Jump to content

2007.08.25 Manchester City H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

85 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

dette blir en vanskelig ,kamp vi skal få slite . Tror på tap desverre :D

Tror ikke City vinner mot oss bare fordi de leder serien etter 3 kamper. Vi har tapt en av rundt 30 kamper hjemme på The Grove, og det var ifølge Wenger den kampen vi hadde mest uflaks i, den mot West Ham of course. City har hatt griseflaks så langt(av det jeg har sett, altså hvertfall kampen mot United), så dette kan forhåpentligvis være en av de "3-0 kampene" som vi fikk i fjor, og ikke 1-1, eller for Guds skyld ikke tap. Tror på seier, mot et lag med en ikke fullt så god, og til nå, heldig manager, som ikke fortjener noe ligaledelse. Latterlig påstand, men alt kan skje, dessverre. Hvis spillerne tror på tap innerst inne i sånne kamper er vi snart i Conference South, eller whatever.

 

Ellers så tror jeg på samme laget som Arsene Wenger :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Wenger sa i dag (på AOTV som alle må få seg, er jævlig billig!) at ManC's mange nye spillere hadde "superclicket" og at det var "magisk". han virket som om han hadde enorm respekt for spillerne deres og Svennis. jeg tror egentlig han mener at vi kan slå hvem som helst, men at vi må være ekstra skjerpa mot ManC. i så fall er jeg enig. :D

 

det er ofte slik at når en klubb kjøper mange nye spillere og fått en ny spennende manager som Svennis så har de en voldsom entusiasme i laget og dette skaper resultater i begynnelsen. etter det lille jeg så og det jeg hørte fra derby'et mot ManU, så har de også vært litt heldige. dette kan dog snu relativt raskt og spillerne kan oppdage hvor dårlig kjemien i den nye troppen egentlig er. jeg tror det går enda noen kamper før dette skjer for de "himmelblå" og at dette blir en veldig vanskelig kamp for oss.

 

jeg tror dette blir nok en manndomsprøve for Sende og at forsvaret vårt for kjørt seg, men vi har fullt mannskap på topp så dette blir en spennende kamp. håper på 2-1, men tror det blir 1-1. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Noen som vet om Diaby er tilbake? Han ble jo kalt opp til u21 troppen til frankrike, men spilte ikke. Var det fordi han fortsatt var skadet?

 

Etter som jeg har forstått så skal han være klar til kampen i morgen :D Han er heller ikke på skadelisten på arsenal.com. Rosicky skal også være klar igjen.

 

Laget jeg tror stiller opp i morgen er følgende:

 

Almunia

 

Sagna Toure© Senderos Clichy

 

Hleb Fabregas Flameni Rosicky

 

Van Persie Adebayor.

 

Subs: Fabianski, Diaby, Denilson, Eduardo og Walcott.

 

Også går jeg så langt som å spå hvem som byttes; Walcott for Rosicky, Diaby for Flameni og Eduardo for Adebayor delvis sent i kampen.

Blir meget morsomt å endelig få se Eduardo debutere på Emirates, og kanskje blir det mål fra Dudu også..Håper også at Diaby kommer tilbake for fullt og viser hvorfor han er mannen for fremtiden. Ellers så blir det godt å ikke se Lehmann i mål må jeg erlig innrømme. Og til slutt så får man håpe at arsenal ikke blir hengende etter nok en gang og 3 nye poeng kan puttes på tavla. Tipper enten 0 - 0 eller 1 - 0 til arsenal hvor faktisk Fabregas skårer målet. Good luck til alle Gooners i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser for meg at denne kampen kan få to forskjellige utfall. Enten scorer vi tidlig og dermed får kjenne gleden av den berømte ketchupeffekten som fører til at vi får en overbevisende seier.

 

Eller, så tror jeg det kan fort bli en kamp der vi stanger mot City forsvaret. Tror derfor det fort kan ehnde at vi får en midtstopper som matchvinner. Kaskje Toure endelig scorer på en av sine langskudd? :D Tror det fort kan bli det siste, men at vi kommer til å dominere kampen er jeg ikke i tvil om.

