Jump to content

2008.01.26 Newcastle United H


Mr Chapman

Hvem tar seg videre til neste runde?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Det er faktisk ikke noe tvil. Adebayor er den beste spissen vi har nå. Lager kaos hver gang han er i nærheten av motstander målet

 

Enig han er i særklasse nå fortiden, 7 mål på de 6 siste kampene han har nå?

 

Bra seier, nå er det slutt ;)

Link to comment
Share on other sites

etter dagens kamp, er det dette jeg sitter igjen med;

 

adebayor kan med lære om offsideregelen bli en komplett spiss.

 

walcott var svært positiv

 

diaby med nok en begredelig innsats

 

hleb er fantastisk! skjer hele tiden noe med han på banen. sykt god spiller

 

clichy med nok en kanonkamp. rett og slett en kanonback! mye bedre enn det cole noen gang har vært.

 

gilberto har ikke en gang teknikk til å kontrollere ballen når han er upresset. trist. men håper at han kommer tilbake til godt gammelt slag.

Link to comment
Share on other sites

Ahhhhh, så fantastisk herlig følelse... Takk Ade! Jeg er forelsket! :) Han er snart like god som Henry var på sitt beste, samt han er vel nå bedre enn van Persie, og det tror jeg han kunne vært om Robin hadde vært skadefri også. For en spiller! Den nye sangen til Ade kunne ikke stemt mer enn den gjør nå. Gleder meg bare til å se denne spilleren framover. Han elsker Arsenal, og tenker ikke Wenger selger ham med det samme, så dette er 99% sikkert en kommende legende, om han fortsetter utviklingen. Og nå er jeg ikke så sikker på om Wenger var full da han hentet Ade, Abou og Theo nei ;) Ade har hvertfall levert, håper Theo og Abou også gjør det snart. Ade har nå 18 mål i år, og takk Gud for at Togo ikke kvalifiserte seg til ACN.

 

Syntes også synd på Keegan, kunne ikke fått verre "start" enn to bortekamper mot Arsenal på fire dager. Men nå gjenstår det bare å slå dem på tirsdag også. Ligaen er viktigst! Og det sier seg selv at det skal bli tre poeng. Får bare håpe Wigan gjør "jobben" mot Chelski, samt United sender yidsa ned på jorda igjen i morra. Det var bare nesten for Havant, men gjorde sikkert en bra innsats, også verdt å merke at forskjellen mellom oss og Newcastle er 3 mål, samme som dem og Liverpool :D

 

Whatever will be, will be, We're going to Wemberly!

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Diaby var så svak som mange skal ha det til her, men at han var en gigant som Roar Stokke mener er vel en liten overdrivelse.

 

At Stokke får kommentere fotball på dette nivået er en skam.

 

Nok om det. Alle som spilte mot Tottenham hever seg. God kamp av samtlige synes jeg. Eduardo blir stor, ser allerede at selvtillit og finter etc sitter bedre å bedre for hver kamp.

Link to comment
Share on other sites

Veldig positiv andre omgang. Er vel første gangen jeg kan huske jeg virkelig har vært fornøyd med en omgang siden en viss omgang mot Villa. Ade er utrolig god i dag, uten tvil MOM. Ellers er Clichy utrolig god. Synes Dudu fortjener skryt, i dag var han ekstremt mye bedre på spillsituasjoner enn tidligere. Veldig positivt, i tilegg til en fint skudd i stangen og mange andre frekke forsøk! Ellers var Flamini vår klart beste i første, og holdt seg god i andre. Det mest positive er at FABREGAS ER TILBAKE! Han taklet skikkelig, hadde mange fine pasninger og hadde den gode gamle gløden. Veldig god i andre. Merk mine ord, i neste kamp har han assist eller mål :).

 

Diaby spiller ikke supert, MEN han bedrer seg i alle fall mye fra sist kamp. Det samme må sies om Gallas. Walcott hadde en forferdelig første omgang. Heldigvis bedre han seg litt i andre, og hadde et fantastisk raid før han ble byttet ut. Ellers var han ganske stille. Hoyte og Senderos var gode, men ikke spektakulære.

 

Alt i alt en positiv kamp. Hadde ikke hatt noe imot lignende resultat på tirsdag :D

 

EDIT: Noen nyheter om skaden til Rosicky? Er det den muskelskaden hans igjen? ;)

Link to comment
Share on other sites

God seier i dag.

Gilberto har utrolig mye dårlige pasninger, og det har han hatt hele sesongen. Jeg blir ikke overrasket om han blir solgt til sommeren.

Adebayor!!! herlig at han scorer i hver kamp nesten.

Det som blir sagt om diaby er jeg enig i. Han er veldig egoistisk når han har ballen. Minner meg veldig om Eboue, for han avslutter i hytt å pine stort sett alltid.

Viktig seier, og bra for selvtilliten dette. En omkamp hadde vært pyton. Vi får håpe tottene får manu ut, og at vi møter dem i neste runde, slik at vi kan slå de ut med toppet lag ;)

Link to comment
Share on other sites

Stroll in the park.

 

Syns vi spilte veldig kontrollert i dag. Første omgang var så som så, men andre omgang var mye bedre. Adebayor viser igjen hvilken klassespiss han er. ;)

 

Diaby syns jeg var positiv i dag. Slet litt i starten av første omgang, men tok seg opp etterhvert. Gledelig hvis han finner formen nå. Ellers syns jeg Clichy var god som alltid. Hoyte klarte seg også greit, men syns han sliter veldig mann mot mann til tider.

