Jump to content

Spillervurdering sesongen 07/08


vegfos

Recommended Posts

Her en en tråd hvor vi skal legge ut karakterer over prestasjoner sesongen 07/08(skala 1-10)

 

Her er mine meninger:

Almunia: 6 - Godkjent, er sikker. Men redder få poeng med mesterredninger

Lehmann: 4 - En sutrekopp og tabbekeeper, men har stått godt etterhvert når han har fått sjansen

Fabianski: 5 minus - Har stått veldig lite, ikke vist seg frem, men viser potensiale

 

Sanga: 8 - en veldig god førstesesong, over all forventning. Kommer til å bli lysende

Hoyte: 5 - Har gjort seg bort og har gjort det godt. Midt på treet sesong

Toure: 6,5 - Har vært ekstremt på sitt beste, men en sjelden dårlig avsluttning trekker ned

Gallas: 7 - har vært jevn i prestasjonene og vært en kaptein, noe slurv men har vært god

Senderos: 6 - Skyllebøtta til arsenal men har ikke gjordt seg bort, mange gode oppredner på slutten av sesongen

Song: 5,5 - Har vist et stort potensiale med så få kamper

Clichy: 8,5 - Arsenals desidert beste. Jevn, god og vilje så det holder

Traore: 5 - Er veldig ung og man ser det, men gode opptrendner i carlig cup

 

Eboue: 5,5 - Viser tydelig at han spiller i en ny posisjon, men ser ut som spillet har vokst utover i sesongen, blir spennende og se hvordan spillet blir neste sesong

Walcott: 6,5 - Har hatt ekstreme opptrendner. Men en lite involvert start trekker ned

Hleb: 7,5 - Fantastisk og tragisk. Veldig ustabil og til tider sinnsykt god

Fabregas: 7,5 - For en sesongstart han hadde, men mangler krefter til slutt

Flamini: 8 - uvurdelig god, mange gode opptrender

Rosicky:6,5- er umulig gi høyere grunnet skader

Diaby: 5,5 - Vært god til tider andre ganger dårlig, håper å se forbedring til neste sesong

Denilson: 5,5 - God i carling cup, en skade ødelegger sesongen hans

 

Adebayor: 7,5 - En veldig god sesong, selv om mye klager i slutten av sesong så har han betydd utroolig mye

Van Persie: 6,5 - En sinnsykt god start og så en skade.......

Bendtner: 5,5 - Skårt mange viktige mål, men alt i alt litt for tøft for han hittil

Eduardo. 6,5 - Skårte, hadde assist og gjorde så arsenal vant, men så skadet

 

Wenger: 7 - En god start og innledning på sesongen, burde ha forutsett slitasje på troppen og at skader kunne komme

Link to comment
Share on other sites

7 på Eduardo og 7,5 på Flamini så er vi enig!

 

Jeg gir Flamini en 9'er uten å nøle.

 

Er er vel litt og ta i, vertfall med tanke på hva dem Clichy og Sagna har fått. Vil si meg veldig enig med det som vegfos har sotte sammen.

Link to comment
Share on other sites

Vel vegfos. Clichy ned på 8, og Fabregas opp til 8,5, så er vi enige. Selv om Clichy og Flamini har vært gode, så mener jeg det ikke kan finnes tvil i at Fabregas er årets spiller. At ikke alle ser det tror jeg har med forventninger å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

De 3 beste:

 

1. Sagna (9,5)

- Har vært tryggheten selv bakover, og hurtig og smart framover. Statistikk offentliggjort nylig har også vist at han har vært den beste backen i PL denne sesongen. Etter at han ble skadet, har forsvaret vårt virket atskillig mer shaky. Også psykologisk har han virket trygg og sterk. Enda et geni-kjøp av Wenger. Cheers!

