Jump to content

Arsenal mot seriegullet PL 2009/2010


fooz

Recommended Posts

Har lyst på en tråd der vi tar for oss det mer langsiktige løp inn mot et eventuellet liga gull. Vil herved komme med noen forskjellige grunner som tidligere har felt oss, med argumenter og motargumenter.

 

Arsenal mot seriegullet PL 2009/2010

Hva har vi, hva kan felle oss?

 

1. Den offensive kraften.

Vi har allerede sett vi har kapasiteten til å score mål, den offensive kraften i laget står høyere enn noe annet lag i ligaen. Nå tenker jeg på hele den offensive bredden. Vi står nok tilbake for Chelsea(Drogba, Lampard), Liverpool(Torres, Gerrard) og Manchester United(Rooney, Giggs?) om vi tenker på kun en eller to menn offensivt, men begynner vi å se på fire, fem spillere som kan skape målsjangser og kan score mener jeg Arsenal faktisk topper lista (van Persie, Arshavin, Walcott, Fabregas, Eduardo).

 

2. Bredden i laget.

Vi har i år større bredde i laget enn hva vi har hatt på lenge. Ikke bare har vi en stor bredde, men vi har også meget gode innbyttere. Benken vår er full av kvalitet, selv i perioder med mange skader har vi hatt en meget god benk.

 

Alumnia

Fabianski

Mannone

 

Sagna Gallas Vermelaen Clichy

Eboue Senderos Djourou Gibbs

Silvestre Traore

 

Fabregas Song Diaby

Rosicky Denilson Nasri

Wilshere Ramsey Merida

 

Bendtner RvP Arshavin

Walcott Eduardo Vela

 

Alle andre valg er fint mulig å bruke uten å svekke laget (uten midtforsvar, Fabregas og RvP). Tilogmed tredje valget kan brukes og fortsatt gjøre en god innsats. Dette avhenger selvfølgelig av i hvor stor grad førstelagsspillere er ute. Akkurat i dette øyeblikk har vi Clichy, Diaby og Bendtner av førstelagsspillere ute, og eneste stedet på banen som er svekket er vel venstre back.

 

3.

I alle de tre siste sesonger har skadene ofte satt oss ut av tittelkampen. hvilke skader vil være de værst tenklige for Arsenal denne sesongen?

 

3.1

Skade på Fabregas. Med skade på Fabregas, har vi mulighet til å bruke Rosicky, Nasri eller Ramsey (største likhet spillemessig med Fabregas). Dette er for Arsenal den værst tenklige skaden vi kan få på en spiller. Med Rosicky eller Nasri i form føler jeg de kan gjøre en mer en god nok jobb i dekke. Problemet er vel at vi mister en enorm kreativ kraft i spillet.

 

3.2

Skade på Vermaelen/Gallas. Skade på en av disse eller begge kan muligens være værre enn en skade på Fabregas. Mot svakere lag vil Senderos, Djourou og Song fint kunne komme inn å gjøre en formidabel jobb. Mot topplagene vil vi helt klart slite med disse spillerne i midtforsvaret. Men vil også påpeke at Manchester United, Chelsea og Liverpool alle vil bli veldig svekket av skade på sine to midtstoppere. Liverpool med Kyriakos og Agger(ikke helt i form og meget plaget av skader), Manchester United med Evans og Brown (som de nå bruker) og Chelsea med Ivanovich og Alex(muligens den beste backup rekka av topp 4 lagene). Med skade på begge våre midtforsvarere vil jeg si vi ligger på en solid andreplass bak Chelsea i styrke. Med Manchester og Liverpool med de muligens dårligste backupene i midtforsvar.

