Jump to content

Arsene's XI


roger_rabbit74

Recommended Posts

Vis man vil ha orginalen så er det jo bare å kjøpe.

 

Laste de ned er en mulighet, eller jeg fikk mine brent av en anne Arsenal venn.

 

Har også video av alle måla til Henry og Bergkamp.

 

Har også en bra video som henter Hornboy, boka burde alle lese værfall den er bra *trebunefeber* :)

Link to comment
Share on other sites

Har også video av alle måla til Henry og Bergkamp.

 

Sett dette, jeg har også sett en av Bergkamp. Man får virkelig sett hvor gjennomtrente målene til Bergkamp er, lite er tilfeldigheter!!

 

Gjennomtrent = noe man har terpet på i treninga gjennom mange år, siden noen kritiserte det uttrykket. Det er hvertfall hva jeg har lært...

Link to comment
Share on other sites

Hva pokker er det jeg leser!?!?

Laster dere ned Arsenalfilmer!?!?

Dere er klar over at disse filmene er beskyttet ved hjelp av åndsverksloven? Hvorfor tror dere det egentlig?

 

 

PS! Hvordan gjennomtrener man et mål egentlig?

gjennomtrente målene til Bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Hva pokker er det jeg leser!?!?

Laster dere ned Arsenalfilmer!?!?

Dere er klar over at disse filmene er beskyttet ved hjelp av åndsverksloven? Hvorfor tror dere det egentlig?

 

 

PS! Hvordan gjennomtrener man et mål egentlig?

gjennomtrente målene til Bergkamp

 

Tja alt kan vel lastenes på nette i dag, om det er straffbart er en anne ting :D

Link to comment
Share on other sites

Hva pokker er det jeg leser!?!?

Laster dere ned Arsenalfilmer!?!?

Dere er klar over at disse filmene er beskyttet ved hjelp av åndsverksloven? Hvorfor tror dere det egentlig?

 

 

PS! Hvordan gjennomtrener man et mål egentlig?

gjennomtrente målene til Bergkamp

 

Tja alt kan vel lastenes på nette i dag, om det er straffbart er en anne ting :D

Man kan også ta med seg en avis i stativene foran kiosken, men det er fortsatt et tyveri selv om det står ute på gaten.

Link to comment
Share on other sites

Hva pokker er det jeg leser!?!?

Laster dere ned Arsenalfilmer!?!?

Dere er klar over at disse filmene er beskyttet ved hjelp av åndsverksloven? Hvorfor tror dere det egentlig?

Så er det vel bare å stikke fingern i jorda og kalle en spade for en spade.

Jeg laster ikke ned filmer, men at veldig veldig mange gjør det over nett og ulovlig er vel noe du visste veldig godt fra før, så trenger ikke virke så overrasket.

 

Synd, men sånn er det jo bare. Selv foretrekker jeg å betale for dem i supportersjappa. Storkoser meg med "Classic victories over Spurs" et par ganger i måneden :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Jeg henter frem denne tråden, ikke på grunn av hva den opprinnelig var ment for, men p.g.a. trådens tittel.

 

Det jeg funderer på, når jeg endrer litt på trådens innhold er hvem Arsene's XI består av sett ti år etter at tråden sist var i aktivitet.

 

Det kunne vært litt artig å høre hva andre her mener er deres favorittellver under (sett historisk) i de nesten 22 årene Wenger har styrt Arsenal. Det er ikke her snakk om et "objektivt" sett beste lag, men om hver enkelt sine favoritter.

Formasjon er selvsagt valgfritt, om det nå er 4-3-3, 4-4-2, 4-3-2-1 osv

 

Her er mine tanker og det er ingen tvil om at mitt lag i stor grad inneholder spillere fra de første ti årene som Wenger styrte denne klubben. Og da prøver jeg å ikke la klubbytter (upopulære sådan) ha en stor innvirkende betydning på mine valg.

 

Målvakt: Her står det for meg mellom Seaman og Lehman, det er for meg ingen andre reelle kandidater. Detter er et vanskelig valg, men for meg så går Seaman seirende ut av den duellen.

Høyre back: Lee Dixon var den første, og etter det har vi bl.a. hatt Lauren, Eboue, Sagna og Bellerin. Jeg var svak for Lauren, DIxon er og blir min favoritt.

Venstre back. Winterburn var med fra start, "Cashley" Cole var den neste som holdt posisjonen i flere sesonger. Andre er bl.a. Clichy, Gibbs, Monreal og denne sesongen (tildels) Kolasinac. Jeg er litt usikker, men igjen så går jeg til originalbesetningen.

Stoppere: Her er for meg Adams selvskreven, men den andre stopperen er litt vanskeligere å velge mellom. Det mange kandidater som har dekket denne posisjonen. Bould, Keown og Sol Campbell er vel de tre jeg velger som de beste kandidatene som Adams makker. Jeg er meget usikker men går for Sol.

DM. Her er valget særdeles enkelt for meg, Patrick Vieira, selv om jeg også har meget stor sans for en spiller som Gilberto.

