Jump to content

Sesongavslutninga


Nilsen

Recommended Posts

Hvis vi skal foregripe begivenhetenes gang en smule, kan det tegne seg til å bli en real sesonginnspurt for Arsenal:

 

-Dersom vi går videre til semifinalen i FA-Cupen må den helgens planlagte bortekamp mot Liverpool utsettes.

-Dersom vi og/eller Liverpool går videre til semifinalene i Champions League er første ledige kampdato tirsdag/onsdag 12/13 mai i terminlista.

 

Da vil vi kunne få følgende maiprogram:

 

Lørdag 2. Porthsmouth - borte

Tirs/Onsd 5/6. Semifinale CL

Lørdag 9. Chelsea - hjemme

Tir/Ons 12/13. Liverpool - borte

Lørdag 16. Man U - borte

Søndag 24. Stoke - hjemme (siste PL-kamp)

Onsdag 27. Champions League-finale - Roma

Lørdag 30. FA-cup Finale - Wembley

 

Skulle det bli så er det forsåvidt bare å si opp alle forpliktelser i hjemlandet denne måneden og flytte til koksholmen! Dette kan bli ganske så gøy!

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært koselig med litt ekstra motivasjon i eksamenstida :). Vi begynner å få viktige spillere tilbake fra sykestua og andre som begynner å komme i god form. I fjor var vi fantastiske i starten, men svakere på slutten. Blir det omvendt i år? Vi har fortsatt ikke hatt en lengre periode der vi har vært i fantastisk form.

 

Det at Arshavin ikke kan spille CL har faktisk sine fordeler ved at han alltid vil være uthvilt til FA-cup- og PL-kampene. Russeren har vist veldig gode takter for oss og kommer til å avlaste Fabregas ved at kapteinen ikke får alt ansvaret for mesterparten av det kreative på midtbanen.

 

Det mai-programmet der er noe av det sykeste jeg har sett. Heldigvis MÅ vi ikke alle kampen i ligaen. Om vi kommer på 2., 3. eller 4. stiller jeg meg litt likegyldig til. Kommer vi forbi Villa, noe jeg føler meg sikker på at vi gjør, er jeg fornøyd med det. Man samler ikke på andre- og trdjeplasser i ligaen, KUN førsteplasser. I de to andre turneringene derimot, må atl klaffe hver kamp. I FA-cupen er vi 3 kamper unna et etterlengtet trofé. Vinner vi den cupen tangerer vi også rekorden til Man U.

 

Det kan ende opp med å bli en skuffende sesong uten pokaler og CL-plass, men den kan også slå helt den andre veien. Jeg har mer troen på sistnevnte situasjon. Dette kommer til å bli en meget spennende sesongavlsutning!

Link to comment
Share on other sites

Kan bli litt av sesongavslutning!

 

Viktige kamper kommer på rekke og rad om dagen nå, og det tror jeg egentlig er veldig greit. Vi har fått to seire på rad nå og fortsetter vi med å få en god flyt nå så tror jeg vi kan komme til å få en veldig god avslutning på sesongen.

 

Spillerne kommer tilbake nå også, som gjør at troppen vår vil være vesentlig bredere og sterkere enn den har vært tidligere i sesongen, og det på akkurat riktig tidspunkt. Roma er neste, og forhåpentligvis klarer vi å slå dem ut, men det kommer til å bli veldig tøft.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

*** 16 KAMPER IGJEN? ***

 

Hvis alt går på skinner har vi 16 kamper igjen av sesongen, i verste fall er det bare 12.

Dette kan bli en fantastisk sesongavslutning. Hvis Arsenal gjør sin del av jobben, kan kampprogrammet de neste 2 månedene inneholde disse godbitene:

 

 

Man U x4

Chelsea x2

Liverpool x2

Villareal x2

Man C

Wigan

Newcastle

Portsmouth

Stoke

Middlesboro

 

Litt vel optimistisk å håpe på 16 seire, men vi vet det er mulig å slå alle disse lagene. Bare å komme seg til finalene ville vært en fantastisk revansje etter dårlig høst og middels vinter spillemessig og resultatmessig. Som den optimisten jeg er, tror jeg vi får mange gylne øyeblikk i tida som kommer.