 

3.3

Skade på RvP/Arshavin. Faktisk vil jeg påstå at vi har så mange offensive spiller med god kvalitet at denne posisjonen ikke vil bli veldig svekket dersom RvP eller Arshavin får en skade. RvP har vært knallgod, og vil nok merkes i antall mål, men fortsatt har vi en midtbane som scorer veldig mange mål, samt hodestyrken til midtforsvaret og Bendtner. Backupen i Spissrekka er det heller ikke noe å si på. En skade på Drogba for Chelsea, Torres for Liverpool, Rooney for Manchester United vil svekke disse lag mye mer enn RvP eller Arshavn for Arsenal.

 

4

Tap mot dårligere lag.

En tradisjon som har holdt seg de siste år. I år ser det ut som vi er i ferd med å snu denne trenden. Selv i dårligere kamper klarer vi å putte mål. Jeg tror ikke tapene mot de dårligere lagene vil gjøre at vi taper tittelen i år. Selvfølgelig kan dette plutselig bli realitet dersom vi mister den fantastiske formen vi er i. Vi har bare spilt 11 kamper i år, men ser vi på siste halvdel av forrige seson har vi en meget god statistikk etter Februar(ca).

 

5

En forferdelig formsmell.

At vi med en slik bredde vi innehar i dag skal gå på en skikkelig formsmell, virker heller ikke så veldig sannsynlig. Dersom Wenger klarer å rullere laget godt nok i harde perioder(spesiellt over jula) føler jeg vi fint kan unngå en nedgangsperiode. Vi har stallen og vi har kvaliteten til å rullere laget "nok" (selvfølgelig ikke i den grad Benitez tidligere gjorde i Liverpool).

 

6

Vinnermentalitet.

Et ord mange kritikere har brukt for å vise den egentlige forskjellen på Menchester United og Arsenal. Et ord det er lett å ty til når man ser kvaliteten i Arsenals tropp og lurer på hvorfor vi ikke får mer ut av den. Selv mener jeg det er et ganske flåsete ord. Blir en slags dårlig unnskyldning, der de virkelige grunnene til et tap ikke analyseres. Alle har vinnermentalitet, og en ung tropp som Arsenal har ihvertfall nok vinnermentelitet. Det som dog skorter er erfaringen, personlige feil og usikkerhet kommer frem i større grad. Hvis vi ser på erfaringen begynner de fleste av gutta å få nok sesonger bak seg. I forhold til United og Chelsea har nok gutta ett litt dårligere utgangspunkt. Men resten av PL har laget samlet et bedre utgangspunkt erfaringsmessig fra PL. Song, Denilson, Sagna, Vermaelen, Diaby og Arshavin er vel de i "førsteelveren" som har under to års erfaring i PL(dersom vi ser på sesonger der de har spilt mesteparten av sesongen). Vermaelen og Arshavin har faktisk spilt under et år, men har jo allerede bevist at de takler nivået. Song, Denilson og Diaby har fått mye kritikk opp gjennom årene, men jeg mener nå alle disse spillerne ikke kan kalles uerfarne.

 

7. Kampene mot topplagene

Vi har 6 kamper mot topplagene, ved tap i alle disse kampene vil vi dette ut av gullkampen. Vi har nå tapt mot United (og City). United på OT og Chelsea på SB er de to vanskeligste kampene vi har denne sesongen. At vi faktisk burde vunnet mot Manchester United gjør jo at vi kan se litt lyst på disse kampene. Kampen mot Chelsea vil vise hvor vi står, tror selv vi vinner denne kampen.

