Jump to content

Carles Puyol


Innbytterbenken

Recommended Posts

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...rles-Puyol.html

 

Gjerne en rutinert forsvarer inn for min del, men er vel ikke typisk Wengersk, selv om Silvestre ble henta i fjor.... Puyol er 100 ganger bedre enn Silvestre ihvertfall.

 

Nå fungerer Gallas-Vermaelen såpass bra, men en slik spiller i back-up hadde vært bra!

Link to comment
Share on other sites

Puyol som backup? :)

 

Haha, det skjer nok ikke. Det skjer heller ikke at Barcelona selger sin kapein for det Wenger antakeligvis er villig til å betale. Kjøper vi spanjolen må vi vrake enten Vermaelen eller Gallas, og det har nok få lyst til. Kjøp heller en yngre, billigere og litt dårligere midtstopper en Puyol.

Link to comment
Share on other sites

Han ville nok passa godt inn i Premier League, men jeg tviler på at vi blir å se han i Arsenal. Men kanskje Wenger har sett at vi trenger mer rutine? Vieira og Puyol inn ville jo nesten ha doblet vår rutine. Men jeg tør bare å håpe på Vieira. Både City og Arsenal har per dags dato veldig gode stopperpar, og jeg tviler på at en så god spiller kommer til en av klubbene for å sitte på benken. Kanskje Vermaelen på midtbanen når Song spiller Afrikamesterskap?

 

Nei, jeg tar til takke med Gallas - Vermaelen så lenge som overhodet mulig. Men hvis Puyol tar den styrkeprøven og forsøker å danke ut Gallas, gratis, da er det ikke meg imot. For god, det er han!

Link to comment
Share on other sites

Puyol for dyr, veit ikke helt jeg.

 

Han er i slutten av karriera si, han har et valg om å spille i Arsenal for en grei lønn sammen med et knippe fantastiske fotballspillere, eller å dra til liksom-klubben Manchester City kan ikke forstå annet enn at han firer litt på lønningskravene da!

 

Puyol vil utvilsomt være en fantastisk signering, og jeg føler at dere har litt feil fokus alle sammen. Det handler ikke om at han må danke ut hverken William eller Thomas, det det handler om er at vi trenger flere stoppere å velge i. Det fungerer ikke slik at våre to suverene stoppere i dag kan spille resten av kampene i Premier League, FA Cupen og Champions League uten å falle i kvalitet. Det er fysisk umulig, derfor er jeg veldig positiv til å hente inn Puyol, gjerne betale et par millioner pund om det er det som skal til! Puyol er en helt fantastiskt god stopper, og han vil gjøre det stort i Premier League. Dette vil gi oss vital bredde på stopperplass, og jeg våger påstanden om at vi kommer til å ta seriegull om vi henter inn han i januar. Så sant vi ikke har driti oss totalt ut før januar!

 

Uten tvil positiv til å hente Puyol!

 

Vil informere om at alt dette handler om at Puyols kontrakt går ut, og det gjør han som en aktuel spiller for Arsenal. Det er ikke aktuelt for Barcelona å kreve 15 millioner pund for en spiller som har et halvt år igjen av kontrakta, derfor tror jeg dette er sannsynelig.

 

vg.no

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/span...hp?artid=574672

 

Hadde så absolutt ikke vært dumt med en spiller som Puyol i stallen. Hovedpoenget for at disse ryktene har blusset opp ligger jo i at kontrakten hans snart går ut, og dermed blir han ikke spesielt dyr heller. Ifølge artikkelen til VG er det foreløpig Arsenal og City som har vist interesse, og av disse alternativene må jo Arsenal være det beste valget for en spiller som sannsynligvis ikke har behov for en skyhøy lønn. Om det er realistisk å håpe på en overgang får bli en annen ting.. :)

Link to comment
Share on other sites

Puyol hadde kunne gjort oss godt. Da ville vi fått 3 klassestoppere som kunne kjempet om plassene. Eller kanskje Puyol også kunne spilt litt i en DM for å avlaste Song?

