Jump to content

2007.08.25 Manchester City H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

85 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Positivt:

+Vi rundspiller City i store deler av kampen

+Vi fortsetter å score mål fra midtbanen, noe som helt klart var en mangelvare i fjor

+Clichy fortsatt stødig på backen

+Hleb var god i dag, i tillegg til assisten

+Lite kort idag

+Almunia sikker i gållen

 

Negativt:

-Gilberto som midtstopper

-Flamini skader Sagna

-RvP med den nest dårligste staffa i fotballens historie (På førsteplassen er jo selvsagt Pires/Henry episoden)

-Noen patetiske pasningsforsøk idag

-Får aldri skutt når vi er inne i boksen

 

Alt i alt en middels kamp, der vi burde vunnet MYE mer. Uansett, deilig med 3 poeng!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Syns vi spiller bra til tider, og kommer oss til muligheter. Noe jeg føler vi må bruke mer tid på å trene på, er avgjørelser foran kassa. Føler vi altfor ofte skyter når vi burde spilt ballen eller spiller ballen når vi har en god skuddmulighet. Feks på den ene kontringen vi har hvor både Rosicky og Hleb får skutt, kunne de heller ha spilt til Eduardo som står aleine på straffemerket og er klar til å motta ballen.

Ellers er det gledelig å se Cesc i scoringshumør i starten av sesongen, og at guttene kjemper godt sammen. Skal dog sies at Petrov fikk vel store rom ute på vår høyrekant i 2. omgangen. Hyggelig å se Gilberto tilbake. Ellers en elendig straffe fra van Persie...

 

Godt med 3 poeng, når enten manure eller scums kommer til å tape poeng igjen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at nesten ALLE har tippet 4-0, 3-1, 4-1 resultat til arsenal.. Det kunne fort blitt ett slikt resultat, men det eneste NEGATIVE med dagens kamp er at vi har sååå utroolig mange sjanser, men vi scorer bare på 1:S

 

Sant nok, vi vinner kampen, men Mål betyr utroolig masse... Som dere vet ifjor så kom LFC over oss på tabellen pga mål:(

 

VI MÅ SCORE MER!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Laget jeg tror stiller opp i morgen er følgende:

 

Almunia

 

Sagna Toure© Senderos Clichy

 

Hleb Fabregas Flameni Rosicky

 

Van Persie Adebayor.

 

Subs: Fabianski, Diaby, Denilson, Eduardo og Walcott.

 

 

Tipper enten 0 - 0 eller 1 - 0 til arsenal hvor faktisk Fabregas skårer målet. Good luck til alle Gooners i morgen.

 

Ja, en meget bra prestasjon må jeg si. Synd at Van Persie bommer men kanskje på tide å sette ballen i andre siden av målet og ikke alltid til venstre for keeper :D Almunia viser klasse og endelig fikk vi se Eduardo på Emirates. Men igjen så mister vi folk pga skade, 2 i dag. Nå er det såpass klart at jeg tror Wenger går ut og henter 1 kanskje 2 spillere. Morsomt var det også at den orginale start-11`rn var slik jeg spådde og jaggu tippet jeg 0-0 eller 1-0 til arsenal hvor faktisk Fabregas skåret :) Ellers så synes jeg vi sliter litt med å spre spillet mer ut mot breddene. Savner en teknisk rask spiller som gang på gang utfordrer ned mot siden, men Hleb gjorde denne jobben godt i andre omgang synes jeg da vel å merke. Praha neste.

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med Arsenal?

 

spill, spill, pasning, pasning og ufarlig foran mål.

 

Nei Wenger vi trenger en målgjører. Dette blir det tynnslitte nerver av.

 

Og straffene til Persie er dunder og salt. Det må gå an å ha en smule is i magen. Plassering flyvende hollender!

 

Og Fabregas trenger en bedre makker, skal vi kjempe om PL-gullet.

 

 

men jeg er strålende glad for 3 poeng !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Usikker på om du har sett Arsenal spille jeg:/

 

Fabregas har gode nok makkere, spill spill pasning pasning og ufarlig foran mål?