 

8. Keeperplassen

Almunia har langt fra imponert i år. Selv tror jeg Almunia alene faktisk kan koste oss en del poeng denne sesongen. Selvfølgelig er det vanskelig å være keeper i et så offensivt lag som Arsenal. Dessuten er ikke dødball imot akkurat Arsenals sterkeste side (for både forsvar og keeper). At Almunia alene kan koste oss PL - gullet? Kanskje

 

 

Jeg har nå gjort et lite dykk i hvilke hindre vi kan snuble i mot et eventuellt seriegull, samt hva vi har av kvalitet. Har skrevet tall for at dere kan kunne foreslå hvilke grunner dere mener vil gjøre at Arsenal ikke tar gullet i år, eventuellt hvorfor. Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Årets Arsenal lag kan helt klart vinne Premier League, noe som ville vært helt fantastisk! Det eneste jeg mener kan stå i veien for et eventuelt gull i verdens tøffeste liga er vinnervilje og Afrikamesterskapet. Vinnerviljen som enkelte spillere har vist så langt denne sesongen er meget god. Gallas, Vermaelen, Clichy, Song, Fabregas, Arshavin, Eboue, Van Persie og andre har vist fremdragende innsats. Man kan se at dette er typer som ikke lengre liker å samle på 3. og 4. plasser, dette er gutter som virkelig vil vinne noe! Dette har jeg ikke sett siden Vieiras tid i klubben. Men vi viste helt klart svakheter borte mot West Ham, spillerne sluttet å vise den innsatsen vi har sett i andre kamper denne sesongen og det resulterte i et dårlig 2-2 resultat. Slike miner kan vi ikke tråkke for ofte før vi er ute av kampen. Chelsea er nådeløse mot slike lag, der vinner de 4/5-0, med to unntak; Wigan, Aston Villa.

 

Afrikamesterskapet kan skape trøbbel for oss. Da mister vi kanskje klubbens viktigste spiller for øyeblikket; Alex Song. I tilegg mister vi en meget god innsatsspiller i Eboue, og mangler da altså nødvendig back-up. Akkurat det at vi mister to spillere er jo noe vi må klare å tåle, men det er ikke enkel motstand vi møter mens disse to er borte. Chelsea mister jo også meget viktige spillere, faktisk spillere som er viktigere enn Song og Eboue. (Drogba, Essien, Mikel, Kalou). I denne perioden så tror jeg Man Utd kommer til å slå kraftig tilbake, etter en litt varierende sesong så langt.

 

Det hele kommer nok til å ende jevnt. Jeg er redd for at det ender som i 07/08; formen daler, og spillere gir blanke f i klubben og flørter heller med andre, mer pengesterke klubber. (les: Hleb, Adebayor) Klarer spillerne å holde seg skjerpet og ha 100 % fokus på klubben de spiller i så tror jeg vi har en reel sjangs på tittelen. Vi bør også unngå enda en "Flamini situasjon". Kontrakten med Gallas bør forlenges så snart så mulig, han er en viktig spiller, med utrolig mye erfaring. Mulig Wenger mener Djourou kan erstatte Gallas neste sesong, men vi trenger spillere med rutnie, ikke gi dem bort uten å tjene en penny. Det er bare å krysse fingre og tær og alt annet som går ann å krysse, støtte laget og håpe på det beste. Jeg har godfølelsen! Dette kan bli vår sesong!

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å rangere de 5 største truslene og de 5 største fordelene våre denne sesongen slik jeg ser det.

 

Trusler:

1. Skade på en av midtstopperene. Dette tror jeg vil ramme oss hardt. Song bør deffinetivt ikke flyttes ned fra midtbanen, Djourou er skadet resten av sesongen og da står vi igjen med Silvestre og Senderos. Give med Ewans og Brown any day! En mulig løsining kan jo være å gå litt mer defensivt til verks, kanskje i en 4-5-1.

2. Skade på Fabregas!

3. Kamerun går til filnalen i AM og Song blir lenge borte. Ingen som er gode nok som backup i mine øyne.

4. At spillerene ikke takler å være tittelutfordrere i april/mai.

5. Helsa til Fabregas, Rosicky, RvP, Eduardo, Gallas og Clichy som kan være ganske så skjør.

 

Fordeler:

1. Offensiv bredde: RvP, Arshavin, Fabregas, Rosicky, Walcott, Eduardo, Nasri, Bendtner, Wilshere og Vela. Dette har gitt uttelling så langt i sesongen med 3.2 mål pr kamp så langt.