 

Herlig å høre at Mozart og Diaby er tilbake. Ade tror jeg kan få en god sesong, så jeg håper han starter på topp med RvP.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli meget tøft for gutta! Gleder meg til å se hva de kan utrette mot et sterkt City-lag.

 

Etter min oppfatning (og nei, det er ikke fordi de leder serien nå) har Svennis satt sammen et meget godt lag som skal bli tøffe å slå for de fleste lag. Og City vil nok være et av de lagene som blir med å kjemper om fjerdeplassen sammen med Spurs og Newcastle, for å ikke nevne oss selv. Derfor vil dette bli en ganske viktig kamp. Det er både på hjemmebane, og som altså sagt er dette sannsynligvis mot en av våre bitreste konkurrenter denne sesongen (med tanke på at jeg er relativt negativ og tipper oss på nok en fjerdeplass).

 

Vi må bare kjøre på helt fra start, og satse på at vi ikke får oss en smekk på trynet igjen. Tror nok Almunia skal gjøre en bedre figur enn Jensemann, med tanke på disse skjebnesvangre tabbene i de siste kampene.

Meget synd at Gallas er ute. Det vil merkes helt klart! Han er vår nye kaptein, vår nye leder, og er den mest rutinerte av spillerne. Spesielt når Gilberto fremdeles er ute (vet at han kanskje vil være på benk). Gallas er selvsagt også god spillemessig, og jeg er mer utrygg på Tourè/Senderos enn Tourè/Gallas.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna :: Kolo Tourè© :: Phillipe Senderos :: Gaël Clichy

Denilson Nevès :: Francesc Fàbregas :: Mathieu Flamini

Alexander Hleb

Robin van Persie :: Emmanuel Adebayor

 

Benk: Lukasz Fabianski, Armand Traorè, Gilberto da Silva(©), Abou Diaby(?) Eduardo da Silva

 

Er usikker på om Vassiriki er klar, men jeg håper det, så jeg putter ham på benken. Ellers vil det vel være en plass for Marc Randall eller Kieran Gibbs. I tillegg ser jeg at det virker meeget tynt på forsvarssiden nå. Jeg valgte å ha Traorè på benk, men jeg tenkte også over at jeg kanskje kunne ha Håvard med. Det viser egentlig ganske godt hvor dårlig backup vi har, spesielt på midtstopperplass, etter at Mathew og Johan gikk ut på lån. Tør ikke tenke på hva som kommer til å skje når Kolo reiser til Afrika, og William kanskje ikke er helt fit for fight.

Ellers ser det meget bra ut på den offensive delen. Adè er tilbake, og dermed har vi skikkelig backup med spisser, noe jeg fryder meg skikkelig av. Rockin Robin, Ade, Dansken, Theo, Dudu er alle kvalifiserte til å spille på toppnivå, samtidig som alle er uskadde, foreløpig.

Jeg valgte å spille med en treer på midtbanen, og la Hleb være hengende spiss. Jeg tok også med to defensive spillere på midten, i Denilson og The Goalmachine, slik at vi kan prøve å få et tidlig overtak på midten, til tross for at vi bare evt spiller med tre spillere der. Sentralt har vi selvsagt Cesc som vil være kilden for kreativitet fremover, sammen med Alex. Om det kniper, kan selvsagt Hleb også flytte ned, slik at det danner seg en vanlig 4-4-2.

 

Forresten.. er det noen som vet hvor denne kampen blir å se på tv?

Har fått fiksa meg parabol nå, at last, så jeg ser frem til å få se kampene hjemme i sofakroken, men problemet er at jeg har kjøpt Canal Digital-pakka, men så får jeg ikke inn den vanlige C+. Bare C+ sport, C+ sport2, C+ film og de der kanalene. Derfor hadde jeg håpet at den gikk på enten C+ sport eller C+ sport2. Eller selvsagt Eurosport eller lignende.

 

Uansett ønsker jeg alle goonere der ute lykke til med kampen! :D

Link to comment
Share on other sites

Forresten.. er det noen som vet hvor denne kampen blir å se på tv?

