Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Det er tydeligvis en del forvirring rundt Arsjavin og kontrakten hans. Arsjavins kontrakt går IKKE ut verken til sommeren eller i november, men i november har det gått tre år siden han signerte på sin nåværende kontrakt, og da kan han i teorien bruke den mye omtalte "Webster-loven". Det vil si at han kan betale seg ut av kontrakten for en sum tilsvarende det kontrakten hans er verdt. Det er visstnok ikke fullt så enkelt, så det er slett ikke sikkert at han kan gjøre bruke den paragrafen, da den aldri har blitt brukt før.

 

Det er slett ikke så enkelt som det fremstilles i tabloidene, og det er slett ikke sikkert at han kan kjøpe seg fri i november.

Takk for avklaring, så vet vi premissene når vi diskuterer og argumenterer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Vi solgte Henry for rundt 16-17 mill. Han var da 30 år, og han hadde hatt sin klart dårligste sesong i Arsenal. Nå vil ikke vi betale mer enn 12mill for Arshavin som er 2,5 år yngre enn Henry var da?? Hvor er logikken her. Selv om Henry hadde vært en av verdens beste i 2004-2006, men i 2007 var han langt fra det + at han var 30 år. Han har heller ikke vært voldsomt god i Barca. Nå må vi ikke kaste stein i glasshus her når man sier at Zenith er grådige...

 

Og, jada, jeg vet at Henry hadde tre år igjen av kontrakten, mot Arshavins 1,5, men husk at en 30-åring ikke har samme verdi om man etter et par år velger å selge spilleren igjen...

 

logikken her er at Arshavin bare har mindre en ett år igjen av kontrakten. Ingen vits å bruke en masse penger på en spiller når han kan bli free transfer i november. Grunnen til at Wenger ikke bruker mere penger en de £12 millionene han har lagt på bordet er vel pga det som noen skriker etter her inne på forumet, en dm :D

 

Kaster vel du litt vel støre steiner en meg i dette glass huset, Henry måtte vel ha et år på seg i Spania.

 

Men i år han han faktisk vært veldig go for Barca å spiller så og si fast vær kamp nå så du burde tenke litt på det =)

 

Uannsett ingen garanti for Arshavin vil bli noe stor spiller i England husker godt Reyes floppen og Wiltord ble vel på en måte det også.

 

Henry gjør sine saker ganske så mye bedre en jeg skulle tro i år i Spania, alder har ikke en dritt å si noen ganger.

 

Har mange spiller som har hatt sine beste år når de kom rundt 30 og oppover :D

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_4827024,00.html

 

Uannsett kjøper Arshavin ser fri fra kontrakten havner han garanter ikke i Arsenal.

 

For de da vil nok klubber som Real.... Barca... Chelsea og andre lag som kan gi han en veldig høy lønn noe Arsenal er alt for strenge på.

 

Husker friskt i minne Van Persie gikk ut å sa at flere av spillere i Arsenal er for dårlig betalt.

 

Det var vel i sommer han innrømmte at lønningen i Arsenal var for lave på vissse spillere.

 

Da tenkte jeg på Cesc ... Van Persie o.s.v

 

Uannsett sa jeg for 4 år siden at vi ikke kommer til å vinnen noen flere pokaler med Wenger å jeg har hatt så rett hittel.

 

Hadde fått høy odds på den gang hadde jeg sattsa penger på det, ikke vet jeg hele sandheten om Wenger har blitt alt for sta og dum.

 

Eller det er styre som flyr å blokere mye av jobben hans, tenker på penger de sier han skal få til å hente spillere.

 

De har sakt veldig mye rart styre i Arsenal de siste åra fra at han for 700 mill til spille kjøpt.

 

Wenger kan hente hvem han måtte ønske, andre øyblikke sier de at de ikke har så mye penger å hente spiller for.

 

Mens Man Utd driver kjøpe fest vært år å vinner det som er av pokaler så og si vært år.

 

Man Utd har drevet butikken sin riktig mens Arsenal har på en måte gått omveier og feile veier.