2. Gallas/Vermaelen. Endelig har vi et godt midtforsvar igjen.

3. Verdens beste midtbanespiller er bedre enn aldri før!

4. Vi har fått en god start, uten at det store presset har kommet enda i.o.m at vi er på 2.plass.

5. Kanskje ikke en utslagsgivende faktor, men vi har en veldig sunn økonomi!

 

På tross av dette tror jeg ikke vi tar ligagullet i år. Jeg tror at Chelsea blir for sterke i år, som jeg sa før sesongen begynte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker å legge til et par momenter:

+ Vi ligger ikke så mye under. Faktisk er vi på førsteplass på tabellen for førsteomgang. Det har ikke skjedd på mange år. Vanligvis er vi alltid mye bedre i andre, men ikke i år. Det at vi leder med to mål eller mer til pause gjør at vi kan sette ned tempoet og ro oss inn til seier uten å slite oss ut. I 07/08-sesongen er jeg helt sikker på at de mange opphentingene tok sin toll, og dermed var en medvirkende grunn til formtapet og ikke minst SKADER.

+ Vi endelig blitt ligaens giftigste lag på kontringer igjen. Man U har mistet Ronaldo, og har dermed mistet en ekstrem offensiv kraft på kontringer.

+ Offensive dødballer. Vi så antydninger i fjor, og i år vi virkelig slått til. Gode innleggsføtter komibert med to målkåte midtstoppere betyr mange mål. De to har scort 7 mål i PL. Det er 70% av scoringene Pompey, Birmingham og Hull har scort.

+ Mer rutine! Nå har vi flere spillere som har vært med på ligagul-innspurt. Jeg synes alt for få experter nevner relevant rutine som et vitkig poeng. At man er rutinert hjelper ingen ting hvis man ikke har vært med på noe lignende før. VI så det med Villa i fjor, og Tottenham tidligere sesonger. Det er sjelden at lag klarer å vinne ligaen / komme inn i topp4 på "første" forsøk. Vi må heller ikke glemme at vi mistet Rosicky og Eduardo sist gang, som var blant våre mest rutinerte.

+ Kapteinen! Nå har vi en knallgod kaptein som er respektert, godl likt blant spillergruppa og som er en naturlig hardkjempende leder på banen. Det er lenge siden sist vi har hatt en kaptein som har hatt alle disse trekkene. I tilegg er moralen bedre enn på lenge, og det er ingen sutreunger som trekker ned moralen. Det er lite daffing på banen, og vi har mange spillere med vinnervilje. F.eks. er Vermalen og Rosicky kapteiner for sine landslag.

 

- Mental styrke til å slå tilbake. Det skjedde med The invincibles og nesten-vinnerlaget i 07/08. Vi var i knallform, fær vi plutselig gikk på en smell (Man U-kampen og Birminghamkampen. Så brukte vi all for lang tid på å reise kjerringa, slik at vi mistet seriegullet. Skjer det ofte at Man U går på 4 poengtap på rad? Det verst tenkelige er om vi går på en smell mot Sunderland. De neste kampene er Chelsea (h), Stoke (h), Liverpool(;), og Burnley (:D. Det kan hende at Liverpool må spille en avgjlørende kamp i midtuken mens vi allerede er kvalifisert. Det vil garantert være er stor fordel for oss - ikke minst med tanke på at Liverpool kan være veldig mentalt slitne.

- Det går kanskje en del på forrige punkt, men laget må klare å vinne kamper til tross for dommere som dømmer mye mot oss. Vi husker alle skandale-perioden fra og med Birmingham-kampen. Selv om det var mange ufortjente (og gale) poengtap, hadde vi likevel mer enn nok sjanser til å vinne samtlige kamper. Med bedre mental styrke kunne vi klart det.

