Jump to content

overdreven tillit


refser

Recommended Posts

etter de siste kampene, har det slått meg at aw har alt for stor tro på en del spillere. mulig denilson kan bli en stor spiller, men det spillet han har vist i de to siste kampene forteller meg at han har langt igjen. den som derimot ikke har langt igjen, er eboue. han har alt og alt for langt igjen. jeg har

fulgt arsenal i 20 år nå, og har aldri sett en spiller i førstelagstroppen, prestere så jevnt dårlig. han må enten være fantastisk god på trening, ellers har han noe på aw. kan ikjke forstå at nr 27 blir benyttet. som om ikke dette er nok, er senderos skadefri! og går inn på laget! sjelden har vel noen sett en fotballspiller som ikke har koordinasjon, ikke kan løpe eller ikke evner å plassere seg. mannen er som et kinderegg for arsenals motstandere. de får tre ønsker oppfylt når han starter. triste greier mot sevilla i kveld ja, men jeg håper aw ser at det ikke er noen fremtid for senderos og nr 27 i arsenallaget....

Link to comment
Share on other sites

etter de siste kampene, har det slått meg at aw har alt for stor tro på en del spillere. mulig denilson kan bli en stor spiller, men det spillet han har vist i de to siste kampene forteller meg at han har langt igjen. den som derimot ikke har langt igjen, er eboue. han har alt og alt for langt igjen. jeg har

fulgt arsenal i 20 år nå, og har aldri sett en spiller i førstelagstroppen, prestere så jevnt dårlig. han må enten være fantastisk god på trening, ellers har han noe på aw. kan ikjke forstå at nr 27 blir benyttet. som om ikke dette er nok, er senderos skadefri! og går inn på laget! sjelden har vel noen sett en fotballspiller som ikke har koordinasjon, ikke kan løpe eller ikke evner å plassere seg. mannen er som et kinderegg for arsenals motstandere. de får tre ønsker oppfylt når han starter. triste greier mot sevilla i kveld ja, men jeg håper aw ser at det ikke er noen fremtid for senderos og nr 27 i arsenallaget....

 

 

Jeg tror det nettopp er i disse kampene vi får testet de spillerene som du nevner. Ofte setter Wenger inn "?" spillere i kamper som ikke får store konsekvenser og da oftest mot "dårlige" lag. Kampen idag mot et meget godt Sevilla lag viser nettopp at kanskje disse spillerene ikke er så bra som vi innbiller oss. Når vi møtter de virkelige kanonlagene i verden i en viktig kamp må vi vite hvor bra de enkelte spillere våre virkelig er. Vi har definitivt ikke en stall med 25 like gode spillere som man kanskje kan få inntrykk av i og med vi så sjelden taper. Tror Wenger fikk en del svar idag.

 

Er uenig med deg når det gjelder Ebou(og ganske mange andre på forumet her når det gjelder nevnte mann) men jeg syntes han er en fantastisk fotballspiller men enig i at han har spilt altfor dårlig i år (i forhold til det potensiale jeg mener han besitter). Tror Wenger venter på at han skal slå ut i full blomst, noe også jeg tror han kommer til å gjøre.

 

Litt synd med Senderos egentlig, en spiller som vil så mye og spiller med hjerte utenpå drakta.....men det holder bare ikke mål det han foretar seg....

Link to comment
Share on other sites

Morsomt at du sier det. Jeg satt på puben idag ved finsbury park og så på kampen, og sjeldent blir jeg så skuffa av å se på Arsenal spille. Jeg snakka med noen goonerkompiser på puben, og alle var samstemte i at Senderos ikke har noe i Arsenal å gjøre. Det er synd fordi han er en "allright" type. Men når han blir diskutert i negativ forstand etter hver eneste kamp som han spiller, er det ikke noen tilfeldighet lengre! Og Emmanuel "jeg kan ikke utforde en mann uten å miste ballen" Eboue ikke la meg begynne engang. Idag var han helt ok! Men det er unntaket som bekrefter regelen. Men som sagt så er stemningen på topp her i "Arsenal verden" om dagen, skikkelig optimisme. Det er en fryd å gå hjem hver eneste dag å se bitre hottentottsupportere som er misunnelige på oss :)

