Jump to content

Refleksjon


Parsifal

Recommended Posts

Folkens...

 

Det Adebayor gjorde var på ingen måte bra. Men vi vet alle sammen innerst inne at frustrasjonen ikke skyldes verken han, våre spille eller Wenger.

 

Problemet ligger i at klubben vår ganske enkelt er økonomisk skrapet. Arsenal F.C. bestemte seg for å bygg nytt stadium, og det er en pengesluke. Tiden vil vise om dette kan gi langsiktige fordeler for oss.

 

Klubbeierne er stortsett trauste konservative folk som biter seg fast til sine aksjer, og de investorene som er kommet inn er enten blitt blokkert ut (Usmanov) eller så har de lagt seg på en konservativ linje (Kroenke). Fordelen med dette er jo at vår klubb unngår å bli en griserik persons private leketøy (Chelsea, Man City). Ulempen er...vel, nettopp pengemangelen og dermed problemene med å hente inn pokaler.

 

Slik jeg ser det, er det prisverdig av Wenger å bli i klubben og gjøre sitt beste med de begrensede midlene han har. Han kunne enkelt ha stukket av til en annen rik klubb og hentet inn pokaler der. Man må bare anta at hans valg med å bli, skyldes at han er glad i vår klubb og at han allerede har oppnådd det meste som klubbmanager og dermed heller ser utfordring i å prøve å bli den første mangeren som oppnår store ting uten å gå penge-veien. Og dette er hans motivasjon til å bli.

 

Håper at vi alle tenker litt i større perspektiver og tar hensyn til de realitenene som klubben vår lever under før vi velger å blåse ut vår frustrasjon i form av utskjelling av manager og spillere.

Link to comment
Share on other sites

Adebayors liv og levnet har ikke en dritt med Arsenals økonomiske status å gjøre.

 

Når det er sagt skjønner vel de fleste at det er en balansegang mellom nedbetaling på stadionet og investeringer i det rent sportslige. Jeg har lenge hevdet at vårt største problem er foran begge mål. Vermaelen har vært en åpenbaring, Adebayor kan være hvor god han vil - han var likefullt en belastning. Almunia er Almiunia på godt og vondt. Uansett stadion eller ikke, Shay Given er i Man.C. og Huntelaar er i Milan. Begge var mer enn interresert i Arsenal og begge kostet ikke stort med enn salgssummen for Toure alene. Ingen skal fortelle meg at verden hadde gått i grus om disse to ble innkjøpt. En topp-10 keeper (i alle fall) og en av europas mest notoriske målscorere. Begge for småpenger i virklighetens verden, mens vi holder på Almunia i mål og Bendtner på kant.

 

Dette overgår min fatteevne, som da tydligvis er mangelfull. Eller hva med deg Hr. Diamanthandler? Hva med deg? Ingen skal heller fortelle meg at proppen har et annet navn!!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke helt på dette med den økonmiske situasjonen å gjøre. Tror heller at det er en prioritering og en solid holdning med prestisje fra Wenger sin side. Jeg nekter å tro at det er så dårlig stilt med klubben at man må selge to av stjernene, for så å bare kjøpe en en billig midtstopper. Muligens var Chamakh nære på, men prisen ble for høy for denne "unggutten".

 

At Almunia har sine svakheter er ingen overraskelse verken for oss fans eller sjefen sjøl. Skader bør heller ikke komme som noen stor bombe. Vi var jo allerede i god gang på skadefronten før det berømte vinduet stengte.

 

Spillerne som Sir John nevner tror jeg hadde løftet laget mange hakk. I steden må vi f.eks. slite med en dansk ving.

Link to comment
Share on other sites

Greit det Parsifal, men når det gjelder Adebayor har det til syvende sist ingenting med penger å gjøre. Hvorfor? Jo fordi Arsenal SKAL IKKE være lønnsledende, og spillere som Togoleseren går KUN etter penger, miljø, tradisjon og historie betyr INGENTING for slike parikaster. Den dagen det butter i City, kommer han til å sette i gang snakkemaskinen og ønske seg til Real Madrid og AC Milan. Nok en gang.....