 

Tenker vi bare 10 år tilbake eller litt mer var vi å Man utd på samme nivå.

 

Vi og Man Utd hadde så og si like sterke staller, var alltid bare Arsenal og Man Utd alle snakke om skulle ta serigull.

 

Man utd tok et par gull mere en oss, men vi tok flere Fa cup tittler.

 

Mista vi en go spiller henta Wenger bare inn en som var like go eller bedre.

 

Men hva har skjedd med Arsenal som klubb siden Man utd har reist fra oss så det holder på alle fronter.

 

De kan stille 2 like sterke lag nesten, mens vi for 2-3 skader er løpe kjørt for oss med en gang.

 

Klarer ikke alle å se noe er alvorlig galt med Arsenal som klubb?

 

Wenger ble hen folkehelt i norlondon til å bli ja skal vi si om han nå?

 

Pokalene ute blir år etter år etter år, fjaskoen forsetter år etter år.

 

Ja vi henta en ny ungutt jippi kansje blir han go nok for b-laget om 2 år.

 

Ny fin fotball stadio med et lag som ikke kler å spille der, vi har ikke spilt super fotball siden Bergkamp, Henry, pires, Vieira og gutta var kledd i Arsenal drakter.

 

Vi strever med å hente en spiller som Arshavin for de vi ikke har penger nok eller for de Wenger har blitt så tottal forandra og sta.

 

Godt jeg er forsatt ung å skal få oppleve et Arsenal lag uten Wenger også måtte det da gå en vei rett til topps.

 

For 6 år begyner å bli veldig drøyt uten en pokal for en klubb som Arsenal.

 

Jeg er nok bare en idiot av en Arsenal fans fra norge, men har ikke så dum i hode at jeg ikke for meg meg at alle eksperten i England sier at Wenger har gjort sitt for Arsenal.

 

At han er alt for stad og har for mye makt i klubben til å kunne gå 10 år til uten å vinne en dritt å enda ikke bli fjærna.

 

Å bla opp 200-300 mill for en go spiller burde ikke vært noe problemer for en stor klubb uannsett.

 

Skal man henge med i toppen må man handle for å være med der har Arsenal gjort alt feil.

 

Det viser mange år nå uten pokaler, uflaks som Wenger sier er bare piss prat.

 

Han gidder ikke handle og da blir stallen der etter.

 

Forsvinner Cesc og Van Persie til sommeren for vi sende Wenger med dem nok er nok.

 

Arshavin burde vært barne mat å hente for Arsenal, kjøper han seg fri selv fra kontrakten enner han i Barca garanter.

Link to comment
Share on other sites

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/foo...icle5563050.ece

 

Vi som håper AA kommer til klubben i våre hjerter for legge oss med ovenstående link.

Spesifikt i artikkelen skal han uttalt følgende:

 

“My hopes now rest with God. Apart from him, nobody can help me,” Arshavin, 27, said. “I see Arsenal as my team of the future. Everything now depends on Zenit. If they want to sell me, they can do it very quickly.”

 

Han kommer nok snart. Må vi få tro.

Link to comment
Share on other sites

Vi solgte Henry for rundt 16-17 mill. Han var da 30 år, og han hadde hatt sin klart dårligste sesong i Arsenal. Nå vil ikke vi betale mer enn 12mill for Arshavin som er 2,5 år yngre enn Henry var da?? Hvor er logikken her. Selv om Henry hadde vært en av verdens beste i 2004-2006, men i 2007 var han langt fra det + at han var 30 år. Han har heller ikke vært voldsomt god i Barca. Nå må vi ikke kaste stein i glasshus her når man sier at Zenith er grådige...

 

Og, jada, jeg vet at Henry hadde tre år igjen av kontrakten, mot Arshavins 1,5, men husk at en 30-åring ikke har samme verdi om man etter et par år velger å selge spilleren igjen...

 

logikken her er at Arshavin bare har mindre en ett år igjen av kontrakten. Ingen vits å bruke en masse penger på en spiller når han kan bli free transfer i november. Grunnen til at Wenger ikke bruker mere penger en de £12 millionene han har lagt på bordet er vel pga det som noen skriker etter her inne på forumet, en dm :D

 

Kaster vel du litt vel støre steiner en meg i dette glass huset, Henry måtte vel ha et år på seg i Spania.

