Jump to content

Rosenborg


Fredriktc

Recommended Posts

Ikke det at jeg følger med på tippeligaen noe særlig, men tenk deg at du bor i Afrika, og spiller i et lag med mørkhudete spillere.. de kaller deg for europeer, hadde du ikke reagert?

hadde kanskje syns det var en rar ting å si, men rasistisk hadde det ikke vært...

Link to comment
Share on other sites

- Annan anklager Aarøy for å være rasist i kampen i vår. Aarøy sa bare "afrikaner", og det har ingenting med rasisme å gjøre. Hadde noen her reagert om en afrikaner hadde sagt "europeer" til dere? Annan hadde i kampen bitt Aarøy, og skjønte nok at han hadde en dårlig sak. Da fant han ut at han skulle fiske litt etter sympati ved å spille rasismekortet.

 

Tror du skal være litt forsiktig med å konkludere for bastant Raven. For det første sa (ropte) Aarøy angivelig både idiot og afrikaner. Isolert sett så er det ikke noe i veien for at man kan være begge deler, altså idiot i tillegg til at han er en afrikaner, men sett i en slik kontekst så er det kanskje ikke så merkelig om Annan oppfatter det som rasistisk? Han kan godt oppfatte det som rasistisk, selvom det ikke er intendert fra Aarøys side. Syns du ikke det er litt merkelig at Aarøy velger å referere til Annan som afrikaner all den tid han høyst sannsynlig kan navnet hans? Hvorfor ikke like gjerne si at Annan er en idiot i stedet for å si at afrikaneren er en idiot.

 

Jeg skulle likt å vite hvordan du så bastant kan konkludere med at Annan spilte på "rasismekortet" for å slippe unna en svak sak mht til biting? Er det ikke like plausibelt at han opplevde det å bli kalt jævla afrikaner som rasistisk uavhengig av bitinginsidenten? La oss si det sånn, jeg syns Annan har en god sak i dette tilfellet, jeg syns ikke det er akseptabelt å kalle han for jævla afrikaner.

 

Sir John, det er forskjell på å kalle noen afrikaner og jævla afrikaner. Bare det å kalle noen afrikaner kan være ment å såre, avhengig av tonen, måten og konteksten det sies i.

Link to comment
Share on other sites

Bare det å kalle noen afrikaner kan være ment å såre, avhengig av tonen, måten og konteksten det sies i.

 

Jo, hvis en har bestemt seg for det på forhånd så kan det nok det. Spørsmålet var om jeg ville følt meg støtt av at noen kalte meg europeer (f.eks. "slapp av din europeer") gitt at jeg spilte i en afrikansk liga. Svaret på det er nei, hvorfor i all verden skulle jeg det?

 

Kunne utbrodert dette i det lange og det brede, men jeg vil da bevege meg i gråsonen for hva dette forumet er ment å skulle inneholde.

Link to comment
Share on other sites

Nils Arne Eggen må være den dummeste treneren i Norsk toppfotball.

 

Makan for noe tøv han kommer med, og samtidig påstår han at Martin Andresen tøver. Martin har bare vært rolig og saklig HELE veien.

 

Han bør beskyttes fra seg selv snart og holde kjeft i media en stund fremover. Og det er da INGEN som har antydet rasisme i alt dette, før Eggen skal "minne" oss på det.

 

RBK har i tillegg hatt sinnssykt mye flaks og dommeravgjørelser med seg i nesten samtlige kamper i Tippeligaen. Hadde det ikke vært for dette hadde VIF vunnet gull i år.

 

helt enig i at nils arne dummet seg ut i går, men å si at mannen som har vunnet mer enn noen andre i norge kommer til å gjøre, blir vel muligens litt for dumt. nei forresten, det blir noe av det dummeste jeg noen gang har hørt. men hans oppførsel ovenfor vif treneren er ikke akseptabel. muligens en reaksjon på at lille-martin har vært ut i media å prøvd seg med psykologisk spill. rbk er rett og slett alt for goe for de andre lagene. en forbannet elendig liga, med alt for mange dårlige lag. rbk er langt i fra det storlaget det en gamg var, men de har kulturen til å bygge seg opp igjen. det er det ingen andre lag i norge som har.

Link to comment
Share on other sites

Sir John, det er forskjell på å kalle noen afrikaner og jævla afrikaner. Bare det å kalle noen afrikaner kan være ment å såre, avhengig av tonen, måten og konteksten det sies i.

Mulig Annan føler seg støtt, men det er ikke rasisme. Ikke i nærheten engang

Link to comment
Share on other sites

Har alltid respektert det Nils Arne står for, men etter denne saken har han definitivt mistet noen stjerner hos meg. Intervjuet som han hadde sammen med Martin var rett og slett pinlig. Når han så neste dag minner oss om Annans hudfarge, ja det blir det bare dumt.

 

Det er to stykker som må ta en runde med seg selv. Det er Nils Arne og Annan.

 

Hilsen Charlie som styrer unna begge lag. Heia LSK! :P

Link to comment
Share on other sites

Har alltid respektert det Nils Arne står for, men etter denne saken har han definitivt mistet noen stjerner hos meg. Intervjuet som han hadde sammen med Martin var rett og slett pinlig. Når han så neste dag minner oss om Annans hudfarge, ja det blir det bare dumt.

 

Det er to stykker som må ta en runde med seg selv. Det er Nils Arne og Annan.

 

Hilsen Charlie som styrer unna begge lag. Heia LSK! :D

Heia LSK! :P

Link to comment
Share on other sites

Annans klyping har vekket langt sterkere reaksjoner enn overfallene på John Anders Bjørkøy, Geir Ludvig Fevang mv. Dét provoserer meg!

 

"Annan-saken" burde forblitt en notis - uavhengig av Nils Arne Eggens barnslige opptreden i efterkant.

Bjørkøy og Fevang-episodene er selvsagt verre, men

- I denne saken kan man si 100% sikkert at Annan gjør det han gjør med vilje. Det kan man ikke si om de episodene du nevner (selv om det kan se slik ut, hvert fall på Heinz Müller).

- I motsetning til Müller og Barsom, er Annan en spiller som har vært innblandet i mange slike ting tidligere, og det gjør jo sitt til at saken får de dimensjoner den får.

- Eggens latterlige opptreden er ironisk nok med på å skape dette oppstyret.

- Kampene LSK-Start, og FFK-Odd er ikke det samme som en seriefinale mellom RBK og VIF

 

Disse tingene er med på å gjøre saken større, selv om "overgrepene" isolert sett var verre på Fevang og Bjørkøy

Link to comment
Share on other sites

Har alltid respektert det Nils Arne står for, men etter denne saken har han definitivt mistet noen stjerner hos meg. Intervjuet som han hadde sammen med Martin var rett og slett pinlig. Når han så neste dag minner oss om Annans hudfarge, ja det blir det bare dumt.

 

Det er to stykker som må ta en runde med seg selv. Det er Nils Arne og Annan.

 

 

Støttes !

 

Overraskende hvor "på jordet" Eggen var her.. Trodde han var mer fornuftig enn som så!

 

Annan er en idiot.. Dyktig spiller, men en skikkelig idiot

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...