Jump to content

Er det spillerne eller systemet som er feilen?


Dr. Phil

Recommended Posts

Spørsmålet er stilt. Hva skyldes den sviktende defensiven i Arsenal i år?

 

Vi, meg selv inkludert, har til tider en tendens til å slakte enkeltspillere. "Han er for dårlig. Han må vekk. Han er en skandale." Og ja, kanskje det er riktig. Kanskje det er enkeltspillere som er for dårlige. Kanskje er det derfor vi har vært så dårlige defensive i år. Men hva hvis det er en annen årsak?

 

Grunnen til at jeg skriver det jeg skriver er enkel. Chelsea. En utrolig defensiv lagmaskin som knapt slipper inn mål. Og det til tross for at de dels har rotert mye på hele backfireren. Til og med utskjelte Glen Johnson har fremstått som en solid forsvarsspiller og vært med på å holde flere clean sheets denne sesongen. Wayne Bridge vs. Ashley Cole? Enkelt valg. Og ingen skal komme og fortelle meg at Robert Huth er bedre enn noen av vår stoppere. Det sies til og med at John Terry egentlig ikke er god, i allefall ikke bedre enn Campbell, men at han har så gode spillere rundt seg, og at det er derfor han fremstår så suveren. Igjen; Glen Johnson? Hallo?

 

Poenget mitt er ganske enkelt. Har Mourinho funnet frem til et defensivt system som fungerer nær sagt uansett hvilke enkeltspillere som spiller i den bakre fireren? I såfall, hvorfor har ikke Arsène Wenger klart det? Er det ikke klare nok definerte arbeidsoppgaver defensivt? Her tror jeg han har mye å lære av gode, gamle George Graham. Dette dreier seg både om den bakre fireren isolert sett og laget som en helhet.

 

Ok, Arsenal spiller feiende flott fotball offensivt, men det må da gå an å kombinere dette med en bedre defensiv organisering?

 

Historien har vist oss at fremdragende individualister bakover på banen ikke er noe must, på langt nær. Jeg lurer på om vi fremfor å være så opptatt av hvilke spillere som er dårlige og hvilke spillere som burde hentes inn, heller burde rettet mer fokus på nettopp den defensive organiseringen og sett på hva som er galt der.

Link to comment
Share on other sites

Fokuset må nok rettes mot organiseringen. Sagt på en annen måte - det kan virke som om dagens defensive struktur er litt for avhengig av at enkeltspillere fungerer/spiller. Som lag fremstor Arsenal som mye mer definert og strukturert i den offensive delen av spillet. Eksempelvis har det vært store rulleringer i laget i år pga skader. Allikvel scorer de klart mest i PL. Det betyr at struktur, roller og definerte oppgaver kan løse opp avhengighet av enkeltspillere.

 

Utfordringen for AW og trenerteamet blir i så måte å få den defensive delen av spillet inn i en enda klarere struktur, uten at det går på bekostning av det Arsenal har som varemerke - angrepsspillet. Dette kan virke som et paradoks, men jeg tror det er mulig. Støtter meg således til Dr.Phils blikk på Chelsea, som tross mange 1-0 kamper i innledningen av sesongen, har fått opp scoringsteften ganske betraktelig etterhvert, uten at laget slipper inn flere mål av den grunn.

 

Nå er det nok ikke bare systemet som er viktig, men naturligvis også i den grad spillerne blir drillet i det, både som lag og enkeltvis. Se hva Mourinho har fått til med Joe Cole. Han jobber nå helhjertet for laget, både defensivt og offensivt, noe han ikke var viden kjent for tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Det er ikke hvem vi har i mål eller forsvar som er viktig. Men hvordan de fremstår sammen, hvem som gjør hverandre god.

Hentet fra Lehmann tråden. Egentlig bare kaster jeg ord ut i luften med den setningen, men Phils innlegg få meg til å tenke på hva jeg egentlig mener.