 

Bring on Newcastle!

Link to comment
Share on other sites

*** 16 KAMPER IGJEN? ***

 

Hvis alt går på skinner har vi 16 kamper igjen av sesongen, i verste fall er det bare 12.

Dette kan bli en fantastisk sesongavslutning. Hvis Arsenal gjør sin del av jobben, kan kampprogrammet de neste 2 månedene inneholde disse godbitene:

 

 

Man U x4

Chelsea x2

Liverpool x2

Villareal x2

Man C

Wigan

Newcastle

Portsmouth

Stoke

Middlesboro

 

Litt vel optimistisk å håpe på 16 seire, men vi vet det er mulig å slå alle disse lagene. Bare å komme seg til finalene ville vært en fantastisk revansje etter dårlig høst og middels vinter spillemessig og resultatmessig. Som den optimisten jeg er, tror jeg vi får mange gylne øyeblikk i tida som kommer.

 

Bring on Newcastle!

Når jeg leser dette har jeg lyst til å se dette i lys av andre tråder hvor sesongen fremstilles som mislykket og mange uttrykker mistillit til AW.

Jeg mener sesongen er mislykket så langt. Det er jo mislykket at vi ligger på CL-plass i ligaen, at vi er i semifinale i FA-cup og kvartfinale i Ch-Lig. Spesielt dårlig er sesongen også med tanke på at vi har hatt menge skader.

Link to comment
Share on other sites

*** 15 KAMPER IGJEN? ***

 

- minimum 11

 

Man U 1-4 kamper

Chelsea 2-3 kamper

Liverpool 1-2 kamper

Villareal 2 kamper

Man C

Wigan

Portsmouth

Stoke

Middlesboro

Everton 0-1 kamper

Barca 0-1 kamper

Bayern M 0-1 kamper

 

Fikk ikke sett hele kampen i går. Var litt opptatt med å få i meg øl, vin og brennevin. Sjanglet allikevel ned på fotballpuben akkurat da scoringene begynte å renne inn. Der traff jeg en gjeng gamle kjente som er Liverpoolfans. De satte meg inn i sakene: ManU og Chelsea hadde tapt, Almunia hadde laget og reddet straffe, og Arsenal hadde vært det beste laget. Med slørete blikk så jeg gutta briljere og spille feiende flott Arsenalfotball. Nå er vi gode!

 

Etter kampen ble jeg gratulert av mine Liverpoolvenner, og de mente at Liverpool skulle hjelpe oss ved å slå Aston Villa på søndag. Jeg tok på meg en bråkjekk og arrogant mine og hevdet at jeg kun kikket oppover på tabellen og fortalte dem at en Villaseier ville passet meg utmerket. Det var deilig å se overraskelsen og frykten i øynene deres. Et Arsenallag i flyt er i mine øyne favoritt til å vinne enhver fotballkamp - uansett motstander.

 

Vi kan maksimalt oppnå 79 poeng i PL, noe som neppe holder til ligagull i år. United kan tillate seg en serieinnspurt med 4 seire, 2 uavgjort og 3 tap, og allikevel ende opp på 79 poeng.

 

Jeg krysser fingrene for en skadefri internasjonal pause - og gleder meg til fortsettelsen.

 

Bring on Manchester City!

Link to comment
Share on other sites

*** 15 KAMPER IGJEN? ***

 

- minimum 11

 

Man U 1-4 kamper

Chelsea 2-3 kamper

Liverpool 1-2 kamper

Villareal 2 kamper

Man C

Wigan

Portsmouth

Stoke

Middlesboro

Everton 0-1 kamper

Barca 0-1 kamper

Bayern M 0-1 kamper

 

Fikk ikke sett hele kampen i går. Var litt opptatt med å få i meg øl, vin og brennevin. Sjanglet allikevel ned på fotballpuben akkurat da scoringene begynte å renne inn. Der traff jeg en gjeng gamle kjente som er Liverpoolfans. De satte meg inn i sakene: ManU og Chelsea hadde tapt, Almunia hadde laget og reddet straffe, og Arsenal hadde vært det beste laget. Med slørete blikk så jeg gutta briljere og spille feiende flott Arsenalfotball. Nå er vi gode!

