Jump to content

Gary Lewin


Kim

Recommended Posts

Ifølge denne artikkelen har Gary Lewin fått beskjed fra Capello at han ønsker å ha en fysio på heltid. Gary Lewin skal visstnok ha tatt det tunge valget og bestemt seg for å slutte i Arsenal, for å ta fatt på heltidsjobb i FA.

 

Dette ryktet kan nok vise seg å stemme, selv om det kommer fra tribalfootball, etter som det gikk en del rykter for noen dager siden, om at Arsenal hadde sikret seg fysioterapeuten til en annen engelsk klubb.

 

Gary Lewin er anerkjent som Englands beste innenfor sitt felt, og har vært en viktig brikke i Wenger's Arsenal. Er trist hvis han nå forlater oss.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne artikkelen har Gary Lewin fått beskjed fra Capello at han ønsker å ha en fysio på heltid. Gary Lewin skal visstnok ha tatt det tunge valget og bestemt seg for å slutte i Arsenal, for å ta fatt på heltidsjobb i FA.

 

Dette ryktet kan nok vise seg å stemme, selv om det kommer fra tribalfootball, etter som det gikk en del rykter for noen dager siden, om at Arsenal hadde sikret seg fysioterapeuten til en annen engelsk klubb.

 

Gary Lewin er anerkjent som Englands beste innenfor sitt felt, og har vært en viktig brikke i Wenger's Arsenal. Er trist hvis han nå forlater oss.

 

 

Jeg mener å ha lest at vi allerede har skaffet oss en erstatter, den tidligere fysioterapeuten til Norwich. Husker ikke hva han heter i farta.

 

I alle tilfeller var det på tide å skille lag med Lewin. Vi har hatt unormalt mange skade på våre spillere og det er på tide å at man gjør noen endringer i det medisinske opplegget. Jeg leser at Van Basten har vært misfornøyd med hvordan skadene til Van Persie har blitt fulgt opp av oss. Barcelona klarte vel å fikse Henry sine ryggproblemer, noe vi ikke klarte. I tillegg mener jeg å huske at tjekkerne var veldig misfornøyde med behandlingen Rosicky fikk når han ble skadet gang på gang etter sine comeback.

 

Hele det medisinske støtteapparatet må vurderes ut i fra hvilke resultater de oppnår med å holde våre spillere friske. Jeg kan ikke forstå annet enn at de må få "ikke bestått" for sitt arbeid de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne artikkelen har Gary Lewin fått beskjed fra Capello at han ønsker å ha en fysio på heltid. Gary Lewin skal visstnok ha tatt det tunge valget og bestemt seg for å slutte i Arsenal, for å ta fatt på heltidsjobb i FA.

 

Dette ryktet kan nok vise seg å stemme, selv om det kommer fra tribalfootball, etter som det gikk en del rykter for noen dager siden, om at Arsenal hadde sikret seg fysioterapeuten til en annen engelsk klubb.

 

Gary Lewin er anerkjent som Englands beste innenfor sitt felt, og har vært en viktig brikke i Wenger's Arsenal. Er trist hvis han nå forlater oss.

 

 

Jeg mener å ha lest at vi allerede har skaffet oss en erstatter, den tidligere fysioterapeuten til Norwich. Husker ikke hva han heter i farta.

 

I alle tilfeller var det på tide å skille lag med Lewin. Vi har hatt unormalt mange skade på våre spillere og det er på tide å at man gjør noen endringer i det medisinske opplegget. Jeg leser at Van Basten har vært misfornøyd med hvordan skadene til Van Persie har blitt fulgt opp av oss. Barcelona klarte vel å fikse Henry sine ryggproblemer, noe vi ikke klarte. I tillegg mener jeg å huske at tjekkerne var veldig misfornøyde med behandlingen Rosicky fikk når han ble skadet gang på gang etter sine comeback.

 

Hele det medisinske støtteapparatet må vurderes ut i fra hvilke resultater de oppnår med å holde våre spillere friske. Jeg kan ikke forstå annet enn at de må få "ikke bestått" for sitt arbeid de siste årene.

 

Dette syns jeg blir helt feil å si, Tapapa.

 

Lewin er den klart beste fysio'n i England og det er jo en grunn til at landslaget har brukt han siden 1996 og vil nå ha han på fulltid.

Derimot syns jeg det er litt rart at landslaget trenger en fysio der på heltid siden det går lengre perioder hvor landslaget ikke har samlinger. Kunne vel bare hatt samme rolle som nå.

 

Klart det kan diskuteres om kanskje spillerne i Arsenal risket for tidlig innimellom eller har treningsmetoder som er skadefremmende.