 

Mitt innlegg blir egentlig bare en svak kopi av det doktoren skriver. Vanskelig å finne svar på spørsmålet, uten å stille nye spørsmål. Men defensiv organisering, og hvor mye dette er prioritert hos AW kan man undres på. Fint lite vi kan gjøre annet enn å anta det trengs mer kompetanse på dette innen trenerteamet til Arsenal. Har vår forsvarsorganisering fått lide av vårt til tider blendende angrepsspill?

 

Ser at flere har etterlyst Adams, og GG-skolen. Mulig jeg banner i kirken nå, men det var vel strengt tatt bare Adams som isolert sett virkelig kunne betegnes som en topp internasjonal spiller. Spillere som Dixon, Winterburn, Bould, Linigham og muligens Keown. Ingen av disse kan vel sies å ha vært verdensklasse? Men likevel ble vårt forsvar, sammen med Milans, betegnet som verdens beste. Og forsvaret vårt fremstod like sterkt uavhengig av hvilke fire som til enhver tid spilte. At de fleste spilte sammen i en årrekke og til enhver tid visste hvor han hadde rekkekompisen, var nok en av grunnene til at vårt forsvar den gangen var såpass bra. Men Cambell, Cole og Laurenn har da utgjort stammen i forsvaret vårt de siste årene, og burde etterhvert kjenne hverandre såpass bra at de skal fremstå som en sterk enhet?

 

Noe galt gjør vi i dag, som GG gjorde riktig tidlig på 90-tallet

 

Blir egentlig smått patetisk å komme med svar på hva AW bør gjøre. Men forhåpenligvis vil sommeren bli benyttet til å terpe forsvarspill, definerte defensive arbeidsoppgaver for midtbanen og forsvaret. Pluss forbedring av samspilll keeper/forsvar, hvilket utvilsomt kan gjøres bedre gjennom trening. Nøkkelbegrepet her er kommunikasjon.

 

(Har virkelig Gilberto så mye å si for forsvaret vårt. Litt av svaret kan komme i avsluttningen av sesongen.)

Link to comment
Share on other sites

det er manglende backup i forsvaret vårt som gjør at det har gått så dårlig. vi har et glimrende forsvar vis vi ikke har noen skadde. Lauren Toure Campbell Cole. Cygan er mildt sagt en akkileshel i arsenal laget. vi burde kjøpe oss en ny forsvar sentral. for vi har jo clichy for cole og eboue for lauren, vi har jo senderos men hva gjør vi viss Toure og campbell blir skadet. da har vi et problem :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kolo Toure og Pascal Cygan er ikke all verden til duellspillere og det defensive ansvaret hos midtbanespillerene har vært mangelvare. Systemer kan en gjerne snakke om. Dette systemet var godt nok til 49 kamper uten tap, så det kan ikke være så bort i natta.

 

Nei vi må nok kikke på menneskene i systemet, spesielt på dem som har erstattet Campbell og Gilberto. De spillerene har ikke klart å fylle rollene. Det kan en gjerne ha forståelse for i enkelte tilfeller. Fabregas har fått mye skryt, og med rette, men det er for offensive bidrag. Defensivt har han ikke gjort jobben. I så måte har Flamini vært langt bedre. Det underbygges også av resultatene.

 

Toure synes jeg personlig har hatt en svak sesong, rett og slett. Han er for svak i dueller. Kompenserer delvis med stor fart, men i mine øyne er han et langt større spørsmålstegn enn Jens Lehmann. Sol Campbell kompenserer for dette når han er med, Pascal Cygan gjør det ikke. Phillipe Senderos inntreden i laget har øket denne ferdigheten, men han er heller ikke av Campbell kaliber. Ikke ennå. Sol Campbell bør kanskje få seg ny makker, eller kanskje kan Senderos bli en fullgod nr. 3. Kanskje han erstatter Toure ganske snart?