Spill, spill, pasning, pasning det er vell slik fotball spilles?:/ Og vi er jo ikke ufarlige foran mål!?!?!?! Vi er bare ikke gode nok foran mål!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk med 3 poeng. Spessielt mot Shitty, ettersom de leder serien på deffensivt spill. Men nok en gang må vi vente på målet, og scorer bare et mål. Nå synes jeg Wenger må bruke Bendtner mer, han kan score mål ut av nesten ingenting. Har ikke sett så mye av Nicky men han kan nok score mer mål en f.eks. Adebayor. Ellers var Hleb god på venstrekanten(!). Og Almunia gjorde ikke noe galt, men forsvaret var litt farlig til tider og viser at vi savner Gallas, Sagna, Senderos, Djourou og kanskje Hoyte som ikke var på benken. One-nil to the Arsenal, for første gang på Ashburton Grove, faktisk. Og jeg lurer virkelig på når neste 3-4 målsseier kommer. Men i år vinner vi kampene i stedet for uavgjort, og forhåpentligvis få uavgjort eller seier på de fleste bortekampene. Fortsetter vi sånn er vi med i gullkampen. Nydelig mål av Cesc, selv om jeg bare fikk sett det en gang i reprise etter kampen :D Men nå må jeg spise.... :)

Link to comment
Share on other sites

Positivt:

+Vi rundspiller City i store deler av kampen

+Vi fortsetter å score mål fra midtbanen, noe som helt klart var en mangelvare i fjor

+Clichy fortsatt stødig på backen

+Hleb var god i dag, i tillegg til assisten

+Lite kort idag

+Almunia sikker i gållen

 

Negativt:

-Gilberto som midtstopper

-Flamini skader Sagna

-RvP med den nest dårligste staffa i fotballens historie (På førsteplassen er jo selvsagt Pires/Henry episoden)

-Noen patetiske pasningsforsøk idag

-Får aldri skutt når vi er inne i boksen

 

Alt i alt en middels kamp, der vi burde vunnet MYE mer. Uansett, deilig med 3 poeng!!

 

var ingenting negativt med gilberto som midtstopper

Link to comment
Share on other sites

Positivt:

+Vi rundspiller City i store deler av kampen

+Vi fortsetter å score mål fra midtbanen, noe som helt klart var en mangelvare i fjor

+Clichy fortsatt stødig på backen

+Hleb var god i dag, i tillegg til assisten

+Lite kort idag

+Almunia sikker i gållen

 

Negativt:

-Gilberto som midtstopper

-Flamini skader Sagna

-RvP med den nest dårligste staffa i fotballens historie (På førsteplassen er jo selvsagt Pires/Henry episoden)

-Noen patetiske pasningsforsøk idag

-Får aldri skutt når vi er inne i boksen

 

Alt i alt en middels kamp, der vi burde vunnet MYE mer. Uansett, deilig med 3 poeng!!

 

var ingenting negativt med gilberto som midtstopper

Jo, for jeg ville foretrukket Senderos på den plassen, selv om jeg ikke er noen tilhenger av sveitseren.

Dessuten kunne vi trengt Gilberto på midten.

Link to comment
Share on other sites

Positivt:

+Vi rundspiller City i store deler av kampen

+Vi fortsetter å score mål fra midtbanen, noe som helt klart var en mangelvare i fjor

+Clichy fortsatt stødig på backen

+Hleb var god i dag, i tillegg til assisten

+Lite kort idag

+Almunia sikker i gållen

 

Negativt:

-Gilberto som midtstopper

-Flamini skader Sagna

-RvP med den nest dårligste staffa i fotballens historie (På førsteplassen er jo selvsagt Pires/Henry episoden)

-Noen patetiske pasningsforsøk idag

-Får aldri skutt når vi er inne i boksen

 

Alt i alt en middels kamp, der vi burde vunnet MYE mer. Uansett, deilig med 3 poeng!!

 

var ingenting negativt med gilberto som midtstopper

Jo, for jeg ville foretrukket Senderos på den plassen, selv om jeg ikke er noen tilhenger av sveitseren.

Dessuten kunne vi trengt Gilberto på midten.

 

Haha, kanskje en grunn til Senderos måtte ut?

Ganske sikkert på grunn av skade under oppvarminga tenker jeg..

Ellers hadde nok Senderos spilt.. Canal + hadde hvertfall han i oppstillinga litt før kampen, men var Gilberto som kom på... Må ha vært en skade.. :D

Link to comment
Share on other sites

0-0 Newcastle B

2-1 Bolton H

3-1 Man. City H

2-2 Tottenham B

3-1 Fulham H

1-1 Chelsea H

0-0 Portsmouth H

 

2-1 Fulham H

1-1 Blackburn B

1-0 Man. City H

 

10. ubeseirede kamp i serien! Aner vi en ny 49? Neida. Men vi er i god form og Spurskampen burde hvert seier og Pompeykampen var med 2.laget, med 6 forsvarspillere, og Mart Poom på banen. Og med kampene framover kan dette hvertfall holde til 28.oktober...

