tråd slik at man kan diskutere børsene som er i en egen "ren" tråd. Så her kan man komme med ros / kritikk (saklig eller i alle fall sagt med litt humor :P) til meg, eller helst diskusjoner og analyser av børsene. Var det fortjent at spillerne som vant kåringene gjorde det? Hva sier tendensene på børsene om holdningen til supporterne her? Med konkrete data er det lettere å se ting i perspektiv. Så disse børsene hjelper forhåpentligvis til å kunne bidra til skikkelige kvalitetsdiskusjoner som flere har etterlyst. I det siste har medlemme på forumet vært flinke til å gi poeng, slik at børsene blir mest mulig objektive. Regnearket skiller automatisk ut poeng i begge ender, slik at poengberegning i frustrasjon eller gledesrus ikke blir like utslagsgivende.

 

Nå har jeg lagt ut kåringene av månedens spiller for november, desember og til slutt høstens spiller. Diskuter!

 

PS: Jeg hadde satt pris på om denne tråden også hadde blitt fryst :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Sånn rent umiddelbart registrerer jeg at blandt topp 13 i høst er det ingen venstreback. Utrolig i og med at vi mener å ha best dekning i "verden" på den posisjonen. Er dette fordi ingen av dem har fått nok kamper, eller er scoren rett og slett så elendig?

 

Jeg finner ikke dette så merkelig egentlig, da våre venstrebacker (spesielt Clichy og Traore) har fått det glatte lag i kamptrådene underveis i sesongen. Jeg vil da anta at karaktergivningen gjenspeiler seg i kritikken som har versert.

 

Og spørsmålet er jo om man mener at vi har best dekning i form av kvalitet eller i form av antall spillere

Link to comment
Share on other sites

Det har med at ingen av venstrebackene har nok kamper, dvs fått poeng i minst 50% av kampene som er spilt. Clichy har et snitt på 6,050454545 (13 kamper), Gibbs 6,321666667 (6 kamper) og Traore 5,539875 (8 kamper). Hadde en av dem spilt jevnlig over en lengre periode er jeg sikker på at snittet ville vært bedre. Clichy har tydeligvis slitt med skade hele tiden. Får håpe at når han endelig er frisk også er mer tilstede mentalt, for han har vært under pari i alt for lang tid nå. Veldig mange av feilene er unødvendige glipper. Song har klart å skjerpe seg på dette området, nå må Clichy også lære seg det. Stakkars Gibbs ble skadet nesten med en gang han fikk muligheten, så han rakk aldri å spille seg skikkelig varm i trøya. Traore er som vi alle vet veldig fersk, men vil nok forhåpentligvis bli litt mer stabil i prestasjonene etter hvert. Innleggene hans er i alle fall klart bedre enn førstvalget sine. Noe som forøvig får meg inn på et annet tema som jeg synes er urovekkende. Aldri har et lag i PL scoret så mange mål i løpet av første halvdel av sesongen. Likevel har veldig få målpoeng kommet fra backene våre. Det må forbedres!

Link to comment
Share on other sites

Aldri har et lag i PL scoret så mange mål i løpet av første halvdel av sesongen. Likevel har veldig få målpoeng kommet fra backene våre. Det må forbedres!

Det sier bare litt om hvor stort potensiale dette laget har! Nå får vi håpe Wenger får ut det beste fra stallen sin og at vi tar mange pokaler i fremtiden.

 

Arsenal 'till I Die!

 

Wenger knows;)

Link to comment
Share on other sites

Synes du gjør en kjempejobb med den spillebørsen, og setter stor pris på å se hvordan brukerne her verdsetter spillerne våre. En liten pirketing da, jeg synes antall desimaler burde være 2. Synes det blir litt vanskelig å lese rankingene når du har med 6-7 desimaler.

 

Ellers, KUTGW! :P

Link to comment
Share on other sites

Synes du gjør en kjempejobb med den spillebørsen, og setter stor pris på å se hvordan brukerne her verdsetter spillerne våre. En liten pirketing da, jeg synes antall desimaler burde være 2. Synes det blir litt vanskelig å lese rankingene når du har med 6-7 desimaler.

 

Ellers, KUTGW! :P

Takk skal du ha ;) ! Nå har jeg endret antall desimaler i regnearket, slik at det kun vises 2 desimaler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå har jeg lagt ut børser for månedens spiller jan og feb, samt børser for Porto H, Hull B og årets spiller. Jeg lover at oppdateringene kommer oftere!!!!

 

Var seierne fortjente? Hvem tror dere blir månedens beste i mars? Hvilke spillere har du vært mest fornøyd / misfornøyd med i det siste?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Takk for det! Jeg føler jeg iblant er litt treig med å komme med spillerbørsene, men jo mer jeg holder på med det, jo bedre teknikker finner jeg for at det skal ta kortere tid. Mange vil tro det er en skikkelig kjedelig "jobb," men jeg liker faktisk å kunne se på alle tallene slik at jeg lettere kan få analysert sesongen til spillerne. Jo fler som bidrar til å gi poeng på kampene, jo mer korrekt bilde vil spillerbørsen gi. Dessuten må nok mange skjerpe seg på å gi latterlig lave karakterer, for et par svake kamper trekker snittet veldig ned (selv om jeg tar høyde for det til en viss grad ved å ta ut 10% av de høyeste og !aveste karaktene)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Da var børs for de 3 første kampene lagt ut samt kåring av månedens spiller. Fortjent seier? Hvem har skuffet mest? Hvilke forventninger har dere til de nye spillerne?

Venstresiden med Arshavin og Clichy har vært skuffende i de 3 første. Walcott var fortjent som månedens spiller. Tipper han får utmerkelsen i PL også

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Topp 5 Oktober (kan også ses i regnearket under arket "månedens spiller"):

1. Koscielny 7.56

2. van Persie 7.21

3. Santos 6.68

4. Song 6.54

5. Szczesny 6.34

 

Noen som er overasket over at van Persie ikke tok seieren?

Link to comment
Share on other sites

Noen som er overasket over at van Persie ikke tok seieren?

 

Må si jeg er noe overrasket. Men Koscielny har hatt en fantastisk måned og fortjener denne månedsseieren. Noe overraskende også at Santos endte på 3. plass når vi ser hvor mye (ufortjent) kritikk han får flere plasser (TV2, Skysports).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt sen, men bedre sent enn aldri?

 

Topp 5 November

1. Vermaelen 7.48

2. Koscielny 7.39

3. Song 7.21

4. Van Persie 7.15

5. Walcott 6.57

 

Er vell noe overraskende at van Perise ikke klarte topp 3 i November? Vermaelen var forøvrig også den mest stabile spilleren iløpet av November, med ingen karakterer under 7 på noen av de 5 kampene han var med i.

Link to comment
Share on other sites

Topp 5 Desember

 

1 Mertesacker 7.28

2 Koscielny 7.23

3 Szczesny 6.755

4 van Persie 6.63

5 Vermaelen 6.58

 

Ingen overaskelse av våre to midtstoppere er på topp etter en strålende måned.Nyervervelsen knepent foran Koscielny. Tyskeren virker å ha funnet seg godt til rette, og Arsenal harfor første gang på lenge god kontroll over offsidelinjen! Urovekkende at van Persie er eneste offensive spiller på topp 5, noe som også kan reflekteres i antall scorede mål i perioden.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...