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra Tottenhamkampen og Manchester United kampen på forumet, men hvordan gjør jeg det, noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Eboue er en ok fotballspiller han, og Senderos er en grei spiller i backup, og som du sier Martini at han spiller med hjertet utenpå drakta, det tror eg på, selv om han har en slepen teknikk, noen vil si at det var hans feil på utligningsmålet, man man kan se at Gilberto klarerer ballen etterpå og den havner rett ved 16 meteren og pang så var det 1-1, og eg kan ikke si at eg ble så veldig imponert over spillet til Gilberto i dag, han hadde mange feil pasninger og feile avgjørelser og det var faktisk noen som sa på pøben i dag at " Arsenal kan bare la han dra til Italia, og de kan få ham gratis ", vel det er vel å dra den litt langt, men Gilberto har ikke spilt så mange kamper i år og han er vel litt rusten, men det som bekymrer meg er at Wenger fortsetter å bruke Flamini den rollen Gilberto hadde i fjor, det kan eg fortsatt ikke skjønne, eg mener Diaby ville ha vært den perfekte pakker til Cesc, for han har et utrolig potensiale.

 

 

refser: eg har følgt Arsenal tykt og tynt siden 1994 og eg har aldri vært mer optimistisk enn nå, men du sier du har aldri sett førstelagstroppen prestere så jevnt dårlig over lengre tid, vel der er eg ikke enig med deg, eg kan ikke huske sist Arsenal tapte en kamp, det må ha vært i April en gang og det er godt over et halvt år siden, men det er nå Arsenal får kjørt seg med blant annet 2 borte kamper i Nord England og hele 9 kamper i desember, det er da vi får se hvor gode vi virkelig er!

 

 

Senderos ser eg ikke for meg i Arsenal så mange år til, siden vi har både Connolly og Nordtveit bankende på døra om få år.

 

Tapet måtte komme før eller siden og det er like greit at det kom mot Sevilla som sjelden taper sine kamper på hjemmebane, Arsenal er videre uansett, se lyst på det!

Link to comment
Share on other sites

Morsomt at du sier det. Jeg satt på puben idag ved finsbury park og så på kampen, og sjeldent blir jeg så skuffa av å se på Arsenal spille. Jeg snakka med noen goonerkompiser på puben, og alle var samstemte i at Senderos ikke har noe i Arsenal å gjøre. Det er synd fordi han er en "allright" type. Men når han blir diskutert i negativ forstand etter hver eneste kamp som han spiller, er det ikke noen tilfeldighet lengre! Og Emmanuel "jeg kan ikke utforde en mann uten å miste ballen" Eboue ikke la meg begynne engang. Idag var han helt ok! Men det er unntaket som bekrefter regelen. Men som sagt så er stemningen på topp her i "Arsenal verden" om dagen, skikkelig optimisme. Det er en fryd å gå hjem hver eneste dag å se bitre hottentottsupportere som er misunnelige på oss :)

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra Tottenhamkampen og Manchester United kampen på forumet, men hvordan gjør jeg det, noen tips?

 

He he...er nok mange som er uenig med meg når det gjelder Eboue ja..men men.... Så morsomt for deg å være der det skjer da :) . Tror ikke du får lagt ut noen bilder her desverre, synd, det burde vært en mulighet for å legge inn noen private Arsenal fotos på klubbsiden. Ser den Svenske klubbsiden har den muligheten.

 

Refser mente vel at han ikke hadde sett en spiller i førstelagstroppen som Eboue, prestere så dårlig over tid, og ikke hele troppen.