Link to comment
Share on other sites

Godkjent av gutta i dag, men vi må ikke bestandig gjøre det så forbasket nervepirrende.

Vi vinner mot et godt City-lag på en relativt dårlig dag, så jeg er svært fornøyd med tre poeng.

 

Først må jeg si at City hadde et meeget godt forsvar. Har sett det før denne sesongen også, men vi fikk bevis nok en gang. Spesielt Richards, Corluka og Dunne imponerte. I tillegg spiller Schmeichel med en autoritet som kunne vært fra en 30 åring. Modenheten hans minner om en viss Francesc Fabregas.

 

Fra vår side synes jeg ikke det på noen måte var en svært imponerende fremvisning. Vi spiller fin fotball til tider, men spiller uvanlig mange feilpasninger, og har litt problemer med å etablere et skikkelig press. Credit til et godt City lag, til å være på Emirates og mot Arsenal, da.

Men til tross for dette synes jeg vi var veldig trygge i forsvar. Kolo og 'Berto dannet ett skikkelig sikkert stopperpar. Hadde litt problemer med samarbeidet enkelte ganger, da det virket som om kommunikasjonen sviktet litt, men det var ingen store feil.

Clichy viste at han har gjort store fremskritt defensivt. Hadde noen få blemmer, men var stort sett meget trygg. Og som vanlig var han aktiv offensivt og gikk på mange løp og overlapper.

Rosicky hadde litt problemer med Corluka, men var også positiv til tider, med fine pasninger og en del sjanser og løp.

Fabregas gjør også fremskritt i forhold til den relativt sløve (til å være ham) serieåpningen. Skyter mer enn vanlig, noe som er veldig positivt, og fortsetter med flotte pasninger og gjennombruddspasninger. Han hadde forøvrig også en flott assist for Spania på onsdag, mot Hellas, da han vakkert spilte David Silva gjennom på blankt mål, som scoret 2-3 målet på overtid i Athen. Han scoret også vinnermålet i dag, noe som selvsagt er positivt.

Eduardo holdt ikke til forventningene mine, men gjorde forsåvidt et greit innhopp. Viser god teknikk og ganske bra fart. Ellers ganske usynlig.

Flamini var ikke helt trygg på backen. Helt forståelig, da han hverken liker posisjonen, eller hadde tid til å forberede seg på posisjonsbytting. Petrov kom gang på gang gjennom etter at Sagna gikk ut, og kom til skudd. Dette må 'Gattuso' som han så genialt ble kalt av Kolo og William på The Crossbar Challenge ta en stor del av skylden for.

Denilson gjorde en god innsats da han ble kastet innpå for Sagna/Flamini. Hadde god kontroll defensivt, og bidro sterkt, sammen med Cesc, om å vinne midtbanen ganske tidlig.

Almunia hadde lite å gjøre, men gjorde det han trengte med god kontroll.

Hleb jobbet godt på kanten, og kom til en del innlegg. Han var dog ikke så overlegen som han har vært tidligere i sesongen, og hadde noe mer problemer med å komme helt rundt. Kan muligens begrunnes ved at han ikke spilte i midten, noe jeg vil si er hans klart beste posisjon.

Spissene var ganske passive i dag. RvP gjorde en av sine dårligste kamper jeg kan minnes av ham. Han var frempå enkelte ganger ved skudd, men hadde problemer med å komme rundt og forbi Dunne og Richards. Var mye stillestående i dag, og gjorde ingen imponerende jobb. Bommet også straffe, noe som er uakseptabelt på dette nivået. På samme måte som Lehmanns tabber også er det. Derfor fortjener forsåvidt Robin like mye utskjelling som Lehmann fikk. Jeg har ikke noe mot RvP, snarere tvert i mot, men for å tenke rettferdig synes jeg han slipper unna litt for billig i forhold til hva Jens gjorde etter tabben mot Fulham. Jeg var ikke en av de som skjelte ut Jens så til de grader, derfor slipper også Robin unna fra min side, men fra dere som skjelte ut Lehmann: Hva er forskjellen her?