 

2. Flamini (9,4)

Alt det fornuftige of Flaminis kvaliteter er forlengst blitt sagt. Han pleide å være en av stallens dårligste spillere, og vurderte i sommer å stikke til en annen klubb. Han bestemte seg imidlertid for å bli og jobbe med seg selv og bli bedre istedenfor å syte og skylde på klubben og alle andre. Det var nettopp det han gjorde, og i løpet av en sesong er han blitt en av PLs beste midtbanespillere. Det står det så utrolig respekt av, og sier noe om Flaminis bunnsolide psykologiske styrke. FLAMINI SOM KAPTEIN NESTE SESONG!!!

 

3. Walcott (8,5)

Fikk mye pepper, men lot seg ikke psykes ut av det. Tenåringen har i løpet av sesongen bare blitt bedre og bedre til tross for begrenset med muligheter til å vise seg fram. Har endelig skåret i ligaen, og det kommer garantert flere neste sesong! Ingen kommer til å huske Liverpool-kampen for resultatet , men for Walcotts fantastiske raid. :lol: :D

 

 

De 3 dårligste:

 

1. Lassana Diarra (4).

 

Sytepave uten like. For alt jeg vet startet masingen hans på turen fra Chelsea til Arsenal, og man kunne høre han mase fortsatt da han kjørte av gårde til Portsmouth. I steden for å bli og kjempe om plassen sin forsøkte han å mase seg til plass. Han visste jo nøyaktig hva han gikk til da han valgte å komme til Arsenal. De få gangene han spilte, var han anynom og uten kreativitet. God skje lov stakk han.

 

2. Gilberto (4,5).

 

Større skuffelse er det lenge siden jeg har opplevd. Gilberto var knallgod ifjor, klarte seg bra som kaptein og skåret hele 10 mål i ligaen. Denne sesongen har luften vært helt ut av ham. Hadde en god kamp mot Man.Utd. igår, men det er ikke nok til å redde ham. Treig, ukonsentrert og mangler kreativitet.

 

3. Eboué (5).

 

Eboué har fått nok kjeft som det er, så jeg skal ikke gi han huden full her. Det er jo egentlig ikke hans feil at Wenger velger å bruke han hver kamp, og det ut av posisjon. Han prøver sikkert sitt beste, men han er rett og slett ikke god nok. Slurvete, mange feilpasninger, dårlig til å avslutte, filmer mye og er ofte stygg.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i litt av det alle sier, men her er mine bedømmelser:

 

Almunia: 6, Helt enig i det som har blitt sagt! Stabil, men føler ikke han er kapabel til å gjøre de helt avgjørende feberredningene. Har vært stabil og god nok til å beholde plassen som første keeper i mine øyne.

Lehman: 4.5, Begynner med to utilgivelige tabber og viker fortjent til side for Almunia. Har jo vert god i kampene han har fått sjansen siden men likevel så for det være grenser for hvor mye sutring man skal godta fra den kanten.

Fabianske: 5.5, Har aldri vært meningen at han skulle spille ye førstelags fotball denne sesongen, men har levert bra i cc og utenom. Genialt potensial spesielt på streken!

 

Sagna: 9, Han har tatt verdens hurtigste og fysisk tøffeste liga med storm. PLs beste back denne sesongen og en bauta i vårt forsvar denne sesongen.

Hoyte: 5, Han har vært ubestemt og hviser mangel på førstlags fotball når han for sjansen. Men var god som midtstopper i cc!

Toure: 6.5, Toure er en forsvars spiller av rang. Spilte meget bra og opp mot forventningene i store deler av sesongen, men har vært ruskete på backen i avgjørende kamper.

Gallas: 7.5, Han har i følge spillergruppen fungert veldig bra som kaptein. Sier det han mener på godt og vondt og jeg syntes han har vært stø og stått frem nærmest hele sesongen til nå, men litt ruskete i avgjørende kamper på slutten(tror han begynner å bli sliten! Spilt omtrent alt av kamper).

Song: 6, Har hatt få sjanser, men hviser et veldig potensial og syntes han har tatt et lite steg opp i år.

Senderos: 6.5, Han spilte som skrekkelig bra i Toures fravær, men har blitt et lite nr for lite ved møte av klasselag/klassespisser!

Clichy: 9, Har vært KLASSE over denne gutten! Vokst skikkelig og er den beste venstre backen i PL imo og ifølge statistikken.