Offensiv midtbane/kantspillere: Jeg finner det veldig vanskelig å f.eks. plukke en "ren" boks til boks, en "ren" ballfordeler og opplagte vinger på begge sider. Dette skyldes at arsenal offensive midtbane i stor grad har vært meget dynamisk og spillere har vandret en stor del uavhengig av hvilken "posisjonsbås" de blir satt i. Så når det gjelder midtbane så blir det kanskje litt mer flytende fra min side. Det er god spillere i den sentrale offensive delen jeg sliter mest med. Når det gjelder det laget jeg har satt opp så er det spilleren som skal bekle B2B/spillerfordeler jeg er mest usikker på, og det er vel en gammel manns hukommelse som kanskje svikter litt når jeg ikke klarer å komme opp med "bedre" alternativer. Jeg har en følelse av at det er en spiller jeg har glemt i denne sammenhengen. For meg stod valget mellom Fabregas og Cazorla og det var ikke et lett valg og jeg valgte under stor tvil.

Selvsagt så burde jeg funnet plass til en spiller som Overmars, men med to gode kandidater som venstre ving så var jeg ikke i tvil om å velge Pires. Jeg kunne selvsagt satt Overmars på motsatt (feil) kant, men jeg måtte ha plass til Freddie også.

Spisser: Her er det for meg to spillere som utpeker seg og de blir begge tatt med.

 

 

 

 

 

Min formasjon blir 4-4-2

 

Seaman

Dixon - Campbell - Adams - Winterburn

Ljungberg - Fabregas - Vieira - Pires

Bergkamp - Henry

Link to comment
Share on other sites

Lehmann

Sagna - Campbell - Toure - Cole

Ljungberg - Vieira - Gilberto - Pires

Bergkamp - Henry

Knepent mellom Dixon, Lauren og Sagna for meg, samme med Lehmann og Seaman. Når det gjelder de andre plassene så synes jeg valgene var relativt enkle, selv om spillere som Seaman, Adams, Winterburn, Dixon, Lauren, Petit og Fabregas alle kunne hatt en plass på dette laget så føler jeg at disse var de ypperste av de ypperste under Wenger's rike, samtidig som de er det som passet best inn.

Link to comment
Share on other sites

​Seaman


​Lauren - Campbell - Adams - Cole


Ljungberg - Vieira - Fabregas - Pires


​Bergkamp - Henry



​Dette vil nok være mine favoritter fra Wenger regimet, men det er mange klassespillere på hver sin måte som ikke blir tatt med.


En midtbane trio med Gilberto - Vieira - Petit ville vært krutt for dagens mannskap, ikke verdens mest kreative, men hadde nok tatt lurven fra de fleste.






​TAR MED EN GRAHAM VARIANT:



​Seaman


Dixon - Bould - Adams - Winterburn


​Rocastle - Thomas - Davis - Merson


​Smith - Wright


Link to comment
Share on other sites

Førstelaget går på følelser, men er også et lag som kunne overkjørt hvem som helst:

Lehmann

Lauren-Campbell-Koscielny-Monreal

-----Gilberto---Vieira

--Ljungberg--Bergkamp--Pires

----------Henry

 

 

Andrevalg:

Seaman

Dixon--Keown--Mertesacker--Clichy

--------Arteta---Ramsey

--Hleb--Özil---Cazorla

-------------Aubameyang-----

 

Tredjelag (med en del spillere jeg ikke liker like godt i ettertid + Woj og Petit egentlig)

Woj

Sagna--Toure--Adams--Cole

Nasri----Fabregas---Petit--Arshavin (Var helt fantastisk i halvannen sesong, mener også at mål/assist-snittet hans var brilliant selv om han bidro mindre og mindre i banespillet og ikke hadde holdningen som skulle til)

---Van Persie--Anelka

 

 

 

Sterk kvalitet i tre lag hvertfall.

Spillere som Song, Wiltord, Edu, Walcott, Eboue, Kanu, ROSCIKY, Wright, Overmars, Wilshere, Reyes, Lacazette, Mhiki, Vermaelen, Gallas, Parlour osv. kommer ikke med. Litt få engelskmenn. Sikkert glemt mange, men FOR en rekke med kvalitetsspillere vi har hatt i løpet av 22 år. Synd at vi har nesten et helt lag med spillere jeg mener "sviktet" klubben på tidspunkt jeg mener vi trengte dem. Blanding av kvalitet, følelser og status i klubben. Mange glemt sannsynligvis.

 

 

Skuffelses-Elleveren (Stort sett spillere som aldri var gode nok, men som underlig nok fikk en del kamper, husker gode øyeblikk fra alle her):

-----------------Almunia

Debuchy--Squillacci---Stepanovs---Silvestre

Lucas Perez-------Denilson----Flamini (Hadde en god sesong)--Gervinho

---------------Chamakh-----Bendtner-

 

Debuchy, Perez og Chamakh hadde nok mest uflaks, fikk ikke nok sjanser og/eller skader på feil tidspunkt. Resten var hentet inn på feil tidspunkt i karrieren, for dårlige eller hadde ræva holdninger.

 

Av nåværende spillere kan fort spillere som Kola,Iwobi, Xhaka, Mustafi og Bellerin havne her, men trur at et managerskifte kan gjøre meget godt for disse. Høyt potensiale, men ikke god nok progresjon/for mange feil gjør at jeg trur de må spille iet system med mindre frihet for å kunne leve opp til potensialet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...