Link to comment
Share on other sites

Eboue er en ok fotballspiller han, og Senderos er en grei spiller i backup, og som du sier Martini at han spiller med hjertet utenpå drakta, det tror eg på, selv om han har en slepen teknikk, noen vil si at det var hans feil på utligningsmålet, man man kan se at Gilberto klarerer ballen etterpå og den havner rett ved 16 meteren og pang så var det 1-1, og eg kan ikke si at eg ble så veldig imponert over spillet til Gilberto i dag, han hadde mange feil pasninger og feile avgjørelser og det var faktisk noen som sa på pøben i dag at " Arsenal kan bare la han dra til Italia, og de kan få ham gratis ", vel det er vel å dra den litt langt, men Gilberto har ikke spilt så mange kamper i år og han er vel litt rusten, men det som bekymrer meg er at Wenger fortsetter å bruke Flamini den rollen Gilberto hadde i fjor, det kan eg fortsatt ikke skjønne, eg mener Diaby ville ha vært den perfekte pakker til Cesc, for han har et utrolig potensiale.

 

 

refser: eg har følgt Arsenal tykt og tynt siden 1994 og eg har aldri vært mer optimistisk enn nå, men du sier du har aldri sett førstelagstroppen prestere så jevnt dårlig over lengre tid, vel der er eg ikke enig med deg, eg kan ikke huske sist Arsenal tapte en kamp, det må ha vært i April en gang og det er godt over et halvt år siden, men det er nå Arsenal får kjørt seg med blant annet 2 borte kamper i Nord England og hele 9 kamper i desember, det er da vi får se hvor gode vi virkelig er!

 

 

Senderos ser eg ikke for meg i Arsenal så mange år til, siden vi har både Connolly og Nordtveit bankende på døra om få år.

 

Tapet måtte komme før eller siden og det er like greit at det kom mot Sevilla som sjelden taper sine kamper på hjemmebane, Arsenal er videre uansett, se lyst på det!

 

har aldri sagt at det var førstelaget som presterte dårlig over lengre tid. om du leser alle ordene i innlegget, vil du se at det er myntet på en spiller i førstelaget.

 

...og ja, gilberto bør ikke være noe mer enn backup om han skal bli værende i klubben. juve er interesserte, og da bør det bli ordning på det;-)

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg CC er plassen å teste ut spillere . Ikke CL når

kampen om førsteplassen ikke var avgjort men nok om det.

Har vel alltid hatt troen på Senderos men det virker som mister

hodet i enkelte situasjoner nokså ofte.

Duellspillet hans har vært en skuffelse de gangene han har vist seg.

Jeg håper Djorou blir Gallas makker i januar.

 

Ellers syns jeg faktisk vår nr 27 er bra han. Surmulinga hans og

overdreven filming liker jeg mindre. Og det var gjerne årsaken

til at vi ikke fikk straffe da han ble felt.

 

Det blir nevnt Diaby/Cesc som vårt midtbanepar. Det blir for svakt defensivt er jeg redd.

Foreløpig er Flamini den perfekte partneren til Cesc iom at han dekker så enormt mye areal av banen og lar Cesc få utvikle sine offensive

kvaliteter.

 

Nå fikk vi nå sett at foreløpig er ikke Hoyte og Traore på Sagna/Clichy sitt nivå.

Senderos kommer nok aldri i nærheten av Gallas sitt nivå dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Denilson var etter min mening vår beste i går, sammen med Bendtner, så hvordan du kan si at han har langt igjen forstår jeg ikke. Eduardo har derimot langt igjen. Se på fintene hans i går - gikk ikke veeeldig raskt, og han ser ut til å være ganske grei å lese. Ellers så syns jeg Eboue er en spiller med kvaliteter. Rask, teknisk og slår mange gode innlegg osv, men der han svikter er på samme sted som Walcott: Brains!!!! Han har ikke god nok fotballhjerne, og dette er vel den vanskeligste delen å forbedre i fotball. Men men fremtiden vil vise hva som skjer med han.