 

Til syvende og sist er alt likefullt managerens ansvar. Han har ikke hatt god nok dybde i den defensive delen av stallen. I tillegg har han fått i overkant av hva en kunne regne med i fravær hos nøkkelspillere.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at vi alltid skal ha noe å sette fingeren på?

 

Chelsea er det bare å ta av hatten for av hva de har prestert defensivt dette året, men har de bevist så mye mer enn kun denne sesongen? De kan få skader på nøkkelspillere (defensive spillere) neste sesong, som gjør at de blir slik som alle andre på dette området. Blir klubben og Mourinho skrytt opp i skyene da??

 

Wenger er en manager som tenker offensivt, og har hatt begrensninger av midler til å hente hva han vil i posisjoner. Man må forme stallen utifra midlene man har tigjengelig, og da er spørsmålet: ville dere hatt noen større spillere bakover på banen, slik at han satset mere på defensiv trygghet? Om dere ville, hadde dette betydd at vi hadde hatt større suksess enn det vi har opplevd? (mere defensiv trygghet går utover den offensive delen)

 

Likevel, vi har hatt suksess siden han ankom...men likevel er ikke dette godt nok?

Vi har hatt flere år med fantastisk fotball, med nye pokaler inn i skapet, med spillere som er i verdenstoppen, og INGEN snakker lengere om Boring Arsenal.

Hver gang jeg snakker med mennesker om fotball som jeg ikke kjenner fra før, nevner de alltid den fine fotballen vi spiller. Dette gir meg en klump i halsen, og stoltheten vokser bare dag for dag.

 

Er ikke dette fantastisk?

 

Dette året har vi slitt med skader og samtidig har vi et generasjonskifte pågang i klubben, likevel kjemper vi om 2.plassen i ligaen, seier i fa cupen + vi kom videre fra gruppespillet i cl. (røk mot et storlag som Bayern M)

Ja, vi slipper inn mange mål, men skal vi forlange alt?

 

Wenger kan ikke være 100% feilfri, siden ingen kan klare dette i den virkelige verdenen. Men nærmere 100% får du ikke ut ifra mitt syn.

Ta over et lag som var middelmådig, til å få det til et av historiens beste lag i Europa på så kort tid med de midlene han har brukt......ja ære være :rolleyes:

 

Med midler tilgjengelige til sommeren så kan det hende at neste sesong blir enda bedre, hvem veit??

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett. Det krisemaksimeres vel mye. Dette er den nest beste sesongen vi har hatt under Wenger hvis en ser på antall poeng så langt. Chelsea har en ekstrem sesong. En £250 mill sesong! Likevel er det KRISE!!?? Ting er ikke så ille. Ser en etter bringes klubben stadig videre fremover. Også denne sesongen.

 

 

...., men uansett hvordan en snur og vender på det - det defensive har sviktet i år. Vi reddes av våre ekstreme offensive ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

I fjor slapp vi ikke inn mange mål.. Da holdt campbell seg skadefri, og Når toure spiller sammen med Sol, er han en god forsvarer. I år har vi hatt skadeproblemer i forsvaret (les Campbell), og det har vi måttet betale for. Når vi har skadefritt mannskap, er også forsvaret vårt en god lagdel. Men vi trenger bedre dekning.

 

En ting synes jeg dog Wenger bør forandre.. Døballoppsettet sitt defensivt. Statistikken viser, at i forhol til hvor mange døballer vi får imot, slipper vi inn tre ganger fler mål en noe annet lag i PL her!! Wenger bør, etter min mening, gå bort fra opplegget der man sonemarkerer, istedet for å mannsmarkere og tråkke skikkelig til i duellene.. sånn som rubellaget gjør.

Sone-opplegget har jo helt tydelig ikke fungert..

Link to comment
Share on other sites

Når vi har Campbell på banen, spiller de andre forsvars spillerne mye bedre. Han har en så stor betyning at vi nesten ikke aner. Samme gjalt når vi hadde Adams.