Adebayor gjorde en bedre jobb en Robin. Han var mer aktiv, og gjorde større jobb for å utfordre midstopperne med ball i beina. Han viste fint driv med ball, men kom dog ikke til de store sjansene. Viser god styrke da han vinner et par hodedueller også.

 

Terningkast:

Almunia - 3

Flamini - 3

Toure - 5

Gilberto - 4

Clichy - 5

Hleb - 4

Fabregas - 5

Denilson - 5

Rosicky - 5

van Persie - 3

Adebayor - 4

 

Vi bør heve oss til neste kamp, men jeg synes fortsatt dette er godkjent. Husk at City sannsynligvis vil kjempe i toppen i år (topp ca. 6 regner jeg som toppen i deres målestokk). Dog bør det forventes at vi slår dem på hjemmebane.

 

COME ON YOU GOONERS!!!

Link to comment
Share on other sites

Positivt:

+Vi rundspiller City i store deler av kampen

+Vi fortsetter å score mål fra midtbanen, noe som helt klart var en mangelvare i fjor

+Clichy fortsatt stødig på backen

+Hleb var god i dag, i tillegg til assisten

+Lite kort idag

+Almunia sikker i gållen

 

Negativt:

-Gilberto som midtstopper

-Flamini skader Sagna

-RvP med den nest dårligste staffa i fotballens historie (På førsteplassen er jo selvsagt Pires/Henry episoden)

-Noen patetiske pasningsforsøk idag

-Får aldri skutt når vi er inne i boksen

 

Alt i alt en middels kamp, der vi burde vunnet MYE mer. Uansett, deilig med 3 poeng!!

 

var ingenting negativt med gilberto som midtstopper

Jo, for jeg ville foretrukket Senderos på den plassen, selv om jeg ikke er noen tilhenger av sveitseren.

Dessuten kunne vi trengt Gilberto på midten.

 

Haha, kanskje en grunn til Senderos måtte ut?

Ganske sikkert på grunn av skade under oppvarminga tenker jeg..

Ellers hadde nok Senderos spilt.. Canal + hadde hvertfall han i oppstillinga litt før kampen, men var Gilberto som kom på... Må ha vært en skade.. :)

Jeg vet at han [senderos] ble skadet i oppvarmingen, og jeg sier jo bare at jeg ville foretrukket Senderos fremfor Gilberto i midtforsvaret. Derfor var det en negativ ting under min oppsummering av kampen. Er det vanskelig for dere å forstå, eller?

 

Simon: Du kan få sett målet på verdensvevet.com/arsenal hvis du laster ned VLC Player. Last ned herfra: http://www.videolan.org/vlc

Link to comment
Share on other sites

Godkjent av gutta i dag, men vi må ikke bestandig gjøre det så forbasket nervepirrende.

Vi vinner mot et godt City-lag på en relativt dårlig dag, så jeg er svært fornøyd med tre poeng.

 

Først må jeg si at City hadde et meeget godt forsvar. Har sett det før denne sesongen også, men vi fikk bevis nok en gang. Spesielt Richards, Corluka og Dunne imponerte. I tillegg spiller Schmeichel med en autoritet som kunne vært fra en 30 åring. Modenheten hans minner om en viss Francesc Fabregas.

 

Fra vår side synes jeg ikke det på noen måte var en svært imponerende fremvisning. Vi spiller fin fotball til tider, men spiller uvanlig mange feilpasninger, og har litt problemer med å etablere et skikkelig press. Credit til et godt City lag, til å være på Emirates og mot Arsenal, da.

Men til tross for dette synes jeg vi var veldig trygge i forsvar. Kolo og 'Berto dannet ett skikkelig sikkert stopperpar. Hadde litt problemer med samarbeidet enkelte ganger, da det virket som om kommunikasjonen sviktet litt, men det var ingen store feil.

Clichy viste at han har gjort store fremskritt defensivt. Hadde noen få blemmer, men var stort sett meget trygg. Og som vanlig var han aktiv offensivt og gikk på mange løp og overlapper.

Rosicky hadde litt problemer med Corluka, men var også positiv til tider, med fine pasninger og en del sjanser og løp.

Fabregas gjør også fremskritt i forhold til den relativt sløve (til å være ham) serieåpningen. Skyter mer enn vanlig, noe som er veldig positivt, og fortsetter med flotte pasninger og gjennombruddspasninger. Han hadde forøvrig også en flott assist for Spania på onsdag, mot Hellas, da han vakkert spilte David Silva gjennom på blankt mål, som scoret 2-3 målet på overtid i Athen. Han scoret også vinnermålet i dag, noe som selvsagt er positivt.