Han har ganske ikke enkelt ikke nok klasse, han er for dum til å være en ekte Gooner. Kolo Toure vil alltid forbli en av oss, men Ade? Ikke nok med at vi pisser på neket, resten av fotball verdenen gjør det også. Igjen...............for en rasstapp!!!

 

CHAZ - Proud to be a Gooner! Forever & always!

Link to comment
Share on other sites

Greit det Parsifal, men når det gjelder Adebayor har det til syvende sist ingenting med penger å gjøre. Hvorfor? Jo fordi Arsenal SKAL IKKE være lønnsledende, og spillere som Togoleseren går KUN etter penger, miljø, tradisjon og historie betyr INGENTING for slike parikaster. Den dagen det butter i City, kommer han til å sette i gang snakkemaskinen og ønske seg til Real Madrid og AC Milan. Nok en gang.....

Han har ganske ikke enkelt ikke nok klasse, han er for dum til å være en ekte Gooner. Kolo Toure vil alltid forbli en av oss, men Ade? Ikke nok med at vi pisser på neket, resten av fotball verdenen gjør det også. Igjen...............for en rasstapp!!!

 

CHAZ - Proud to be a Gooner! Forever & always!

 

Overskriften i denne tråden er refleksjoner- dog uten at temaet omhandler det å være reflektert. Syns likevel det er synd at en gammel ringrev som deg skal bruke et slikt språk; "ikke klasse, dum, neket, rasstapp". Dette virker desverre ikke veldig reflektert i mine øyne.

Her antar du en hel masse som du ikke har dekning for. Ades oppførsel lørdag var ikke bra, men din språkbruk er lavmål. Hvem andre inngår i denne "pariakasten", eller er det egentlig bare Ade du kritiserer?

 

Uten å rakke ned på Kolo prøvde han å presse frem en overgang i januar, men ble nektet dette. Får deretter gå i juli etter en tildels dårlig sesongavslutning hvor han ikke var på topp. Ade ønsket seg bort forrige sommer, men har etter dette aldri sagt annet enn at han ønsket å spille for Arsenal. Han har også gjentatt dette etter overgangen, noe ingen i Arsenal har benektet. Wenger har bekreftet at Ade ønsket å gå til Milan forrige sommer, men har ikke kommentert at Ade ble solgt mot sin vilje denne sommeren. Kanskje er sannheten et sted midt i mellom.

 

Jeg forsvarer med dette på ingen måte hverken uttalelsene i ettertid, oppførselen til Ade lørdag eller reaksjonene etterpå. Jeg ønsker egentlig bare å understreke at en sak alltid har to sider og det blir derfor litt rart å lese at de fleste mener å vite hva som egentlig skjedde og dermed legger all skyld over på spiller. Jeg tror ikke dette er like enkelt. Fansens oppførsel mot Ade var til tider hånlig i fjor og jeg har en viss forståelse for at Ade har behov for å markere at klubben har mistet en meget god fotballspiller. Måten han gjorde det på var desverre ikke den beste.

 

Dette er på ingen måte et angrep på deg Chaz. Jeg syns bare det ikke kunne stå ukommentert etter at vi har sett forumets lavmål denne helgen.

Belys hos heller med din uendelige kunnskap om klubben istedet for denne type innlegg som for meg virker litt lite reflektert.

Link to comment
Share on other sites

Dette er på ingen måte et angrep på deg Chaz. Jeg syns bare det ikke kunne stå ukommentert etter at vi har sett forumets lavmål denne helgen.

Belys hos heller med din uendelige kunnskap om klubben istedet for denne type innlegg som for meg virker litt lite reflektert.

 

Det eneste mitt innlegg beviser er at selv en reflektert og analytisk 53 åring, som lidenskaplig følger sitt lag, av og til får nok av overbetalte "cry-babies". Spesielt når vi har hatt den samme cry-babien i vår egen klubb. Jeg liker inteligente spillere, og jeg liker at Arsenal som klubb har mer inteligente spillere enn andre klubber. Ade er ingen inteligent fotballspiller...........