 

Litt rufs mellom Gallas og Senderos bak der, men de klarte seg ok. Flamini var brukbar og Fabregas syns jeg hevet seg igjen et hakk i dag fra de siste kampene. Eduardo gjør også en helt ok kamp. Viktigste var at vi vant i dag - så blir det ny kamp mot Newcastle på tirsdag :)

Link to comment
Share on other sites

Lehmann har lite å gjøre, men vil påpeke at han går på innlegg på en helt annen måte enn Almunia. Det var til god nytte i dag. Igangsettingen er også langt raskere enn hva Almunia får det gjort. Desverre er det Lehmann som er 38 år og ikke Almunia. Forsvaret holder stort sett stand. Ros til Senderos som spiller med lav "Bramblefaktor" for tiden. Clichy er konge, men avstanden mellom Hoyte og Sagna er betydlig. Diaby spillte sin beste kamp på lang tid i dag. Adebayor får igjen overskriftene. To flotte mål i dag.

 

Da er det bare å ta en reprise om et par dager.

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg på uavgjort og omkamp mellom Man U og Tottene. Jeg håper selvsagt T går videre, slik at vi kan knuse dem en eller annen gang senere i turneringen. Jeg gleder meg VELDIG til vi får vår revansj!

 

I dag var vi heldige som ikke havnet bakpå, med redning av Clichy på streken og heading rett over mål av Taylor. Så når vi da skorer kjenner jeg mer på lettelse enn på at vi er så vanvittig dyktige.

 

Adebayor er vår matchvinner, og han er mange hakk bedre enn alle våre andre angripere. Det blir liksom det samme hvem vi plasserer i spann med Ade. De kommer i skyggen av ham uansett. Men, jeg tror ikke Van Persie er den beste makkeren!

Link to comment
Share on other sites

Syns vi speler en god kamp.

newcastle kjemper godt i 1.omgang, men i 2. har vi full kontroll.

2 fantastisk mål av Ade, han viser seg som ei komplett spiss.

Senderos viser gode takter og har full kontroll i dei bakre rekker.

Nedtur at Tomas blir skada, nokon som veit om det er langvarig?

Deilig å vere vidare, håper vi møter ok motstand i neste runde.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Diaby var så svak som mange skal ha det til her, men at han var en gigant som Roar Stokke mener er vel en liten overdrivelse.

 

At Stokke får kommentere fotball på dette nivået er en skam.

 

Nok om det. Alle som spilte mot Tottenham hever seg. God kamp av samtlige synes jeg. Eduardo blir stor, ser allerede at selvtillit og finter etc sitter bedre å bedre for hver kamp.

 

stokke holder ikke mål, men når alternativet er thor eggen, takker jeg for roar.

 

men når det gjelder diaby, var han virkelig en gigant i dag. en gigant på å ta med seg ballen bort til tre-fire motspillere for så å prøve på noen tåpelige driblinger og dernest gi i fra seg ballen. videre var han en gigant på å gjenta dette gang på gang på gang. talentet er det ingen tvil om, men diaby ligger laaaaangt etter konkurentene sine i arsenal når det gjelder taktikk og spilleforståelse.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er sterkt med ballen og god til å vinne ball, men dessverre slår han dessverre altfor mange dårlige pasninger. Han passer veldig dårlig inn på kanten. han er ein spelertype som vieira som skal vinne ballar på midten, dessverre er han ikkje god nok til å kjempe om plassen til flamini, som spelar feilfritt kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

Keegan-effekten varte kun i 45 minutter. Etter det var det kun Arsenal.

Herlig kamp av Adebayor, men gir også ros til spillerne som reiste seg fra tirsdagen. Gallas var god, og Senderos ser ut som en mye bedre spiller da han spiller fast. Et par solide kamper til nå, så er han tilbake i den formen mange begynte å tvile på at han noensinne ville komme i igjen. Flamini og Cesc er gode. Mest Flamini, men Cesc viser glimt. Ikke like dominerende som i høst, men andre i laget har tatt over "overskriftene" nå. Det er bra, for viser at vi ikke er like avhengige. Fin kamp av Eduardo. Tvilte på han i høst, men han har hatt en kjempeutvikling i vinter. Clichy bare stiger og stiger. Om han ikke er verdens beste venstreback, er han desidert topp 3 og jeg vil gjerne vite hvem som er foran?

 

Moro med en smilende Jens etter kampen.

Kjedelig med Rosicky... Er den langvarig bør kanskje Wenger vurdere å handle?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke bare handle for å handle. Hvis Rosicky er lenge skadet så har vi spillere som fint kan ta venstrekant-rollen. Diaby klarer seg bra der og desto mer spilletid han får - desto tryggere og bedre vil han bli.

 

Vi har også Hleb som kan spille på venstrekant. Walcott kan gjøre det samme - og desto mer spilletid han også får, så vil det også gjøre han bare bedre og bedre.

 

Som Wenger også har sagt flere ganger tidligere. I Januar er det ikke lett å få tak i spillere som er gode nok. Skulle man kjøpt en spiller nå så må man jo også kjøpe en spiller vi vet er god nok til å spille seg rett inn på laget, men vi vet jo fra tidligere at nye spillere ofte trenger tid på seg til å finne seg tilrette. (spillere på et såpass høyt nivå kan man ikke forvente å få tak i nå i Januar).

 

Og sist men ikke minst. Carlos Vela kommer til sommeren, og når Rosicky kommer tilbake fra skade så er jo da spørsmålet hvor i såfall den spilleren vi hadde kjøpt nå skulle gjort av seg.

 

We'll manage!

Link to comment
Share on other sites

Men så spørs det hvor tålmodig Wenger vil være med skadene hans da? Hver gang han kommer i form, så skader han seg. Jeg digger Tomas, men det er så kjedelig med alle skadene. Diaby er ingen kantspiller. Ikke Walcott heller. Og Hleb er best på høyre. Vi har ingen skikkelig erstatter for Tomas.

 

RvP;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...