- Media. Jeg er helt sikker på at Medias stadige mas om at Arsenal kommer til å rakne, kan ha en innvirkning. Vi har tidligere vist at underdog-stempelet passer oss., men når vi får mye press på oss, føler jeg at de yngre spillerne fort kan ende opp med å slite med alt presset og skepsisen. Følelsen av alle er i mot deg kan bli tøff. Det blir vitkig at publikumet vårt løfter laget når vi ikke er på topp!!

- Unødvendige baklengsmål. Håpløse straffer, glipp i markeringer, stygge pasningsfeil og andre unødvendigheter er noe som har vært synonymt med forsvarsspillet vårt de siste årene. Generelt synes jeg vi slipper mostanderne til færre sjanser. Offensive backer fører til mye rom som kan utnyttes. Det stiller ekstra krav til DM og midtstopperne. Motstanderne ser ut til å ha en irriterende høy effektivitet mot oss. Kan det bli bedre i år?

 

+/- Møte lag på riktig tidspunkt.

--> Vi møtes f.eks. Everton på et gunstig tidspunkt med tanke på indre uro (Lescott) og skader (Arteta og Jagielka med flere). Det samme kan sies om kampen mot Spurs.

--> Perioden etter Afrikamesterskapet blir veldig spennende. Har mesterskapet gitt noen av spillerne våre super selvtillit med tilsvarende form, eller er de utslitte? Tilsvarende for Chelsea. Vi møter alle de 3 andre storlagene i denne perioden. At Song, eventuelt erstatteren gjør det bra i denne perioden er helt essensielt.

--> Det er viktig at vi har flest mulig hjemmekamper etter bortekamper i cupene eller landslagskamper. Mye reising tærer på spillerne. F.eks. har må alltid Vela hvile etter landslagskamper.

Link to comment
Share on other sites

Her er kampene vi ikke vil ha Song og Eboue pga African Cup of Nations:

 

Gruppespill i ACN:

27.01.10 16:00 Aston Villa B PL -

30.01.10 16:00 Manchester United H PL -

 

Dersom de går videre:

06.02.10 16:00 Chelsea B PL -

09.02.10 20:45 Liverpool H PL -

 

Dette er faktisk den værste perioden vi kunne mistet Song og Eboue, tror det kan ha veldig mye å si om de går videre eller ikke. heldigvis har Chelsea mistet en del spillere i også.

Jeg har lest at avslutningssermonien er 31.01.10, så spillerne rekker desverre kampen mot Chelsea. Grunnen til at jeg sier desverre, er at Chelsea er MYE mer svekket enn oss: Drogba, Kaloue, Mikel og Essien vs. Eboue og Song. Dersom det derimot stemmer at ACN varer lenger, er jeg fornøyd. Et Chelsea uten de nevnte spillerne er et lag med mye mindre trykk. Dog vet vi alle hvor god Anelka pleier å være mot oss. Vi får se hvordan hjemmekampen vår går.

 

Kampen mot Man U har jeg en følelse av at Diaby gjør en storkamp. Selv om han scorte selvmål, gjorde han en god kamp sist. I tilegg har han vært god i tidligere kamper mot dem. Aston Villa borte blir hard, og vi har virkelig noe å hevne etter poengtapene mot dem i fjor! Får vi mer enn 6 poeng skal vi være fornøyde med denne perioden. Denne perioden kommer til å være veldig avgjørende for sesongen. Gjør vi det bra, vil vi seile på en bølge som jeg absolutt tror kan hjelpe oss å vinne. Går det dårlig i disse kampene, fryter jeg at vi får en stygg formsvikt som gjør at vi ikke vinner ligaen. Først må vi dog gjennom det harde juleprogrammet. Dette blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest at avslutningssermonien er 31.01.10, så spillerne rekker desverre kampen mot Chelsea. Grunnen til at jeg sier desverre, er at Chelsea er MYE mer svekket enn oss: Drogba, Kaloue, Mikel og Essien vs. Eboue og Song. Dersom det derimot stemmer at ACN varer lenger, er jeg fornøyd. Et Chelsea uten de nevnte spillerne er et lag med mye mindre trykk. Dog vet vi alle hvor god Anelka pleier å være mot oss. Vi får se hvordan hjemmekampen vår går.

