Jump to content

Fifa, verdens beste spiller


Hermes

Verdens beste spiller  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hvordan Torres, Henry etc har havnet på denne listen er for meg ubegripelig. Dette er jo basert på året som gikk, og Henry gjorde seg da ikke spesielt bemerket i fjor, og torres...hva har han egentlig bevist på toppnivå?

 

Og som du nevner, hvor i all verden er Fabregas???

Link to comment
Share on other sites

leste også en liste over 100 beste spillere i "fire-fire-to". de hade ikke veldig overbevisende med Owen foran RvP. Arsenalspillerne var på følgende plasser:

89: eduardo

82:RvP

71:Kolo

67:Gallas

33:Cesc

...

Topp ti:

10 Cannavaro

9 Buffon

8 Rooney

7 Eto'o

6 Gerrard

5 Messi

4 Henry

3 Ronaldinho

2 C. Ronaldo

1 Kaka

Link to comment
Share on other sites

Min stemme gikk til Messi, selv om at det er mange gode kandidater til og vinne prisen. Han er en veldig ung og en lovende spiller, kanskje han er litt for ung til og vinne prisen, men jeg mener at han burde få den pga. han har et godt og klokt fotballhjerte etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

jeg så listen å har tatt ut de fabregas er MYE bedre enn:

 

Phillip Lahm (Bayern München, Tyskland)

Michael Essien (Chelsea, Ghana)

Patrick Vieira (Inter Milan, Frankrike) sårer men sant!

Carlos Tevez (Man Utd, Argentina)

Lilian Thuram (Barcelona, Frankrike)

Fernando Torres (Liverpool, Spania)

Juan Roman Riquelme (Villarreal, Argentina)

 

Det var 7 spillere som er veldig mye dårligere enn fab4!

de er nominert men ikke han..faan ass

+ att torres og henry ikke viste en dritt i fjor...det går bare på navnene!

Link to comment
Share on other sites

Først og frems vil jeg si dette var en noe merkelig liste. Mange fortjener å være med, mange som ikke er med på liste hadde fortjent å være med, og noen på lista burde ikke vært nominert. Titi fortjener ikke plassen, han var riktignok god i da kampene han spilte fra nyttår og til han ble skadd halvannen måned senere, men han mistet etter mitt syn for mye av sesongen (og året) til å fortjene å bli nominert. Eller at en aldrene Thuram har vært bedre enn Toure er jeg heller ikke sikker på, dog står nok en spiller som Vidic bedre plassert i køen om en plass der enn hva vår egen Kolo gjør. Synes det også er rart at Marquez er med mens Puyol er utelatt. Tevez hadde en sterk sesongavsluttning i fjor, men i likhet med Torres og kanskje Riquelme, synes jeg ingen av dem burde vært med. Synes og Ronaldonho har vært slapp, men er nok fortsatt blandt de 30 beste.

 

Når det gjelder vinneren så står det nok mellom Ronaldo og Kaka. Jeg ville stemt Kaka, men Ronaldo fortjener strengt tatt også prisen. Milan vant som kjent CL, og det med Kaka i hovedrollen, noe som taler i hans favør. I Serie A derimot underpresterte omtrent hele Milan, og Kaka kom ikke engang opp i tosifra antall scoringer. Ser man på seriespill er Ronaldo den verdige vinneren.

 

Når det gjelder Arsenalspillere må jeg si at det faktisk på en måte er helt greit at vi ikke har noen nominerte. For et par-tre år siden var vi veldig avhengige av en spiller (Henry), det at vi nå har et helt lag bestående av meget gode spillere, dog uten den virkelig store verdensstjernen, er faktisk bare bra for klubben tror jeg. Den siste tiden med Henry i klubben beviste egentlig at det nepper er noe sjakktrekk å lene seg for mye på en enkeltspiller. Men det varer nok ikke lenge, tror nok både Cesc, RvP og Walcott (og sikkert noen fler og) kommer til å bli nominert en rekke ganger i løpet av sine karrierer.