 

Etter kampen ble jeg gratulert av mine Liverpoolvenner, og de mente at Liverpool skulle hjelpe oss ved å slå Aston Villa på søndag. Jeg tok på meg en bråkjekk og arrogant mine og hevdet at jeg kun kikket oppover på tabellen og fortalte dem at en Villaseier ville passet meg utmerket. Det var deilig å se overraskelsen og frykten i øynene deres. Et Arsenallag i flyt er i mine øyne favoritt til å vinne enhver fotballkamp - uansett motstander.

 

Vi kan maksimalt oppnå 79 poeng i PL, noe som neppe holder til ligagull i år. United kan tillate seg en serieinnspurt med 4 seire, 2 uavgjort og 3 tap, og allikevel ende opp på 79 poeng.

 

Jeg krysser fingrene for en skadefri internasjonal pause - og gleder meg til fortsettelsen.

 

Bring on Manchester City!

Hvis de folka sa at Arsenal hadde vært det beste laget FØR scoringene kom, tar de helt feil. I 1.omgang var Newcastle best, de siste 35min var vi best.

 

Og en ting til: Heia Lpool i dag. Hvorfor?

 

- Håper Lpool vinner serien, ikke Manu

- Vi bør ha noen poeng tilgode på Villa når vi kommer til midten av april. Derfra og utover har vi et MYE MYE tøffere program enn Villa. Når Villa er ferdig med de tre neste kampene sine, har de kun "svake" lag igjen... Helst bør vi ha minimum 6poeng forsprang...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

*** 14 KAMPER IGJEN? ***

 

- minimum 10

 

Man U 1-4 kamper

Chelsea 2-3 kamper

Liverpool 1-2 kamper

Villareal 2 kamper

Wigan

Portsmouth

Stoke

Middlesboro

Porto 0-2 kamper

Everton 0-1 kamper

Barca 0-1 kamper

Bayern M 0-1 kamper

 

En dominerende seier over Manchester City har nå gitt oss en 6-poengs luke ned til Aston Villa. Tiden er inne for å kikke oppover på tabellen - ikke nedover. Det var mange som var gode på lørdag. Mine favoritter var Kolo, Sagna, Song, Denilson og Walcott. Storformen virker å være i anmarsj, og jeg gleder meg til fortsettelsen. 17 kamper på rad i PL uten tap er solid.

 

Allerede i morgen er det CL-kamp nede i Spania. Nøkkelen må være å få med seg et godt resultat inkludert bortemål. I mine øyne er vi klare favoritter over to kamper, men tiden vil vise. Håper Nasri er kvitt forkjølelsen og at kneet til Walcott klarte seg etter lørdagens behandling. Jeg gleder meg vilt!

 

Bring on Villareal!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

*** 11 KAMPER IGJEN? ***

 

- minimum 9

 

Man U 3-4 kamper

Chelsea 2 kamper

Liverpool

Portsmouth

Stoke

Middlesboro

Everton 0-1 kamper

Barca 0-1 kamper

 

 

Nå begynner det å svinge skikkelig. Vi har alle muligheter til å fremstå som et av verdens beste lag. Trenger bare å vinne disse kampene på en overbevisende måte. Vi er vel underdogs mot Chelsea på lørdag, og ihvertfall mot Liverpool på Anfield. Jeg har troen på at dette skal bli noe stort. Jeg kan ikke vente.

 

Bring on Chelsea!

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke Chelsea 2-3 kamper?

 

- Premier League

- FA Cup

- Champions League?

 

regner med du vet det er moan u vi skal møte i semien, men det er 2 kamper mot chelsea igjen, første på lørdag og neste helg?

 

men er vel en fare for at vi får 3 kamper på rad mot united no, noen som vet det eller?

