Jump to content

Vårt skadefrie lag -


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Det er jo influensasesong ;)

 

Gikk tilbake til side 1 og ser at tråden ble startet i 2009. Et laangt sterkere lag

vi kunne mønstre den gang, spesielt offensivt... :-|

 

2009 : Walcott, En kanongod Arshavin, Bendtner, Fabregas, Nasri, Eduardo, RvP, Adebayor,

 

2012: En-skygge-av-seg-selv-Arshavin, Walcott, Cazorla, Podolski,Gervinho, Oxy, Chamakh, Giroud

 

På de offensive plassene er det ikke èn spiller jeg ville foretrukket fra dagens lag i startelleveren. Fab > Cazorla - Arshavin 09 > Walcott, Ox - Nasri > Podolski,Gerv - RvP,Ade,Eduardo > Giroud, Chamakh

 

Mitt lag idag:

 

WS

 

Bac- Per - Kosci - Gibbs

 

Diaby - Arteta - Wilshere

 

Walcott - Giroud<---- Cazorla

Link to comment
Share on other sites

Alvorlig bekymret over at både Diaby og Gibbs nå tydeligvis har en status som "ukjent" på når de er tilbake. Hadde virkelig håp om at Gibbs var over problemene sine nå og vi mister både defensiv trygghet og offensivt driv uten han. Podolski har mistet helt gnisten uten Gibbs på overlapp.

 

Diaby ser jeg nå helt bort fra kan noensinne få en sentral rolle i klubben, og forstår også at et nytt førstevalg på VB må inn i neste vindu. Om det skjer? Kan aldri tenke meg det.

Link to comment
Share on other sites

Det som er urovekkende var at Wenger igjen satset på at Diaby skulle holde seg skadefri. Var også skeptisk til Gibbs sine skadeproblemer, men det virket jo som om Santos holdt nivået. Dessverre så har han vært elendig siden han kom tilbake fra skadeoppholdet sitt i våres. Kan skjønne at Wenger ikke gjorde så altfor store grep. Var adskillig mye mer skeptisk til Sagna/Jenkinson på høyrebacken, men der har det jo gått strålende.

 

Håper virkelig at vi henter inn Izaguirre fra Celtic samtidig som vi kvitter oss med Santos. Som Gibbs er han meget god fremover og bakover. Stor fart også og vil trolig heller ikke koste allverden. Er også i sin beste alder (blir 27 i mai).

 

Diaby burde vi rett og slett bare bli kvitt, men klarer ikke å se at det er så mange klubber som vil være interesserte såfremt vi krever tilnærmet 0 i overgangssum. Høy lønning og ekstremt skadeplaget pleier sjeldent å være attraktivt. Hvis man vil ha en spiller i nogenlunde samme "mould" så har man Moussa Sissoko som i sommer er ute av kontrakt med Toulouse. Ser gjerne han som direkte Diaby erstatter eller Chuks Aneke hvis han har en stor utvikling hos Crewe (som virker å være tilfellet pdd).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Henter opp denne tråden igjen. Vi har nå i mine øyne et tilnærmet skadefritt førstelag. Så hvorfor ikke sette opp den ellevern man synes er best?

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Cazorla* - Xhaka

Iwobi - Özil - Sanchez

Giroud**

* Kan fort hende at Cazorla ikke blir den beste partneren for Xhaka, men setter han opp på rent talent. Uansett så har vi en meget god midtbane med Xhaka, Cazorla, Coquelin, Ramsey og Elneny.

 

** Giroud får "nikket" på topp, men tror at Perez kommer til å bli førstevalg etterhvert. Må bare gi han litt mer tid. Tror også han vil passe bedre med spillere som Iwobi, Özil, Sanchez og Xhaka enn det Giroud gjør. Giroud er dog et meget solid andrevalg.

Link to comment
Share on other sites

Enig i laget hvis en tenker ren klasse. Coqzorla fungerte meget bra i 2015 og passer muligens bedre sammen pdd også. Kan være at Xhaka og Caz blir litt for like i form av at begge er ballsentraler (?) Håper ikke Ramsey har klippe-kortet sitt når han kommer tilbake fra skaden.

Er han god nok skal han selvsagt spille, personlig er jeg av den oppfatning av at han har fått langt mer spilletid enn fortjent i lange perioder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...