Jeg sier ikke at det medisinske apparatet er feilfritt, men det er vel mer spilletypene Wenger har kjøpt inn de siste 3-4 årene og deres styrke som ikke går særlig sammen med den fysiske belastningen Premier League er. Mange av dem er små og tekniske og er for svak fysisk når de kommer.

 

Spesielt Van Persie og Rosicky har hatt mange skadeproblemer og dette er skader jeg syns ligner på det f.eks. Owen og Vegard Heggem i sin tid slet med. Muskulatur som ikke tåler belastningen rett og slett.

Ofte går de ut med strekkskader e.l., men jeg har vanskelig for å se at Lewin & co. skal ha noe særlig skyld i dette.

 

Syns dette er interessant i forhold til nyansatte Reynolds fra Norwich:

"Arsenals mange utenlandske spillere reiser ofte til hjemlandet hvis de er ute i lengre skadeopphold. En oppgave for Reynolds kan også bli å reise å se til de aktuelle spillerne der de oppholder seg, og slik sett ha bedre kontroll med progresjonen."

 

Kanskje det er folk utenom klubben som ikke gjør jobben sin?

Skal jo sies at det i bunn og grunn er Arsenals ansvar, men regner med de har gode kontakter rundt om i verden. De sendes vel ut sånn at Arsenals støtteapparat kan konsentere seg mer om spillerne rundt kamp og trening.

 

At landslagstrenere går ut å klager syns jeg blir bare tull. Her snakker vi om spillere som blir sendt på totalt uviktige landskamper midt i sesongen og kommer tilbake med skader. Husker jeg ikke feil ble Van Persie skadet i en privatlandskamp i høst og har aldri vært helt bra siden den gang. Han kunne jo spille kamper på slutten av sesongen, men jeg vil si at han ble svært forsiktig matchet av Wenger.

Rosicky har jo hatt muskel og strekkskader siden han kom til England, så der er det vel like mye spilleren selv som har problemer.

 

Henry sliter fortsatt med ryggskaden han fikk for 2 år siden. Måtte forlate treninga tidlig for Frankrike senest for 2 dager siden med noe lignende plager.

 

Uansett, skader kan oppstå på mange måter og stort sett er det tilfeldigheter inne i bildet.

Vi har hatt uflaks, men vi må bare leve med det.

Link to comment
Share on other sites

Dette syns jeg blir helt feil å si, Tapapa.

 

Lewin er den klart beste fysio'n i England og det er jo en grunn til at landslaget har brukt han siden 1996 og vil nå ha han på fulltid.

Derimot syns jeg det er litt rart at landslaget trenger en fysio der på heltid siden det går lengre perioder hvor landslaget ikke har samlinger. Kunne vel bare hatt samme rolle som nå.

 

Klart det kan diskuteres om kanskje spillerne i Arsenal risket for tidlig innimellom eller har treningsmetoder som er skadefremmende.

Jeg sier ikke at det medisinske apparatet er feilfritt, men det er vel mer spilletypene Wenger har kjøpt inn de siste 3-4 årene og deres styrke som ikke går særlig sammen med den fysiske belastningen Premier League er. Mange av dem er små og tekniske og er for svak fysisk når de kommer.

 

Spesielt Van Persie og Rosicky har hatt mange skadeproblemer og dette er skader jeg syns ligner på det f.eks. Owen og Vegard Heggem i sin tid slet med. Muskulatur som ikke tåler belastningen rett og slett.

Ofte går de ut med strekkskader e.l., men jeg har vanskelig for å se at Lewin & co. skal ha noe særlig skyld i dette.

 

Syns dette er interessant i forhold til nyansatte Reynolds fra Norwich:

"Arsenals mange utenlandske spillere reiser ofte til hjemlandet hvis de er ute i lengre skadeopphold. En oppgave for Reynolds kan også bli å reise å se til de aktuelle spillerne der de oppholder seg, og slik sett ha bedre kontroll med progresjonen."

 

Kanskje det er folk utenom klubben som ikke gjør jobben sin?

Skal jo sies at det i bunn og grunn er Arsenals ansvar, men regner med de har gode kontakter rundt om i verden. De sendes vel ut sånn at Arsenals støtteapparat kan konsentere seg mer om spillerne rundt kamp og trening.

 

At landslagstrenere går ut å klager syns jeg blir bare tull. Her snakker vi om spillere som blir sendt på totalt uviktige landskamper midt i sesongen og kommer tilbake med skader. Husker jeg ikke feil ble Van Persie skadet i en privatlandskamp i høst og har aldri vært helt bra siden den gang. Han kunne jo spille kamper på slutten av sesongen, men jeg vil si at han ble svært forsiktig matchet av Wenger.