 

Men i år han han faktisk vært veldig go for Barca å spiller så og si fast vær kamp nå så du burde tenke litt på det =)

 

Uannsett ingen garanti for Arshavin vil bli noe stor spiller i England husker godt Reyes floppen og Wiltord ble vel på en måte det også.

 

Henry gjør sine saker ganske så mye bedre en jeg skulle tro i år i Spania, alder har ikke en dritt å si noen ganger.

 

Har mange spiller som har hatt sine beste år når de kom rundt 30 og oppover :D

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_4827024,00.html

 

Uannsett kjøper Arshavin ser fri fra kontrakten havner han garanter ikke i Arsenal.

 

For de da vil nok klubber som Real.... Barca... Chelsea og andre lag som kan gi han en veldig høy lønn noe Arsenal er alt for strenge på.

 

Husker friskt i minne Van Persie gikk ut å sa at flere av spillere i Arsenal er for dårlig betalt.

 

Det var vel i sommer han innrømmte at lønningen i Arsenal var for lave på vissse spillere.

 

Da tenkte jeg på Cesc ... Van Persie o.s.v

 

Uannsett sa jeg for 4 år siden at vi ikke kommer til å vinnen noen flere pokaler med Wenger å jeg har hatt så rett hittel.

 

Hadde fått høy odds på den gang hadde jeg sattsa penger på det, ikke vet jeg hele sandheten om Wenger har blitt alt for sta og dum.

 

Eller det er styre som flyr å blokere mye av jobben hans, tenker på penger de sier han skal få til å hente spillere.

 

De har sakt veldig mye rart styre i Arsenal de siste åra fra at han for 700 mill til spille kjøpt.

 

Wenger kan hente hvem han måtte ønske, andre øyblikke sier de at de ikke har så mye penger å hente spiller for.

 

Mens Man Utd driver kjøpe fest vært år å vinner det som er av pokaler så og si vært år.

 

Man Utd har drevet butikken sin riktig mens Arsenal har på en måte gått omveier og feile veier.

 

Tenker vi bare 10 år tilbake eller litt mer var vi å Man utd på samme nivå.

 

Vi og Man Utd hadde så og si like sterke staller, var alltid bare Arsenal og Man Utd alle snakke om skulle ta serigull.

 

Man utd tok et par gull mere en oss, men vi tok flere Fa cup tittler.

 

Mista vi en go spiller henta Wenger bare inn en som var like go eller bedre.

 

Men hva har skjedd med Arsenal som klubb siden Man utd har reist fra oss så det holder på alle fronter.

 

De kan stille 2 like sterke lag nesten, mens vi for 2-3 skader er løpe kjørt for oss med en gang.

 

Klarer ikke alle å se noe er alvorlig galt med Arsenal som klubb?

 

Wenger ble hen folkehelt i norlondon til å bli ja skal vi si om han nå?

 

Pokalene ute blir år etter år etter år, fjaskoen forsetter år etter år.

 

Ja vi henta en ny ungutt jippi kansje blir han go nok for b-laget om 2 år.

 

Ny fin fotball stadio med et lag som ikke kler å spille der, vi har ikke spilt super fotball siden Bergkamp, Henry, pires, Vieira og gutta var kledd i Arsenal drakter.

 

Vi strever med å hente en spiller som Arshavin for de vi ikke har penger nok eller for de Wenger har blitt så tottal forandra og sta.

 

Godt jeg er forsatt ung å skal få oppleve et Arsenal lag uten Wenger også måtte det da gå en vei rett til topps.

 

For 6 år begyner å bli veldig drøyt uten en pokal for en klubb som Arsenal.

 

Jeg er nok bare en idiot av en Arsenal fans fra norge, men har ikke så dum i hode at jeg ikke for meg meg at alle eksperten i England sier at Wenger har gjort sitt for Arsenal.