Link to comment
Share on other sites

Arsenal bygger stadion, mens andre klubber får økonomisk dop gjennom styrtrike oljesjeiker som ikke har annet å ta seg til enn å leke med fotballklubber. (Kapitalisme som er nedbrytende på sikt.)

Dermed så har Arsenal og de øvrige toppklubber i engelsk fotball helt forskjellig utgangspunkt.

 

Og derav må vi finne oss i at midtbanen bekles av Denilson, Song og Diaby; spillere som ikke har ferdigheter som bidrar til at Arsenal kan vinne ligaen. Arsenal har ingen mulighet til å konkurrere om toppspillere på transfermarkedet, vi må bare håpe på Wengers teft til å fortsatt hente spillere som på tross av lav overgangssum er viser seg å være kanonkjøp (Vermaelen).

 

Jeg tror ikke Arsenal vinner noe som helst denne sesongen, jeg er redd vi ryker ut av topp fire. Men klarer Wenger å lede laget til deltakelse i neste sesongs CL, er jeg storfornøyd. Vi må huske hvilket utgangspunkt Wenger har.

 

Angående Adebayor; godt han er ferdig i Arsenal. Han var en krangelfant, saboterte spillet, og var slett ingen gunner!

 

Ellers har jeg et hjertesukk til Wenger; Wilshere på banen!!!!

 

Hadde egentlig tenkt å skrive et langt svar her, men orker bare ikke. Blir bare en hel masse gjentagelser av hva jeg har skrevet før.

En ting kan dog ikke stå uimotsagt; hvordan du kan dra inn Song i denne saken er komplett uforstålelig. Han står i mine øyne ikke tilbake for en eneste DM i PL per idag og er fortsatt bare en guttunge.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal bygger stadion, mens andre klubber får økonomisk dop gjennom styrtrike oljesjeiker som ikke har annet å ta seg til enn å leke med fotballklubber. (Kapitalisme som er nedbrytende på sikt.)

Dermed så har Arsenal og de øvrige toppklubber i engelsk fotball helt forskjellig utgangspunkt.

 

Og derav må vi finne oss i at midtbanen bekles av Denilson, Song og Diaby; spillere som ikke har ferdigheter som bidrar til at Arsenal kan vinne ligaen. Arsenal har ingen mulighet til å konkurrere om toppspillere på transfermarkedet, vi må bare håpe på Wengers teft til å fortsatt hente spillere som på tross av lav overgangssum er viser seg å være kanonkjøp (Vermaelen).

 

Jeg tror ikke Arsenal vinner noe som helst denne sesongen, jeg er redd vi ryker ut av topp fire. Men klarer Wenger å lede laget til deltakelse i neste sesongs CL, er jeg storfornøyd. Vi må huske hvilket utgangspunkt Wenger har.

 

Angående Adebayor; godt han er ferdig i Arsenal. Han var en krangelfant, saboterte spillet, og var slett ingen gunner!

 

Ellers har jeg et hjertesukk til Wenger; Wilshere på banen!!!!

 

Hadde egentlig tenkt å skrive et langt svar her, men orker bare ikke. Blir bare en hel masse gjentagelser av hva jeg har skrevet før.

En ting kan dog ikke stå uimotsagt; hvordan du kan dra inn Song i denne saken er komplett uforstålelig. Han står i mine øyne ikke tilbake for en eneste DM i PL per idag og er fortsatt bare en guttunge.

Song er langt fra de beste DM i ligaen. I beste fall er han middels god. Han har ikke tempo, og er derav en som lager mange unødige frispark. Han er pasningssvak, og han er heller ingen "dirigent"

Det eneste du har rett i er at han er ung. men det hjelper lite akkurat denne sesongen.

Det er nå vi ma ha en kvalitetsspiller i den posisjonen.

 

Song er absolutt ikke treg. Dette er en merkelig vrangforestilling her inne. Det er faktisk ikke mange som løper fra ham med eller uten ball. I tillegg er han utrolig sterk, en god defensiv hodespiller og gjør en meget viktig jobb i eget felt på dødballer i mot. Hva du legger i passningssvak vet jeg ikke.

