Jump to content

Gunners' Greatest 50 Goals


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal.com har sammen med supporterne i sommer laget en liste over 50 beste målene i Arsenal FCs historie. Lista er ikke helt ferdig, de er kommet til 9. plassen. Og her ble jeg veldig overrasket over hva jeg fant. På niende var nemlig Andrey Arshavins andre mål mot Liverpool på Anfield, foran blant annet diverse fantastiske FA Cup-finale scoringer, og Henrys soloraid i 2004/2006, Adams v Everton osv. Arshavins mål var fint, men det er så mange andre scoringer som er finere. Her har etter min mening supporterne stemt feil :) . Link.

 

Spørsmål til slutt: hvilket mål tror dere kommer på 1. plass? :P

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 21 2009, 03:44 PM) 171663[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Disse målene er stemt frem av supporterne, Arsenal.com bestemmer ikke hvilken plass de diverse målene kommer på :P

 

I såfall tror jeg Thomas sin scoring mot Liverpool i '89 blir nummer 1. Hadde ikke gjort meg noe i såfall! :)

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 21 2009, 03:44 PM) 171663[/snapback]

Disse målene er stemt frem av supporterne, Arsenal.com bestemmer ikke hvilken plass de diverse målene kommer på :P

 

Åje, hehe, glemte det av. :)

 

Topp tre tror jeg blir slik:

 

1. Thomas v Liverpool

2. Bergkamp v Newcastle

3. Henry v Man Utd (2001)

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips

1: Dennis Bergkamp borte mot Newcastle

2: Thomas Rosicky bort mot Liverpool

3: T Henry hjemme Man Utd (2001)

Håper det blir bergkamp mot newcastle som blir 1 plasse. Så kommer nok Henry sitt mot man u på andre. Har vollyen til Adams nemt til nå? På passning fra Bould. "That sums it all" som kommentatoren skriker. Vakkert!

Link to comment
Share on other sites

1. Bergkamp vs Newcastle

2. Henry vs United

3. van Persie vs Charlton

4. Thomas vs Liverpool

5. Arsjavin vs Blackburn

6. Wiltord vs Man Utd

7. Bergkamp vs Leicester

8. van Persie vs Blackburn

 

Fasiten :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips

1: Dennis Bergkamp borte mot Newcastle

2: Thomas Rosicky bort mot Liverpool

3: T Henry hjemme Man Utd (2001)

Håper det blir bergkamp mot newcastle som blir 1 plasse. Så kommer nok Henry sitt mot man u på andre. Har vollyen til Adams nemt til nå? På passning fra Bould. "That sums it all" som kommentatoren skriker. Vakkert!

 

Tror volleyen til Adams kom på tiende plass, rart.. trodde den skulle komme på topp 5 egentlig..

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 21 2009, 10:58 PM) 171776[/snapback]

Mitt tips

1: Dennis Bergkamp borte mot Newcastle

2: Thomas Rosicky bort mot Liverpool

3: T Henry hjemme Man Utd (2001)

Håper det blir bergkamp mot newcastle som blir 1 plasse. Så kommer nok Henry sitt mot man u på andre. Har vollyen til Adams nemt til nå? På passning fra Bould. "That sums it all" som kommentatoren skriker. Vakkert!

 

Tror volleyen til Adams kom på tiende plass, rart.. trodde den skulle komme på topp 5 egentlig..

 

Kom på 11. Veldig rart.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 21 2009, 10:58 PM) 171776[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Mitt tips

1: Dennis Bergkamp borte mot Newcastle

2: Thomas Rosicky bort mot Liverpool

3: T Henry hjemme Man Utd (2001)

Håper det blir bergkamp mot newcastle som blir 1 plasse. Så kommer nok Henry sitt mot man u på andre. Har vollyen til Adams nemt til nå? På passning fra Bould. "That sums it all" som kommentatoren skriker. Vakkert!

 

Tror volleyen til Adams kom på tiende plass, rart.. trodde den skulle komme på topp 5 egentlig..

 

Kom på 11. Veldig rart.

Synd, er et av det første målene eg tenker på når eg tenker på fine mål i Arsenal. Men er kanskje fordi det ble gjort av Mr. Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare blir det mye synsing i en slik kåring, men det er selvsagt en langt større andel scoringer her fra de senere år pga av alderen på de som stemmer. Vi som er litt eldre vil nok ha Bradys scoring mot Tottenham i 78 på en høyere plass en nr. 19 :)

Link to comment
Share on other sites

Er det peneste mål eller mål som var viktige (og som eventuelt er pene)? Hvis det er sistnevnte er det så klart målet til Thomas i 89 som bør vinne. Slike kåringer er veldig subjektive, så jeg pleier sjelden å legge mye i de. Jeg legger merke til at listen for det meste kun består av gode skudd. For all del, mange av dem er spektakulære, men bare Gerrard alene har vel 20-30 av disse. I Wengers tid har vi utrolig mange fine spillemål og det slike mål veldig få andre klubber scorer. Bare se her: http://www.youtube.com/watch?v=0habEZozCAk. Vieiras to på slutten er klasse! Bergkamps mål er eventuelt en verdig vinner, et jeg ikke skjønner han klarer når man ser på foten hans idet den treffer ballen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...