Link to comment
Share on other sites

Slike kåringer skal tas med en klype salt. Leste et sted at på et drømmelag fra sesongen 06/07 var Buffon keeper!!!!! Hallo!! En keeper i serie B!!!!

 

Mange av de spillerne som er nominert på denne liste denne topicen handler om, er langt over toppen: Canavaro, Thuram, Henry, Juninho, Nesta, Vieira, vNistelrooy.

 

Mange av spillerne må sies å ha vært bedre før, slv om de ikke er så gamle: Gerrard, Terry, Gattuso, Lampard, Eto`o, Deco.

 

Noen er rett og slett feil å ha på en slik liste, og spillere som nesten bare er gode på landslag: Klose, Marquez, Lahm, Riquelme (han har aldri spilt en god klubbkamp, men er god på Argenitina).

 

Pirlo er bare med fordi at han tar et og annet bra frispark i ny og ne, Petr Cech har ikke vært seg selv etter hodeskaden osv osv

 

Det jeg vil frem til er at man fint bare kunne skrevet en liste med fem navn fra starten av. Blir teit med mange navn når mange av dem ikke har noe der å gjøre. Så hadde alt edet opp slik det burde: At Kaká blir kåret til verdens beste. Det skal tross alt kåres ut fra 2007, og da har faktisk ikke Henry, Rooney, Ronaldinho, Buffon, Eto`o noe å gjøre på en slik liste. Messi nr.2, CRonaldo nr.3.

 

En ting til: Er Ribery bedre enn Hleb???

Link to comment
Share on other sites

Slike kåringer skal tas med en klype salt. Leste et sted at på et drømmelag fra sesongen 06/07 var Buffon keeper!!!!! Hallo!! En keeper i serie B!!!!

 

Nå ble jo Buffon kåret til den beste keeperen i VM 2006 også, og han er faktisk verdens beste keeper selv om han spilte i serie B!

 

Det mener jeg også, han scorte vel flest mål i Champions league og var vel ikke så langt unna toppscorer tittelen i Serie A heller.

 

Han hadde 8 mål i serie A, Totti ble toppscorer med 25 så han var milevis unna :huh:

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 10 2007, 04:23 PM) 107581[/snapback]

Slike kåringer skal tas med en klype salt. Leste et sted at på et drømmelag fra sesongen 06/07 var Buffon keeper!!!!! Hallo!! En keeper i serie B!!!!

 

Nå ble jo Buffon kåret til den beste keeperen i VM 2006 også, og han er faktisk verdens beste keeper selv om han spilte i serie B!

 

Det mener jeg også, han scorte vel flest mål i Champions league og var vel ikke så langt unna toppscorer tittelen i Serie A heller.

 

Han hadde 8 mål i serie A, Totti ble toppscorer med 25 så han var milevis unna ;)

 

Ok, da tok jeg ganske så feil B)

men assists hadde han vel mange av :huh:

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 10 2007, 04:23 PM) 107581[/snapback]

Slike kåringer skal tas med en klype salt. Leste et sted at på et drømmelag fra sesongen 06/07 var Buffon keeper!!!!! Hallo!! En keeper i serie B!!!!

 

Nå ble jo Buffon kåret til den beste keeperen i VM 2006 også, og han er faktisk verdens beste keeper selv om han spilte i serie B!

 

Det mener jeg også, han scorte vel flest mål i Champions league og var vel ikke så langt unna toppscorer tittelen i Serie A heller.

 

Han hadde 8 mål i serie A, Totti ble toppscorer med 25 så han var milevis unna :huh:

Verdens beste keeper finnes ikke i Serie B. Verken i år eller i fjor. Du må være enig at det er en logisk brist i det resonnementet ditt. Hvordan vurderes egentlig om en er verdens beste keeper. For eksempel, en keeper på et dårlig lag har små forutsetninger for å bli kåret til verdens beste keeper. Da Buffon var i Parma, var det ingen som nevnte han i kåringer, men med en gang han byttet til Juve, ble han beste keeper i verden over natten. Lenge var faktisk Toldo bedre enn Buffon, selv om Buffon fikk spille på Italia. Hvorfor? Jo, fordi at det ble forventet at man skulle bruke Buffon, for han var liksom så mye bedre. For noe tull.

