Jump to content

Spillerlønninger


Runcie McAdams

Recommended Posts

Listen over de 50 feiteste lønningsposene i fotballen viser at engelske lag dominerer, og verdens beste spillere de to siste årene topper. MEN, jeg merker meg at Arsenal ikke har en eneste av sine spillere på denne listen. Til og med Tottenham har en spiller på listen, nemlig Bent på en 19.plass (Bent? Hvem er det? Kan ikke huske å ha hørt om han i det siste :D ).

 

Nå tviler jeg ikke på at Arsenal betaler spillerne sine mer enn godt nok, men de største stjernene kunne nok tjent på en overgang til andre storklubber.. Til og med til små klubber som Tottenham..

Link to comment
Share on other sites

FØler det er bra at vi ikke er på den listen og selvfølgelig også dårlig..

 

Det beste med å ikke være på den listen er å se at Arsenal-spillerene er ikke i Arsenal bare for pengene, men de er der FOR klubben og hva de brenner for !

 

Det dårlige med det, er når de begynner å tenke mær på pengene enn klubben kan de lett gå til en annen klubb..

 

Men en slik liste viser egentlig ingenting..

Link to comment
Share on other sites

Synest det er kjekt å se at vi ikke er en av klubbene som pøser ut penger på å beholde spillerne i klubben. En ting er at vi gjerne kunne gitt våre største sjerner og viktigeste spillere nok penger til å komme inn på denne lista. Det hadde ikke gjort meg noe. Men må være sikkelig dritt og pøse ut penger på en spiller som så vidt får spilletid.

 

Hadde gremmet meg over alle pengene Tottenham har tap/taper på Bent. Og det samme med Sheva i Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Synest det er kjekt å se at vi ikke er en av klubbene som pøser ut penger på å beholde spillerne i klubben. En ting er at vi gjerne kunne gitt våre største sjerner og viktigeste spillere nok penger til å komme inn på denne lista. Det hadde ikke gjort meg noe. Men må være sikkelig dritt og pøse ut penger på en spiller som så vidt får spilletid.

 

Hadde gremmet meg over alle pengene Tottenham har tap/taper på Bent. Og det samme med Sheva i Chelsea.

 

Det er ingen spillere i verden som trenger å komme inn på en sånn liste !

Spillerne er ikke verdt det, og at Kakà får 1,3 millioner i uka er bare helt latterlig.

Etter kampene mot oss har han vist at han ikke er så spesiell som alle skal ha det til, men det er vel mest på grunn av flamini :D

Link to comment
Share on other sites

Den listen skal taes med en usedvanlig stor klype salt. I ungangspunktet er enhver kontrakt en personlig sak mellom spiller og klubb.

 

Tar vi Arsenal som utgangspunkt, hvor klubben er notert på den lille børsen Ofex, er den en del klare regnskapsmessige, og rapporteringsmessige regler som gjelder. Det eneste Arsenal rapporter er gjennom halvårsrapporter og helvårs regnskapsrapport i forbindelse med generalforsamlingen på høsten. Arsenal`s følger såkalt avvikende regnskapsår, dvs at det går fra 1 juli til 30 juni påfølgende. Årsrapporten blir som regel presentert i september, man kan plukke den frem via link på www.arsenal.com. Her referes det til lønninger som sekkepost pluss man kan konkludere med x-antall highest earners, men disse er anonymisert, og under forutsetning av at ikke spillerne selv, eller agentene, lekker betingelsene, så skal ingen kunne vite hvem som tjener hva i Arsenal. Dette er et "regelverk" som gjelder i de fleste klubber.

Link to comment
Share on other sites

Den listen skal taes med en usedvanlig stor klype salt. I ungangspunktet er enhver kontrakt en personlig sak mellom spiller og klubb.