Fakta er at EN spiller kan gjøre utrolig mye med et lag. Og når den spiller`n da er skadet, ja da sliter laget.

Det er så viktig med en som kan styre forsvaret, være sjef liksom. Særlig Thoure er ingenting når han ikke spiller sammen med Sol.

Terry, Hypia, Ferdinand m.fl. veldig viktige for hver av sine lag.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett. Det krisemaksimeres vel mye. Dette er den nest beste sesongen vi har hatt under Wenger hvis en ser på antall poeng så langt. Chelsea har en ekstrem sesong. En £250 mill sesong! Likevel er det KRISE!!?? Ting er ikke så ille. Ser en etter bringes klubben stadig videre fremover. Også denne sesongen.

 

 

...., men uansett hvordan en snur og vender på det - det defensive har sviktet i år. Vi reddes av våre ekstreme offensive ferdigheter.

5251[/snapback]

 

Må si meg ganske så enig med Sir John og Vieira04 her!

 

Vi har levert en solid sesong, selv om vi til tider av vist defensive problemer. Et annet problem er at Chelsea har vært svært gode. Forhåpenligvis vil dette jevne seg ut allerede neste år.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Mye av nøkkelen til å finne en god defensiv trygghet ligger i BALANSE.

Balanse mht spillertypene i forsvarsrekka når det går på duellstyrke/hurtighet/rutine/evne til å lese spillet og evne til å dirigere.

Men like mye i BALANSE mellom lagdelene og i de enkelte lagdelene.

Det er selvfølgelig også viktig å ha individuellt gode spillere, men akkurat når det gjelder forsvarsspill, er det enda viktigere at balansen er til stede.

En annen ting som også er helt avgjørende for resultatet er FLYT.

Det er utrolig hva flyt gjør med selvtilliten til spillerne.

Det tar lang lang tid å bygge opp selvtillit, men den er utrolig rask å forsvinne igjen.

Når det så gjelder balansen i forsvarsrekka vår, er den meget god så lenge Toure spiller sammen med Sol da disse gutta utfyller hverandre både når det gjelder hurtighet, duellstyrke og ikke minst er Kolo avhengig av å bli dirigert av en rutinert spiller ved siden av seg.

Dette mangler totalt når Kolo spiller sammen med Cygan, men faktisk så fungerte dette mye bedre når Senderos spilte sammen med Cygan og også når Senderos spilte sammen med Kolo.

Konklusjon: vi trenger en ny rutinert midtstopper som har evnen til å dirigere. CHIVU.

Når det så gjelder balansen totalt sett i laget vårt, har denne ikke vært bra i år.

Vi er og skal være ultra-offensive, dette er meget bra.

Det er derfor vi har blitt det mest attraktive laget å se på for publikum rundt omkring.

T.o.m. drillo mener at arsenal spiller fremtidens fotball :rolleyes:

Vi har imidlertid manglet det defensive ankeret på midtbanen som er tvingende nødvendig med så offensive kantspillere som vi har.

Ingen bør tvile på at Gilberto er en usannsynlig viktig spiller i så henseende.

Med Vieira og Gilberto sentralt blir vi noe svekket offensivt men adskillig bedre defensivt.

Vi kan dessverre ikke si "ja takk, begge deler" når det gjelder balansen i laget.

Det ene påvirker det andre rett og slett, og det er ikke tilfeldig at vi har scoret så sinnssykt mange mål som vi har i år.

Fabregas og Flamini mangler foreløpig den defensive klokskapen i valgene sine som Gilberto og Vieira er så berømte for.

Jeg tør å garantere at Vieira kommer til å bli en mye bedre spiller med Gilberto ved sin side enn han har fremstått i år.

Konklusjon: vi trenger et nytt defensivt anker på sentral midtbane. VAN BOMMEL.