Mange keepere som har vært i små klubber kunne vært verdens beste keeper hvis de hadde fått sjansen. Se bare på prestasjonene til Jaaskelainen i Bolton 3-4 år i Bolton, se på Khameni i Espanyol, Green i west Ham. Det går bare ikke an å si at Buffons prestasjoner i 06/07 sesongen (VM er IKKE inkludert) er bedre enn noen annen keeper sine, for da sier en med andre ord at det største du kan gjøre som keeper er å holde buret rent i Serie B!!!

Link to comment
Share on other sites

Slike kåringer skal tas med en klype salt. Leste et sted at på et drømmelag fra sesongen 06/07 var Buffon keeper!!!!! Hallo!! En keeper i serie B!!!!

 

Mange av de spillerne som er nominert på denne liste denne topicen handler om, er langt over toppen: Canavaro, Thuram, Henry, Juninho, Nesta, Vieira, vNistelrooy.

 

Mange av spillerne må sies å ha vært bedre før, slv om de ikke er så gamle: Gerrard, Terry, Gattuso, Lampard, Eto`o, Deco.

 

Noen er rett og slett feil å ha på en slik liste, og spillere som nesten bare er gode på landslag: Klose, Marquez, Lahm, Riquelme (han har aldri spilt en god klubbkamp, men er god på Argenitina).

 

Pirlo er bare med fordi at han tar et og annet bra frispark i ny og ne, Petr Cech har ikke vært seg selv etter hodeskaden osv osv

 

Det jeg vil frem til er at man fint bare kunne skrevet en liste med fem navn fra starten av. Blir teit med mange navn når mange av dem ikke har noe der å gjøre. Så hadde alt edet opp slik det burde: At Kaká blir kåret til verdens beste. Det skal tross alt kåres ut fra 2007, og da har faktisk ikke Henry, Rooney, Ronaldinho, Buffon, Eto`o noe å gjøre på en slik liste. Messi nr.2, CRonaldo nr.3.

 

En ting til: Er Ribery bedre enn Hleb???

Her var det mykje rart!! Det er faktisk eit hån å sei at Klose, Marquez, Lahm og Riquelme kun er gode på landslaget. Dei er alle spelarar i ypperste verdsklasse som sjølvsagt presterer på klubblaget. Eg kan dog langt på veg vere einig i at Riquelme sin forrige sesong var veldig svak.

 

Pirlo er ein av verdens beste sentrale midtbanespelarar og gjer faktisk veldig mykje meir enn å "ta et og annet bra frispark".

 

Cech ble jo kåret til CL's beste keeper i fjor, og er en omtrent feilfri keeper.

 

Det verste du seier er faktisk at Buffon ikkje har noko på ei slik liste å gjere. Skal ikkje verdens mest suverene keeper ha ein plass på ei slik liste? Buffon bør faktisk etter mi meining få denne prisen ein gang før han legger opp.

 

Nokon gong har me ein lei tendens til å falle inn i ei stor "Arsenalboble". Det er mange gode spelarar rundt omkring i Europa. Etter mitt syn var det i fjor kun Cesc som presterte høgt nok til å komme på denne lista.

 

Kalenderåret i fjor var ikkje akkurat det mest lysande under Wenger....

 

Men at Totti ikkje er med er ein skandale. Må sei det er bra gjort å ikkje ha med vinnaren av gullstøvelen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg ikke skjønner at dere gidder å bruke så sinnsykt mye energi på kåringer som dette.

 

Og du som sa Torres ikke har vist noe på toppnivå! Snakker du om spilleren som i VM 2006 var HEIDUNDRADES FANTASTISK, spilleren som i sesong etter sesong briljerte for et lag under toppen i en av verdens aller beste ligaer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg ikke skjønner at dere gidder å bruke så sinnsykt mye energi på kåringer som dette.