Link to comment
Share on other sites

18.4: Chelsea (FA Cup-semi, nøytral bane)

21.4: Liverpool (PL, borte)

26.4: Middlesbrough (PL, hjemme)

29.4: Manchester United (CL-semi, borte)

2.5: Portsmouth (PL, borte)

5.5: Manchester United (CL-semi, hjemme)

10.5: Chelsea (PL, hjemme)

16.5: Manchester United (PL, borte)

24.5: Stoke City (PL, hjemme)

27.5: Champions League-finale? Barcelona/Chelsea

30.5: FA Cup-finale? Everton/Man Utd

 

Slik ser den gjenværende terminlisten ut

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke Chelsea 2-3 kamper?

 

- Premier League

- FA Cup

- Champions League?

 

regner med du vet det er moan u vi skal møte i semien, men det er 2 kamper mot chelsea igjen, første på lørdag og neste helg?

 

men er vel en fare for at vi får 3 kamper på rad mot united no, noen som vet det eller?

Nei, pacman, her er det du som tar feil. Vi kan potensielt møte Chelsea 3 ganger slik unitedfan...not skriver

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke Chelsea 2-3 kamper?

 

- Premier League

- FA Cup

- Champions League?

 

regner med du vet det er moan u vi skal møte i semien, men det er 2 kamper mot chelsea igjen, første på lørdag og neste helg?

 

men er vel en fare for at vi får 3 kamper på rad mot united no, noen som vet det eller?

 

Vi kan faktisk ende opp med å spille 3 kamper til mot Chelsea, dersom Chelsea slår ut Barca og vi slår ut United. Da vil det bli CL-finale mot Chelsea, altså potensielt 3 kamper B)

Link to comment
Share on other sites

Huff, vet ikke om jeg tåler denne sesonginnspurten! Dette blir rett og slett for spennende. Og som den pessimisten jeg er frykter jeg at Arsenal roter bort alt i sluttfasen, og ManU sikrer seg fem trofeer.. det ville bare vært så typisk. De pleier å rote til seg seieren akkurat når de trenger det. Det er som Lineker en gang sa; "fotball er et spill der 22 menn kjemper om en ball, og der tyskerne ender opp som vinnere", så kan man bytte ut "tyskerne" med "ManU".

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Huff, vet ikke om jeg tåler denne sesonginnspurten! Dette blir rett og slett for spennende. Og som den pessimisten jeg er frykter jeg at Arsenal roter bort alt i sluttfasen, og ManU sikrer seg fem trofeer.. det ville bare vært så typisk. De pleier å rote til seg seieren akkurat når de trenger det. Det er som Lineker en gang sa; "fotball er et spill der 22 menn kjemper om en ball, og der tyskerne ender opp som vinnere", så kan man bytte ut "tyskerne" med "ManU".

 

 

Ikke så rart man tenker slik når man ser på de siste årene, men arsenal har også en sterk historie hvor de drar frem noe spesielt og drar i land "gullet" Så vi får håpe de klarer det i år :)

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det ikke så hektisk som det kunne blitt, etter at vi i dag tapte mot Chelsea.

Det som er bra med en sesong som denne, er at det ikke akkurat flommer over av salgsobjekter (folk som er ønsket av andre klubber) i Arsenal. Det er vel nesten bare Fabregas, og kansje Walcott og vPersie pga kontraktstrøbbel.

Litt dumt er det jo at det kanskje ikke er noen som vil kjøpe de vi vil ha vekk...

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det ikke så hektisk som det kunne blitt, etter at vi i dag tapte mot Chelsea.

Det som er bra med en sesong som denne, er at det ikke akkurat flommer over av salgsobjekter (folk som er ønsket av andre klubber) i Arsenal. Det er vel nesten bare Fabregas, og kansje Walcott og vPersie pga kontraktstrøbbel.

Litt dumt er det jo at det kanskje ikke er noen som vil kjøpe de vi vil ha vekk...

 

Kan jo håpe noen vil ha Adebayor da - så kan vi bruke de penga på noe smart. ;p Eller at noen kan ta Silvestre fra oss. Men ellers får vi håpe alle blir.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...