Når det så gjelder dødballer i mot oss, er det en selvfølge i 2005 at man er både sone- og markeringsorientert.

I eget felt har det aldri vært i Wengers eller noen andre managere i topp-fotballens hensikt å bare være soneorientert, hvis det er noen som tror det.

I egen seksten-meter blir selvfølgelig motspillerne markert ut, men samtidig må man ikke glemme å markere samtlige soner foran eget mål.

Erke-eksempelet på at vi har sviktet der i år kom i borte-kampen mot Bayern.

Kolo markerer sin peruvianske spiss tett før ballen blir slått, imidlertid starter denne et løp mot ballen og kan faktisk løpe helt uforstyrret i ti meter RETT FORAN VÅRT MÅL.

Det nytter ikke å bare peke på Kolo etter det baklengsmålet (det andre tror jeg det var).

Det er en håpløs oppgave å løpe ved siden av en spiss som rykker i et stort, åpent rom.

Konklusjon: vi trenger en oppstramming i den defensive organsieringen. ADAMS.

Link to comment
Share on other sites

Du er inne på mye riktig, Jensemann.

 

For å ta utgangspunktet i eksempelet Chelsea igjen. De har en defensiv midtbanemann som er 110% dedikert til denne jobben. Makelele. Han gjør så og si aldri noen offensive krumspring, men står der som en bauta mellom det litt mer offensive midtbaneleddet og forsvarsfireren.

 

Jeg synes langt på vei at vi har fått bevist at dette er en absolutt nødvendighet i Arsenal også, men i fraværet av Gilberto har vi rett og slett ingen Makelele-figur i laget vårt. Patrick Vieira så jeg en gang i tiden på som en slik spiller, men etterhvert har han fremstått mer og mer som en box-to-box-player á la Steven Gerrard. Ingen av de andre alternativene på midtbanen er spillertyper til å gjøre denne jobben - bortsett fra Gilberto. Flamini er det nærmeste vi kommer, men foreløpig har han ikke klokskapen og rutinen til Gilberto, og prøver å kompensere for dette ved å springe rundt som en terrier på speed.

 

Med en Gilberto på banen har vi råd til å ha en 'luksusspiller' på den andre sentrale midtbaneplassen, dvs. en som er bedre offensivt enn defensivt. Gilberto skaper frihet for andre spillere fordi han tar ansvar bakover. Det er her jeg ser en åpning for Cesc i fremtiden - men skal Arsenal få maks ut av ham, tror jeg det er absolutt nødvendig at vi har en Gilberto/Makelele-type på den andre sentrale midtbaneplassen. Dette for å få en riktig balanse på midten.

 

Denne balansen har vi, som mange har påpekt, slitt med i år, og sammen med håpløse markeringer på dødball, mener jeg dette har vært hovedproblemet denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Du er inne på mye riktig, Jensemann.

 

For å ta utgangspunktet i eksempelet Chelsea igjen. De har en defensiv midtbanemann som er 110% dedikert til denne jobben. Makelele. Han gjør så og si aldri noen offensive krumspring, men står der som en bauta mellom det litt mer offensive midtbaneleddet og forsvarsfireren.

 

Jeg synes langt på vei at vi har fått bevist at dette er en absolutt nødvendighet i Arsenal også, men i fraværet av Gilberto har vi rett og slett ingen Makelele-figur i laget vårt. Patrick Vieira så jeg en gang i tiden på som en slik spiller, men etterhvert har han fremstått mer og mer som en box-to-box-player á la Steven Gerrard. Ingen av de andre alternativene på midtbanen er spillertyper til å gjøre denne jobben - bortsett fra Gilberto. Flamini er det nærmeste vi kommer, men foreløpig har han ikke klokskapen og rutinen til Gilberto, og prøver å kompensere for dette ved å springe rundt som en terrier på speed.