 

At han er alt for stad og har for mye makt i klubben til å kunne gå 10 år til uten å vinne en dritt å enda ikke bli fjærna.

 

Å bla opp 200-300 mill for en go spiller burde ikke vært noe problemer for en stor klubb uannsett.

 

Skal man henge med i toppen må man handle for å være med der har Arsenal gjort alt feil.

 

Det viser mange år nå uten pokaler, uflaks som Wenger sier er bare piss prat.

 

Han gidder ikke handle og da blir stallen der etter.

 

Forsvinner Cesc og Van Persie til sommeren for vi sende Wenger med dem nok er nok.

 

Arshavin burde vært barne mat å hente for Arsenal, kjøper han seg fri selv fra kontrakten enner han i Barca garanter.

 

"fjasko" og bare "fjasko" i Arsenal altså?

Link to comment
Share on other sites

Det er tydeligvis en del forvirring rundt Arsjavin og kontrakten hans. Arsjavins kontrakt går IKKE ut verken til sommeren eller i november, men i november har det gått tre år siden han signerte på sin nåværende kontrakt, og da kan han i teorien bruke den mye omtalte "Webster-loven". Det vil si at han kan betale seg ut av kontrakten for en sum tilsvarende det kontrakten hans er verdt. Det er visstnok ikke fullt så enkelt, så det er slett ikke sikkert at han kan gjøre bruke den paragrafen, da den aldri har blitt brukt før.

 

Det er slett ikke så enkelt som det fremstilles i tabloidene, og det er slett ikke sikkert at han kan kjøpe seg fri i november.

 

Av det jeg har lest det siste året om "Webster-loven", så er jeg helt enig om at det å bruke denne regelen ikke er så enkelt som mange vil ha det til. Det har vore mange overganger der "trusselen" om å bruke paragrafen har vore fremme i media (vår tidligere spiller Hleb er et eksempel), men der overgangene har foregått på den "normale" måten.

Men for å være litt kverulantisk, så har denne paragrafen blitt brukt før. Det er jo tross alt en grunn til at den har fått kallenavnet "Webster-loven". Den ble brukt av Andy Webster vedrørende en overgang i Skottland, høsten 2006.

Link to comment
Share on other sites

Men for å være litt kverulantisk, så har denne paragrafen blitt brukt før. Det er jo tross alt en grunn til at den har fått kallenavnet "Webster-loven". Den ble brukt av Andy Webster vedrørende en overgang i Skottland, høsten 2006.

 

Selvfølgelig. Paragrafen har blitt brukt denne ene gangen, siden den ble innført i 2005.

Link to comment
Share on other sites

Vi solgte Henry for rundt 16-17 mill. Han var da 30 år, og han hadde hatt sin klart dårligste sesong i Arsenal. Nå vil ikke vi betale mer enn 12mill for Arshavin som er 2,5 år yngre enn Henry var da?? Hvor er logikken her. Selv om Henry hadde vært en av verdens beste i 2004-2006, men i 2007 var han langt fra det + at han var 30 år. Han har heller ikke vært voldsomt god i Barca. Nå må vi ikke kaste stein i glasshus her når man sier at Zenith er grådige...

 

Og, jada, jeg vet at Henry hadde tre år igjen av kontrakten, mot Arshavins 1,5, men husk at en 30-åring ikke har samme verdi om man etter et par år velger å selge spilleren igjen...

 

logikken her er at Arshavin bare har mindre en ett år igjen av kontrakten. Ingen vits å bruke en masse penger på en spiller når han kan bli free transfer i november. Grunnen til at Wenger ikke bruker mere penger en de £12 millionene han har lagt på bordet er vel pga det som noen skriker etter her inne på forumet, en dm :D

Jeg visste at noen kom til å trekke frem det med kontrakten, selv om jeg jo forklarte det i posten min. Jeg mener at det uansett må ha mer å si på prisen om spilleren kan selges igjen videre en gang

Link to comment
Share on other sites

Ifølge dette kan det se ut som Arshavin sagaen gjerne kan få en ende.