Link to comment
Share on other sites

Eboue er en ok fotballspiller han, og Senderos er en grei spiller i backup, og som du sier Martini at han spiller med hjertet utenpå drakta, det tror eg på, selv om han har en slepen teknikk, noen vil si at det var hans feil på utligningsmålet, man man kan se at Gilberto klarerer ballen etterpå og den havner rett ved 16 meteren og pang så var det 1-1, og eg kan ikke si at eg ble så veldig imponert over spillet til Gilberto i dag, han hadde mange feil pasninger og feile avgjørelser og det var faktisk noen som sa på pøben i dag at " Arsenal kan bare la han dra til Italia, og de kan få ham gratis ", vel det er vel å dra den litt langt, men Gilberto har ikke spilt så mange kamper i år og han er vel litt rusten, men det som bekymrer meg er at Wenger fortsetter å bruke Flamini den rollen Gilberto hadde i fjor, det kan eg fortsatt ikke skjønne, eg mener Diaby ville ha vært den perfekte pakker til Cesc, for han har et utrolig potensiale.

 

 

refser: eg har følgt Arsenal tykt og tynt siden 1994 og eg har aldri vært mer optimistisk enn nå, men du sier du har aldri sett førstelagstroppen prestere så jevnt dårlig over lengre tid, vel der er eg ikke enig med deg, eg kan ikke huske sist Arsenal tapte en kamp, det må ha vært i April en gang og det er godt over et halvt år siden, men det er nå Arsenal får kjørt seg med blant annet 2 borte kamper i Nord England og hele 9 kamper i desember, det er da vi får se hvor gode vi virkelig er!

 

 

Senderos ser eg ikke for meg i Arsenal så mange år til, siden vi har både Connolly og Nordtveit bankende på døra om få år.

 

Tapet måtte komme før eller siden og det er like greit at det kom mot Sevilla som sjelden taper sine kamper på hjemmebane, Arsenal er videre uansett, se lyst på det!

 

har aldri sagt at det var førstelaget som presterte dårlig over lengre tid. om du leser alle ordene i innlegget, vil du se at det er myntet på en spiller i førstelaget.

 

...og ja, gilberto bør ikke være noe mer enn backup om han skal bli værende i klubben. juve er interesserte, og da bør det bli ordning på det;-)

 

 

det sånn eg oppfatter det, derfor skriver eg over lengre tid..men det er klart at får vi et godt tilbud på Gilberto, ville eg ikke sagt nei!

Link to comment
Share on other sites

Ville heller sett at Senderos ble lånt vekk denne sesongen, og hatt Djourou som vår 3 midtstopper!

Enig, liker spilletypen til Senderos. Gir alt! Men jeg tror ikke det er nok når det blir feil på feil. Føler meg tryggere når Djourou er stopper. :)

 

Blir bra når Johan kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg CC er plassen å teste ut spillere . Ikke CL når

kampen om førsteplassen ikke var avgjort men nok om det.

Har vel alltid hatt troen på Senderos men det virker som mister

hodet i enkelte situasjoner nokså ofte.

Duellspillet hans har vært en skuffelse de gangene han har vist seg.

Jeg håper Djorou blir Gallas makker i januar.

 

Ellers syns jeg faktisk vår nr 27 er bra han. Surmulinga hans og

overdreven filming liker jeg mindre. Og det var gjerne årsaken

til at vi ikke fikk straffe da han ble felt.

 

Det blir nevnt Diaby/Cesc som vårt midtbanepar. Det blir for svakt defensivt er jeg redd.

Foreløpig er Flamini den perfekte partneren til Cesc iom at han dekker så enormt mye areal av banen og lar Cesc få utvikle sine offensive

kvaliteter.

 

Nå fikk vi nå sett at foreløpig er ikke Hoyte og Traore på Sagna/Clichy sitt nivå.

Senderos kommer nok aldri i nærheten av Gallas sitt nivå dessverre.