Du kan gå inn på de forskjellige DM i ligaen og se hvem som har høyere score på spillerbørsen til Skysports enn Song. Jeg har kun funnet en og det er Darren Fletcher. Essien, Mascherano, Garret Barry etc scorer alle dårligere. Jeg vet selvfølgelig at en slik børs ikke gir sannheten, men det gir nå en indikasjon. I tillegg har vi hatt det klart tøffeste programmet så langt og likefullt kommer han godt ut.

 

Hadde vært fint om du ga noen eksempler på spillere som kunne gjort en bedre jobb enn hva Song har gjort for oss denne sesongen.

 

PS: Beklager at det ble rot med Quoten, vet ikke hva som skjedde desverre.

Link to comment
Share on other sites

Greit det Parsifal, men når det gjelder Adebayor har det til syvende sist ingenting med penger å gjøre. Hvorfor? Jo fordi Arsenal SKAL IKKE være lønnsledende, og spillere som Togoleseren går KUN etter penger, miljø, tradisjon og historie betyr INGENTING for slike parikaster. Den dagen det butter i City, kommer han til å sette i gang snakkemaskinen og ønske seg til Real Madrid og AC Milan. Nok en gang.....

Han har ganske ikke enkelt ikke nok klasse, han er for dum til å være en ekte Gooner. Kolo Toure vil alltid forbli en av oss, men Ade? Ikke nok med at vi pisser på neket, resten av fotball verdenen gjør det også. Igjen...............for en rasstapp!!!

 

CHAZ - Proud to be a Gooner! Forever & always!

 

Overskriften i denne tråden er refleksjoner- dog uten at temaet omhandler det å være reflektert. Syns likevel det er synd at en gammel ringrev som deg skal bruke et slikt språk; "ikke klasse, dum, neket, rasstapp". Dette virker desverre ikke veldig reflektert i mine øyne.

Her antar du en hel masse som du ikke har dekning for. Ades oppførsel lørdag var ikke bra, men din språkbruk er lavmål. Hvem andre inngår i denne "pariakasten", eller er det egentlig bare Ade du kritiserer?

 

 

Aldri hadde jeg trodd jeg skulle få se noen skrive noe sånt som dette... At man bruker nedverdigende ord om det forbanna rasshølet der, skulle BARE mangle! Hvorfor skulle man være reflektert i utsagn om denne "mannen" ?

At han så åpenlyst med hensikt prøver å skade både Fabregas og van Persie på den grotske måten han gjør, i tillegg til alt annet, gjør han til et fortjent hatikon blant arsenal-fans og forhåpentligvis hele verden.

 

Personlig kunne jeg skrivd skjellsord om dritten fram til advent

Link to comment
Share on other sites

Greit det Parsifal, men når det gjelder Adebayor har det til syvende sist ingenting med penger å gjøre. Hvorfor? Jo fordi Arsenal SKAL IKKE være lønnsledende, og spillere som Togoleseren går KUN etter penger, miljø, tradisjon og historie betyr INGENTING for slike parikaster. Den dagen det butter i City, kommer han til å sette i gang snakkemaskinen og ønske seg til Real Madrid og AC Milan. Nok en gang.....

Han har ganske ikke enkelt ikke nok klasse, han er for dum til å være en ekte Gooner. Kolo Toure vil alltid forbli en av oss, men Ade? Ikke nok med at vi pisser på neket, resten av fotball verdenen gjør det også. Igjen...............for en rasstapp!!!

 

CHAZ - Proud to be a Gooner! Forever & always!

 

Spot on!

Synes det sier sitt når Eboue går ut og slakter oppførselen til Ade. De er jo venner. Står også i samme artikkelen at Kolo kom inn i Arsenalgarderoben og beklaget oppførselen. Kolo er som du sier en av oss, og den handlingen oser klasse!

 

Fabregas går også ut mot Ade. Synes Fab også viser klasse i sine uttalelser, noe jeg også har merket før. Her kan han komme med et angrep på Ade, men istedet bare konstaterer han at han ikke skjønner hva han har gjort annet enn å gi Ade målsjanser. Videre sier han at saken er historie. Flott!