 

http://thegoonblog.wordpress.com/2009/01/2...re-still-alive/

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_4830887,00.html

 

Kreativitet er noe av det vi trenger mest for øyeblikket med Fab,Rosicky,Walcott ute.

 

Ellers noen fine bilder av Gael;-)

Link to comment
Share on other sites

Huff, begynner å bli lei overskrifter som "Arshavin close to Gunners move" og Arsenal's closing in on Arshavin" osv. Vil enten ha en bekreftelse på Arsenal.com eller "Arshavin move falls through" eller noe. Dette ligner mer enn en såpeopera enn noe annet! Er dog enig i Arsenal's fremgangsmåte i denne sagaen. De har satt en pris og nekter å betale overpris! For en spiller som aldri har spilt utenfor Russland, har kort tid igjen av kontrakten og ikke kan spille Champions League er ikke verdt over 200mill. Men håper virkelig Arshavin kommer. Tror han ville blitt en fantastisk signing for oss!

 

Dra det i land nå eller dropp det og finn noen andre!

Link to comment
Share on other sites

CHAIRMAN Peter Hill-Wood last night insisted Arsenal had made their final offer for Russian star Andrei Arshavin.

 

The Gunners are understood to have bid £12m for the 27-year-old Zenit St Petersburg playmaker, rising to a potential £15m with performance-related add-ons.

 

It was an improvement from their initial approach of £10m and Hill-Wood stated: “This is our final offer – we don’t go any further.

 

“If we don’t get him, we don’t get him. There are other fish in the sea.

 

“There is a limit. We made an offer and have now increased it a bit, but we don’t do exactly what everyone wants us to do necessarily.”

 

Kilde

 

Da var det på'n igjen med rykter fram og tilbake. Nå kommer vår favoritt Peter Hill-Wood men sine vakre uttalelser..

Link to comment
Share on other sites

CHAIRMAN Peter Hill-Wood last night insisted Arsenal had made their final offer for Russian star Andrei Arshavin.

 

The Gunners are understood to have bid £12m for the 27-year-old Zenit St Petersburg playmaker, rising to a potential £15m with performance-related add-ons.

 

It was an improvement from their initial approach of £10m and Hill-Wood stated: “This is our final offer – we don’t go any further.

 

“If we don’t get him, we don’t get him. There are other fish in the sea.

 

“There is a limit. We made an offer and have now increased it a bit, but we don’t do exactly what everyone wants us to do necessarily.”

 

Kilde

 

Da var det på'n igjen med rykter fram og tilbake. Nå kommer vår favoritt Peter Hill-Wood men sine vakre uttalelser..

 

Så det også stod at agenten ikke er blandet inn i forhandlingene mellom klubbene som er en selvfølge og da er det jo klart at man ikke skal stole for mye på det han sier heller. Virker som om Zenit vil komme til en enighet med Arsenal, så da bør jo dette kunne gå i orden. Når vi også nå har hevet budet og gått et skritt fremover, så bør også Zenit være såpass at de gjør det samme og at vi nå kan møtes til en enighet.

 

Se også; http://www.skysports.com/story/0,19528,12874_4830887,00.html

Link to comment
Share on other sites

Det er helt utrolig hvor mange artikler og nyheter avisene greier å lage på denne overgangen. For å være ærlig tror jeg ikke Arsenal og Zenit har hatt så mye kontakt. Virker ikke sånn på "forhandlingene" ihvertfall

Link to comment
Share on other sites

Er det jeg som er helt på viddene, eller stemmer det at vi hadde skrevet 37 sider her inne før Nasri endelig kom? Kanskje det gjentar seg med Arshavin. Vi er jo oppe i 34 nå... ;)

da er det bare å skrive i vei folkens !

 

Du har forresten post nr 666 . :)

Oi, og jeg som er kristen :(

;)

 

On topic er det bare å si at det nok kommer til å stå mange sprikende ting i avisene de neste dagene. "deal is off", "deal is close", "no contact between Zenit and Arsenal" osv...

Link to comment
Share on other sites

Til Arsenals lykke, så ser det ikke ut som andre klubber er interessert i Arshavin.

Dermed tvinges russerne til å selge til "gniene" Arsenal!

