Jump to content

gunners.no Vs. arsenal.no


afc2007

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Er det noen her som har kontakt med de som styrer arsenal.no? Vi har forsøkt å nå dem via e-post for å høre hvilken tanker de har om å selge domene til supporterklubben. Dersom det er noen som har kontaktinformasjon, så ta kontakt med meg på internettansvarlig@gunners.no.

regner med at du har sjekket dette men likevel:

 

https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=arsenal.no

 

BE

 

Edit:

http://www.purehelp.no/firma/BJERKEBO+BJ%C...4317444140.html

Link to comment
Share on other sites

Eg skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt er medlem på arsenal.no. Det er jo tross alt gunners.no/Arsenal Norway som er den offisielle siden i Norge..(Før 2002, Skandinavia.). Hvorfor tenker ikke folk på det?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som har kontakt med de som styrer arsenal.no? Vi har forsøkt å nå dem via e-post for å høre hvilken tanker de har om å selge domene til supporterklubben. Dersom det er noen som har kontaktinformasjon, så ta kontakt med meg på internettansvarlig@gunners.no.

 

Dette er et utdrag hentet fra Norid's regelverk vedrørende registrering av no-domene.

 

Hvorfor regelverket er som det er

 

Hovedprinsippene for dagens regelverk ble vedtatt etter en bred offentlig høring i februar 2001. Grunntanken er at en søkers behov for å registrere det domenet han eller hun ønsker skal veie tyngre enn ønsket om å forhindre ulovlig registrering av domenenavn.

 

Som en konsekvens er det dermed ikke krav om at søkeren skal dokumentere rettigheter til et domenenavn før registrering. Søkeren må imidlertid skrive under på en erklæring der han bekrefter at han ikke krenker andres rettigheter til navnet. I tillegg finnes det en utenomrettslig klagenemnd som håndterer konflikter som gjelder tredjeparts rettigheter.

 

Så er spørsmålet, krenker domeneeier andres rettigheter til navnet? Her er noen tanker som svirrer i topplokket mitt, gode eller dårlige får andre vurdere.

 

Tja, etter min mening så krenker han klubben Arsenal sine retigheter til navnet. Om han krenker supporterklubben sine "rettigheter" er vel litt meir usikkert, men det kunne ha vore veldig interessant å få en vurdering på dette!! Kanskje en forespørsel til klubben om hvordan de ønsker navnet sitt representert i Norge hadde vore på plass?

Link to comment
Share on other sites

Eg skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt er medlem på arsenal.no. Det er jo tross alt gunners.no/Arsenal Norway som er den offisielle siden i Norge..(Før 2002, Skandinavia.). Hvorfor tenker ikke folk på det?

Det har mye med det at når arsenal-supportere søker om et arsenal-forum på nettet, søker de heller på arsenal.no enn gunners.no

Det skjedde iallefall med meg!

Link to comment
Share on other sites

Viktig å påpeke EN ting i denne sammenhengen, og det er at www.arsenal.no ikke er, har aldri vært, og kommer heller aldri til å bli en supporterklubb for Arsenal. Hverken offisiell eller uoffisiell! Den er og blir et forsøk på en kommersiell nettside som prøver å tjene penger på norske Arsenal supportere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp gått over hit fra Arsenal.no jeg også.

Grunnen er jo det samme som Espen sier. Enormt lite aktivitet og uproffosjonele mods. Når Ernsti i tillegg blir sparket som Mod, så er det dømt til å mislykkes. Skal tilbringe mye av min tid her inne på forumet, og bli en aktiv debutant :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...