Jump to content

Hvem bør bli verdensbestespiller 2008


Recommended Posts

Synes det er lite å diskutere på at Ronaldo fikk prisen i 2008. Når det gjelder årets pris, 2009, blir nok det grei skuring for en viss kunstner ved navn Leo Messi. Han kom opp på sitt nåværende nivå noe sent til å kjempe om 08-tittelen, men i år skal konkurrentene få slite med å ta knekken på argentineren.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er hvordan man "regner ut" årets spiller. Hvis det er basert på sesongen 07/08 er det klart Ronaldo sin pris. Er det derimot basert på kalenderåret 2008, er det ingen tvil om at Messi har vært bedre. Ronaldo var god frem til og med mai, mens Messi har vært strålende hele året. Ronaldo har vært høyst ordinær i høst/vinter. I tillegg kan man jo trygt si at EM ikke var noe å skryte av for CRonaldo

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er hvordan man "regner ut" årets spiller. Hvis det er basert på sesongen 07/08 er det klart Ronaldo sin pris. Er det derimot basert på kalenderåret 2008, er det ingen tvil om at Messi har vært bedre. Ronaldo var god frem til og med mai, mens Messi har vært strålende hele året. Ronaldo har vært høyst ordinær i høst/vinter. I tillegg kan man jo trygt si at EM ikke var noe å skryte av for CRonaldo

 

Enig med deg her, hvis det er 07/08 er det vel ingen tvil om at Ronaldo har fortjent prisen. Men hvis det derimot er bare kalenderåret 2008 så er det ingen tvil om at Messi har vært mye bedre enn det Ronaldo er.

 

Så langt denne sesongen har han vel 20 mål og 10 assists på 22 kamper, og hever alltid laget med sitt nærvær, rett og slett en genial spiller og per dags dato er han verdens beste ifølge meg.

Link to comment
Share on other sites

Det at Ronaldo faktisk ble Verdens beste spiller igjen, syntes jeg er feil på en del punkter. Er ikke bare fotballegenskapene det skal gå utpå?

 

Jeg tenker på Messi som en mye bedre spiller enn det Ronaldo er på mange måter, så jeg tar utgangspunkt ifra det.

 

Prestasjoner, Kalenderåret 2008:

Jeg syntes at Ronaldo har vært veldig opp og ned denne sesongen. Prestasjonene svinger fra uke til uke, kamp til kamp og han har heller ikke hatt noen voldsomme skadeavbrekk som han kunne lagt skylden på. Når Manchester United ikke presterer, presterer heller ikke Ronaldo og blir grinete og prøver på ufine ting.

 

Jeg har vel ikke sett så veldig mye av Messi til å uttale meg noe om hvordan han har spillt fra uke til uke, men i et lag som Barcelona å prestere uke etter uke selvom laget har vært veldig opp og ned, kanskje til og med snu kampen med sin eminente teknikk og spillerforståelse.

 

Lojalitet, Kalenderåret 2008:

Ronaldo sagaen holdt på i hele sommer, og har holdt på både før og etter det også. Denne sagaen holdt jo på hele sommer, helt til Fergie tilslutt fikk overbevist Ronaldo om å bli med, ny kontrakt(?) etter at Ronaldo hadde kommet med intervju som "I'd love to play for Real Madrid" "I do miss Spain, and I wont denie rumours about me moving." Det er et tegn på at spilleren ikke er særlig lojal mot klubben sin, og viss jeg husker rett måtte det til en ny kontrakt for å få Ronaldo til å bli.

 

Messi har vært linket til Chelsea, Real Madrid og AC Milan. Hver gang Messi har blitt linket til en annen klubb har han gått fort ut å sagt at han er fornøyd med hvordan han har det i Barcelona, og at han ikke har noen intensjoner om å bytte klubb i nær fremtid. Barcelona fansen har aldri tvilt på unggutten, og viss han har blitt plassert på benken har han aldri kommet med et ord som ligner på en klage. Messi imponerer stort på dette feltet.

 

Holdning, Kalenderåret 2008:

Ronaldo er vel en av de minst "jordnære" persona jeg veit om. Han er det jeg ser på som den største klysa i hele vide verden, og jeg hater det! Sier at gullballen, og player of the year 2008 ikke kom som et sjokk for han, og at han hadde forventa å vinne den. Forkastelig, etter min bedømming er han ikke verdens beste spiller en gang. Når noe går mot han, eller laget syter han og gjør ufine ting.

 

Messi, vet lite om dette og. Men han dedikerer målene sine til spillere viss han bare gjør en enkel "put-in," herlig å se på når han oser av selvtilitt, og han blir ikke så grinette viss han ikke presterer, eller viss laget ikke presterer. I en alder av 21 år, er han en av de spillerene med best holdning i gamet.

 

Konklusjon: Messi syntes jeg fortjener denne bemerkningen mye mere enn det Ronaldo gjør, og jeg syntes det er en feil avgjørelse å si at Ronaldo er verdens beste, kanskje fysisk sett, men ikke psykisk eller på noen annen måte. Ronaldo er ikke overlegen når det gjelder fysisk heller, så dette syntes jeg er feil.

- Lundasus -

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes at Ronaldo har vært veldig opp og ned denne sesongen. Prestasjonene svinger fra uke til uke, kamp til kamp og han har heller ikke hatt noen voldsomme skadeavbrekk som han kunne lagt skylden på. Når Manchester United ikke presterer, presterer heller ikke Ronaldo og blir grinete og prøver på ufine ting.

 

Dette er faktisk helt feil! Ronaldo var ute fra juli til langt inn i årets sesong. Det er ingen tvil om at dette har svekket ham betraktelig, og har den største skylden i Ronaldos formsvikt. Han har ennå ikke fått hvilt tilstrekkelig til at han kan fullføre restitureringen grunnet tett kampprogram.