 

Til sammenligning er Kuyt priset til 30 mill pund....hmmmmmm....

 

Veldig rart dette, etter hva han presterte i EM.

På den andre siden er det sikkert veldig mange klubber som holder pengeboken lukket, nå som det store "finanskrisen" er her. Men allikevel så er jo ikke Arshavin dyr, til hans kvalitet å være. Og etter alt styret i media så er det rart ikke flere andre klubber han meldt interessen.

Link to comment
Share on other sites

I følge noen som har tilgang til Sky Sports News, skal de ha rapportert at Zenit håper å bli enig om en overgangssum i løpet av noen timer, og at Arsenal fortsatt er den eneste klubben i forhandlinger. Vi skal ha tilbudt £12m+£3m bonuser.

 

Dette begynner å bli slitsomt, men håper dette kan nærme seg en happy ending nå :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker "silly seasons", med alle ryktene, og undersøking av alle medier etter nyheter ang Arsenal. Kan nesten ikke telle hvor mange ganger i løpet av en dag jeg leser gjennom den faste runden med nettaviser, på jakt etter Arsenal-rykter, og fhv signeringer. MEN nå begynner jeg å bli lei. Alt styret frem og tilbake, alle de obskure overskriftene og oppfinnsomhetene medier kommer med, og spesielt når man vet at noe er på gang og har et lite håp om troverdighet. Denne transfer-sagaen begynner jeg å bli bøttelei av, litt som med Nasri sin. Andy(noe han sikkert kommer til å få som kallenavn, ettersom Arsh og flere passer dårlig) kan helt klart komme til stor nytte, og jeg kommer til å ønske han uendelig vellkommen hvis det blir aktuelt, men ikke for enhver pris.

 

Det har utviklet seg til at alt jeg håper på, bare en avklaring sporenstreks, om det måtte gå bra eller dårlig for så være...

Link to comment
Share on other sites

Transfer statistikk

 

Linken over viser til hvor ofte aviser treffer med sine overtgangsrykter. Legg merke til at selv den beste ikke treffer med mer enn 31.5%.

 

BAre en liten tankevekker til de som tydeligvis sluker alt som blir skrevet om dagen.

 

Forsåvidt interessant statistikk, men noe missvisende er den jo. Slik jeg forstår forklaringen regnes treff når spilleren signerer ny kontrakt eller bytter klubb, avhengig av hva utgangspunktet var.

Jfr Arsjavin-sagaen, hvis den faller i fisk, vil denne regnes som "bom". I mine øyne burde den regnes som "treff", da en overgang beviselig har vært svært nære og ikke bare er et rykte.

 

Ut over det er jeg fullstendig enig i at for mange leser seg blinde på disse ryktene. Et godt eksempel på det er at de fleste medier har meldt at en delegasjon fra Arsenal har reist til St.Petersburg for å forhandle med Zenit. Peter Hill-Wood er i dag sitert på ingen fra klubben har reist til Russland..

 

PS Nesten 7 rykter pr dag fra News of the World..Herre, det tar kaka..

Link to comment
Share on other sites

Jfr Arsjavin-sagaen, hvis den faller i fisk, vil denne regnes som "bom". I mine øyne burde den regnes som "treff", da en overgang beviselig har vært svært nære og ikke bare er et rykte.

 

Ut over det er jeg fullstendig enig i at for mange leser seg blinde på disse ryktene. Et godt eksempel på det er at de fleste medier har meldt at en delegasjon fra Arsenal har reist til St.Petersburg for å forhandle med Zenit. Peter Hill-Wood er i dag sitert på ingen fra klubben har reist til Russland..

 

PS Nesten 7 rykter pr dag fra News of the World..Herre, det tar kaka..

Enig med alt!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, fire timer siden forrige post... Det må være rekord i denne posten. Er det slik at folk begynner å miste troen, eller begynner folk rett og slett å bli lei...?

 

vært ganske stille med rykter på nettsidene også virker det som, så det er vel grunnen :(

uvanlig å ikke se så mye til navnet Arshavin på newsnow :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...