 

Tar vi Arsenal som utgangspunkt, hvor klubben er notert på den lille børsen Ofex, er den en del klare regnskapsmessige, og rapporteringsmessige regler som gjelder. Det eneste Arsenal rapporter er gjennom halvårsrapporter og helvårs regnskapsrapport i forbindelse med generalforsamlingen på høsten. Arsenal`s følger såkalt avvikende regnskapsår, dvs at det går fra 1 juli til 30 juni påfølgende. Årsrapporten blir som regel presentert i september, man kan plukke den frem via link på www.arsenal.com. Her referes det til lønninger som sekkepost pluss man kan konkludere med x-antall highest earners, men disse er anonymisert, og under forutsetning av at ikke spillerne selv, eller agentene, lekker betingelsene, så skal ingen kunne vite hvem som tjener hva i Arsenal. Dette er et "regelverk" som gjelder i de fleste klubber.

 

Hva me skattelister som kommer ut her i landet da? Er dette noe som også eksisterer i andre land? Dette skal jo forhindre at folk få ulik lønn for likt arbeid. (Hvertfall en av hensiktene).

 

Viss dette er sant så er det det jo en viss mulighet for å finne ut hvor mye en hver fotall spiller tjener. (inkludert reklame inntekter da).

Link to comment
Share on other sites

 

Hva me skattelister som kommer ut her i landet da? Er dette noe som også eksisterer i andre land? Dette skal jo forhindre at folk få ulik lønn for likt arbeid. (Hvertfall en av hensiktene).

 

Viss dette er sant så er det det jo en viss mulighet for å finne ut hvor mye en hver fotall spiller tjener. (inkludert reklame inntekter da).

 

Forsåvidt riktig. Men husk, det du ser på skattelister her i Norge er nettoinntekter, samt nettoformue. Det gir ALDRI et riktig bilde. Det meste kan skjules gjennom eventuelle eide/deleide aksjeseslskaper og andre finurlige måter.

 

Hvorvidt de har dette systemet i England vet jeg faktisk. Men som sagt; det du sjekker gjennom skattelister her på berget gir deg nada bilde av mange personers økonomiske situasjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva me skattelister som kommer ut her i landet da? Er dette noe som også eksisterer i andre land? Dette skal jo forhindre at folk få ulik lønn for likt arbeid. (Hvertfall en av hensiktene).

 

Viss dette er sant så er det det jo en viss mulighet for å finne ut hvor mye en hver fotall spiller tjener. (inkludert reklame inntekter da).

 

Forsåvidt riktig. Men husk, det du ser på skattelister her i Norge er nettoinntekter, samt nettoformue. Det gir ALDRI et riktig bilde. Det meste kan skjules gjennom eventuelle eide/deleide aksjeseslskaper og andre finurlige måter.

 

Hvorvidt de har dette systemet i England vet jeg faktisk. Men som sagt; det du sjekker gjennom skattelister her på berget gir deg nada bilde av mange personers økonomiske situasjon.

 

En meget kvalifisert kjenning av meg uttalte at man i gjennomsnitt kan legge til 100 000 til hver persons årlige inntekt på skattelistene! Dette beviser at slike lister som oftest ikke akkurat er 200% vanntette :D

Har en følelse av at Arsenal ofte inngår prestasjons avhengige avtaler, når de kjøper spesielt. Så skulle ikke overaske meg om flere Arsenal spillere har prestasjons avhengige kontrakts avtaler! :P Og inntekter fra slike avtaler(eks, så så mye etter så så mange mål) kan fort komme utenom sånne lister, derfor jeg tok det opp ;)

Link to comment
Share on other sites

 

En meget kvalifisert kjenning av meg uttalte at man i gjennomsnitt kan legge til 100 000 til hver persons årlige inntekt på skattelistene!

 

Så personer som Stein Erik Hagen, Kjell Inge Røkke etc som ofte står oppført med 0 i inntekt, kan man bare legge til 100 000 på, og så vet man hva de tjener? :D

Link to comment
Share on other sites

Den listen skal taes med en usedvanlig stor klype salt. I ungangspunktet er enhver kontrakt en personlig sak mellom spiller og klubb.