Eduardo holdt ikke til forventningene mine, men gjorde forsåvidt et greit innhopp. Viser god teknikk og ganske bra fart. Ellers ganske usynlig.

Flamini var ikke helt trygg på backen. Helt forståelig, da han hverken liker posisjonen, eller hadde tid til å forberede seg på posisjonsbytting. Petrov kom gang på gang gjennom etter at Sagna gikk ut, og kom til skudd. Dette må 'Gattuso' som han så genialt ble kalt av Kolo og William på The Crossbar Challenge ta en stor del av skylden for.

Denilson gjorde en god innsats da han ble kastet innpå for Sagna/Flamini. Hadde god kontroll defensivt, og bidro sterkt, sammen med Cesc, om å vinne midtbanen ganske tidlig.

Almunia hadde lite å gjøre, men gjorde det han trengte med god kontroll.

Hleb jobbet godt på kanten, og kom til en del innlegg. Han var dog ikke så overlegen som han har vært tidligere i sesongen, og hadde noe mer problemer med å komme helt rundt. Kan muligens begrunnes ved at han ikke spilte i midten, noe jeg vil si er hans klart beste posisjon.

Spissene var ganske passive i dag. RvP gjorde en av sine dårligste kamper jeg kan minnes av ham. Han var frempå enkelte ganger ved skudd, men hadde problemer med å komme rundt og forbi Dunne og Richards. Var mye stillestående i dag, og gjorde ingen imponerende jobb. Bommet også straffe, noe som er uakseptabelt på dette nivået. På samme måte som Lehmanns tabber også er det. Derfor fortjener forsåvidt Robin like mye utskjelling som Lehmann fikk. Jeg har ikke noe mot RvP, snarere tvert i mot, men for å tenke rettferdig synes jeg han slipper unna litt for billig i forhold til hva Jens gjorde etter tabben mot Fulham. Jeg var ikke en av de som skjelte ut Jens så til de grader, derfor slipper også Robin unna fra min side, men fra dere som skjelte ut Lehmann: Hva er forskjellen her?

Adebayor gjorde en bedre jobb en Robin. Han var mer aktiv, og gjorde større jobb for å utfordre midstopperne med ball i beina. Han viste fint driv med ball, men kom dog ikke til de store sjansene. Viser god styrke da han vinner et par hodedueller også.

 

Terningkast:

Almunia - 3

Flamini - 3

Toure - 5

Gilberto - 4

Clichy - 5

Hleb - 4

Fabregas - 5

Denilson - 5

Rosicky - 5

van Persie - 3

Adebayor - 4

 

Vi bør heve oss til neste kamp, men jeg synes fortsatt dette er godkjent. Husk at City sannsynligvis vil kjempe i toppen i år (topp ca. 6 regner jeg som toppen i deres målestokk). Dog bør det forventes at vi slår dem på hjemmebane.

 

COME ON YOU GOONERS!!!

 

Bra oppsummering Helmik'n! Enig i nesten alt du sei. Men at Almunia fekk terning kast 3 av deg? Syns han og fortjener 5, i alle fall 4. Ta for eksempel redinga på slutten av kampen : Schmeichel kom opp på corner og klarte utrulig nok å heade ballen mot mål og Almunia levera ei matchvinner-redning! utenom den so holdt han faktisk nullen, noke som Lehmann ikkje har klart på 2 forsøk. Og i tillegg so hadde han vel ikkje noken tabber?

Almunia bør ta over for Lehmann! Han virka mykje tryggare og bedre. Sjøl om dette er første kamp vi har sett han på lenge.

 

VELDIG fornøgd med 3 poeng :)

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på straffebommen til RvP og de _2_ tabbene til Lehmann, er at det er i utgangspunktet er 2 forskjellige ting. Å miste kontroll over ett _enkelt_ tilbakespill, og i tillegg prestere å slippe inn skuddet mot b'burn er 2 store feil. Å bomme på straffe er slikt som skjer en gang iblandt - Å kritisere RvP for å være nervøs og at han da burde la noen andre ta straffen... Altså gutten har vel så godt som alt ansvar på sine skuldre, og han prøver vel å ta det ansvaret på best mulig måte? Ja han bomma, det var 1 feil - hvis han straffe i neste kamp og bommer skal jeg være enig - men sannsynligvis så bli det noen andre som tar neste straffe, nettopp på grunn av 1 bom. Lehmann ble ikke byttet ut pga 1 feil?