 

Kampen mot Man U har jeg en følelse av at Diaby gjør en storkamp. Selv om han scorte selvmål, gjorde han en god kamp sist. I tilegg har han vært god i tidligere kamper mot dem. Aston Villa borte blir hard, og vi har virkelig noe å hevne etter poengtapene mot dem i fjor! Får vi mer enn 6 poeng skal vi være fornøyde med denne perioden. Denne perioden kommer til å være veldig avgjørende for sesongen. Gjør vi det bra, vil vi seile på en bølge som jeg absolutt tror kan hjelpe oss å vinne. Går det dårlig i disse kampene, fryter jeg at vi får en stygg formsvikt som gjør at vi ikke vinner ligaen. Først må vi dog gjennom det harde juleprogrammet. Dette blir spennende!

 

Jeg ser jeg har funnet feil terminliste, så på 2008. Det du skriver er helt korrekt, avslutningen er den 31. Januar. Derfor vil alle spillere være klare til Chelsea kampen.

 

Dette betyr også at Song og Eboue mest sannsynlig vil være ute i disse kampene:

 

17 Sun Barclays Premier League A Bolton Wanderers 16:00

20 Wed Carling Cup N Semi-Final 2L

23 Sat The FA Cup N Round 4

27 Wed Barclays Premier League A Aston Villa

31 Sun Barclays Premier League H Manchester United

 

Her er lit info om ACN:

The group phase matches will take place from January 10–21, followed by the second stage set for January 24-25. The semi-finals have been fixed for Thursday, January 28 in Luanda and Benguela, with the third place match slated for Benguela two days later. Luanda will host the final on Sunday, January 31. The tournament will see 32 matches played overall. Egypt are the current holders of the African title.

 

Dette betyr at vi kan få Song og Eboue tilbake til Manchester United kampen, dersom de ikke kommer til finalen. Vi kan faktisk også ha gutta klare til FA - cupen og Aston Villa dersom de ryker ut av gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

1. Den offensive kraften.

Her stiller arsenal sterkt. Med mange valg, og forskjellige spillestiler. Men ett problem er det. Det er muligens for mange, som kan føre til spillere som ønsker seg vekk og lignende.

 

2. Bredden i laget.

Er litt uenig i det du sier her. Vi har stor bredde. Men mangler mange spillertyper. Skal vi se opp i mot chelsea som har Ballack, Essien, Mikel, Cole, Lampard, Malouda, Zhirkov med fler som kan ta en midtbaneplass. Har arsenal nesten bare offensive spillere, med dårlige defensive kvaliteter. De eneste midbanespillerne med virkelig gode defensive er Song og kanskje Eboue. Denilson og Diaby er fortsatt for dårlig defensivt. Her trenger vi VIEIRA.

 

I midtforsvaret er vi litt svekket nå. Men når Djourou er tilbake står vi veldig sterk. Er bare se på hvilken plassering JD fikk på vår egen spillerbørs, en spiller jeg forventer skal ta over for Gallas i fremtiden. Er også godt å ha en spiller som Silvestre der som ikke klager men støtter laget og alltid jobber for laget. Trenger slike spillere i stallen, som ikke klager da de blir satt på benken.

3.

I alle de tre siste sesonger har skadene ofte satt oss ut av tittelkampen. hvilke skader vil være de værst tenklige for Arsenal denne sesongen?

 

 

 

Det er bevist at alle lag er utsatt for skader. Og ingen takler det. Dette mener jeg bare ha flaks å gjøre om du har de beste spillerne skadefrie. Man Utd har fler ganger vist de klarer å komme seg igjen de tøffe periodene uten store poengtap. Noe arsenal også må lære seg.