 

Mye enig i det du skriver her ja, Djorou har vært go på utlån, Senderos har ikke farta til å holde det høyeste nivå det så jeg for flere år siden :)

Link to comment
Share on other sites

Senderos får gamle gode Pascal til å virke som en Franz Beckenbauer. That's all. På tide å kalle spaden med sitt rette navn, Arsene!! Godklumpen Philippe er rett og slett en helserisiko.

 

Jeg har talt. Ugh.

 

Helserisiko ja, kunne ikkje sagt det bedre sjølv! Kvar gang vårt bleike alibi baki forsvaret får ballen sitter eg med hjerta i halsen. Las over at noen skreiv han har slepen teknikk, tar det som ein selvfølge at det var ironi!!!

 

Når det gjelder Eboue meiner eg at han har potensiale; hurtig, sterk og slår gode innlegg når han er konsentrert. Men er enig med ravenghost i at han mangler speleforståelse, det stopper ofte opp og han tar ein del rare valg, men trur han kommer til å blomstre bare vi gir han tid!

Link to comment
Share on other sites

Trur det har vært et sjakkterkk å leie ut Djourou, som kommer tilbake med god 1lags erfaring når afrika mesterskapet starter. Trur som de fleste, Senderos aldri vil bli arsenal matriale. Delevis for han mangler en del vesentlig basisferdiheter i blant annet fart og teknikk, gjør i tilleg ofte persinlige feil som føre til frispark og straffespark. og delevis for han er en spilletype som trenger lang tid fpr å spille seg i form og det hverken håper eller trur jeg han får i Arsenal. Dennilson har jeg fortsatt meget stor tru på, synnes forøvrig han spilte langt fra dårlig nå.

Link to comment
Share on other sites

Senderos har ingenting og gjøre i start-elveren, eller på benken (etter mine meninger) !

Senderos har ingen fart, ingen teknikk, kan heller ikke si han har ett stort fotballhode. Leser som regel motspilleren feil og risikerer og felle motspilleren uten for eller inni 16-meteren. En urutinert spiller som kommer aldri til å bli rutinert (hvertfall ikke i Arsenal-drakta)

 

Godt noen andre ikke fatter og begriper hva wenger ser i eboue !

Ok spiller, men han treffer som regel på 1 av 100 innlegg noe som irreterer meg stadig, han er en grei spiller utpå banen som blør for laget, men for ofte så "blør" han for mye og roter det til !

Men Eboue er en veldig god back up !

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har tenkt på en stund er om det er slik at Wenger har vanskeligere for å vrake/selge unna spillere med ikke-engelsk pass enn de som har engelsk pass. Det er jo litt rart at spillere som Bentley (kanskje Pennant), selges unna, mens andre spillere, som kanskje Senderos, med "utenlandsk" pass har, som skrevet i tittelen her, overdreven tillit...

 

Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Senderos får gamle gode Pascal til å virke som en Franz Beckenbauer. That's all. På tide å kalle spaden med sitt rette navn, Arsene!! Godklumpen Philippe er rett og slett en helserisiko.

 

Jeg har talt. Ugh.

 

Helserisiko. Kunne ikke sagt det bedre. Får spasmer bare jeg ser sveitseren i

lagoppstillinga.. Håper virkelig wenger snart har sett nok. En ting som jeg har lagt veldig merke til denne sesongen er hodespillet hans og posisjoneringen. Før synes jeg han vant mye, nesten så og si alt, i lufta. Nå er det nesten omvendt. Rart å se på så høye spillere som Diaby og Senderos tape såå mye i lufta....