 

Siden han er lysten på å til utlandet ser jeg faktisk en liten mulighet for at han kunne komme til å velge oss. Ganske lik spillestil, et bra fotballag med haugevis av potensiale som trenger rutinerte herremenn som Puyol. Økonomien er stabil, og selv om han ikke hadde fått gigantlønn kan jeg virkelig ikke se at han trenger det. Er han kun ute etter å utforske fotball utenlandsk sportslig sett burde jo Arsenal være den perfekte klubb for ham.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Kommer aldri til å skje! Puyol er sjelen i Barca og de vil nok bare gi han bort hvis han er så gammel at han så vidt klarer å spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

Kommer aldri til å skje! Puyol er sjelen i Barca og de vil nok bare gi han bort hvis han er så gammel at han så vidt klarer å spille fotball.

Nå er jo ryktet sånn at Puyol føler han har vunnet alt han kan med Barca(noe som jo er sant) og at han leter etter en ny utfordring utenfor Spania. Så hvorfor ikke?

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som gjør at jeg ser på en Puyol overgang som sannsynelig er antall forsvarsspillere og da spesielt stoppere Barca har for øyeblikket. At de hentet inn denne unge Russeren Chigrienskyi som på mange måter ligner på Puyol i spillestilen forsterker mine tanker. Puyol kan spiller overalt i forsvarsrekka, skal ramse opp:

 

Venstre back:

Abidal

Maxwell

En utrolig sterk posisjon i Barcelona, både Abidal og Maxwell er på nivået til Clichy, her trengs ikke Puyol!

 

Stoppere:

Pique

Chigrienskyi

Marques

Milito

Også en utrolig sterk posisjon, alle disse fire stopperne kunne vært i stand til å kjempe ut våre stoppere. En særdeles sterkt bedekt stopperplass! Her trengs ikke Puyol!

 

Høyreback:

Daniel Alves

Her er den eneste plassen Puyol trengs, som backup. Men det faktum at Daniel Alves så godt som aldri er skadet gir Puyol få muligheter til å spille her.

 

Han vil nok få endel spill på stopperplass i Barca, men det at han kan gå ifra Barcelona uten å gi dem noen krise. Samtidig som han kan oppleve noe nytt på sine litt eldre dager, så tror jeg det virkelig er mulig å kunne hente han til Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

og han er vel ikke lenger førstevalg i forsvaret til Barca såvidt jeg kan skjønne, skulle Guardiola satt opp sin førsteelver imorgen og spilt en CL-finale og alle var tilgjengelige tror jeg stopperparet hadde vært Pique og Marques. og med Maxwell/abidal på venstre og Dani Alves på høyreback.

 

Nei, Puyol hadde vært noe.....

Link to comment
Share on other sites

og han er vel ikke lenger førstevalg i forsvaret til Barca såvidt jeg kan skjønne, skulle Guardiola satt opp sin førsteelver imorgen og spilt en CL-finale og alle var tilgjengelige tror jeg stopperparet hadde vært Pique og Marques. og med Maxwell/abidal på venstre og Dani Alves på høyreback.

 

Nei, Puyol hadde vært noe.....

 

Ja, han hadde virkelig vært noe, men Vermaelen er "ubenkelig" og Gallas måtte vi nok solgt da fordi han ikke vil godta en plass på benken, og Puyol er bedre. Ja, faktisk så god at han fortjener å få navnet sitt skrevet riktig: Carles Puyol. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, han hadde virkelig vært noe, men Vermaelen er "ubenkelig" og Gallas måtte vi nok solgt da fordi han ikke vil godta en plass på benken, og Puyol er bedre. Ja, faktisk så god at han fortjener å få navnet sitt skrevet riktig: Carles Puyol. :)

 

Det handler ikke om å benke eller ikke benke, det handler om å ha et rotasjonssystem som avlaster alle tre. Det er viktig at hverken Gallas eller Vermaelen føler at noen av de blir satt ut av laget om vi henter en stopper til, og det er ikke gitt hvem om dem som hviler en gang i blandt. Begge to trenger hvile iløpet av en sesong, og det er der en ny stopper som Puyol kommer inn. Samtidig som det blir hakket mere konkuranse, som igjen gir enda mer skjerpede spillere! Jeg tror forøvrig at Puyol har en god del å lære bort når det gjelder forsvarsspill til alle våre unggutter!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...