 

4

Arsenal er kanskje det laget som taper flest kamper mot de dårligre lagene i PL basert på tidligre sesonger. Her har det virkelig skjedd noe. Virker som gutta skjønner at enhver kamp er en viktig kamp. Og Wenger også.

 

5

Formsmell er lite sannsynlig da vi tidlig i sesongen gikk på to tap og etter det og før det har vi nesten bare vunnet kamper. Wenger klarer ofte å snu rundt på formsmeller. Dette skyldes heller at vi har hatt 7 skader og lignende.

 

6

Vinnermentalitet.

 

Vi har fått inn Vermaelen, som virkelig har forandret innstillingen til resten av gutta. Van Persie går gladelig i dueller nå, som tydligvis kommer av at han møter Vermaelen hver dag på trening. Ved å ha en sånn stopper blir våre "primadonnaer" gjort om i mentaliteten, og dette er virkelig positivt. Ser ut som Gallas har kommet tilake som person noe som også er viktig. At det er noen som kjefter og smeller litt utpå der.

 

7. Kampene mot topplagene

Er litt uenig at kampen mot chelsea blir avgjørende da man utd vel nesten ikke vant en eneste toppkamp i fjor. Det viktigste er og ikke tape poeng mot noen av de dårligre lagene

 

8. Keeperplassen

Her har vi et stort stort stort problem. Mange tror nå jeg sikkert skal slakte Almunia osv. Men syntes han ikke er forferdelig. Problemet er at vi har en keeper som ikke er god nok for resten av laget, eller har riktige ferdigheter. Problemet er at jeg tror Wenger mulig ønsker å hente en keeper. Men vi kan ikke gjøre dette i januar, da nesten alle keepere spiller i europacup eller lignende og bil bli cuptied. Vi kan ikke bruke forskjellige keepere i forskjellige turneringer. Da vil forsvaret bli usikkert og lignende.

 

PL - gullet? Alt for tidlig å vurdere. Hvorfor?

1 Chelsea

2 Arsenal

3 Manchester U.

4 Tottenham

5 Aston Villa

6 Manchester City

7 Liverpool

8 Sunderland

9 Stoke

10 Burnley

11 Fulham

12 Everton

13 Wigan

14 Blackburn

15 Birmingham

16 Bolton

17 Hull City

18 West Ham

19 Wolverhampton

20 Portsmouth

 

Lag vi har spilt mot er markert i rødt

Og de 5 nesten kampene markert i blått

 

Som vi ser har vi møtt lag nede på tabellen og at desember blir en virkelig tøff oppgave. Etter jul kan vi et tydligre bilde på hvor vi kommer til å ende opp. Jeg er veldig positiv. Men vet fortsatt ikke hva jeg skal forvente. SOm vi ser har vi tapt kampene mot to av de 3 røde som er markert øverst.

Link to comment
Share on other sites

4 Arsenal er kanskje det laget som taper flest kamper mot de dårligre lagene i PL basert på tidligre sesonger. Her har det virkelig skjedd noe. Virker som gutta skjønner at enhver kamp er en viktig kamp. Og Wenger også.

 

Det trur eg nok dei har forstått før også. Det eg trur har skjedd, er at motstandarens strategi med å leggje seg bakpå ikkje lengre fungerer. Det går rett og slett litt for fort i svingane, og det er to hovudgrunnar til dette.

1. Vårt unge lag vert stadig meir samspelt og utvikla. 2 Overgangen til ein 4-3-3 formasjon ser ut til å ha vore vellukka, og Fabregas utgjer for tida ein trussel motstandaren ikkje klarer å handtere. Truslane ser også ut til å komme frå alle kantar, i det måla renn inn. Hittil er det scora 52 mål av 17 spelarar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...