 

Når det gjelder Eboue er jeg enig i at han har spilt veldig langt under pari i det siste. Men vil absolutt ikke at

vi skal selge Manu. Husker hvor vanvittig god han var i siste sesongen på Highbury! Ble av sjefen sammenlignet med Garrincha :) Ikke mye å se av det nå... I tillegg kommer filmingene og den litt slappe holdningen. Hater å se spillere på Arsenal med slapp holdning,uansett væremåte. Et par av dem i troppen. Kom deg tilbake i gammel form Manu og prøv å lær deg en ny finte eller to ! :(

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har tenkt på en stund er om det er slik at Wenger har vanskeligere for å vrake/selge unna spillere med ikke-engelsk pass enn de som har engelsk pass. Det er jo litt rart at spillere som Bentley (kanskje Pennant), selges unna, mens andre spillere, som kanskje Senderos, med "utenlandsk" pass har, som skrevet i tittelen her, overdreven tillit...

 

Hva mener dere?

 

Ein interessant teori. Men trur kanskje det har meir med holdninger å gjøre. For i tillegg til Bentley og Pennant kan Quincy nevnes selv om han ikke har nådd så langt etterpå. Andre spillere som Upson led av mange foran seg i køen, mens Stephen Hughes fikk mange sjanser før han ble funnet for lett. Så tror altså at Wenger er meir tålmodig med spillere som viser solide holdninger og god instilning.

 

Når det gjelder overdreven tillit, så syns jeg også at Wenger gir enkelte spillere mange sjanser. Men sånn er det vel. Trenere får egne favoritter. Noen ganger lønner det seg, eksempelvis Flamini. Andre ganger ikke. Er uansett sikker på at Wenger er den beste mannen til å ta de valga, og selv om jeg er uenig i enkelte, så har han bevist meg feil nok ganger til at jeg tviler mer på min dømmekraft enn hans.

Link to comment
Share on other sites

Overdreven tillit?

Nja, jeg vil heller si at det er en del overdrevne forventninger til dette laget i år. Vi supportere liker å kritisere media, men er tidvis like ille selv. Dømt nord og ned før sesongstart, roset opp i skyene etter 3 måneder av sesongen. Og mange supportere stilte store spørsmålstegn ved Wengers handlinger på overgangsmarkedet i sommer, nå genierklært og "wenger knows" runger.

Sannheten er at troppen fortsatt er meget ung og har meget å lære. Det virkelig spennende er hvordan laget nå reagerer når det opplever motgang for første gang denne sesongen, og det er selvsagt en del av læringskurven.

Godtar man Wengers ungdomspolitikk må man også godta at han gir dem tillit!

Ble det for mange bytter i laget mot Sevilla? Ja, jeg synes det. Var det flere som spilte for dårlig? Ja, også der. Gjør det første tapet på 29 kamper, mot et av europas absolutte topplag, Arsenal til et ræva idiotlag? Det burde være unødvendig å svare..

Wenger fikk mange svar på tirsdag, i en kamp vi hadde råd til å tape. Borte mot Villa kommende helg er langt viktigere i det lange løp.

Jeg sa før sesongen at tredje plass i ligaen, dog nærmere toppen enn i fjor, ett-to hakk høyere i både CL og FA cupen, da er jeg i utgangspunktet happy. Sesongstarten lover bedre enn dette, men det er viktig å stikke fingeren i jorda å se hva vi har; en ung tropp som med noen justeringer virkelig har fremtiden foran seg!

Link to comment
Share on other sites

Denilson var etter min mening vår beste i går, sammen med Bendtner, så hvordan du kan si at han har langt igjen forstår jeg ikke. Eduardo har derimot langt igjen. Se på fintene hans i går - gikk ikke veeeldig raskt, og han ser ut til å være ganske grei å lese. Ellers så syns jeg Eboue er en spiller med kvaliteter. Rask, teknisk og slår mange gode innlegg osv, men der han svikter er på samme sted som Walcott: Brains!!!! Han har ikke god nok fotballhjerne, og dette er vel den vanskeligste delen å forbedre i fotball. Men men fremtiden vil vise hva som skjer med han.

 

har nå sett kampen for 2. gang, og det tror jeg også du bør gjøre hvis du mener at denilson var god. tell antall pasninger og hvor mange av de som når frem. tragisk. ellers sliter han med å plassere seg korrekt. han gjør det vanskelig for fabregas å få til sitt spill. løper mye i veien ganske enkelt...