Traore: 6, Har vært god de fleste gangene han har fått sjansen og gir han 6 for ble så imponert over han mot Liverpool(har vist tydlige svakheter ved det defensive flere ganger men) Ekstrem hurtighet og teknikk og det defensive tror jeg kommer med flere kamper.

 

Hleb: 8, Han går fra verdens beste fotball spiller imo til en rotete og ubestemt spiller. Har vært genial i det meste av sesongen, og uten han ser man hvor mye laget trenger han. Kunne dog ha bidratt med fler mål.

Eboue: 6, Han er ofte slurvete og klønete, men jeg mener han har kvalitetene som trengs i den rollen han spiller. Direkte i spillestilen og med et veldig driv. Tror han kan bli god på kanten neste sesong!

Fabregas: 8.5, Han er hjernen i det meste offensivt og har bidratt med en del mål. Har dalt litt utover sesongen, men det er deffinitivt grunnet alt for lite hvile. (men føler faktisk at laget klarte seg bedre uten Fab, men med Hleb, enn motsatt)

Flamini: 9.5, Har gjort Arsenal til et bedre lag. Rett og slett heeeeeelt vital for at dette laget har gjort det såpass bra. Trommestikker som flyr rundt på banen og har en psyke og innsats høyere ennn noen andre.

Gilberto: 4, Kom aldri helt inn i laget etter CA, men det er det en grunn til. Treg slurvete og passer ikke inn i sesongens spillestil. Hadde kanskje høye forventninger men dette blir min karakter. Spilleren som har frustrert meg mest på banen. Skal ha mye for den sindige og profesjonelle siden sin!

Denilson: 4.5, Spilte bra i CC, men skader osv har fått han ut av rytmen og mye av sesongen. Har gått litt under mine forventninger til han.

Diaby: 6, Han har vært litt over middels. Hviser ofte sin glimrende teknikk og skudd, men for ofte egoistisk og ødlegger litt av farten i pasningsspillet vårt. Men jeg har sansen for karen og tror han blir riktig bra.

Rosicky: 6.5, Han har bidratt bra i de få kampene skader har unnet han. Vår målfarligste midtbane som forhåpentligvis slipper sykestua i så stor grad neste sesong.

Walcott: 7, Han har tatt et stort steg i en deilig retning. Blir fort like god som Ronaldo imo!(Mye mindre klysete og mye mindre filming) Har jo ikke fått så mange sjanser, men er virkelig på riktig vei og har et grusomt bra potensiale.

 

Eduardo: 7.5, Han har gjort det veldig bra i sin første sesong, så lenge han fikk lov :lol: Han var grunnen til Adebayors scorings orgie. Hans smarte bevegelser ga Adebayor rom og de passer meget bra sammen. Hadde en periode med mange mål i tilegg. God debut sesong mener jeg!

Adebayor: 8, Man river seg i håret over alle de forspilte sjansene, men han har bidratt med over 20 mål og har denne sesongen gitt oss en ekstre dimensjon offensivt.

Van Persie: 7, Han kom veldig bra i gang og jeg gledet meg til å se han bli toppscorer i PL en stund. Desverre så kom jo selvsagt skadene på rekke og rad og vi mistet en klassespiller over en alt for lang periode.

Bendtner: 6.5, Han har begynt å score litte grann, men er enda ikke helt der oppe. Noen veldig gode forestillinger, men for vente til neste sesong før han virkelig blir en spiss å asosiere med mål. Er ofte god som en "impact" spiller fra benken.

 

Wenger: 7, Vi var uheldige med skader og dommere, og til tross for ekstrem fin fotball til tider så er en troféløs sesong ikke heeeeelt nok.

 

Arsenal FC: 8.5

 

Alt i alt er jeg jo ganske fornøyd med sesongen. Det har gått mye bedre enn fryktet, men selvsagt så er det bittert at alt krongler seg til mot slutten av sesongen. Vi har hatt uflaks og det var bare ikke helt vår tur til å vinne noe stort denne sesongen! Den er enda ikke "ferdig", men for vår del er det ikke mye mer å spille om.... Vi leverer best av alle i verden på vårt beste, spesielt angrepsmessig, og det er bra å bygge videre på til neste sesong. Takk for alt, til nå denne sesongen, kjære AFC og håper noen unge(nordtveit) i de resterende kamper.