 

Og du som sa Torres ikke har vist noe på toppnivå! Snakker du om spilleren som i VM 2006 var HEIDUNDRADES FANTASTISK, spilleren som i sesong etter sesong briljerte for et lag under toppen i en av verdens aller beste ligaer?

 

Jeg snakker om at Torres ikke har bevist noe i Europa, og jeg mener faktisk at det MÅ til for i det hele tatt bli vurdert...det er min mening om denne saken. Mao er det flere på listen som ikke burde vært her.

 

Når det gjelder om en spiller fortjener prisen før de legger opp eller ikke - ja, kanskje - MEN, er ikke verdens beste spiller kåringen ment å gjelde den som var verdens beste spiller forrige år? Poenget må jo være å basere utvelgelsen på fjorårets prestasjoner (kombinasjon av CL/liga og evt landslagskamper), eller har jeg tatt feil her? Dersom man skal se på tidligere presetasjoner i tillegg til fjorårest så kan jo en ung spiller eller et stjerneskudd aldri komme opp i en slik kåring.

 

Nei, denne kåringen syns jeg bli for tynn i forhold til kriteriene som bør settes og er satt.

Link to comment
Share on other sites

Slike kåringer skal tas med en klype salt. Leste et sted at på et drømmelag fra sesongen 06/07 var Buffon keeper!!!!! Hallo!! En keeper i serie B!!!!

 

Mange av de spillerne som er nominert på denne liste denne topicen handler om, er langt over toppen: Canavaro, Thuram, Henry, Juninho, Nesta, Vieira, vNistelrooy.

 

Mange av spillerne må sies å ha vært bedre før, slv om de ikke er så gamle: Gerrard, Terry, Gattuso, Lampard, Eto`o, Deco.

 

Noen er rett og slett feil å ha på en slik liste, og spillere som nesten bare er gode på landslag: Klose, Marquez, Lahm, Riquelme (han har aldri spilt en god klubbkamp, men er god på Argenitina).

 

Pirlo er bare med fordi at han tar et og annet bra frispark i ny og ne, Petr Cech har ikke vært seg selv etter hodeskaden osv osv

 

Det jeg vil frem til er at man fint bare kunne skrevet en liste med fem navn fra starten av. Blir teit med mange navn når mange av dem ikke har noe der å gjøre. Så hadde alt edet opp slik det burde: At Kaká blir kåret til verdens beste. Det skal tross alt kåres ut fra 2007, og da har faktisk ikke Henry, Rooney, Ronaldinho, Buffon, Eto`o noe å gjøre på en slik liste. Messi nr.2, CRonaldo nr.3.

 

En ting til: Er Ribery bedre enn Hleb???

Her var det mykje rart!! Det er faktisk eit hån å sei at Klose, Marquez, Lahm og Riquelme kun er gode på landslaget. Dei er alle spelarar i ypperste verdsklasse som sjølvsagt presterer på klubblaget. Eg kan dog langt på veg vere einig i at Riquelme sin forrige sesong var veldig svak.

 

Pirlo er ein av verdens beste sentrale midtbanespelarar og gjer faktisk veldig mykje meir enn å "ta et og annet bra frispark".

 

Cech ble jo kåret til CL's beste keeper i fjor, og er en omtrent feilfri keeper.

 

Det verste du seier er faktisk at Buffon ikkje har noko på ei slik liste å gjere. Skal ikkje verdens mest suverene keeper ha ein plass på ei slik liste? Buffon bør faktisk etter mi meining få denne prisen ein gang før han legger opp.

 

Nokon gong har me ein lei tendens til å falle inn i ei stor "Arsenalboble". Det er mange gode spelarar rundt omkring i Europa. Etter mitt syn var det i fjor kun Cesc som presterte høgt nok til å komme på denne lista.

 

Kalenderåret i fjor var ikkje akkurat det mest lysande under Wenger....