 

Jeg har vel ikke sett så veldig mye av Messi til å uttale meg noe om hvordan han har spillt fra uke til uke, men i et lag som Barcelona å prestere uke etter uke selvom laget har vært veldig opp og ned, kanskje til og med snu kampen med sin eminente teknikk og spillerforståelse.

 

Hele Barcalaget har i år fremstått som en meget sterk enhet, og spilt utrolig godt. Messi er selvfølgelig deres beste spiller, men å si at han nærmest er den eneste spilleren som presterer, er veldig langt fra sannheten.

 

Messi, vet lite om dette og. Men han dedikerer målene sine til spillere viss han bare gjør en enkel "put-in," herlig å se på når han oser av selvtilitt, og han blir ikke så grinette viss han ikke presterer, eller viss laget ikke presterer. I en alder av 21 år, er han en av de spillerene med best holdning i gamet.

 

Jeg skjønner ikke hvor du tar dette fra? Messi har i løpet av 2008 (mulig det første var i 07) laget to mål der han var sist på ballen med hånden, og har fått mye kritikk for å falle lett. Riktignok får han mange spark som ikke viser så godt, men det får da vitterlig Ronaldo også.

 

PS: Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg forsvarer Ronaldo og kritiserer Messi, da sistnevnte er en av mine største favoritter innen the beautiful game, mens førstnevnte er det helt motsatte.

Link to comment
Share on other sites

Kåringen av beste spiller har intet med om spilleren er lojal, sympatisk eller noe annet enn hva han prestere på banen å gjøre.

 

Jeg ser ikke på så mye fotball med unntak av Arsenal. Av det jeg så i fjor så var Ronaldo desverre den overlegent beste spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes at Ronaldo har vært veldig opp og ned denne sesongen. Prestasjonene svinger fra uke til uke, kamp til kamp og han har heller ikke hatt noen voldsomme skadeavbrekk som han kunne lagt skylden på. Når Manchester United ikke presterer, presterer heller ikke Ronaldo og blir grinete og prøver på ufine ting.

 

Dette er faktisk helt feil! Ronaldo var ute fra juli til langt inn i årets sesong. Det er ingen tvil om at dette har svekket ham betraktelig, og har den største skylden i Ronaldos formsvikt. Han har ennå ikke fått hvilt tilstrekkelig til at han kan fullføre restitureringen grunnet tett kampprogram.

 

Jeg har vel ikke sett så veldig mye av Messi til å uttale meg noe om hvordan han har spillt fra uke til uke, men i et lag som Barcelona å prestere uke etter uke selvom laget har vært veldig opp og ned, kanskje til og med snu kampen med sin eminente teknikk og spillerforståelse.

 

Hele Barcalaget har i år fremstått som en meget sterk enhet, og spilt utrolig godt. Messi er selvfølgelig deres beste spiller, men å si at han nærmest er den eneste spilleren som presterer, er veldig langt fra sannheten.

 

Messi, vet lite om dette og. Men han dedikerer målene sine til spillere viss han bare gjør en enkel "put-in," herlig å se på når han oser av selvtilitt, og han blir ikke så grinette viss han ikke presterer, eller viss laget ikke presterer. I en alder av 21 år, er han en av de spillerene med best holdning i gamet.

 

Jeg skjønner ikke hvor du tar dette fra? Messi har i løpet av 2008 (mulig det første var i 07) laget to mål der han var sist på ballen med hånden, og har fått mye kritikk for å falle lett. Riktignok får han mange spark som ikke viser så godt, men det får da vitterlig Ronaldo også.

 

PS: Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg forsvarer Ronaldo og kritiserer Messi, da sistnevnte er en av mine største favoritter innen the beautiful game, mens førstnevnte er det helt motsatte.

Mine meninger, mitt synspunkt, men jeg svarer for det.

 

Ronaldo hadde en skade i ankelen, som han fikk i begynnelsen av Juli og var tilbake tidlig i September for å spille Champions League kamp, der han spilte hele kampen. Han hadde også spilt noen reserve kamper før dette, og det var ikke et tilbakeslag, sånn egentlig. Ronaldo's formsvikt tror jeg er noe psykisk og noe fysisk.

 

Jeg tar dette fra at hver gang det går i motgang for Manchester United, eller Ronaldo så gir han opp. Han rett og slett blir grinette, og slutter helt å fungere. Ta foreksempel kampen mot oss, da han ble stoppet gang på gang av Clichy, og til slutt ga opp, prøvde å bytte side, men ble stoppet av Sagna. Og til slutt trekte inn i midten og ga opp. Får han ikke til noe, så blir han grinette. Og når han skårer disse nydelige målene hans blir han så ovenpå og kvalm å se på, f.eks etter frispark-målene.

 

Messi er en mye mer ydmyk person, han har kanskje blitt litt revet med etter alle spekulasjonene om at han var den "nye" Maradonna, men syntes ellers at han er en herlig person.

 

Barcelona er og har vært et bra lag veldig lenge, men det er også resten av ligaen. Man kan se at det svinger veldig i Primera Divisjon til tider. Da du ser resultater som 5-4 eller 3-4 med små marginer så vinner det ene laget. Det er sånnt som Messi er så god på, og jeg har sett mange kamper der hvor Messi viser seg å være hjernen bak et hvert angrep de siste 20-30 minuttene.

 

Tapapa. Du mener kanskje ikke at lojalitet og holdning har noe å si om man er verdens beste eller ikke, det har med den psykiske mentale delen, som da forårsaker formsvikt og selvtilitt. Mener jeg, hvertfall sånn det burde være, syntes jeg.

- Lundasus -

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...