 

Med en Gilberto på banen har vi råd til å ha en 'luksusspiller' på den andre sentrale midtbaneplassen, dvs. en som er bedre offensivt enn defensivt. Gilberto skaper frihet for andre spillere fordi han tar ansvar bakover. Det er her jeg ser en åpning for Cesc i fremtiden - men skal Arsenal få maks ut av ham, tror jeg det er absolutt nødvendig at vi har en Gilberto/Makelele-type på den andre sentrale midtbaneplassen. Dette for å få en riktig balanse på midten.

 

Denne balansen har vi, som mange har påpekt, slitt med i år, og sammen med håpløse markeringer på dødball, mener jeg dette har vært hovedproblemet denne sesongen.

5277[/snapback]

 

Vi er vel stort sett enig her doktor men det er en ting jeg glemte å påpeke i mitt forrige innlegg, og det er at vi også blir adskillig sterkere på dødball i mot oss når både Gilberto og Vieira spiller.

Det er ikke bare at vi ikke markerer bra nok, men vi taper rett og slett duellene alt for ofte, spesiellt når duellene foregår i egen sekstenmeter.

Jeg har meget god tro på både Fabregas og Flamini i fremtiden men så var det dette med balanse da....

Link to comment
Share on other sites

Mye fornuftig å lese på denne tråden. De defensive problemene skyldes nok en kombinasjon av individuelle feil og svakheter i den defensive organiseringen. Generelt liker jeg ikke å skape 'syndebukker', og selv om det er forskjeller i individuelle ferdigheter, mener jeg at de elementære feilene vi har sett Arsenal-forsvaret gjøre denne vinteren for en stor del er en konsekvens av svak defensiv organisering. Dersom man blottlegger seg øker risikoen for individuelle feil dramatisk. Den store utfordringen er hvordan man skal styrke den defensive organiseringen uten at dette går ut over det kollektive offensive trykket. Nøkkelen her ligger defensivt på midtbanen. Laget har lidd mer av tapet av Gilberto enn vi trodde til å begynne med. Og erstatterne har ikke klart å fylle Gilbertos stabiliserende rolle. Dermed har også Arsenal blitt et lett 'bytte' på kontringer, og man har sluppet inn en haug med unødvendige mål. At man i tillegg har sluppet inn mange lettkjøpte mål på dødball, skyldes nok mer en manglende 'balanse' i forsvaret, med for mange små spillere, og følgelig manglende styrke i luftrommet. At keeperne heller ikke har klart å rense unna i feltet har jo også bidratt her, men om keepernes problem skyldes at de har manglende støtte fra forsvaret, eller hvorvidt forsvaret fungerer dårlig fordi keeperne er for svake i feltet, se det blir en høna-og-egget diskusjon...

 

Men selv om Arsenal har sviktet defensivt denne sesongen er det som mange andre påpeker viktig å være klar over at poengmessig er dette blant de 2-3 beste sesongene under Wenger, og i 'normale' sesonger ville Arsenal fortsatt hatt en god mulighet til å bli mester. Det er ikke til å komme i fra at Chelsea har hatt en helt ekstrem sesong, og selv om Arsenal ikke hadde hatt sine defensive problemer er det slett ikke sikkert at de hadde blitt mestere! Og vi får glede oss over all den flotte og underholdende angrepsfotballen Arsenal har vist denne sesongen (det er jo mange som sier at underholdning er viktigst, så da er det kanskje ikke så viktig at man ikke vinner da, eller..?). Selv om det er skuffende at man ikke klarer å forsvare gullet, blir jeg i det minste glad når jeg ser Henry og Co fyrer på alle sylindrene! :P ;)

Link to comment
Share on other sites

Mye av dette jeg er enig i.

Jeg vil peke på to-tre ting jeg mener skaper en utrygghet defensivt.

 

Duellspillet vårt. Ved cornere både for og mot taper vi som regel duellene.

Litt rart egentlig at et lag med såpass høye spillere taper så mange hodedueller.