 

Til slutt beklager jeg eventuelle skrivefeil, men skrev fort og orker ikke edite :D

Link to comment
Share on other sites

Walcott blant de 3 beste? :D

 

Han har hatt mange gode innhopp men spillere som Fabregas, Clichy og Hleb har vært bedre. Spesielt Clichy!

 

Jeg vurderte han litt ut fra hans forutsetning før sesongen. Med tanke på hvor lite han har fått spille, synes jeg han har prestert svært godt. Spesielt i noen CL-kamper var han helt fenomenal.

 

Enig i at Clichy har hatt en veldig god sesong. Men han mangler litt av den tryggheten bakover som Sagna har. Jeg er sikker på at den kommer neste sesong. :D

 

Hleb har også hatt en veldig fin sesong, men han skårer rett og slett for lite til å spille ving/spiss 2. Synes han ofte virker redd for å skyte og sentrer ballen videre i gode skuddposisjoner.

 

Fabregas holdt til karakter 10 i høst, han var rett og slett fantastisk. Den formen fant han aldri helt igjen etter at han ble kom tilbake fra skade.

Link to comment
Share on other sites

Almunia: 7

Lehmann: 6

Fabianski: 4

 

Sagna: 8+

Hoyte: 5

Toure: 7-

Gallas: 7+

Senderos: 7

Song: 6 (+)

Clichy: 8

Traore: 6

 

Eboue: 5-

Walcott: 7

Hleb: 8-

Fabregas: 8

Flamini: 9

Rosicky: 6+

Diaby: 6

Denilson: 5+

Adebayor: 8+

Van Persie: 6+

Bendtner: 6+

Eduardo. 7+

dette så mer realistisk ut ja. men den siste delen av sesongen til adebayor er ikke verdt en 5 er en gang. derfor gir jeg han 7.

Link to comment
Share on other sites

Må si at midtstopperene har spilt elendig i det siste og må ta mye skyld for mange unødvendige mål imot! F.eks:

 

Arsenal - Liverpool = Elendig av forsvaret/midtstopperene. Blir eid av Crouch. I CL kampen kunne Toure gjort noe mer..

 

Man Utd - Arsenal = Klumsete hands av Gallas.

 

Liverpool - Arsenal = Dårlig av Senderos, dårlig av Toure!

 

Og mange flere(Alle de uavgjort kampene). Midtstopperene våre slipper inn så utrolig mange unødvendige mål!

Link to comment
Share on other sites

Må si at midtstopperene har spilt elendig i det siste og må ta mye skyld for mange unødvendige mål imot! F.eks:

 

Arsenal - Liverpool = Elendig av forsvaret/midtstopperene. Blir eid av Crouch. I CL kampen kunne Toure gjort noe mer..

 

Man Utd - Arsenal = Klumsete hands av Gallas.

 

Liverpool - Arsenal = Dårlig av Senderos, dårlig av Toure!

 

Og mange flere(Alle de uavgjort kampene). Midtstopperene våre slipper inn så utrolig mange unødvendige mål!

Men likevel :) Hele sesongen må tas i betrakning! Og i de siste kampene har både angrep/forsvar stokket seg litt, men sesongen over ett er meget positiv for de fleste!

Link to comment
Share on other sites

Almunia 7

Lehmann 6

Fabianski 5

 

Sagna 8

Hoyte 5

Toure 6

Senderos 6

Song 6

Clichy 8

Traore 5

Gallas 7

 

Eboue 6

Gilberto 6

Hleb 7

Fabregas 8

Flamini 9

Rosicky 6

Diaby 6

Denilson 5

 

Walcott 6

Adebayor 7

Bendtner 6

Van Persie 6

Eduardo 5

 

Ikke mange over 7 her. Jeg er veldig fornøyd med deler av sesongen, men mange av spillerne står ikke distansen. I forsvar har vi kanskje de to beste backene i premier league. Sagna og Clichy har spilt svært bra.