Link to comment
Share on other sites

Denilson var etter min mening vår beste i går, sammen med Bendtner, så hvordan du kan si at han har langt igjen forstår jeg ikke. Eduardo har derimot langt igjen. Se på fintene hans i går - gikk ikke veeeldig raskt, og han ser ut til å være ganske grei å lese. Ellers så syns jeg Eboue er en spiller med kvaliteter. Rask, teknisk og slår mange gode innlegg osv, men der han svikter er på samme sted som Walcott: Brains!!!! Han har ikke god nok fotballhjerne, og dette er vel den vanskeligste delen å forbedre i fotball. Men men fremtiden vil vise hva som skjer med han.

 

har nå sett kampen for 2. gang, og det tror jeg også du bør gjøre hvis du mener at denilson var god. tell antall pasninger og hvor mange av de som når frem. tragisk. ellers sliter han med å plassere seg korrekt. han gjør det vanskelig for fabregas å få til sitt spill. løper mye i veien ganske enkelt...

 

Pøh.

 

Det du beskriver her, det var Flamini for et par sesonger siden. Denilson er langt mer finslipt i spillestilen, og har hode for fotball (Flamini er heller ikke slik nå lenger, forøvrig).

 

Har DU sett alle de kremfine pasningene fra Denilson, som lander rett på lissa til en lagkamerat på andre siden av banen? Har du sett hans kreativitet og overblikk, som minner veldig om Cesc's, eller har du sett hvor hardt han jobber og hvor plasseringsdyktig han er?

 

Nei, isteden for å grave deg ned i Sevilla-kampen, bør du heller ta en kikk på Wigan-kampen og flere av de andre kampene Denilson har spilt, både denne sesongen, og forrige.

Det vi ser på her, det er en kommende verdensstjerne. Mark my words, og argumenter så mye du vil imot det. - Men han her kommer til å bli noe stort.

Link to comment
Share on other sites

Har sett kampen to gongar eg og. Eg held ved lag at Denilson var ein av dei betre. Har nokre fenomenale pasningar. At ikkje alle når fram skrivast på kontoen for manglandre rutine. Det er likevel ikkje snakk om krise-feilpasningar som Gilberto til dømes hadde. Denilson spelar ambisiøst, og lid for det innimellom.

 

En ting jeg har tenkt på en stund er om det er slik at Wenger har vanskeligere for å vrake/selge unna spillere med ikke-engelsk pass enn de som har engelsk pass. Det er jo litt rart at spillere som Bentley (kanskje Pennant), selges unna, mens andre spillere, som kanskje Senderos, med "utenlandsk" pass har, som skrevet i tittelen her, overdreven tillit...

 

Hva mener dere?

 

Ein interessant teori. Men trur kanskje det har meir med holdninger å gjøre. For i tillegg til Bentley og Pennant kan Quincy nevnes selv om han ikke har nådd så langt etterpå. Andre spillere som Upson led av mange foran seg i køen, mens Stephen Hughes fikk mange sjanser før han ble funnet for lett. Så tror altså at Wenger er meir tålmodig med spillere som viser solide holdninger og god instilning.

 

Heilt klart at haldningar er noko Wenger legg vekt på. Og det skal han då også. Bentley byrja jo å syte om speletid nærast umiddelbart etter at han blei aktuell for ligacupen og førstelagsspel. Har du høyrd Senderos, Denilson, Diaby, Traore, Clichy, Hoyte (legg merke til at han er i klubben enda, med engelsk pass), Walcott og så vidare syte om dette? Den einaste er Bendtner, og eg trur han ligg tynt an ved eventuelle fleire utbrot, trass godt spel tirsdag.

 

Pennant ødela for seg sjølv. Ingen andre. Upson spelte jo ei heil rekke kampar for klubben, før han ikkje hadde tålmodigheten lenger. Upson er uansett den einaste eg vil sette spørsmålsteikn ved.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...