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig er man ikke glad for seieren her inne, men fokuserer mer på alt som er rævva!

 

Faen å dårlige dere er som vinner mot en god motstander Arsenal! Helvettes møkkalag! Møkkaspillere, møkkatrener, møkkaklubb! Dette går rett i dass!

 

Er det mulig?

 

Sterkt å vinne etter å ha misset straffe og stanget i et MEGET GODT midtstopperpar hele kampen. Da Robin bommet og Cesc virket å ha nok en dårlig dag på jobben, beviste unggutten meg galt og dundret inn 1-0 ...to the Arsenal...

 

Tar en børs.

 

Almunia... Til tross for mange sjanser til City fikk han aldri de store testene og greide seg fint. Holdt seg våken. 6

 

Flamini... Stråler på backen. 7

 

Gilberto... Comeback i uvant posisjon. Dette er ikke hans beste posisjon, men heller han enn Song baki der! 5

 

Toure... MoM!! Løper opp, takler, bryter. Helt konge, og rydder opp etter "rutinefeilene" til Gilberto! 8

 

Clichy... Strålende. Ingen kommer forbi, og frisk fremover 7

 

Hleb... God til tider, andre tider litt borte. Det var lite rom for han i dag, men pluss for assist. Har hatt en god sesong hittil. 6+

 

Cesc... Målet hadde gitt han 10er på børsen, hadde det ikke vært for at han var ganske dårlig resten av kampen. Forventer mer, men Målet drar opp. 6+

 

Denilson.. Kommer inn for en skadet Sagna, og gjør det bra ved siden av Cesc. Men har sett ham bedre. 6

 

Rosicky... Formen på vei? Vet at han kan bedre, men virket mye mer livlig og frisk i dag. Snart kommer sesongens første for tjsekkeren! Mark my words!

 

RvP... Straffebommen drar jo ned, men synes han gjorde det helt greit ellers. Det jeg skulle ønske med han var at han var litt mer aggressiv i løpsdueller. Synes han trekker seg for ofte da han er i løpsdueller. Ellers er jeg sikker på at han kommer seg etter missen. Han har sterk nok psyke for det. Husk også at han spilte mot en Micah Richards i storform. 6

 

Adebayor... Positivt! Virket livlig. Touchen satt kanskje ikke helt enda, men den kommer. Jobber og sliter rævva av seg. Er sikker på at de mer middelmådige lagene vil slite med å holde styr på dette spissparet. Som jeg har sagt før møtte de et veldig godt forsvar 7

 

 

3 poeng, ingenting å tape opp til førsteplass, og hva er vel bedre?

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Som vanlig er man ikke glad for seieren her inne, men fokuserer mer på alt som er rævva!

 

Faen å dårlige dere er som vinner mot en god motstander Arsenal! Helvettes møkkalag! Møkkaspillere, møkkatrener, møkkaklubb! Dette går rett i dass!

 

Er det mulig?

 

Sterkt å vinne etter å ha misset straffe og stanget i et MEGET GODT midtstopperpar hele kampen. Da Robin bommet og Cesc virket å ha nok en dårlig dag på jobben, beviste unggutten meg galt og dundret inn 1-0 ...to the Arsenal...

 

Tar en børs.

 

Almunia... Til tross for mange sjanser til City fikk han aldri de store testene og greide seg fint. Holdt seg våken. 6

 

Flamini... Stråler på backen. 7

 

Gilberto... Comeback i uvant posisjon. Dette er ikke hans beste posisjon, men heller han enn Song baki der! 5

 

Toure... MoM!! Løper opp, takler, bryter. Helt konge, og rydder opp etter "rutinefeilene" til Gilberto! 8

 

Clichy... Strålende. Ingen kommer forbi, og frisk fremover 7

 

Hleb... God til tider, andre tider litt borte. Det var lite rom for han i dag, men pluss for assist. Har hatt en god sesong hittil. 6+

 

Cesc... Målet hadde gitt han 10er på børsen, hadde det ikke vært for at han var ganske dårlig resten av kampen. Forventer mer, men Målet drar opp. 6+

 

Denilson.. Kommer inn for en skadet Sagna, og gjør det bra ved siden av Cesc. Men har sett ham bedre. 6

 

Rosicky... Formen på vei? Vet at han kan bedre, men virket mye mer livlig og frisk i dag. Snart kommer sesongens første for tjsekkeren! Mark my words!