Midtforsvaret har gjort noen rare ting som trekker ned.

 

Midtbanen hadde en god sesongstart, og det kunne se ut som om vi hadde midtbanespillere som kunne avgjøre kamper. Det stoppet de med, og dette trekker ned. At vi spiller så mange uavgjorte kamper uten at noen av midtbanespillerne viser killer-egenskaper ved å skore mål er ikke godt nok. Jeg tenker da spesielt på Hleb.

 

Fremme er jeg passe fornøyd med Adebayor. Men med det offensive spillet og laget vi har, skulle det bare mangle om ikke angriperne våre skorer. Han gjorde det, men stoppet opp før sesongen er over. Det er trekker ned!

 

Og Walcott.... det er bare ikke mulig å gi ham en 7`er!!! ;)

 

Arsene Wenger får en 8 av meg!

Link to comment
Share on other sites

Mine vurdeinger:

Almunia 6

Lehmann 6

Fabianski 4+

 

Sagna 8+

Hoyte 5

Toure 6+

Senderos 6+

Song 6-

Clichy 9-

Traore 4+

Gallas 7+

 

Eboue 6

Gilberto 6-

Hleb 7+

Fabregas 8

Flamini 8+

Rosicky 7-

Diaby 5-

Denilson 5

 

Walcott 6

Adebayor 7+

Bendtner 6

Van Persie 6

Eduardo 8-

 

Wenger: 10

 

Keeperplassen har vi èn klassekeeper på, og det er Lehmann. Hadde det ikke vært for en skjev sesongstart, hadde snittet hans vært høyere hos meg. Almunia har hatt mange stødige opptredener, men samtidig gjør han også en del merkelig. Fabianski har gjort det greit nok i ligacupen. Har ikke sett ham på reservelaget.

 

Forsvaret gjør det noe svakt i midten, men vi har to verdensklassebacker. Toure har hatt en del stødige opptredener, men også mange middelmådig prestasjoner utover sesongen. Det samme gjelder Gallas.

 

Midtbanen imponerer kraftig til tider, men særlig Hleb har skuffet til tider. Rosicky har vært mye skadet, men etter min mening spilt godt når han har vært utpå. Hans skadefravær har gjort at midtbanen som helhet har fungert langt dårligere enn hva den kunne.

 

Angrep.. Adebayor har spilt fantastisk, men dessverre dabbet en hel del av etter hvert. Eduardo imponerte meg veldig, men dessverre får vi ikke se ham igjen på lenge. Robin van Persie har vært mye skadet. Han var God i seriestarten, men har slitt litt etter comebacket, men det ser for min del ut som om det begynner å ligne noe nå.

 

Sikkert tullete av meg å gi Wenger 10, men jeg har så stor tro på laget han sitter på nå, at jeg velger å gjøre det allikevel. Vi har vært uheldige som ikke har gjort det bedre. Neste sesong tar vi kanskje the double? ;)

 

Alt i alt en god sesong, men bedre skal det sannsynligvis bli!

Link to comment
Share on other sites

Kommer (kanskje) begrunnelser senere:

 

Manuel Almunia 6

Jens Lehmann 5+

Lukasz Fabianski 5+

 

Bakari Sagna 8

Justin Hoyte 4+

Kolo Toure 7-

Phil Senderos 5+

Alex Song 5+

Gael Clichy 9-

Armand Traore 4

William Gallas 7-

 

Emmanuel Eboue 5-

Gilberto Silva 5-

Aliaksandr Hleb 8

Cesc Fabregas 7+

Matheiu Flamini 8+

Tomas Rosicky 6

Abou Diaby 5

Denilson Nevez 4+

 

Theo Walcott 7-

Emmanuel Adebayor 8-

Nicklas Bendtner 6

Robin van Persie 5+

Eduardo da Silva 7+

 

Arsene Wenger 9+

Fansen 8

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...