 

Tar vi Arsenal som utgangspunkt, hvor klubben er notert på den lille børsen Ofex, er den en del klare regnskapsmessige, og rapporteringsmessige regler som gjelder. Det eneste Arsenal rapporter er gjennom halvårsrapporter og helvårs regnskapsrapport i forbindelse med generalforsamlingen på høsten. Arsenal`s følger såkalt avvikende regnskapsår, dvs at det går fra 1 juli til 30 juni påfølgende. Årsrapporten blir som regel presentert i september, man kan plukke den frem via link på www.arsenal.com. Her referes det til lønninger som sekkepost pluss man kan konkludere med x-antall highest earners, men disse er anonymisert, og under forutsetning av at ikke spillerne selv, eller agentene, lekker betingelsene, så skal ingen kunne vite hvem som tjener hva i Arsenal. Dette er et "regelverk" som gjelder i de fleste klubber.

 

Hva me skattelister som kommer ut her i landet da? Er dette noe som også eksisterer i andre land? Dette skal jo forhindre at folk få ulik lønn for likt arbeid. (Hvertfall en av hensiktene).

 

Viss dette er sant så er det det jo en viss mulighet for å finne ut hvor mye en hver fotall spiller tjener. (inkludert reklame inntekter da).

 

EDIT: Såg at det var flere som hadde vert innpå samme sak mens eg skrev innlegget.:D

Link to comment
Share on other sites

Tar denne listen med en klype salt, slik jeg gjør med andre lister og kåringer. Tror dog at lista gir en liten pekepinn på hvordan det egentlig ligger an.

 

At Arsenal ikke er på lista overrasker egentlig ikke. Økonomen Wenger har jo solgt unna de etablerte stjernene. Dagens unge mannskap ligger trolig et godt stykke unna f.eks. Henry og Campbell.

 

Uansett, mest gledelig er at Bent og Spudz er på lista. Det eneste som overrasker, er at ikke flere av hans lagkamerater er på lista. Penga sitter løst der borte. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Etter som Vermaelen-tråden no eit virvar av ulike topics, kan ein vel like godt dra løns-debatten inn her. For det er eit interessant tema, verd å diskutere.

 

Eg trur me må ta innnover oss at Arsenal ikkje kan konkurrere med dei aller største klubbane på løn. Korkje i dag, eller i overskueleg framtid. Dei tener meir pengar enn oss, eller får frå snille onklar, og er fylgjeleg i stand til å betale ut meir. Ergo vil dei aller mest attraktive spelarane i utgangspunktet være tapt for oss. Slik er det berre. Og det er jo ein av grunnane til at Arsenal satsar på ungdomslina, med ein viss suksess vil eg hevde. Som nemnt før er vårt lønsbudsjett på over £100 millionar, og det er uhyggeleg mykje pengar. Men Arsenal er ikkje, og skal ikke være, blant klubbane som leier an i denne galoppen. Og eg tykkjer det er heilt greit at ein legg seg nokre nivå under.

 

Så til dette med ambisjonar. Trur nokon i fullt alvor at Arsenal manglar ambisjonar? Trur van Persie og Fabregas det? Dette handlar kun om kva som er mogleg å få til, ut frå dei midlane ein har til disposisjon. Begge desse spelarane var fullt klar over at dei ikkje kom til verdas rikaste klubb, og då kan ein ikkje komme etterpå og forlange at me skal handle som om me var det. Dette er noko me supportarar også må forhalde oss til, sjølv om me kunne ynskje ting var annleis.

 

No skal eg ikkje påstå at ein i Arsenal gjer alle ting rett, og at somme ting ikkje kunne vært handtert betre. I ettertid kan ein slå fast at Flamini-saka vart så sjokkerande amatørmessig utført at det grensar til inkompetanse, og som antakeleg ville fått fylgjer i ei kva som helst anna næringslivsbedrift. Lat oss vone at denne leksa er lært ein gong for alle, for det er ikkje usannsynleg at klubben vår har tapt store summar på denne historia.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...