Har fått fiksa meg parabol nå, at last, så jeg ser frem til å få se kampene hjemme i sofakroken, men problemet er at jeg har kjøpt Canal Digital-pakka, men så får jeg ikke inn den vanlige C+. Bare C+ sport, C+ sport2, C+ film og de der kanalene. Derfor hadde jeg håpet at den gikk på enten C+ sport eller C+ sport2. Eller selvsagt Eurosport eller lignende.

 

Kanskje du har misforstått opplegget litt?

Står Her på canalpluss sine egne sider

 

PL vises på tre kanaler: Sport, Sport 2 og Mix. De to første får du tilgang til med Canal+Sport-pakke mens du må ha Canal+ Total som koster kun 20 kr mer enn Canal+Sport for å få tilgang til MIX. Du får og da tre filmkanaler og HD. Du kan søke på Arsenal på programoversikt slik som jeg har gjort Her.

Her ser du at to av tre kamper av Arsenal som allerede er satt opp til å vises er på Mix. Så lenge vi spiller Lørdag kl4 mot en svak motstander så blir den ofte vist der, slik prioriterer Canal+, egentlig forståelig nok.

Link to comment
Share on other sites

Fullt lag, 3 poeng, svekket lag, 0 poen

g.

 

Forresten.. er det noen som vet hvor denne kampen blir å se på tv?

Har fått fiksa meg parabol nå, at last, så jeg ser frem til å få se kampene hjemme i sofakroken, men problemet er at jeg har kjøpt Canal Digital-pakka, men så får jeg ikke inn den vanlige C+. Bare C+ sport, C+ sport2, C+ film og de der kanalene. Derfor hadde jeg håpet at den gikk på enten C+ sport eller C+ sport2. Eller selvsagt Eurosport eller lignende.

 

Kanskje du har misforstått opplegget litt?

Står Her på canalpluss sine egne sider

 

PL vises på tre kanaler: Sport, Sport 2 og Mix. De to første får du tilgang til med Canal+Sport-pakke mens du må ha Canal+ Total som koster kun 20 kr mer enn Canal+Sport for å få tilgang til MIX. Du får og da tre filmkanaler og HD. Du kan søke på Arsenal på programoversikt slik som jeg har gjort Her.

Her ser du at to av tre kamper av Arsenal som allerede er satt opp til å vises er på Mix. Så lenge vi spiller Lørdag kl4 mot en svak motstander så blir den ofte vist der, slik prioriterer Canal+, egentlig forståelig nok.

Helmikn er litt koko

Link to comment
Share on other sites

God morgen alle sammen :P

jeg lurte på om noen kunne gi meg noe tilbud om sånn opptateringer fra kampen på mobil, oppstillinga, mål osv. skal på jobb om under 15 min og får ikke sett kampen idag :D

på forhånd tusen takk :D

Link to comment
Share on other sites

God morgen alle sammen :P

jeg lurte på om noen kunne gi meg noe tilbud om sånn opptateringer fra kampen på mobil, oppstillinga, mål osv. skal på jobb om under 15 min og får ikke sett kampen idag :D

på forhånd tusen takk :D

Prøv dette: Send START VGLAG ARSENAL eller START VGLAG MANCITY til 1985 :P

 

Hvis ikke, kan jeg selvfølgelig sende meldinger selv, hvis jeg får nummeret?

Link to comment
Share on other sites

Off Topic:

AnabOle.. for å oppklare hvorfor jeg misforsto på forrige side i denne tråden, kan jeg si at jeg har fått svar nå:

Kanalen som før het Canal +, har nå endret navn til Canal+ Mix, noe jeg ikke har fått med meg, da jeg ikke hadde parabol og Canal Digital selv..

 

Koko enda? Evt send meg PM, og forklar konstruktivt, istedenfor å slenge ut unødvendige og dårlige kommentarer uten begrunnelse ut i forumet.

 

On Topic:

Begynner å bli veldig spent nå. Har en bob-bob følelse nå.. vi bør vinne dette, men det kan fort bli veldig vanskelig også. Frykter at det vil bli en kopi av United - City fra forrige helg, da United kjørte over dem, men så får City et ganske heldig mål på sin første sjanse, og sikrer inn til seier.