 

Men at Totti ikkje er med er ein skandale. Må sei det er bra gjort å ikkje ha med vinnaren av gullstøvelen.

Når det gjelder Riquelme, er det klart at intet argument teller mer enn følgende: Han ble kjøpt til Barca, men fikk det ikke til der. Så gikk turen til Villareal, men ble lånt tilbake til Argentina, hvor han ble en suksess. Altså, passer han bare på Argentina, og i argentinsk klubbfotball.

Er forresten helt enig at vi i Arsenal ofte lever i en egen boble. Men synes ikke det at jeg sier Hleb burde vært der like mye som Ribery, er et tegn på at jeg er i den bobla, hvis det var det du siktet til. Men jeg tror at en del Arsenalere kommer til å være på en slik liste i løpet av fem år: Cesc, vPersie, Traore.

Må bare si at Traore kanskje er største talentet som er i klubben utfra alder. Han er allerede der fysisk (Sterk, hurtig osv), og jeg har stor tro på han. HVis han da oppfører seg og ikke kommer i bråk (jfr. WHL-episoden). Totti er nok blandt topp 50 i verden, men synes det er heilt ok at han vart utelatt. synes ikkje spillere som aldri har kjempa litt bakover skal få for mykje ros. Fotballspillere må først og fremst være klar over at oppgaven deres er todelt; en defensiv og en offensiv!!

 

Når det gjelder Buffon, kan det hende han er verdens beste keeper, men da må han vise det det året hvor kåringene er. Å spille i serie B er IKKE en måte å vise det på. Hadde Kakà tatt et friår fra fotballen og slappet av i Brasiliansk 3.divisjon, hadde det vært feil å sette han på en slik liste. Tatt poenget nå???

Link to comment
Share on other sites

Verdens beste keeper finnes ikke i Serie B. Verken i år eller i fjor. Du må være enig at det er en logisk brist i det resonnementet ditt. Hvordan vurderes egentlig om en er verdens beste keeper. For eksempel, en keeper på et dårlig lag har små forutsetninger for å bli kåret til verdens beste keeper. Da Buffon var i Parma, var det ingen som nevnte han i kåringer, men med en gang han byttet til Juve, ble han beste keeper i verden over natten. Lenge var faktisk Toldo bedre enn Buffon, selv om Buffon fikk spille på Italia. Hvorfor? Jo, fordi at det ble forventet at man skulle bruke Buffon, for han var liksom så mye bedre. For noe tull.

Mange keepere som har vært i små klubber kunne vært verdens beste keeper hvis de hadde fått sjansen. Se bare på prestasjonene til Jaaskelainen i Bolton 3-4 år i Bolton, se på Khameni i Espanyol, Green i west Ham. Det går bare ikke an å si at Buffons prestasjoner i 06/07 sesongen (VM er IKKE inkludert) er bedre enn noen annen keeper sine, for da sier en med andre ord at det største du kan gjøre som keeper er å holde buret rent i Serie B!!!

 

For meg er dette en sammenhengende logisk brist.

 

1. Juventus var ikke et Serie-B lag, kvalitetsmessig. De måtte spille der pga juks og fanteri. Nå er samme laget i toppen i Serie-A. Buffon ble ikke plutselig en dårligere keeper fordi Juventus ble degradert.

 

2. Da Buffon tok turen fra Parma til Juventus ble han samtidig verdens dyreste keeper og en av verdens dyreste spillere noensinne. Noen må ha ment at han var helt spesiell for å gjøre noe slikt. Buffon var ansett som verdens beste keeper lenge før han havnet i Juventus.

 

3. At det i hele tatt er mulig å nevne Buffon og Jaaskelainen i samme åndedrag er for meg en gåte. Det forteller meg at du kanskje ikke vet så mye om Buffon. At du ikke kjenner til Buffons renomé fra tiden før Juventus underbygger det. Buffon var 17 år da han debuterte for Parma og tok Serie-A med storm. Han debuterte for Italia 19 år gammel og ble kåret til årets keeper i Serie-A allerede i 1999. Alt dette lenge før overgangen til Juventus.