Link to comment
Share on other sites

Spot on!

Synes det sier sitt når Eboue går ut og slakter oppførselen til Ade. De er jo venner. Står også i samme artikkelen at Kolo kom inn i Arsenalgarderoben og beklaget oppførselen. Kolo er som du sier en av oss, og den handlingen oser klasse!

 

Fabregas går også ut mot Ade. Synes Fab også viser klasse i sine uttalelser, noe jeg også har merket før. Her kan han komme med et angrep på Ade, men istedet bare konstaterer han at han ikke skjønner hva han har gjort annet enn å gi Ade målsjanser. Videre sier han at saken er historie. Flott!

 

Alt Arsenalspillere sier til pressen er sant og alt alle andre sier er ikke sant.. Et snev av kritisk vurdering av egne spilleres oppførsel og pressens ønske om å gjøre en til syndebukk og andre til helter hadde nok vært på sin plass.

 

Song hevder forøvrig at Kolo snakker bullshit ang episoden før kampen.. Så nå lyver Kolo også, er han fortsatt en av våre og en ekte gooner?? :P

Link to comment
Share on other sites

"Mål preger kamper" sa Drillo en gang på 90-tallet. Joda, klart det.

 

Hvilken av kampene forrige uke spilte Arsenal best? Mot Standard Liege eller mot Wigan?

 

De fleste vil vel svare at vi dominerte stort mot Wigan, mens vi hanglet oss videre mot Liege.

 

Jeg er ikke enig det. Shots-on-target, passing success, posession og territorial advantage viser at vi var bedre i Belgia enn på Emirates.

 

Se selv:

http://www.skysports.com/football/match_re...3190165,00.html

http://www.skysports.com/football/match_re...3149532,00.html

 

Hvor vil jeg med dette? Journalister, bloggere og forumister har en skremmende evne til å bedømme et lags kvaliteter ut fra resultater, og kun dette. Når jeg leser om fotball forventer jeg objektive vurderinger av alle lagets kvaliteter. Resultatet finner jeg på tekst-tv...

 

Og for de av dere som ønsker min objektive (?) vurdering av Sesongens Arsenal-lag:

Dette blir helt kanon - det er bare Chelsea som kan stoppe oss i år!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det var litt rart å lese ditt innlegg Parsifal! Fordi du går ifra å snakke om Adebayor, som er et hatobjekt for de fleste Gunners fans om dagen. Til og prate om klubbens økonomi å trofe skap. Frustrasjonen over Adebayor har ingenting med vår Arsenal situsjon å gjøre. Frustrasjonen kommer over at vi hetset han i 60-70 minutter mot city, da han da scoret sprang han over hele banen og jublet som en gal forran oss!. Enkelt å greit, vi ga Adebayor hets, og fikk fingeren tilbake.

 

Derfor er det frustajon mot Adebayor!

 

Når det gjelder frustrasjon mot selve klubben, tror jeg den er pga vi får se klubber som Man city hente omtrent nesten hvem dem vil. Mens vi istedenfor å kjøpe, selger vi to gode rutinerte spillere. Å alle kan være enig om at det er det som har hendt de siste åra. Men nå har vi ventet i 5 år på liga gull, i det hele tatt noe stort!. Men jeg er opptimist i år, fordi vår unge spillere har blitt mer rutinerte i alle turneringer. Samtidig som vi har kjøpt inn klassespillere som Arshavin og Vermaelen. Jeg tror dagens Arsenal lag blir komplett, med alle spillerne tilbake ifra skade. Så derfor vill jeg ikke si meg frustrert, mer en opptimist!. føler også at mer og mer Arsenal ser at Wenger er iferd med og bygge noe stort.

 

Men fra opptimisme og frustrasjon, så vill jeg bare si at jeg syns kritisering og noen ganger, utskjelling av egne spillere. Er helt på trynet! Og det skjer for mye her på forumet, etter min mening ;)

 

98

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...