Link to comment
Share on other sites

Off topic:

 

Skjønner at du reagerer på "person angrep" Helmik, men tror Anabole mente det på en "skøyeraktig måte" - uten at jeg skal forsvare den ene eller den andre - Dessuten må du jo innrømme at du er litt koko av og til :D Men det er vi alle som er på forumet;) hehe.

 

On topic:

 

Har samma følelse som deg her Helmik.. enten eller... og er redd det kan bli reprise av ma utd- man city. Får bare håpe at vi faktisk scorer på en av våre tidlige sjanser, og ikke stanger hele veien - for mot ett godt forsvar så tror jeg ikke vi snur kampen de siste minuttene som vi har gjort så langt.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det var sagt med et glimt i øyet, men AnabOle har kalt innleggene mine "tull og vas", "sprøyt" osv før, så jeg tar det mer seriøst nå enn om noen andre hadde sagt det.

 

Og klart jeg er koko iblant, og svært ofte faktisk, men han hadde ingen grunn til å si det helt uten videre da jeg bare spør et helt vanlig spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det var sagt med et glimt i øyet, men AnabOle har kalt innleggene mine "tull og vas", "sprøyt" osv før, så jeg tar det mer seriøst nå enn om noen andre hadde sagt det.

 

Og klart jeg er koko iblant, og svært ofte faktisk, men han hadde ingen grunn til å si det helt uten videre da jeg bare spør et helt vanlig spørsmål.

 

Off Topic:

 

ååååh! Hater å lese sutremeldinger! Man er her for å skrive om Arsenal!

Helmik'n, skjerp deg;) Du skriver dine innlegg, da bryr du deg ikke om en som skriver at innleggene dine er tull å vås! Du har DINE meninger og vær stolt av det;)

 

On Topic:

 

Jeg har en utroolig god følelse for denne kampen:D Sven gøran erikson har sett sine glansdager, På tide at det blir mørkt:) Jeg tror faktisk Arsenal "overrasker" og vinner med store siffer..!

 

Har vi Adebayor, Gilberto og Rosiscky tilbake?

Link to comment
Share on other sites

Uvanlig å si det, men vi møter serielederen Man. City dag..hehe.

Kan bli jevnt dette..

 

Ser et mønster med Arsenal for tiden. Får vi tidlig 1-0-ledelse "slapper vi av" utover kampen. Alltid et faremoment og det har gitt tapte poeng tidligere. Vi bør minst peise på å få 2-0.

Ligger vi under 1-0, blir det også et slit tydeligvis, men da kommer vi ofte med en veldig god sluttspurt som ender med 1-1 eller knepen 2-1. Spennende, men jeg vil at vi skal få tilbake den evnen å nærmest avgjøre kampen første halvtimen. Det var tider det....

Vi har ikke råd til mange poengtap på Emirates hvis dette skal bli noe topp-plassering.

 

Ser for meg en jevn kamp hvor vi som vanlig styrer showet og det blir nok et lignende City-lag som vi så mot Manure.

Virker som Svennis har rota sammen et solid lag og vi bør vel se opp for Bianchi og Petrov bl.a. Kvalitetsspillere.

Så er vel utfordringen å bryte gjennom det gode forsvaret deres, noe de viste var solid i fjor også.

Jeg har flere ganger tenkt..."hvorfor kjøpte vi ikke Micah Richards i sommer"?

vel, vel...han er vel for dyr etter Wengers smak så tror vi kan se langt etter han..

 

Heldigvis har vi Sagna som har imponert hittil.

Gallas er ute i flere uker, så vi må stole på Senderos da. Jeg har alltid hatt min skepsis til han, men i dag kanskje han blir viktig spesielt på defensive hodedueller. Får vel gi han en ny sjanse..hehe.

Så får vi også se om Almunia viser seg fra bedre enn Lehmann har gjort i det siste.

Kan være hans store sjanse dette.

 

Mitt tips: Tror vi igjen vinner 2-1. Knepent.

Van Persie og Ade.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se noen grunn til å frykte City. Respekt for at det er en gjeng med gode spillere og en dyktig manager, men det har da sannelig vi også. Det finnes ingen walk-over kamper, men jeg forventer at City kommer ned fra skyene. 4-1 er kanskje i overkant Bertie, jeg nøyer meg med 3-1 (for vi skal vel slippe inn et mål).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...