 

4. Så kommer argumentet om Serie-B igjen. Det er omtrent like logisk som at Petr Cech automatisk blir dårligere hvis Tsjekkia ikke kvalifiserer seg for EM, eller at Lionel Messi blir det hvis Barca mot all formodning ikke kommer ut av gruppespillet i Champions League. Du kan jo ikke være verdens beste til noe hvis du roter rundt i UEFA-cupen.....! Buffon fortjener heller ros fordi at han som verdens beste keeper var så lojal ovenfor sin klubb at han tok belastningen med å hjelpe dem opp igjen i Serie-A. Verdens beste og verdens mest lojale i tillegg?

 

Per og Pål driver sprint. Per løper 100 meter på 10 sekunder og Pål på 8 sekunder. Det er VM snart, men Pål får ikke reise. Han har fått husaarest av mora si. Det er på skolen og rett hjem, Pål!! Per vinner VM finalen på 10 sekunder og hylles i alle media. Samtidig er det idrettsdag på skolen til Pål, og han løper 100 meter på 8 sekunder som vanlig. Hvem er raskest Per eller Pål.

 

Selvsagt kan verdens beste keeper spille i Serie-B.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Kaka fortjener den sånn som han herja i cl ifjor. Men når Totti som jeg mener burde vært en av favorittene til å vinne denne ikke en gang er nominert forteller det hvor idiotisk denne listen faktisk er. Henry som var skadd halve sesongen er med, Torres, Tevez osv, men ikke Serie A toppscorer og vinner av gullballen for flest mål i Europa, og som også kanskje var den beste spilleren i Serie A. Lurer på hva som skal til? Forøvrig synes jeg også Cesc hadde fortjent en plass på denne listen

 

Men som sagt. Prisen går til Kaka eller C.Ronaldo. Håper og tror på førstnevnte

Link to comment
Share on other sites

Når du kommer ned til de siste 30 spillerene begynner det nesten å bli en smaksak. Alle disse bidrar for lagene sine. og er fantastiske spillere på sin måtte. det blir nesten som å velge eple eller pære, det smaker ganske godt begge deler. Selv har jeg veldig sansen for Gerrard som spiller, bare synd at han spiller på feil lag.

 

Ellers kan man jo syntes at Henry burde fått den av historiske grunner(burde fått den for lenge siden) men nå spiller han desverre(or not) på feil lag han også...... kaka får den i år...

 

At Arsenal spillerene glimrer med sitt fravær syntes jeg er greit, kanskje Toure/Hleb/Fab hadde fortjent plass.

MEN det er pr. dags.dato. Om to år tror jeg det vil kry med Arsenal spillere der :huh: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker om at Torres ikke har bevist noe i Europa, og jeg mener faktisk at det MÅ til for i det hele tatt bli vurdert...det er min mening om denne saken. Mao er det flere på listen som ikke burde vært her.

 

VELDIG lett å prestere i Europa når laget ditt ikke er kvalifisert <_< (Antar at du ikke har sett han i UEFA-cupen om de evt spilte der)

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker om at Torres ikke har bevist noe i Europa, og jeg mener faktisk at det MÅ til for i det hele tatt bli vurdert...det er min mening om denne saken. Mao er det flere på listen som ikke burde vært her.

 

VELDIG lett å prestere i Europa når laget ditt ikke er kvalifisert <_< (Antar at du ikke har sett han i UEFA-cupen om de evt spilte der)

 

Jo jeg så han i UEFA cupen, og jeg betviler ikke hans evner. Men for å ta min mening på nytt - jeg mener at en spiller må prestere på "alle" arenaer (les: landslag, liga, og europa cuper) for å bli vurdert. I tillegg bør prestasjonene være jevnt over høyt for det året kåringen gjelder. Med dette som grunnlag mener jeg listen er noe mangelfull og basert på "navn".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...