 

RvP... Straffebommen drar jo ned, men synes han gjorde det helt greit ellers. Det jeg skulle ønske med han var at han var litt mer aggressiv i løpsdueller. Synes han trekker seg for ofte da han er i løpsdueller. Ellers er jeg sikker på at han kommer seg etter missen. Han har sterk nok psyke for det. Husk også at han spilte mot en Micah Richards i storform. 6

 

Adebayor... Positivt! Virket livlig. Touchen satt kanskje ikke helt enda, men den kommer. Jobber og sliter rævva av seg. Er sikker på at de mer middelmådige lagene vil slite med å holde styr på dette spissparet. Som jeg har sagt før møtte de et veldig godt forsvar 7

 

 

3 poeng, ingenting å tape opp til førsteplass, og hva er vel bedre?

 

Bra sagt gutt, det eneste jeg er litt negativ mot er Adebayor.

Ikke at han gjør en direkte dårlig kamp(nettopp tilbake fra skade

og gjør flere bra ting i første omgang) men heller at han og Van Persie

ikke passer sammen. Adebayor velger som regel å være feilvendt mot mål og

på kontringer trekkker han bakover eller ut mot siden, og når han tar rollen

som passer bedre med Van Persie så løper han som regel i offside, er vel

derfor han kanskje er mer komfortabel med den andre taktikken.. Dette er

mer en rolle for Van Persie og hans partner burde være heller en type som

Eduardo/Bendtner som oftest er rettvendt og jobber mer for posisjonering

inne i boksen. For med spillere som Fabregas, Hleb, Rosicky og Van Persie

så blir det som vi ofte har sett med en lik type spiller som Adebayor at

det blir veldig mye fokus på feilvendt spill utenfor 16 meteren hvor vi

ofte "stanger" litt i veggen. Og når man først kommer ned mot sidelinjen

så er det som regel ingen inne i boksen. For all del, digger Ade,

men mener enkelt og greit at han passer ikke inn som andre spiss når

både Fabregas, Hleb, Rosicky og Van Persie spiller. Og vi SKAL alle

være fornøyd med 3 poeng og at det var oss som endelig stoppet City.

Teknisk sett en "dårlig" dag på jobben for flere av spillerne, men den

berømte innsatsen som ga oss kallenavnet "comeback kings" sist sesong

høster vi inn på nå tror jeg. Dette kan bli en meget bra sesong, tror

ikke på noe ligagull rett og slett pga tynn stall/skader og at Wenger

ikke forsterker. Men en solid sesong og forhåpentligvis en cup pokal :)

Vi ligger med i teten så langt og en bra start på sesongen så cheer up.

 

 

3 poeng, ingenting å tape opp til førsteplass, og hva er vel bedre?

Link to comment
Share on other sites

RvP gjorde en av sine dårligste kamper jeg kan minnes av ham. Han var frempå enkelte ganger ved skudd, men hadde problemer med å komme rundt og forbi Dunne og Richards. Var mye stillestående i dag, og gjorde ingen imponerende jobb. Bommet også straffe, noe som er uakseptabelt på dette nivået. På samme måte som Lehmanns tabber også er det. Derfor fortjener forsåvidt Robin like mye utskjelling som Lehmann fikk. Jeg har ikke noe mot RvP, snarere tvert i mot, men for å tenke rettferdig synes jeg han slipper unna litt for billig i forhold til hva Jens gjorde etter tabben mot Fulham. Jeg var ikke en av de som skjelte ut Jens så til de grader, derfor slipper også Robin unna fra min side, men fra dere som skjelte ut Lehmann: Hva er forskjellen her?

 

Lehmann gjorde to gigantiske tabber på to kamper! Van Persie hadde en straffebom, men han har fortsatt allerede scort to mål. I tillegg gjorde Lehmann sin tabbe at vi mistet 2 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann gjorde to gigantiske tabber på to kamper! Van Persie hadde en straffebom, men han har fortsatt allerede scort to mål. I tillegg gjorde Lehmann sin tabbe at vi mistet 2 poeng.

Lehmann gjorde ingen tabber mot Sparta Praha, så 2 tabber på 3 kamper! Hvis det er sånn du regner så scoret Henry 226 mål på ca 180 kamper eller noe for Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...