Fab Four var nevnt, og disse spillerne var individuelt og samspilte på et meget

høyt nivå.

Terry er nevnt..saken er at han vinner de fleste hodedueller og er meget bra på markeringen.

 

Vi mangler en Terry type som kan rydde opp bak der.

Rett og slett en sjef som kan organisere bak der. Det har vi

ikke når Sol er vekke, og det er en definitiv svakhet.

 

Den defensive uniten foran forsvaret (les Gilberto) har manglet store

deler av sesongen. Det merkes. Vieira er en meget bra spiller, men defensivt er

Gilberto mye bedre etter min mening.

 

Markering! Elementære defensive markeringer har sviktet ganske mange ganger i år.

Der er jeg av en oppfatning at vi trenger en organisator inn.

Adams eller Bould for den saks skyld hadde vært helt greit.

 

Uten å henge ut noen så er det klart at er det et usikkerhetselement i

den defensive enheten, skaper dette usikkerhet.

Denne sesongen har vi ikke hatt den sedvanlige tryggheten bak.

Det er dette Wenger må ta tak i etter min meneing.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Enig i mye av det som skrives i denne topicen. Men må heller ikke se bort fra spillerne. I år har Gallas, Carvalho og Terry vært bedre enn samtlige av våre midtstoppere. Det er selvfølgelig delvis på grunn av det kollektive med Makelele/Cech osv, men vel så mye at de rett og slett er 3 meget gode stoppere.

 

Når vi har en mye skadet Sol, en Toure som har hatt en veldig svak sesong og en litt for dårlig Pascal så er personell absolutt en del av forklaringen. Senderos har sett fantastisk ut i det siste, la oss håpe at det ikke bare er et glimt men at vi her har en skikkelig juvel.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jeg ønsker å snu litt på flisa, hvorfor har vi scoret hhv 11 og 24 mål mere enn chelsky og scumchester u?????????

Dette er nemlig klasseforskjell hva offensiv fotball gjelder.

Hvorfor er vi så vanvittig dyktige fremover på banen, er det kun Henry eller også noe med organiseringen??

Ville vi scoret like mange mål med Gilberto på plass hele sesongen???

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å svare på, men jeg tror nok det.

Det er ikke Vieira,Gilberto,Flamini eller Fabregas som scorer

målene, men vingene våre og Henry.

Det er også på vingene sjansene kommer fra. Sjelden fra

sentral midtbane.

 

Uten å påstå noe kunne vi kanskje scort enda mer med

Gilberto på laget. Hvem vet?

En av de defensive grunnsteinene er da på plass slik

at det offensive kan slippe seg ennå mer løs.

 

Syns nemlig at vi spilte finere fotball i fjor enn i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det motsatte av Mee Bertie, jeg mener det er pga at Pires har slitt såpass med form og diverse, og at dette er grunnen til at vi ikke alltid har flyten i spillet, som vi hadde nesten hele fjorårsesongen, da Pires var god i nesten hver kamp. Kommer Pires i god form, så har vi ingen bekymringer offensivt. Når han har dagen, så trenger ikke de andre ha det, i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Dvs at du mener at det spiller ingen rolle at Ljungberg,Henry,Reyes

og DB ikke har dagen?

Vel, akkurat det har jeg liten tro på.

Angrepsspillet går på samhandling og hurtige pasninger.

Da er det viktig at alle der framme er i slaget.

At Henry har dagen er noe vi er særdeles avhengig av etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Dvs at du mener at det spiller ingen rolle at Ljungberg,Henry,Reyes

og DB ikke har dagen?

Vel, akkurat det har jeg liten tro på.

5404[/snapback]

Nei det er ikke det jeg mener. Men jeg mener Pires er den spilleren, med unntak av Henry, som er viktigst for det offensive spillet, NÅR han har dagen. Da vinner han kamper alene, akkurat som Henry. Når alle disse har dagen, vinner vi 6-0, dvs, det er sjeldent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...