Rosicky har jo hatt muskel og strekkskader siden han kom til England, så der er det vel like mye spilleren selv som har problemer.

 

Henry sliter fortsatt med ryggskaden han fikk for 2 år siden. Måtte forlate treninga tidlig for Frankrike senest for 2 dager siden med noe lignende plager.

 

Uansett, skader kan oppstå på mange måter og stort sett er det tilfeldigheter inne i bildet.

Vi har hatt uflaks, men vi må bare leve med det.

 

Du skriver veldig mye fornuftig her Caribo, men jeg klarer ikke å bli helt overbevist alikevel.

 

1. Selv om Lewin har vært knyttet til det engelske landslaget i lang tid betyr det ikke at han er den beste i England. Det betyr heller ikke at han er den beste vi kunne fått om vi i tillegg rekrutterte fra utlandet.

 

2. Jeg beskylder heller ikke Lewin for å være direkte skyld i alle skadene. Jeg håper da inderlig at vi har et stort medisinsk apparat rundt laget vårt i tillegg.

 

3. Hvis det er slik at vi rekrutterer spillere som er spesielt utsatte for skader, så er det helt betimelig å sette spørsmålstegn til hvordan vi foretar våre medicals i forkant av nyrekrutteringer.

 

4. Man kan skylde på uflaks hvis det er noe som skjer en sjeldent gang. Skadene vi har hatt i en årrekke kan neppe bare skyldes uflaks.

 

5. Det er vel ikke bare vi som sender våre spillere til landslagsoppdrag til store deler av verden. Mulig det er en del inkompetanse hos mange landslag, men er det noen grunn til at våre spillere systematisk skulle bli utsatt for slik inkompetanse i større grad enn spillere fra Manu eller Chelsea?

 

6. Jeg er åpen for at måten vi spiller på kan være en delforklaring på at vi er skadeutsatte, men er det hele forklaringen?

 

Til syvende og sist må HELE det medisinske støtteapparatet evalueres og forsterkes der vi ikke er gode nok. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at Manu og Chelsea gjør en bedre jobb enn oss på akkurat dette området. Rekruttering av en ny fysioterapeut er forhåpentligvis et steg i riktig retning i så måte.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne artikkelen har Gary Lewin fått beskjed fra Capello at han ønsker å ha en fysio på heltid. Gary Lewin skal visstnok ha tatt det tunge valget og bestemt seg for å slutte i Arsenal, for å ta fatt på heltidsjobb i FA.

 

Dette ryktet kan nok vise seg å stemme, selv om det kommer fra tribalfootball, etter som det gikk en del rykter for noen dager siden, om at Arsenal hadde sikret seg fysioterapeuten til en annen engelsk klubb.

 

Gary Lewin er anerkjent som Englands beste innenfor sitt felt, og har vært en viktig brikke i Wenger's Arsenal. Er trist hvis han nå forlater oss.

 

I dette intervjuet med Reynolds virker det absolutt ikke som han skal erstatte Lewin, men tvert i mot styrke det medisinske apparatet.

Link to comment
Share on other sites

Da er det klart, Lewin forlater oss til fordel for det engelske landslaget.

 

Gary Lewin to join England team on full-time basis

Chartered Physiotherapist Gary Lewin is to leave Arsenal Football Club after nearly 30 years association with the Club.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...full-time+basis

Link to comment
Share on other sites

Dette var litt triste nyheter.

 

Gary har sittet på benken så lenge jeg har fulgt denne klubben. Mannen er anerkjent for sitt arbeid, både i Arsenal og på det engelske landslaget.

 

Når det er sagt, så har jeg ingen problemer med at Gary søker nye utfordringer. Etter så mange år i en og samme klubb, så er det forstålig at en forandring fryder.

 

Ellers tror jeg det er tilfeldig at nettopp Arsenal har fått kjørt seg med såpass mange skader. At landslagstrenere hinter om ditt og datt tar jeg med knusende ro. De synes vel det er greit å fordele litt ansvar når deres stjerner uteblir i mange kamper.

 

Så får vi se om den nye er flinkere med fingrene enn gamle gode Gary. Ønsker Reynolds lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer definitivt til å savne Gary på første rad der han sitter og flirer av faktene til Wenger. Jeg ønsker ham lykke til videre og takker ham for alt han har gjort for Arsenal og våre motstandere. Han har nok redda noen karrierer. De nyeste er vel Terry og Eduardo.

 

Hyll Gary Lewin!

Link to comment
Share on other sites

Veldig trist å miste han, fordi han har vært en såpass viktig brikke i støtteapparatet vårt i mange mange år. Ønsker han uansett lykke til i sin "nye" jobb! Kan jo hende han en dag kommer tilbake til oss også - skulle ikke forundre meg i såfall ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...